Actualitate

CNAIR reia procedurile pentru construirea variantei ocolitoare a orașului Bistrița

CNAIR a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii unei variante ocolitoare a orașului Bistrița pentru care a prevăzut un buget de 2.330.977,50 lei fără TVA.

Termenul pentru depunerea ofertelor este 17.05.2019, iar durata contractului de 14 luni

Potrivit Companiei, încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de obținerea/ aprobarea finanțării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidență legislației privind finanțele publice.

În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Autoritatea Contractantă va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție publică.

”Cu toate că la data inițierii prezenței proceduri de achiziție publică nu există un contract de finanțare semnat, Autoritatea Contractantă estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în semestrul II al anului 2019”, se arată în anunț.

Reamintim că în iunie 2018, aflat în Bistrița-Năsăud, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga a spus:

”Încercăm ca prim obiectiv începerea lucrărilor la Centura Bistrița, care este esențială, un proiect început în 2010, tergiversat din diferite motive. Acum am înțeles că din punctul de vedere al instanței lucrurile sunt cam lămurite. Este un proiect cuprins în Masterplan, am dat dispoziție să fie solicitat avizul de mediu de la APM, în câteva zile vom primi un răspuns, să vedem ce impune. Am înțeles că nu ar fi probleme, așteptăm documentul scris. Solicitarea către minister este făcută, pentru a obține fondurile. Este prinsă în perioada de finanțare 2021-2030, încercăm să tragem proiectul în actualul exercițiu de finanțare ca să începem lucrările de proiectare și execuție. Este vorba de centura care a fost în discuție până acum. Avem un studiu de fezabilitate care va fi respectat, iar din punctul de vedere al instanțelor lucrurile sunt foarte clare, altfel nu ne puteam apuca de treabă. Din punctul meu de vedere, fiecare localitate din România merită o centură, un by-pass, traficul trebuie scos în fara localității, este evident. În ceea ce privește exproprierile, procedura va fi inițiată de către companie, se va aproba lista imobilelor pentru expropriere prin Hotărâre de Guvern și mai departe se fac procedurile conform legii”, a spus el AICI. ”Încercăm ca prim obiectiv începerea lucrărilor la Centura Bistrița, care este esențială, un proiect început în 2010, tergiversat din diferite motive. Acum am înțeles că din punctul de vedere al instanței lucrurile sunt cam lămurite. Este un proiect cuprins în Masterplan, am dat dispoziție să fie solicitat avizul de mediu de la APM, în câteva zile vom primi un răspuns, să vedem ce impune. Am înțeles că nu ar fi probleme, așteptăm documentul scris. Solicitarea către minister este făcută, pentru a obține fondurile. Este prinsă în perioada de finanțare 2021-2030, încercăm să tragem proiectul în actualul exercițiu de finanțare ca să începem lucrările de proiectare și execuție. Este vorba de centura care a fost în discuție până acum. Avem un studiu de fezabilitate care va fi respectat, iar din punctul de vedere al instanțelor lucrurile sunt foarte clare, altfel nu ne puteam apuca de treabă. Din punctul meu de vedere, fiecare localitate din România merită o centură, un by-pass, traficul trebuie scos în fara localității, este evident. În ceea ce privește exproprierile, procedura va fi inițiată de către companie, se va aproba lista imobilelor pentru expropriere prin Hotărâre de Guvern și mai departe se fac procedurile conform legii”, a spus el AICI.

Curtea de Apel Cluj a dat soluția în procesul intentat Primăriei Bistrița de fostul consilier municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun având ca temă varianta ocolitoare Bistrița Sud. Centura Bistriței este prinsă în Master Planul de Transport al ministerului.

În cadrul referendumului organizat de municipalitate în 29 septembrie 2013, 58,02% dintre alegătorii prezenți la urne (10.554 de persoane, adică 13,86% dintre alegători), au spus că sunt de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17.

27 comentarii

  • M-aș bucura de realizarea unei centuri ocolitoare a orașului, deoarece ar contribui la descongestionarea căilor de comunicație din interiorul urbei. Am însă o maaare îngrijorare cu privire la varianta traseului ales, chiar la baza Pădurii Codrișor, care acoperă Dealul de Ardezie numele din limba germană ”Schieferberg”, denominație bazată pe compoziția geologică a formei de relief, respectiv dealul despre care vorbim. Am dubii mari, că cei care au proiectat traseul, au ținut cont și nici nu au efectuat studii cu privire la starea de fapt a așezării șisturilor din compoziția dealului, la pericolul alunecărilor acestor plăci în cazul intervenției la baza acestei structuri deosebit de nesigure. Poate că s-a ținut cont de aceste caracteristici ale solului și au gândit și soluțiile alese, dar una este ideea și alta punerea în practică a acesteia. Dar mă gândesc și la costurile enorme la care se va ridica execuția centurii ocolitoare, datorită cheltuielilor suplimentare pentru executarea lucrărilor, care să asigure eliminarea posibilității unei catastrofe ecologice, datorată intervenției omului. Este poate numai îngrijorarea mea prin care am atras atenția asupra unui pericol ce poate fi evitat. Este doar o părere personală transpusă în acest comentariu!!!

    • Corect! Centura orasului trebuie sa se lege de Monariu-Budacul de Jos(prin zona acelor dealuri) este si foarte ieftin terenul in zonele acestea (apropo de expropieri) Jelna si sa iese frumos dupa Wonderland la Livezile undeva.. ! Alte trasee sunt iluzii optice, greseli catastrofale a conducerii psd care ne vor afecta in timp pe noi bistritenii! Doamne da-le intelepciune si viziune!

  • Legat de traseu, interesele aici sunt clare, exproprierile, domnul TOC și câteva personalități dețin teren în zona.
    Acestea se vor face în stilul romanesc cu mulți bani.
    La noi încă nu sa depășit mentalitatea ca drumurile de tipul asta nu se mai fac în oraș. Acesta dacă se va face va fi vizibil din centru orașului, si va fi tot o strada din Bistrița pentru ca nu ocolește nimic.

    Visam Wonderland schi aquaparc sau alte prostii și avem un oraș teribil de murdar cu o infrastructura groaznică.

  • La CNAIR nu stie stanga ce face dreapta. Recent a fost aprobata de senat Autostrada Nordului care trece si prin Bistrita, si care trebuie sa includa si centura de ocolire a orasului la nivel de autostrada. Cu toate astea, ei o tin langa cu „centura ocolitoare” prin Padurea Codrisor, care in primul rand nu este OCOLITOARE din moment ce trece prin zone locuite din oras, la 2 pasi de parcul orasului si pe la poarta spitalului TBC. Prin urmare nu poate fi vorba de Centura 2 Sud prin Padurea Codrisor, care era prevazuta cu o banda pe sens si in valoarea astronomica de 170 milioane euro. Pe de alta parte dealul Codrisor se confrunta cu grave fenomene de alunecari de teren. Iar consolidarea dealului Codrisor impotriva aluncarilor de teren nu se face prin defrisarea padurii si inlocuirea ei cu un drum de trafic greu care prin vibratiile create favorizeaza procesul de alunecare. In combaterea fenomenelor de alunecare, pastrarea padurii este o chestiune de logica elementara, iar oprirea procesului de alunecare se poate realiza mult mai simplu prin construirea unui zid de sprijin la poalele padurii, prevazut cu gauri de drenaj. Pana la urma, din cauza tampeniei unui individ orasul Bistrita a ramas si fara centura ocolitoare dar si fara materializarea proiectului: P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill), de amenajare a dealului Codrisor si a raului Bistrita pe portiunea dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, proiect blocat de acelasi individ care ocupa vremelnic functia de primar.
    Pe de alta parte, din 2015 exista o Hotarare de Consiliu Local (HCL) privind amenajarea pădurii Codrişor ca zonă de agrement „Pădure-parc Codrişor”, luata pe baza a peste 4000 de semnături pentru susţinerea proiectului initiat de Asociaţia Bistriţa Civică (ABC).

  • ,,, lăudabilă deczie, dar trebuie să fim atenți în contextul în care senatul a aprobat construcția autostrăzi Nordului , să se reușească îmbinarea celor două proiecte să nu riscam să ne trezim cu o alta pârtie de schi,

    • Tu @Cristian Codarean ar trebui sa taci! Trei ani ai fost sluga lui Cretu, ciocu’mic,esti descalificat.

  • Studiul proiectantului I.P.T.A.N.A. a fost prezentat in 2011. Daca merg lucrurile in ritmul acesta atunci constructia Variantei Ocolitoare va fi terminate peste 100 de ani. Avem asa guvernanti incopetenti, vai de capul nostru!

    • Daca mai apar niste Gagea, Nacu, Craciun, Tuța etc.opozantii de serviciu ai centurii, atunci iar o sa asteptam mult si bine.

    • @Ioan Popa, slugă a lui Crețu, facem centura prin sufrageria ta! Să facă o adevărată variantă ocolitoare, care să ocolească orașul, nu să treacă la 500 m de centrul orașului, pe lângă terenul primarului, din Cighir, și a prietenilor săi de lângă wonderland.

  • Se vorbește de „un referendum” pe această temă,de care eu nu știu nimic, și nu știu de unde o adunat bolovanul Creț atîtea semnături. Că de la bistrițenii născuți aici, precis nu o adunat nici 1000 de semnături.
    Iar din schița postată rezultă că „centura” va trece pe la Podul Jelnii pe porțiunea dintre rîul Bistrița și dealul Taberei. Asta presupune demolarea unor case din acea zonă, adică o centură ocolitoare intravilană care necesită multe și ample lucrări din categoria „mă scarpin unde nu mă mănîncă” demne de logica psd-istă în loc să se încerce dezvoltarea centurii existente cu costuri infinit mai reduse și pregătirea ei la conexiunea cu viitoarea autostradă care va face legătura cu nordul Moldovei. Altă variantă mai puțin invazivă și costisitoare este cea propusă de „șoferul de cursă lungă” in comentariul de mai sus pe la Monariu, Budac, Jelna..

    • Strazile de pe fosta centura a Bistritei nu mai pot fi largite si mai mult decat atat traseul pe aici este acum blocat si nu se mai poate extinde.

    • Largirea vechii centuri se poate face in proportie de 70-80%, loc este in foarte multe zone, insa la acest proiect trebuie sa lucreze Primaria Bistrita, pentru ca soseaua este deja o strada din interiorul municipiului. Din ce fonduri, e treaba lor, insa e clar ca trebuie sa se gandeasca la o varoanta de la care trebuie sa obtina maximum de la aceasta ruta

    • Vechea centura poate fi largita dar nu asta nu rezolva problema. Problema sunt caile de acces si in special cea de pe str. Lucian Blaga care foarte circulata si mai are si acea trecere de nivel de cale ferată care ingreuneaza foarte mult circulatia. Mai sunt si punctele foarte aglomerate de la intersectia strazilor Tarpiu si Subcetate. Unde mai pui ca o astfel de lucrare ar bloca si mai mult circulatia (vezi ce se intampla in viitorul sens giratoriu la intersectia cu str. Tarpiului). Ar fi doar bani aruncati in vant care nu ar rezolva ambuteiajele si nu am mai sta blocati pe un sens de mers ci pe doua. Solutia este o sosea ocolitoare dar nu prin varianta propusă de Crețu.

    • Nu mai este loc pentru largirea fostei centuri. In schimb trebuie facut un sens giratoriul la intersectia dintre Drumul Dumitri Vechi si Drumul Cetatii. Faci spune la gura pana intri de pe Drumul Dumitri Vechi pe Drumul Cetatii, mai ales ca acolo vizibilitatea este redusa, cetateanul care are teren acolo pe colt sa saturat sa isi tot repare gardul dupa fiecare acident. Lafel sa intamplat si la intersectia dintre strazile Subcetate si Drumul Cetati cand cei de la Flamingo cu regularitate Luni trebuiau sa isi repare gardul, decand sa facut sensul giratoriu au scapat de aceasta problema si circulatia este mult mai buna.

  • De multe ori trecem pe langa lucruri importante care schimba istoria unui oras sau a unei tari fara sa le putem vedea, noi suntem orbiti de mazga de o de superficial, vedetism de la TV si cancanuri.
    Varianta Ocolitoare este o lucrare insemnata a orasului si cine va reusi sa o construiasca va ramane in istoria orasului.

  • Perfect , continua procedura de constructie a unei monstruozitati care va distruge efectiv ultima oaza de natura pura a Bistritei, o zona aproape de oras unde poti evada in timpul liber fara sa trebuiasca sa mergi 3 4 km pana la Schullerwald , unde deja cu toate amenajarile e plina padurea de oameni si miros de mici. Faceti maica ” centura ” care trece la mai putin de 2 km de Biserica Evanghelica si distrugeti toata atmosfera idilica din zona Codrisor. In loc sa vedem proiecte de amenajare a malurilor raului Bistrita asa cum vedem ca se lanseaza la Timisoara, la Cluj la Oradea tampitii astia rosii distrug efectiv tot ce inseamna liniste si verdeata. Pot sa spun ca acesta e printre singurele proiecte care imi doresc sa se execute exact in viteza tipic romaneasca de a face centuri ocolitoare si autostrazi : tarziu sau niciodata 🙂 Rusine

  • Ce este asa de greu sa faci o amarata de Varianta Ocolitoare, ne strofocam parca ar trebui sa construim zidul chinezesc. Suntem un oras in care este usor de facut un drum ocolit ,nu suntem ca Bucurestiul sau ca alt oras mare din tara sa iti trebuiasca trebuiasca zeci de kilometri . Nu vad unde este greutatea construiri ei.

  • Nu vad de ce este asa greu de facut o amarata de Varianta Ocolitoate la Bistrita, sa vedem niste comparati: Zidul Chinezesc =21196km, Doar Inelul Sud al Bucurestiului=52km, Varianta de Ocolire a Municipiului Bacău =30.8km si amarata de Varianta Ocolitoare Bistrita= 14.4km.

  • sa înteleg ca dupa ce demolam stadionul si marim parcul o sa admiram centura, în loc sa privim padurea Codrisor?
    sau putem sta linistiti, multi nu o sa mai fim în viata când or sa se întâmple toate nenorocirile astea?

    • Nu Citizen, pentru ca in locul stadionului se vor construi blocuri asa ca nu o sa vedem ventura doar o sa auzim zgomotul camioanelor!

  • Sa vedem dacă țineți piept cu Gica contra , Gagea ,Craciun ,Nacu ,Tutți , sau se pierde finanțarea definitiv , deci sa nu ne miram de ce nu avem autostrăzi și centuri ocolitoare. Alunecări de teren pădurea Schiferberg si dealul de lut din care sant zidite casele vechi din Bistrița sa auzit ? Avem ocazia încă sa dispunem de Finanțări pentru consolidare și centura ocolitoare .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS