”Autostrada Unirii, proiect istoric. Urmează Autostrada Nordului, Satu Mare – Bistrița – Suceava”

Deputatul PMP Ionuț Simionca spune că prin votarea legii privind realizarea Autostrăzii Unirii ”s-a arătat că în Parlament se poate scrie istorie”.

”S-a făcut un pas important pentru dezvoltarea României. Este un proiect politic istoric, în ultimii 28 de ani nu s-a mai făcut niciun proiect de infrastructură mare în Parlament. În 30 de zile de la publicarea legii în Monistorul Oficial vor începe procedurile de achiziție publică pentru această investiție”, a declarat Ionuț Simionca într-o conferință de presă.

El a menționat că la Camera Deputaților a fost depus proiectul Autostrada Nordului, cu traseu Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej –  Bistrița – Vatra Dornei – Suceava: ”Vrem ca și acest proiect, inițiat de mine, să treacă. Este susținut de peste 60 de parlamentari din toate partidele politice”.

Legea privind realizarea Autostrăzii Unirii, A8 Iaşi – Târgu Mureş (320 km), cu pod peste Prut până la Vama Ungheni, a fost adoptată de plenul Camerei Deputaţilor. Autostrada ar urma să fie construită din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor. Proiectul de lege a fost iniţiat în luna mai a anului trecut de un grup de 71 de parlamentari de la toate partidele politice, cu excepţia ALDE.

Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2014-2020.

Google Ads

Comentarii

  1. Roth Cristian

    Ce fain ar fi ca pentru orice proiect de genul acesta sa se voteze cate o lege in parlament!
    Si mai fain ar fi ca fiecare lege sa-si produca efectul…in mai putin de 25 de ani.

    (8)
  2. Crăciun Silivan

    Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de Amenajare a teritoriului național Secțiunea I-Rețele de transport la Anexa nr. 1. Rețeaua de căi rutiere autostrăzi 1.14. Petea*) Satu mare, Baia Mare, Miheșu Mare, Dej, Bistrița, Vatra- Dornei, Suceava;
    În PUG Bistrița adoptat prin HCL nr. 136/2013 a fost preluat traseul din PATR Nord-Vest, care pe teritoriul administrativ al mun. Bistrița are traseul: nord Blăjenii de Sus – est Sigmir, vest Bistrița ( trece de dealul Cetății prin tunel ) vest Unirea – Livezile.
    Cine are prin legislație îndeplinirea acestor prevederi ???
    Oare dacă se stăruia unde ne situam acum ???

    (2)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.