Social

Viaţă scurtă pentru „Săgeata Albastră” între Ilva Mică şi Rodna Veche?

Trenul „Săgeata Albastră” pe ruta Cluj – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur și-ar putea înceta cursele la patru luni de la marea inaugurare a liniei în prezenţa fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc. Din 10 decembrie, odată cu noul Mers al Trenurilor, sau chiar mai devreme, CFR vrea să-l scoată din circulaţie, au declarat pentru Timp Online surse autorizate.

Motivul pentru care s-ar renunța la acest tren este că, de la inaugurare şi până în prezent, au fost foarte puţini călători. Oamenii au preferat orice alt mijloc de transport între Ilva Mică şi Rodna întrucât trenul parcurge 20 de km în 50 de minute. Aşa se face că, într-o zi, circulă în medie 5-6 călători/tren, iar dintre aceştia unii nu cumpără bilete.

Nici elevii nu l-au prea folosit întrucât programul e nepotrivit, trenul plecând puţin după ora 5 dimineaţa din gara Rodna Veche, mult prea devreme pentru ora de începere a cursurilor.

În plus, „piraţii” care de ani de zile aşteaptă la Ilva Mică pensionarii care merg în staţiune la Sîngeorz-Băi ca să-i transporte până la hotel şi de acolo înapoi la gară nu au abandonat nici ei afacerile care le mergeau din plin, aşa că trenul nu a avut nicio utilitate turistică.

Dacă ar continua să circule în aceste condiţii, trenul ar face o gaură de peste un milion de euro pe an CFR. Numai divizia de călători cheltuie zilnic 15.000 de lei ca să asigure circulaţia trenului între Cluj – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur în condiţiile în care încasează cel mult 200 de lei din vânzarea biletelor.

Până acum, trenul a circulat cu ordin special. Din 10 decembrie Mersul trenurilor se va schimba, iar CFR nu are intenţia să îl includă în noul program de circulaţie a trenurilor.

Vom vedea ce se va întâmpla.

Tronsonul de cale ferată Ilva Mică – Sîngeorz-Băi – Maieru – Rodna (20,6 km) a fost inaugurat de fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, la 1 august 2017. El a făcut călătoria inaugurală cu ”Săgeata Albastră” alături de președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan. Mai multe despre momentul inaugural, Timp Online a scris AICI. 

14 comentarii

  • Orice lucru făcut in pripă ,de imagine,cu tentă politică nu rezistă.A zburat Cucul de la minister,sa frânt și săgeata .Începeți să accesați fonduri europene,să modernizati infrastructură,să cumparati vagoane și locomotive pentru ca oriunde in lumea civilizată transportul pe calea ferată se dezvolta fiind mai sigur ,mai economic,mai ecologic decât cel rutier.Dar in România contează șpaga ,mita si politica din păcate.

    • Parca in restu lumii nu…dar e o vorba „‘vestu te vrea prost”…oare de ce,apropo de fonduri europene care in mare masura nu pot real a fi accesate, pt ca nu se vrea…de dincolo…

    • Eu as spune ca dimpotriva, guvernele Romaniei nu prea s-au sinchisit sa sprijine atragerea de fonduri europene. Altii au putut. Iata un contraexemplu:
      in perioada 2007-2013, Polonia a primit o finantare de 80 de miliarde de euro…

  • Mai sunt si ceferisti care vor sa se distruga aceasta legatura. Din fericire, mai sunt si multi care nu doresc acest lucru. Trenul va circula in continuare, in ciuda celor care deja sarbatoreau acest lucru. Va sugerez sa va interesati la regionala cfr cluj pentru a va confirma acest lucru.

  • Cand o sa mai circule romanii in masa cu trenul eu o sa fiu papa la vatican…pe la sfantu asteapta…nici nu ii de mirare xa noi avem 70% din linii de pe vremea austro- ungarilor

    • Pablo, ai trecut la ,,pnl”, ori nu-ți mai place ,,peisajul”, că la inaugurare erai de altă părere…Reciteşte-ți comentariile de atunci…

    • Acolo cei care fura sunt maziliti. Pt coruptie acolo ajungi oale si ulcele…aici esti inaintat in functie…poate stai o luna la beciul domnesc dar apoi primesti o gramada de bani.

  • Dar de la cine doriți dumneavoastră foarte multe încasări? Majoritate studenților/elevilor au gratuitate la transportul feroviar. Ați făcut cumva o analiza pe întreaga țara si sa faceti o comparație între încasările din anii trecuți si cu cele din momentul actual? Beneficiul făcut studenților/elevilor prin reducerea biletelor, duce si la reducerea veniturilor pentru CFR. Haideți sa scoatem toate trenurile din aceasta țara , haideți sa circulam toți cu mașina si sa aglomerăm drumurile, ca poate se mai întâmpla ceva accidente( sa ferească cel de sus ) si mai aveți știri pentru ziarul dumneavoastră , subiecte de ultima ora. Din câte știu trenul este mult mai sigur decât mașina. Majoritate studenților/elevilor sa mergem la Cluj cu mașina si sa aglomerăm orașul. In ultimul rând va rog sa analizați tot venitul CFR după reducerea biletelor pentru studenți/elevi.

  • D-na Cristiana ,nu stiu cine sunt aceste surse atat de autorizate. De ce nu le spuneti numele sa stim cine da informatii eronate? Ma numesc Mutu Traian si sunt Seful Statiei Infra Ilva Mica,avand in subordine si haltele Singeorz Bai, Anies si Rodna Veche din luna septembrie 2017 . Odata cu reluarea circulatiei tr. de calatori pe aceasta sectie , am dispus salariatilor ca la fiecare tr. sa numere calatorii si sa-i noteze intr-un registru pentru a avea o evidenta a acestora, deoarece am presimtit ca se va ajunge la aceasta situatie . Va informez ca in aceste luni s-au urcat in aceste trenuri pana la aceasta data 2766 calatori, fara cei urcati din Hata comerciala Maieru si din statia Ilva Mica. Intradevar zisii ,,rechini ” duceau unii turisti mai in varsta pana la statiunea Singeorz Bai,dar de acestia de ce nu scrieti mai in amanuntit si ca transportau chiar si elevii fara a avea nici o autorizatie, iar parcarile se fac pe trotuarele din fata institutiilor de invatamant. Un alt motiv care duce la anularea acestor tr. este si concurenta cu firma de transport auto, care opera pe ruta Rodna – Cluj Napoca in zilele de duminica. De aceea d-na Cristiana va rog sa veniti daca se poate duminica, sa vedeti cu ochii dumneavoastra cati copii merg cu trenul la Cluj, deoarece au gratuitate pe calea ferata. Mai este un motiv pentru care s-a cerut anularea tr.si anume inaintarea unui act catre Primaria orasului Singeorz Bai de ridicare a indicatorului de interzicere a circulatiei in zilele de vineri intre orele 07.00 – 14.00,deoarece este interzis de lege acest lucru si incetarea organizarii ,,Pietei” pe strada Garii si in incinta Haltei fara a avea un contract de inchiriere incheiat cu Suc. Reg. de Cai Ferate Cluj. Anumite persoane s-au luptat sa readuca trenul pe aceasta sectie care circula cu viteza de 35 km/h,dar si de la Dej la Jucu se circula cu 50 km/h,iar de la Dej la Cluj si invers pe 59 km se face 1 ora si 35 min .Calculati va rog viteza de circulatie.Cu orice informatie corecta va stau la dispozitie oricand si va rog daca se poate sa veniti duminica sa va convingeti singura.

    • deci sa inteleg ca pesedei s-au plimbat la inaugurare cu fassssssssssssssssssssssss domnule geo.PacaT era si marea realizare a domnului deputat DANIEL SUCIU ….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS