CNAIR: Încercăm ca prim obiectiv începerea lucrărilor la Centura Bistriței, esențială

Merigo

”Încercăm ca prim obiectiv începerea lucrărilor la Centura Bistrița, care este esențială, un proiect început în 2010, tergiversat din diferite motive. Acum am înțeles că din punctul de vedere al instanței lucrurile sunt cam lămurite. Este un proiect cuprins în Masterplan, am dat dispoziție să fie solicitat avizul de mediu de la APM, în câteva zile vom primi un răspuns, să vedem ce impune. Am înțeles că nu ar fi probleme, așteptăm documentul scris. Solicitarea către minister este făcută, pentru a obține fondurile. Este prinsă în perioada de finanțare 2021-2030, încercăm să tragem proiectul în actualul exercițiu de finanțare ca să începem lucrările de proiectare și execuție. Este vorba de centura care a fost în discuție până acum. Avem un studiu de fezabilitate care va fi respectat, iar din punctul de vedere al instanțelor lucrurile sunt foarte clare, altfel nu ne puteam apuca de treabă. Din punctul meu de vedere, fiecare localitate din România merită o centură, un by-pass, traficul trebuie scos în fara localității, este evident. În ceea ce privește exproprierile, procedura va fi inițiată de către companie, se va aproba lista imobilelor pentru expropriere prin Hotărâre de Guvern și mai departe se fac procedurile conform legii”, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga.

În decursul vizitei pe care a făcut-o în Bistrița-Năsăud, el a avut discuții în acest sens cu președintele CJ Radu Moldovan și primarul Ovidiu Crețu.

În ceea ce privește centura orașului Beclean, Narcis Neaga a precizat că proiectul este prevăzut pentru perioada de finanțare 2021-2030 și nu poate da un termen pentru realizarea ei.

”Singura problemă care ar fi acolo este un pod peste Someș. Problema a fost preluată de CNAIR, echipa tehnică va merge să studieze. Realizarea ei este prevăzută într-o perioadă mai îndepărtată, să vedem cum reușit să o aducem mai aproape”, a completat Radu Moldovan.

Reamintim că instanțele au respins acțiunea intentată de fostul consilier municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun pentru anularea avizului de mediu emis de APM BN în cazul Planului Urbanistic General, aprobat de Consiliul Local, unde este introdus traseul variantei ocolitoare Bistrița Sud.

În cadrul referendumului organizat de municipalitate în 29 septembrie 2013, 58,02% dintre alegătorii prezenți la urne (10.554 de persoane, adică 13,86% dintre alegători), au spus că sunt de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17.

Eugen Gheorghe

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe
SMS

Google Ads

Comentarii

  1. Mento San

    Centura tb să treacă prin nord… Pe sub dealul sigmirului. Așa ar fi conexiune cu dn17c și cu drumul care duce la sigmir. Orice altă variantă e degeaba…

    (7)
    • Freeman

      Întreb și eu, fără pic de ironie: ce legătură are Sigmirul cu centura, că nu am înțeles. Cel puțin din conținutul articolului

      (14)
    • Manifestanti cu norma intreaga

      Ii rugam pe cei din psd sa organizeze saptamanal cate o manifestatie la Bucuresti . Am dori sa ne angajam ca manifestanti cu norma intreaga . Am castiga mult mai mult decat lucrand pentru fraierii din sistemul privat .
      300 lei / participare × 4 = 1200 lei .
      Multumim sobolanului din conducere . Suntem gata sa ne dam viata pentru el .

      (-5)
    • ecologistul

      Este clar că varianta ocolitoare a Bistriței este strict necesară. Întrebarea care se pune este: Când va începe și mai ales când se va termina construirea variantei ocolitoare Bistrița? Să nu fie prea târziu, să fie gata când toți vom părăsi orașul și județul. Mulți dintre noi deja am făcut acest pas din cauza să mă exprim cu cuvinte blânde a neputinței politicenilor din oraș și din județ, politiceni din TOATE partidele care cum se poate vedea până acum sunt niște ipotenți care de mai bine de 20 de ani nu au fost în stare să facă o amărâtă de variantă ocolitoare, nici nu îmi vine să mă gândesc la o autostradă cum ar fi firesc.

      Noi toți bistrițeni trebuie să forțăm pe bucureșteni și pe clujeni să nu ia ei tot și să mai lase fonduri pentru lucrări de infrastructură vitale și pentru alți fiindcă și noi plătim taxe și impozite și nu puține, și noi avem dreptul la o viață decentă.

      (9)
    • mosu

      Singurul traseu posibil este pe lângă localitățile Monariu Jelna. Traseele prin Nord sunt niște fantasmagori deoarece încă nu sa inventat șoseau care levitează.

      (9)
  2. ovidiu

    Sunteti batuti in cap!O centura prin aproprierea parcului poate fi gandita doar de o ciuma rosie incompetenta !

    (19)
  3. Rabinul

    Ce frumos o sa se vada tir-urile din parc! Stiu ca a fost depusa o contestatie care a fost respinsa de curtea de apel Cluj. Se mai pot depune contestatii in acest caz si care ar fi sortii de izbanda? Imbecilitatea asta trebuie oprita cu orice pret!

    (10)
  4. un cetatean

    varianta sud este ok
    ar fi perfect ca aceasta centura sa fie mai la sud decat cea propusa si sa ocoleasca total orasul
    centura de oras are rol de a ocoli un oras si a fluidiza traficul
    executia ei printr-o zona impadurita ajuta la iarna pentru a nu viscoli zapada pe carosabil si a impiedica zgomotul si noxele sa ajung in oras
    nu inteleg de ce toata lumea sare si spune ca nu are nevoie de centura
    bineinteles ca avem nevoie de ea
    circulati si voi la ora 08 sau ora 16 prin oras si veti vedea haosul creat de lipsa ei. sa nu vorbesc de sarbatori cand este dezastru.
    asadar CENTURA sa fie… oriunde dar NU prin oras, ca aceasta este in continua expansiune

    (24)
    • tix

      Avem mare nevoie de centura, dar sa nu treaca prin parc, pe langa spitalul de boli pulmonare, … Deci unii chiar sunt batuti in cap? Se incapataneaza sa fie prosti?

      (-2)
  5. S Adrian

    Comuniști nebuni vă trebuie centura prin oraș mai bine reparați drumurile nu vă trebuie nebunii să tăiați pădurea Crețu e nebun

    (6)
  6. Balan Marius -ecologist PV

    rabinule ; iar te sucesti din nou si te faci de cacaoa. Ti-ai spalat gura si ai facut troaca de porci din mine si colegii mei care au luptat ani de zile ca aceasta ineptie sa nu se faca si sa fie ales alt traseu. Exista aceste inregistrari in comentarile tale. Dintr-o data iti dai si tu cu parerea la un lucru judecat, dar cand bistritenii adevarati au suportat umilinte de la postacii pesede nu ai luat atitudine, ci din contra ai improscat cu laturi . Fi macar consecvent in tot ce susti si a carui continut este plin de VENIN.Sa sti ca si asta este tot o calitate a omului, dar una negativa, evident.

    (-3)
    • Rabinul

      Balane, ai fost, rămâi si vei fi un idiot! Nu am fost niciodata de acord ca soseaua de centura sa treaca prin padurea Codrisor! Inteleg ca-ti place natura si lucrurile naturale dar sa mananci kkt in permanenta chiar nu te pot intelege! Da sunt de acord cu construirea unei centuri ocolitoare dar nu in aceasta varianta pentru ca trece prin oras si afecteaza locuintele oamenilor! Nici macar cu reabilitarea actualei sosele de centura nu pot sa spun ca sunt de acord pentru că din cauza constructiilor care s-au facut nu se poate fluidiza traficul!

      (0)
  7. ...

    Padurea Codrisor a fost , este si va fi simbolul verde al orasului impreuna cu parcul muicipal. Doar sa te gandesti la construirea unei centuri ” ocolitoare ” care sa …(ma rog nu gasesc cuvantu neobscen pentru ca sa descriu efectu pe care aceasta monstruozitate l-ar avea pentru zona verde si pentru tot spirtul si feeling-ul zonei)tot locul inseamna o nebunie si o tampenie de om prost . In zona ar trebui dezvoltat si pus in aplicare un proiect de transformare a malurilor raului Bistrita , pentru a da zonei si o fata estetica nu doar naturala, nu sa muti toata circulatia grea a orasului in padure. Padurea Codrisor reprezinta liniste intimitate si un rai pentru iubitorii de natura si de sporturi extreme , rai pe care suntem norocosi sa-l avem asa aproape de marea asta de betoane. O plimbare prin padure , un picnic un gratar in natura ar fi total distruse de idiotenia asta de proiect. Daca bistritenii nu lupta impotriva acestui lucru apai pare rau da ne meritam statutu de natie de prosti (desi in ultimele zile am avut atatea dovezi care sa confirme asta deja) . Seara buna!

    (15)
  8. Balan Marius -ecologist PV

    Dupa modelul PsDracnea prin care partidul a trimis-o la inaintare pe propagandista G. Firea sa inmaneze o placheta si o cheie sub tirul de huiduieli , marei noastre romance SIMONA HALEP, tot asa si la Bistrita PSD-ul il sacrifica pe neneto primarul care a declarat ca nu mai candideaza in 2020, si -i da mana libera sa puna de o centura NEOCOLITOARE. Asta este strategia PSDS de asi sacrifica oamenii proprii care sunt contracandidati nedoriti ai baronilor cu staif. Chiar daca sunt fluierati, injurati de oameni strategia daca o putem numi asa , merge inainte. In fapt chiar ei isi dau lovituri mortale in vara asta fara sa le pese de consecinte. Vorba analistului COZMIN GUSA; numai cazul de astazi prin faptul ca filiale din sud ale Psd au declarat cu cinism cum ca marea campioana a fost fluierata si nu Firea, ii va costa cel putin 10% in minus la urmatoarele alegeri. S-au faultat singuri ca niste incepatori in d-ale politicii. Halal strategie !

    (5)
    • Alan Dala

      Nu conteaza pe cine au huiduit, il puteau huidui pe Ilie Nastase sau pe portarul stadionului, gestul e la fel de urat ca si cum ar fi huiduit-o pe ea. ganditi-va unde pe planeta se mai intampla asa ceva. Lipsa de educatie si-a spus cuvantul. Ati vazut pesedisti care sa mearga sa strice evenimente? La fel ar putea sa ii faca lui Boc sau altor primari ai opozitiei, dar asa ceva nu se face, e o chestie de minim respect si minima educatie. Orice eveniment face Firea, se duc descreieratii de la #rezist si incearca sa ii strice evenimentul. O sa ramaneti in isroe ca o flegma pe brazul acestei tari.
      Oare cand o sa scapam de tortionari si de urmasii acestora?

      (-11)
  9. Craciun Silivan

    Capitalismul va reveni în România ,, când va face plopul mere și răchita micșunele” spunea în 1989 Nicolae Ceaușescu. Același lucru este și cu Centura prin Pădurea Codrișor.
    Argumente:
    – Studiul de fezabilitate întocmit de IPTANA pentru CNADNR actualmente CNAIR este pentru o bandă pe sens estimat la 174 milioane de euro
    – Master Planul General pentru Transport adoptat prin HG. nr. 666/2016 are prevăzut realizarea studiului de fezabilitate în anul 2021, construcția efectivă în 2022-2023, pentru un traseu cu 2 benzi pe sens ( regim autostradă ) estimat la 70,8 milioane euro.( portalul CNAIR prezintă standard de cost pentru autostradă în zona de deal 4,98 milioane euro/ kilometru )
    – Să depui documentație pentru acord de mediu pe studiul întocmit de IPTANA când Master Planul prevede altceva ,, să o creadă prostul „. Pentru acel studiu CNADNR a primit o decizie de respingere a acordului de mediu de la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud sub nr. 384/2014, întrucât din 2009 și până în 2014 nu a depus toate documentele solicitate conform legislației.
    Argumentule principale în opinia mea sunt:
    – Master Planul are prevăzut drumul expres Dej-Bistrița unde în harta interactivă finalul la intrarea în Bistrița este sensul giratoriu din partea nordică a localității Viișoara, deci intrarea în actuala centură prin nordul Bistriței.
    – Ca și în 2009 pentru traseul variantei de ocolire a Bistriței, intervențiile decidenților politici locali au interesul de a evita disconfortul propriu cu trecerea prin fața imobilelor personale de pe Valea Rusului și de a lega cele două mari proiecte ale primarului din 2008 Wonderland și Parcul Industrial, ajutând puțin și terenul proprietate personală.
    – Pentru Bistrița, dacă acești decidenți aveau interesul de a se realiza o adevărată variantă de ocolire, nu că aveau posibilitate ci erau efectiv obligați pentru a se implica în realizare și din 2009 până în prezent la insistențe susținute se putea construi. Normal că altfel gândeam acum.
    – Pentru ei important a fost să-și rezolve interesele personale și de grup, să transmită în public că niște ,, nenorociți ” s-au opus traseului prin Pădurea Codrișor, au blocat realizarea măreței gândiri, de aceea au organizat referendum, au realizat înregistrări video prin Pădurea Sigmirului, au cerut proiectantului să prezinte variante de traseu care să fie prezentate ca neeligibile, cu toate că în 2009 acest proiectant avea o altă părere, pentru a-și finaliza lucrarea, a făcut tot felul de modificări, etc., toate având un singur scop acela de a convinge masele și în cele din urmă pe susținătorii ce au cumpărat terenuri pe coridorul variantei de ocolire și care pistonează pentru materializarea investiției în urma obținerii unor sume multiplicate prin expropriere.
    – Cuvântul directorului Narcis Neaga este la comandă și pentru că în noiembrie 2018, valabilitatea documentației PUG încetează și o continuare a realizării unor etape din proiect ar da bine ca suport pentru Consiliul Local în menținerea în PUG a traseului 2 Sud încă cel puțin 5 ani. Aceasta și ca o acoperire la prevederile Ordinului nr. 233/2016 emis de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul unde prevede că reintroducerea în PUG a unor proiecte se face în baza unor studii de fundamentare și acele proiecte cu o vechime de maxim 3 ani pot fi reintroduse numai dacă nu și-au pierdut valabilitatea. Ori în speța noastră din moment ce se modifică clasificarea drumului este necesar un nou studiu, cel vechi este eliminat.
    Acum, că mai aveți o serie de informații adevărate, puteți să înțelegeți care a fost scopul declarației directorul Narcis Neaga și poziția din articol a d-lui Radu Moldovan care în bugetul pe 2018 a Consiliului Județean a susținut includerea a 50000 lei de două ori pentru realizarea studiiilor de prefezabilitate pentru trasee pe sud pe la Monariu și pe nord pe la Blăjeni.
    Aceștia ne sunt decidenții, lucrează numai în folosul cetățeanului.

    (5)
    • Mento San

      Nu are sens să cheltuim inutil. Așteptăm până în 20-20, ieșim la vot și alegem democratic, fără cheltuieli suplimentare!

      (0)
  10. Cucu

    Oricare ar fi varianta, actuală centura v-a rămâne foarte aglomerată. Putem să le mulțumim iluștrilor conducători pentru PARCUL INDUSTRIAL LEONI pe care i-a instalat în oraș. Noroc ca nu aveau cei de la Metropolis un teren liber pe bulevard, ca ne trezeam cu fabrică în oraș. Și cum mai urmează si o piață în proiect v-a fi că de sărbători mereu.

    (13)
    • cetă

      După cum sau lăudat ei înșiși poți săi feliciți călduros pe Ținteanu și mai apoi pe Crețu.
      Ei se fălesc că au reușit să blocheze orașul prin aducerea fabricilorLeoni întro zonă unde era prevăzut să fie un cartier de locuințe. Este drep că și cei de la Leoni sau dovedid să fie total neinspirați punâd botul la prostia de locație propusă de localnici, nevăzând că vecinii de la Teraplast mult mai destupați la cap și-au relocat activitatea în afara orașului.

      (7)
  11. bistritean

    Cum iti permiti sa faci descreierati pe niste oameni cu care nu ai stat de vorba. Evident ca tu faci parte din descrierea ta.

    (4)
    • Alan Dala

      Asa mi s-a parut mie ca ar fi ei. Nu am dreptul sa imi exprim o parere? Nu exista libertate de exprimare? =))
      Hai ca va iau si eu cu vrajeli de doi lei, de-ale voastre. =))

      (-1)
  12. Rabinul

    Alan, priveste si tu partea buna a lucrurilor noi doi suntem nulitati socialiste. Ei sunt nulitati in general.

    (0)
    • Alan Dala

      Sa stii ca eu nu-i vad ca fiind nulitati. Ma mai cert eu cu ei si ii mai tachinez uneori destul de dur, dar nu ii desconsider. Oricum pe noi doi ne-au luat rau de tot in vizor. =))

      (-1)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.