Bătaie de joc la Remat. Firma a furat startul Programului Rabla. Patru tichete s-au „evaporat”

Holistic
Firma Remat, în faţa căreia peste o sută de persoane şi-au parcat rablele în speranţa că vor pune mâna pe un tichet cu care să-şi cumpere o maşină nouă, a reuşit performanţa ca luni dimineaţa, în ziua în care s-a dat liber la predat maşini vechi, să aibă cu patru tichete mai puţin. Le-a distristruit, cică, încă de vineri unor persoane care "au trecut întâmplător prin zonă".

Încă de la ora 7.00 a zilei de luni când, potrivit Administraţiei Fondului de Mediu s-a dat startul colectării maşinilor vechi prin Programul Rabla 2013, în faţa sediului Remat de pe centură s-au adunat zeci de persoane. Cu toţii au citit postat pe geamul de la poartă pe care scria că, în judeţ, sunt cinci firme care colectează maşini vechi, dar nicăieri nu scria câte se preiau la fiecare centru. Printre oameni circula zvonul că, la Remat Bistriţa, s-ar lua ba zece maşini, ba nouă. Cum scrie clar pe site-ul www.afm.ro că tichetele s-au distribuit în mod egal între cele cinci firme am vrut să aflăm adevărul de la administratorul Remat Bistriţa, Dan Bilegan.

„Astăzi (luni -n.r.) mai avem nouă tichete. Am dat deja patru vineri. Au trecut patru persoane întâmplător pe aici„, a declarat Bilegan.

Întrebat dacă a ţinut cont de ordinea în care au fost aduse de proprietari, Dan Bilegan a răspuns afirmativ, dar în acelaşi timp ne-a spus că nu ne poate arăta cele patru maşini preluate:  „Nu pot să vi le arăt. Nu pot. Noi am preluat vineri maşini pentru că aveam deja tichetele vineri”, a spus Bilegan.

La întrebarea dacă i se pare normal să mintă oamenii care şi-au pus speranţe în acest program, el a spus: „În Programul Rabla, se spune primul venit, primul servit. Eu de unde să ştiu care e primul venit? Cine se prezintă aici e primul venit pentru mine.  Acum o să-i luăm pe primii nouă. Eu de unde să ştiu care sunt primii nouă? Ei(proprietarii de rable -n.r.) şi-i stabilesc. Nu eu. Noi nu am făcut liste, nu am avut voie să facem liste”, a spus Dan Bilegan.

La întrebarea „Vi se pare corect cum aţi procedat?, el a spus: „Foarte corect”.

Dovada faptului că Remat Bistriţa nu a respectat ordinea stabilită de proprietarii care şi-au scris numere pe maşini este că, luni, prima maşină care a intrat în firmă avea numărul trei (vezi foto principal). Ca şi cum acest lucru nu ar fi fost de ajuns, o doamnă dealer auto de la Ford Bistriţa care le-a promis proprietarilor că le predă maşinile dacă aceştia vor cumpăra maşini noi de la ea a încercat, fără succes, să predea o maşină pe care o adusese abia luni dimineaţa. Cei din curte s-au opus nemulţumiţi de atât de multă nedreptate. Foto aici.

Ascultaţi aici discuţia cu Dan Bilegan, administratorul Remat Bistriţa.    Dan Bilegan administrator Remat Bistrita 10 iunie

În afară de firma Remat Bistriţa, în Programul Rabla au mai fost acceptaţi încă patru colectori: SC Dogaru Sistem SRL, SC Automobil Luc SRL, SC Autozborowsky şi punctul de lucru al Remat Iaşi din Livezile, fiecare primind un număr fix de tichete valorice, 13.

Dintre toţi cei menţionaţi, doar reprezentantul firmei SC Dogaru Sistem a putut fi contactat. Sorel Dogar a declarat că a primit sute de telefoane din partea proprietarilor de maşini vechi.

“Noi le-am spus să nu le aducă aici. Am făcut o listă cu toţi cei care m-au sunat în ordinea în care m-au sunat. Le-am luat numerele de telefon şi le-am spus că îi voi suna când voi avea acces în aplicaţie. Deocamdată nu am. Le-am spus să-şi pregătească actele şi maşinile pentru că, dacă nu le au în ordine, trec la următorul. Avem 13 tichete şi sute de doritori. Altă metodă nu am găsit. Nu putem permite să fie parcate aici, în faţa firmei noastre fiindcă nu avem spaţiu de depozitare”, a declarat el.

La numărul de telefon al firmei Autozborowsky afişat pe site-ul Administraţiei Fondului de Mediu, se auzea mesajul “numărul format este blocat pentru apelurile de sosire”. La numărul de telefon trecut în dreptul firmei SC Automobil Luc SRL nu răspundea nimeni, iar numărul de telefon indicat de o reprezentantă a Remat Iaşi suna mereu ocupat.

Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu, 47.550 de maşini sunt mai vechi de zece ani în judeţul Bistriţa-Năsăud.

Pe site-ul Administraţiei Fondului de Mediu, proprietarii de rable sunt informaţi că doar începând de luni, 10 iunie, se pot adresa firmelor colectoare pentru a preda maşinile vechi.

Bistriţa-Năsăud a primit, în această etapă, doar 63 de tichete fiecare în valoare de 6500 de lei.

Cristiana Sabău

remat 3 Remat 2 remat 4 Dan Bilegan Remat

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Ioana

    Cred ca mai mare bataie de jos nici ca se putea. Nu inteleg de ce Remat Bistrita a contactat persoanele sa-si aduca masinile la ei cu cel putin 3 saptamani inainte, daca ei habar nu aveau de toata operatiunea „Rabla” si nu raspund nici de masini. Iar asa zisii tigani care au dat spargeri la masini pot fi pusi tot de Remat, ca nu ma mai mira nimic in tara asta. Daca miza acestei actiuni a fost sa scada numarul rablelor din tara, FELICITARI lor, s-a reusit, ca acele masini vandalizate nu sunt bune nici la fier vechi, ca s-a furat cat s-a putut din ele fierul. Si sa parafrazez zicala romaneasca, si fara masina in curte, si fara tichet.

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.