Cum arată DJ 151 la șapte ani de la reabilitare și după multiple reparații

Holistic

(FOTO) Cel mai lung drum județean, DJ 151, care traversează nu mai puțin de 16 localități din județul Bistrița-Năsăud până la limita cu județul Mureș, a ieșit din iarnă mai distrus ca niciodată. Nici măcar reparațiile succesive și prundișul aruncat pentru ”întreținere” nu au mai ajutat la nimic. Efectiv drumul este rupt la mijlocul celor două benzi și în multe alte locuri.

Fotografiile pe care le vedeți sunt de la limita comunei Șintereag spre Sigmir, toată zona de deal și de pădure traversată de drum fiind un adevărat dezastru.

Reamintim că, proiectul de reabilitare a DJ 151 km 45+810 – 126+712, limită judeţ Mureş – Bistriţa a fost de 126,6 de milioane de lei, bani europeni, iar valoarea lucrărilor executate de 79.839.027 lei, fără TVA. Lucrările de reabilitare şi modernizare au fost realizate de firma Romstrade.

În reabilitare au intrat 77,002 km cu o suprafaţă carosabilă de 510,365 mp, 32 de podeţe şi 9.950 metri de parapet. Totodată, s-au consolidat 561 m de terasamente, s-a realizat un viaduct peste zona de alunecare, 14.443 m de şanţuri pereate, 1.440 m de rigolă carosabilă, 102.813 m de şanţ neprotejat şi s-au reparat 10 poduri. De asemenea, au fost prevăzute marcaje longitudinale şi transversale pe 3.508 m, 300 de indicatoare pentru semnalizare, 78 de borne kilometrice şi 702 borne hectometrice.

În proiect nu erau prevăzuți bani pentru realizarea unitară a tuturor şanţurilor şi podeţelor de la marginea DJ 151.

„La modul cum a decurs relaţia cu firma Romstrade de când am preluat eu mandatul de preşedinte al CJ, nu pot face altceva decât să le mulţumesc, să îi felicit pentru ceea ce au făcut. În plus, mi-aş dori ca, în exerciţiul financiar 2014-2020, CJ să poată depune proiecte pentru un număr cât mai mare de km de drumuri”, a spus Emil Radu Moldovan la recepția drumului.

Tot atunci s-a menționat că DJ 151 are termen de garanţie de 12 ani timp în care firma Romstrade va face toate lucrările de reparaţii care se vor impune. Teoretic suntem în perioada în care firma omului de afaceri Nelu Iordache ar trebui să refacă lucrările. Practic,în 2017, acesta a fost condamnat de magistrații Tribunalului București la sase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac – Arad, în care s-a înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania. Într-un alt dosar, Nelu Iordache este judecat, din mai 2014, pentru fapte de corupție privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, în cadrul unui contract finanțat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.

DJ 151 traversează 16 localităţi din cinci comune şi municipiul Bistriţa: Sigmir – Blăjenii de Sus – Blăjenii de Jos – Şintereag – Şieu Odorhei – Coasta – Şirioara – Chiraleş – Lechinţa – Vermeş – Sângeorzu Nou – Sânmihaiu de Câmpie – Zoreni – Budeşti – Budeşti Fânaţe – Ţagu până la limita cu judeţul Mureş.

În 2015, pe drum au fost aruncate pietre, vezi Doamne pentru întreținerea lui. Pentru această ”lucrare” s-au cheltuit 2 milioane de lei.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. gânditorul de la Hamangia

    Păi se vede treaba din argumentația cu privire la omul de afaceri Nelu Iordache de la ROMSTRADE că, nu sunt speranțe de a se face toate lucrările de reparaţii care se vor impune în termenul de garanție de 12 ani, așa că va trebui găsită altă soluție. Ce se va face, vom vedea prin felul în care vom călători în următoarea perioadă, până în 2026, când se va termina perioada de garanție, sau poate se va găsi o soluție din partea celor care au recepționat lucrarea, dacă nu mă-nșel în 2014. Vom trăi și vom vedea, poate vor dispărea craterele de pe DJ 151 sau vor crește cheltuielile de exploatare a celor care traversează județul Bistrița-Năsăud de la N la S, de la Șintereag până la Sărmășel Gară?

    (6)
  2. Radu Moldovan omul lui Dragnea la BN

    Radu Moldovan omul lui Dragnea si cobinatiile PSD din Bistrita! Aceasta mafie se comporta parca ei ar fii proprieterii judetului, aroganti si nesimtiti. Sa vedeti si restul lucrarilor cand incep sa se strice JALE au irosit sute de milioane pe firmele de casa PSD.

    (10)
    • DJ 151 a fost făcut în timpul guvernării PDL. Președinte era domnul Liviu Rusu. Radu Moldovan doar l-a inaugurat. Asta pentru corectitudinea informației.

      (10)
    • radu

      atentie ca va loviti singur in ouale picioarelor!!!! credeti ca PDL a facut drumuri de aur??? pe bune? aproape ca n-au facut …..mai nimic!!!

      (6)
    • Dan

      Pentru corectitudinea informatiei, asteptam sa aratati oamenilor si ce s-a facut prin PNDL sub Dragnea si Moldovan sau inainte sub Marinescu. Cu sumele exorbitante cheltuite alaturi. Tare va place sa mimati obiectivitatea.

      (3)
  3. sss

    Jegosii pamantului. Voi sunteti de vina pt ca voi votati PSD, dragi tarani bistriteni ! Drumul era foarte bun inainte sa arunce cateva zeci de tone de pietris de vreo 2 ani. Acel pietris nu s-a lipit de asfalt deoarece a plouat torential cateva zile cand s-a facut lucrarea si tot pietrisul a fost spalat. Tin minte zona din padure, unde foarte multi si-au spart parbrizele cand au facut acea „reparatie” penibila. (…) Cum sa zici de firma aceea ca este foarte buna si mai vrei sa le dai contracte ????

    (8)
  4. DORU

    La vremea respectiva, atunci cand lucrarile erau in plina desfasurare, am tras un semnal de alarma privind calitatea proasta a lor si mari deficiente in modul de urmarire a executiei. Atunci cand lucrezi prost si nu respecti procedurile nu te poti astepta la rezultate bune. Liviu Rusu, Presedinte de Consiliu Judetean la vremea respectiva, cu motiv sau fara, a tolerat toate magariile facute de constructor asa ca…trageti singuri concluzia si astfel de lucrari sunt cu miile la nivel de tara. Nu mai departe vedeti cum se construiesc autostrazile unde se invart sume greu de imaginat si nimeni nu are treaba cu ei.

    (2)
  5. Dudu

    Drumul asta era cu masini cu capacitatea mai mica de 8,5 tone,este indicator la intrarea spre Sigmir,dar trec tot felul de camioane,tiruri ,autocare ,asa ca nu e de mirare ca se rupe drumul, oare unde sunt cei care trebuie sa vegheze

    (3)
    • DORU

      Ce-i opreste pe administratorul drumului, in speta Consiliul Judetean, sa se doteze cu tehnica specifica si inpreuna cu politia sa faca verificari ale sarcinii pe osie. Exista legi foarte clare si sanctiuni bine stabilite care reglementeaza astfel de probleme, dar ca la noi legile nu se respecta, dar nici nu se aplica.

      (1)
  6. Hoție la drumul mare !

    Problema cea mai gravă e ca acest drum s-a receptionat ( cu nume ,prenume si semnătura) fara a fi finalizat !
    Fara marcaje, fara semne de circulație, fara borne kilometrice( cele ce s-au montat , dupa 6 luni erau indescifrabile, șterse literele), fara șanțurile si podetele proiectate !

    (2)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.