Autostrada Nordului, care ar urma să treacă prin Bistrița, aprobată în Senat

Holistic

Autostrada Nordului pe traseul Satu Mare – Baia Mare – Bistrița – Suceava a primit votul senatorilor în ședința de miercuri când au mai fost aprobate încă două legi pentru tot atâtea autostrăzi: București-Brașov și Brașov-Bacău. Autostrada Unirii A8 a fost votată în premieră în toamna anului trecut fără ca până acum să se și întâmple ceva în acest sens.

Cele trei proiecte de legi au nevoie și de votul deputaților, Senatul fiind prima cameră sesizată.

Urmează ca cele trei proiecte să fie dezbătute în comisiile Camerei Deputaților, apoi la vot final în plen. Ultimul pas este trimiterea spre promulgare, președintelui Klaus Iohannis.

Pentru Autostrada București-Brașov termenul de execuție este de trei ani de la intrarea în vigoare a legii, pentru Autostrada Brașov-Bacău este de cinci ani, iar Autostrada Nordului ar trebui construită în cel mult patru ani.

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Zorro

    :))) Astia iau exemplul viceprimarului de la Bistrita :))) Asfalteaza din clanta toata tara!!! si curtile oamenilor le fac!!!! Si lumea e multumita!!!
    A8 e votata si promulgata si publicata in MO de 6 luni si nu s-a intamplat nimic… oare de ce nu sunt judecati si condamnati cei care incalca LEGEA???? Pai ei dau si ei nu respecta??? :)))
    La povesti suntem super tari!!! si repet iarasi PARADOXUL romanesc – lumea ii crede, ii lauda, ii voteaza!!!!
    Vezi la vicele de Bistrita cate laude are… el nu a turnat nici 1 metru de asfalt dar aplaudacii il ridica in slavi…

    (36)
    • Cititor

      Hartia rabda orice.Se scrie pe ea ceea ce place romanilor sa auda.Oricum toate sunt minciuni,promisiuni de campanie electorala.Cine ii mai crede e naiv rau.

      (21)
    • Spovan

      Peste 5000 de ani …probabil. votati patidul neamul romanesc daca vreti sa ne fie bine.

      (1)
  2. Walter Born

    Chiar sunt curios pe unde s-a gindit sa treaca. Doar ca sa stiu in timp sa vindem casa sa ne mutam intro zona mai linistita. Sau nu trebuie gindit ca oricum ramane declarativ?

    (19)
  3. cc

    Poate gândind la viitor mai interesant ar fi de adus proiecte subterane gen Hyperloop , pe distante mai scurte initial ,dezvoltarea unei expertize locale, decat asfaltarea terenului pe parcela lui Ion. Stiu tine de vise

    (1)
    • Rabinul

      Din punct se vedere al costurilor nu cred ca ar fi cu mult mai scump pentru ca se micsoreaza nr. de km iar pe termen lung costurile s-ar amortiza din intretinere dar trebuie sa intelegem ca nimeni nu are astfel de intetes. Cei care construiesc au tot interesul sa fie cat mai lungi ca de acolo vin banii. Am fost pe toate autostrazile din Romania. Autostrada Sibiu-Deva este plina de curbe la fel si autostrada Turda-Aiud si la fel si autostrada Ploiesti-București. Daca la primele doua putem intelege ca datorita reliefului atat s-a putut ultima este contruita pe teren drept. Adica DN 1 are 60 de km iar autostrada are vreo 70.

      (1)
    • Roth Cristian

      Rabinule, autostrada nu se construieste dupa cum vrea nenea cu lopata, ci ca urmare a unui studiu de prefezabilitate si mai apoi de fezabilitate, se realizeaza un proiect care va spune pe unde va trece drumul (si de ce). Crezi ca s-a ajuns chiar acolo, ca onor constructorul sa mearga blat impreuna cu CNADR-ul si sa modifice proiectlul la nivel de kilometri??

      (5)
    • Rabinul

      Cristian sunt de acord cu ce spui dar si studiile alea de prefezabilitate si fezabilitate sunt facute cam pe unde au unii interes. Eu la asta ma refeream.

      (0)
  4. Matunga

    Băh, faceți naibii cărarea, pardon drumul national 17D, care trece prin Sîngeorz-Băi, apoi visați la autostrăzi cosmice

    (8)
  5. sofer de cursa lunga

    Acesta este un pas mic. Proiectul Autostradei Nordului în care este inclusa si o Varianta Ocolitoare a Bistritei merita sa fie sutinut in continuare pe toata durata lui pentru a se elimina pericolul dea deveni un proiect de sertar.

    (7)
  6. Horia

    Am fost în ocident cu treaba, prin diferite orase. Unele au inflorit findca aveau autostrada si aeroport altele efectiv au murit economic fiindca nu aveau in aproiere o autostrada sau un aeroport.

    (12)
  7. alex

    Uite autostrada, nu e autostrada. In legatura cu „Autostrada Nordului” totul e apa de ploaie. Despre Autostrada Nordului se vorbeste de prin 2012. Apoi prin 2015, in Master Planul de Transporturi prezentat de ministrul Ioan Rus aflăm că România nu are nevoie de autostrăzi, fapt pentru care, acestea au fost transformate din pix pe hârtie în drumuri expres. Dupa ce ne-am impacat cu gandul unui drum expres intre Dej si Bistrita, iata ca apare din nou himera numita „Autostrada Nordului”.
    Oricum, solutia cu „drum expres” sau „autostrada”, presupune si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei. De altfel, chiar in Master Planul General de Transport din 2015, variantele ocolitoare pentru Bistriţa şi Beclean, erau incluse în drumul expres Dej-Bistriţa. Asadar, aparea varianta ocolitoare a Bistritei cu cu doua benzi pe sens si cu o valoare de executie de numai 70 milioane euro. Prin urmare, nici vorba de aberatia numita „Centura lui Cretu” cu o banda pe sens prin Padurea Codrisor si in valoare astronomica de 174 milioane de euro. Prin urmare, Bistrita nu are pana in prezent o centura ocolitoare din cauza prostiei lui Cretu, care ani de zile s-a cramponat de traseul cel mai prost, dar care sa treaca pe langa trenul lui din Zavoaie, cu pretul distrugerii Padurii Codrisor. La asta mai trebuie adaugata si blocarea proiectelor de amenajare a dealului Codrisor si a raului Bistrita pe portiunea dintre Podul Budacului si Podul Jelnii ( P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill).
    Vezi: https://www.timponline.ro/cu-ce-proiecte-apare-bn-in-varianta-finala-a-master-planului-si-cum-au-fost-denumite-drumurile/

    (10)
  8. Gheorghe

    Autostrada va reduce numarul de accidente, prin urmare atunci si Bistrita va avea un numar mai mare de locuitori,, deci si mai multi bani lla buget. Logic

    (1)
  9. Român

    Din păcate, puțini contemporani vom mai avea probabil ocazia de a circula pe această autostradă. Spun ,,probabil”, pentru că nici cei de după noi nu cred că au vreo șansă…
    Astea-s vise dom’le, vise…sau mai bine zis, abureală cu iz electoral.

    (11)
    • Petre

      @Roman. Esti de un optimist deosebit. Bucurate macar ca nepoti tai vor folosi autostrada (poate ca nu vei avea nepotii in cazul asta nu citi acest text). In Grecia oamenii planteaza livezi de maslni care vor rodi deabia cand nepoti lor vor fi maturi.

      (-1)
    • Român

      Dar ei chiar le plantează, nu doar le desenează.
      Cât despre nepoți, sper să am, deși e cam devreme să estimez când…însă pentru ei eu vreau să plantez nuci…că la noi nu cresc măslini…

      (4)
    • Biciclist de zi de zi

      Faceti piste pentru biciclisti pe strazile Drumul Cetatii, Simiom Mandrescu, Sigmirului si Calea Clujului.

      (4)
  10. Alexandru Marian Toniuc

    Acum 4 ani si 3 luni eram singurul care vorbea despre necesitatea Autostrăzii pentru dezvoltarea Bistriței într-o perioadă în care aceasta era scoasă cu totul din discuții și din Master planul de Transport. Spre amuzamentul reprezentanților noștri politici care, mergând pe măna lui Rus nu au scăpat ocazia de a mă lua peste picior. Nu țin nici minte nici să se fi pomenit măcar numele de „autostrada nordului” pe care îl folosesc în argumentație, dar poate mă înșel și aștept cu interes să fiu corectat. Avem deci lege. Sigur că nu înseamnă mare lucru dar, măcar suntem înapoi pe hartă după ce dispărusem o perioadă. E primul pas și, e unul important! Apoi, mai vedem. Where is a will is a way! https://www.timponline.ro/alexandru-toniuc-autostrada-care-ne-ingroapa-bistrita-are-cel-mai-mult-de-pierdut-in-acest-scenariu/

    (8)
    • Adi

      In conditiile actuale de centralizare excesiva , lucrurile se misca foarte greu. De aceea, se pierd importante fonduri europene in loc sa se regaseasca in infrastructura de care e atat de mare nevoie. Solutia pentru descentralizare si autonomie locala este regionalizarea, dar pentru asta nu exista vointa politica. Sunt două căi de a face regionalizarea. Fie prin revizuirea Constituției și introducerea regiunii drept categorie administrativ teritorială în Constituție unde nu există astăzi, fie prin comasarea mai multor județe, care se poate face prin lege fără modificarea Constituției, și din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus . Cum de altfel au au făcut și polonezii, pentru a da o coerență cu cerintele europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. Și la noi numai Suceava, este singurul județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. În rest, niciun alt județ din țară nu îndeplinește această condiție. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de București. De aceea, au aparut unele asocieri precum „Alianta Vestului” sau „Provincia Transilvania de Nord”, despre care Radu Moldovan spunea : „O replică la o altă platformă politică. Nu subscriu la așa ceva!”

      (-2)
    • Cetatean

      Adi, Regionalizarea a fost ideea lui Dragnea . Ea avea un sigur scop acela de a crea un nou rand de funtionari de partid cu salari mai mari si pensi mai mari. Asa ca reginalizarea nu rezolva problema autostrazilor. O autostrada trece prin mai multe regiuni.

      (3)
  11. Yako Yuku Tawa

    Nu au fost în stare în 30 de ani să facă un trotuar de 1m pe Tărpiului, sau să construiască două pasarele pe DN17 la trecerile la nivel cu calea ferată din Livezile și Josenii Bârgăului sau să instaleze un „semafor” la calea ferată pe Ioan Slavici. Ce autostrăzi visează ăștia, știți când se vor face? La calendele grecești.

    (12)
  12. Titus

    O Varisnta Ocplotoare care intradevar sa ocoleasca orasul Bistrita ar fi superb sa fie inclusa pe traseul Autostrazii Nordului.

    (2)
    • Radu

      Variantele ocolitoare în regim de autostradă cu limitare la 80km/oră sunt prioritare și reprezintă abordarea logică ca debut al proiectului. Descongestionarea orașelor înseamnă exproprieri, stabilirea zonelor unde autorizațiile de construcție nu vor mai fi eliberate, studii de mediu, studii geo ș.a. Nu mai pomenim de „studiile superioare”, competență, onestitate și reducerea abordării politicianiste în favoarea celei naționale.
      Să fim optimiști. „Cel mai greu nu este să realizezi ceva! Cel mai greu este să începi!”

      (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.