Actualitate

”Apel la luciditate și responsabilitate”. ”Visăm cai verzi pe pereți!”

“În final vreau să fac un apel în special către consilierii din majoritatea din consiliu, să nu uităm jurământul pe care l-am depus la investirea în calitatea de consilier local pentru mandatul 2016-2020, să acționăm în serviciul comunității și în serviciul cetățenilor comunității. Dacă îmi permiteți, vă sugerez să aprofundați excepționalul material scris de unul dintre cei mai buni sociologi ai României de față, domnul profesor Vasile Dâncu, despre majorități și minorități. Și celor 11 + 2 + 1 consilieri ai majorității, vă rog evadați din lumea paralelă cu realitatea, în care planează, în care plutește primarul Crețu. Haideți să ne așezăm și să vedem adevăratele oportunități, adevăratele necesități ale municipiului Bistrița”.

”Reiterez acest apel pe care l-am făcut în cadrul ședinței Consiliului Local din data de 23 februarie 2017 și solicit tuturor consilierilor locali ai municipiului Bistrița să facă o analiză lucidă proiectului HCL “SF Pasaj Independenței” și să îl respingă în ședința din 29 iunie”, spune consilierul municipal PNL Adrian Florin Chereji:

Nimeni nu mai construiește pasarele pietonale supraterane în orașele civilizate. În țară s-au construit câteva pasarele pietonale supraterane peste DN 1 la Otopeni sau Bușteni care zac nefolosite, oamenii trecând tot pe la trecerile de la nivelul solului.

În cazul concret al pasajului pe care îl visează dl. Crețu sunt foarte multe argumente împotriva lui:

1. Estetic: Bulevardul Independenței, calea de intrare în orașul nostru, va fi mutilat de un mastodont de fier.

2. Funcțional: Această pasarelă nu rezolvă problema fluidizării traficului auto pe Bd.Independenței deoarece mai sunt încă două treceri de pietoni cu trafic foarte mare de pietoni (trecerea de pietoni de la Big – semaforizată și trecerea de pietoni de la Kaufland – nesemaforizată). Rezolvarea problemei este simplă și ieftină: montarea de semafoare cu temporizare la trecerile de pietoni de la intersecția str. Iosif Vulcan cu Bd. Independenței și la cea de la Kaufland. Pasarela nu va fi folosită de cetățeni dacă rămân cele două treceri de pietoni, oamenii vor evita efortul de a urca, chiar și cu liftul, o înălțime de cca 2 etaje de la bloc.

Dacă cumva, ceea ce nu este exclus, primarului îi trece prin cap să desființeze trecerile de pietoni de la Big și de la intersecția cu str. Iosif Vulcan, bulversează complet fluxul pietonilor. Imaginați-vă pe cineva care vine din zona industrial pe str. Iosif Vulcan și trebuie să ajungă undeva în zona Sens: de la intersecția I.Vulcan cu Independenței trebuie să meargă cca 100 m până la punctul de “îmbarcare” pe pasarelă și apoi să traverseze 65 m pe pasarelă până la locul de coborâre aflat lângă clădirea fostului oficiu PTTR; simulați, vă rog, traseul unui elev care vine de la blocurile de pe Panait Cerna sau Șt. O. Iosif și trebuie să ajungă la Școala gimnazială nr. 1: de la actuala trecere semaforizată de la Big trebuie să meargă, în jos, pe Bd. Independenței cca 100 m ca să poată urca pe pasarelă și apoi să facă 65 m până la punctul de coborâre situate între cele două blocuri cu 8 etaje din jos de Biserica Sf. Ana. Elevul va face 200 m în plus față de traseul actual + efortul de a urca pe pasarelă.

Chiar și specialiștii care au întocmit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă au următorele reserve în legatură cu acest proiect: “Constrângeri și riscuri: Posibilă barieră psihologică și fizică (pentru persoanele cu deficiențe motorii). Riscul degradării amenajării în scurt timp”.

3. Oportunitate: avem foarte multe problem foarte urgente de rezolvat în municipiul Bistrița. Dau exemplu situația serviciului public de apă-canalizare, care a fost analizat în ședința comună a Comisiilor de specialitate ale Consiliului local din data de 19 iunie 2017. Avem pierderi de apă pe rețelele de distribuție de peste 45% (standardul român privind furnizarea apei potabile admite pierderi de maxim 35% pe rețelele vechi de apă și luarea măsurilor de urgență în cazul în care această limită este depășită), peste 70% din rețelele de distribuție a apei potabile sunt mai vechi de 30 de ani, iar SC Aquabis SA poate să le înlocuiască, din fonduri proprii, în cca 30 de ani. Rețelele de canalizare ale apelor pluviale sunt subdimensionate și, în mare parte, colmatate, la fiecare ploaie mai mare orașul fiind inundat. În loc să alocăm din bugetul local bani pentru reabilitarea rețelelor de apă-canal (serviciu vital pentru cetățenii orașului), noi visăm cai verzi pe pereți și dorim să “îngropăm” peste 2 milioane de lei într-un obiectiv de investiții inutil”.

AICI detalii despre pasajul pietonal de 2,1 milioane lei de pe Bd. Independenței. 365.000 lei au fost prinși în bugetul local pe 2017 pentru începerea execuției.

11 comentarii

  • Sa speram ca domnii consilieri PSD, ALDE si UDMR sunt impreuna mai lucizi si mai normali in a sti sa calculeze toate aceste aspecte. Cred ca a venit timpul sa nu mai accepte autoritarismul si dictatura de tip teleormaneana din CL. L-am rugat pe primar la dezbaterea publica pe buget sa nu HAZASCA orasul. Nu ai cu cine d-le, asta-i cu capu in stratosfera visand numai ghidusii cand are bani publici pe mana. JOI la sedinta is pe ei ! Imi pasa de orasul si bulevardul in care m-am nascut. CRETULE nu fa ca BISTRITA sa semene cu gara din DEJ TRIAJ sau APAHIDA, ca daca te lasam impanzesti orasul de hidosenii. Rog sa vina bistriteni de pe INDEPENDENTEI la sedinta de CL de joi. Orasul este al nostru nu a primarului inganfat, si chiar daca nu l-ati votat banii dumneavoastra nu pot fi cheltuiti doar la comanda unui SAF care seamana frica .

  • Din pacate in lipsa unei opozitii adevarate care sa insemne ceva in Consiliul Local, monstruozitati marca CRETU™, o sa tot apara. Si noi o sa fim din nou celebrii in toata presa din Romania.
    Un lucru este cert si veți putea vedea acesta pe tot parcursul vieții care vă așteaptă : orice persoană care nu-și merită poziția, care nu a ajuns prin efort intelectual și/sau fizic onest la poziția sa socială, își pierde capul. Își pierde simțul măsurii și sub presiunea celor care îi laudă meritele inexistente începe să creadă că el este începutul și sfârșitul lumii. Cu cât omul este mai puțin educat (asta însemnând altceva decât acumularea de diplome), cu atât acest risc este mai mare, deși poate sunt persoane cu bun simț și puțină carte care și-au știut întotdeauna locul.

  • Iar vorbeste gura fara tine.
    Ai uita de propunerea PNL pentru semsul giratoriu Tarpiului in care nu pot intoarce tirurile.

  • Dl. Chereji ! Pe vremea Primariei ai semnat toate actele si documentele de proprietate ale celor cate nici macar nu au posedat teren in Bistrita , dar au avut acces la Cadastru si au stiut de cei plecati cu multi ani in urma , asa ca acuma si-au intabulat terenurile prin avocatii corupti care cunosc gaurile prin care se poate ocoli legea si constitutia , pacat de tine ,

  • In tot cazul nu este de ras si de stat cu nepasare la ce fac alesii cu banii publici. Daca bistritenii nu vor sa se implice, atunci varianta lor este sa fie preluati de elevatoarele din cele patru turnuri si sa fie trecuti de pe un taram pe altul. ( trotuar). Pe TARAMUL FAGADUINTEI mai avem de asteptat, cel putin pana la a doua venire, ori poate pana in 2020 cand cu ajutorul celui de SUS vom scapa de teleormanizare. E BAI ! BAI MARE !

  • D-ler Raducu. Nu cred asta. Aceste porcarii s-au facut un pic mai tarziu. D-nul Chereji fiind primul primar post-decembrist, in febra marilor scene de groaza de dupa revolutie a reusit cu greu sa mentina o administratie grea sub lupa comunistilor si securistilor ramasi foarte activi. Ca bistritean, il cunosc bine si nu a avut si nu are apucaturi de felul acesta. Daca s-au strecurat cateva greseli, elea cu siguranta au fost bine mestesugite din alta parte. Asa am si eu un caz total special care tine de 10 ani. Dar deja se face lumina. Trebuie sa fiti foarte bine informat ca sa puteti demonstra ce afirmati d-vs. Mie pe dosarul si pe actele de proprietate mi-au trebuit ani de zile sa depistez greselile facute cu buna stiinta in CF .In nici un caz facute de un Primar anume, dar oricum STATUL este principalul vinovat si s-a gasit si in cazul meu, un smecher de avocat al partii adverse care a stiut sa complice si mai mult lucrurile. Toate ies la iveala intr-o zi.

  • „Elevul va face 200 m în plus față de traseul actual + efortul de a urca pe pasarelă”

    Domnu’ fost primar, chiar te-ai tampit de tot? Hai sa-i ducem toti pe copii la scoala cu masinile, sa nu cumva sa faca efort. Si apoi ne mai miram ca 70% din copii din ziua de azi au probleme cu greutatea.

    Daca ceea ce ai scris mai sus, sunt principalele tale argumente impotriva constructiei pasarelei pietonale, mai bine o lasi balta.

    P.S. Daca se va face pasarela, eu propun ca parintii a caror copii trebuie sa se deplaseze in plus 200m, sa nu-i mai trimita la scoala, e de-a dreptul barbaric, sa pui un copil sa faca putina miscare.

    • Prietene ”@Un bistritean”, cu logica ta ar trebuie sa punem copii ca inainte sa mearga la scoala sa faca cel putindoua ture de oras, pe jos. Banuiesc ca nu ai copii cu logica ta. Copii trebuie sa faca sport, dar dimineata cand parintii incep serviciul la 7, 7.30, 8.00 etc, lumea se grabeste sa gaseasca trasee cat mai scurte sa duca copii la scoli, nu sa faca plimbare si sport cu ei.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS