Unde ar putea parca în viitor cei care dețin mai mult de o mașină. Niculae: Nu va fi o soluție plăcută

Holistic

Viceprimarul Cristian Niculae care răspunde de Direcția de Servicii Publice a Primăriei Bistrița ia în calcul o soluție pentru cei cărora nu le mai ajung parcările rezidențiale din jurul blocurilor. Aceasta după ce, în ultima ședință a Consiliului Local, a anunțat că vrea să modifice regulamentele de urbanism în așa fel încât de acum încolo măcar să fie amenajat un loc de parcare pentru fiecare apartament.

”Până acum, dezvoltatorii imobiliari erau obligați să asigure un loc de parcare la 80 de mp locuibili, ceea ce nu se referă la suprafața totală a apartamentelor, de unde se scad suprafețele băilor, bucătăriilor, teraselor și pereților. Revenea un loc de parcare la un apartament și umătate. La apartamentele mai mari reveneau două locuri de parcare, dar acestea erau niște excepții. Cele mai multe apartamente au între 50 și 80 de mp, dar nu locuibili, suprafața totală. De aceea, am considerat că, pentru zilele noastre, această prevedere nu mai e suficientă pentru că am observat câte mașini s-au înmatriculat în ultimii 2-3 ani la Bistrița și datorită bunăstării și creșterii nivelului de trai, dar și datorită faptului că a fost eliminată taxa de mediu”, a explicat Cristian Niculae.

El a menționat că Primăria Bistrița nu este obligată să asigure locuri de parcare mai ales în zonele unde s-a construit acum 30 sau 40 de ani: ”Alta era realitatea în România, erau mult mai puține mașini când s-au ridicat aceste blocuri. Este clar că, în viitor, dacă vrem să dezvoltăm orașul va trebui să prevedem cel puțin un loc de parcare la fiecare apartament. În zonele rezidențiale mai vin și vizitatori și e nevoie de cel puțin un loc de parcare pentru fiecare apartament construit. În cel mai scurt timp, voi avea o discuție cu colegii de la Juridic să vedem în ce mod putem reglementa acest lucru și să facem o regulă ca măcar de acum încolo lucrurile să fie gândite mai bine. Vom fi nevoiți ca, în viitor, să vedem și ce alte măsuri putem lua. În alte orașe din Europa, nu îți mai poți înmatricula mașina dacă nu ai loc de parcare, dacă nu poți prezenta dovada că ai unde parca mașina. Nu o poți înscrie efectiv în circulație”.

Întrebat dacă ar putea crește abonamentele la parcările rezidențiale, Niculae a răspuns: ”Putem lua orice fel de măsură. Vom sta la masă cu cetățenii, o să dezbatem. Omul nu va fi niciodată de acord să plătească mai mult. Nu cred că aceasta este singura măsură. Mai degrabă mă gândesc ca, în viitorul apropiat, să cumpăr două terenuri: unul în zona de est și altul în cea de vest, să găsesc soluții și să fac niște parcări acolo pentru cei care au mai multe mașini. Vor fi parcări publice care se vor putea închiria la un preț mai mic decât parcările rezidențiale și unde cetățenii municipiului Bistrița să-și rezerve locuri și parcheze acolo mașinile, una la bloc, alta acolo. Nu e o soluție foarte plăcută, dar dacă nu avem altele e bună și aceasta. Vor fi două parcări pe suprafețe mari – 2-3 hectare – unde să facem 1000-1500 de locuri de parcare pe care să le închiriem la un preț mai mic celor care nu au soluții fiindcă este clar că nu mai putem parca pe trotuare, pe spații verzi, oriunde pe spațiul public. Am văzut chiar mașini parcate în ușa de la intrare în bloc”, a spus Cristian Niculae.

Google Ads-sub articol

Comentarii

    • citizen

      Padurarul se gândeste cât îl duce bibilica: ca omul îsi lasa masina la intrare în oras – ori la Unirea , ori la Viisoara.
      I-o fi povestit taranul ala mai batrân din primarie (venit din Vermes) cum faceau oamenii mai demult când veneau la oras: îsi lasau opincile la intrare.

      (16)
    • p.t.

      NU TE STRESA Viceprimarasule ..GATA!! nu are rost sa te mai muncesti! lasa-i pe altii sa-si bata capul…astea cateva luni de viceprimareala ,bucura-te ,fa poze de album, scoate-ti nevasta la plimbare, ca-i gata!! n-are rost sa te mai stresezi cu proiecte si idei …..S-a terminat cu politica pentru tine….te-am vazut ,stim ce poti cat te duce capul,stiu si colegii tai din psd si li s-o cam urat cu tine…poti sa intrebi pe toti …

      (13)
    • Observator

      Rău vă roade grija viceprimarului.
      Nu știți cum sa faceți sa aruncați cu comentarii negative care sa acopere tot ce face omul ăsta.
      Vă pricepeți la orice , sunteți specialiști in toate.
      Ia faceți voi ceva si apoi vorbiți ! Sa fie faptul că vă temeți de el explicația ?

      (-10)
  1. maca

    te apuci sa vorbesti despre idiotenii si tu,in loc s o dai cu apa si canal in localitatile componente intravilan,sa atragi in cateva luni fonduri europene pt asa ceva….tu cu casele pt mucosi saracani si circ in neverland.
    retineti idiotilor,asta i treaba primariei first,apa si canal,canale de scurgere a apei pluviale.

    (21)
    • Marius

      cert este ca nevoia locurilor de parcare este necesara. din ceea ce vad administratia locala se gandeste la solutii si ar merita sa participam si noi putin cu idei astfel incat sa se gaseasca cea mai buna solutie. in loc sa tot criticam, mai bine am pune umarul si noi. ca vorba aia….daca doar platim taxe nu rezolvam nimic. eu zic ca trebuie sa mai si avem putina initiativa si spirit civic daca ne pasa de orasul nostru! Felicitari domnule Viceprimar pt initiativa!

      (-13)
    • unii sunt implicati adinc, cat le permite limba

      Marius,
      Nu cumva ai vrea sa lucram in locul lui Niculae? Nu cumva ai vrea sa-i facem treaba lui Avram? Nu cumva vrei sa raschetam noi corect strazile? Iar Niculae sa stea pe facebook, iar Avram la o bere pe terasa?
      E destul ca tu pui umarul…. la limbi.

      (10)
  2. gânditorul de la Hamangia

    Domnule Niculae, dumneata te și vezi primarul urbei, iar după cum te exprimi, consideri că primarul este stăpânul averii tuturor contribuabililor și decizi singur asupra modului în care folosești această proprietate. Această concepție rezultă din citatul următor, care reflectă ideea exprimată mai sus: ”Mai degrabă mă gândesc ca, în viitorul apropiat, să cumpăr două terenuri: unul în zona de est și altul în cea de vest, să găsesc soluții și să fac niște parcări acolo pentru cei care au mai multe mașini.” Să știi, pentru viitorul apropiat, că funcția de primar este de administrator, de slujitor al contribuabililor, de angajat al comunității și nu de stăpân, așa cum concepi dumneata această funcție, precum rezultă din sinceritatea exprimării din citatul de mai sus, din spusele dumitale la interviul din ziar.

    (32)
  3. Natalia

    O idee foarte bună. Parcările sunt foarte necesare în orașul asta. Ma bucur ca luați în calcul asta. Sper sa găsiți cea mai buna soluție. Spor la treaba!

    (-22)
    • afara la 25 km de oras

      Natalia esti proasta? Parcarile acelea Niculaese gandeste ca le va face in afara orasului.
      In afara, adica cam acolo unde ti-e capul cand nu esti sub birou.

      (6)
  4. Clau

    Felicitări pentru inițiativa! Locurile de parcare sunt o problema mare în orașul nostru și trebuie găsite soluții!

    (-17)
    • cln

      Oricate parcari se vor construi, tot nu vor ajunge! Mai multe parcari, mai multe surse de poluare! Mai degraba as reduce nr lor, pt descurajarea potentialilor cumparatori de second-uri.

      (0)
  5. omul se incapatineaza sa demonstreze ca nu poate

    Niculae, desi ai furat startul campaniei electorale, desi ai toate pargiile necesare ca sa faci ceva pentru orasul acesta si sa demonstrezi ca esti capabil pentru functia de primar, tu demonstrezi ca nu ai viziune, ca nu ai inteligenta necesara, ca nu ai capacitatea de a intelege cum trebuie sa arate un lucru bine facut.
    Faptul ca nu esti capabil o demonstrezi cu prea multe povesti pe facebook si nici o lucrare facuta decent.
    Capacitatea ta se paote defini prin sintagma :Petic la petic!

    (14)
  6. ZERO BARAT

    Bai Clau adica Natalia, Niculae nu are nici o solutie pentru parcari in oras.
    Niculae ZERO barat la solutii, ZERO barat la calitate, ZERO barat la munca.

    (6)
  7. horea

    Acest individ, Cristian Niculae nu pierde nici o ocazie de a fi ridicol. De data asta, ori face pe prostul, ori chiar este. Nu există parcări rezidentiale inafara orasului? Este o contradictie in termeni. Probabil omul o fi auzit de parcări de tip „Park&Ride“, ceea ce inseamna cu totul altceva. Parcările de tip „Park&Ride“ sunt menite să oprească la periferie mașinile celor care sunt nevoiți să ajungă în localitate. De aceea, pe lângă spații de parcare propriu-zise, acest tip de parcări implică existența unor conexiuni cu mijloacele de transport in comun, precum autobuz, troleibuz, tramvai sau metrou. Astfel, persoanele care fac naveta din localitățile învecinate sau suburbii către locurile de muncă din orașe se pot deplasa mai rapid și fără stres înlocuind mașina proprie cu mijloacele de transport în comun.
    În Bucuresti exista o singura parcare de tip Park&Ride de 660 de locuri la Străulești, situată la capătul magistralei de metrou 4, unde parchează în medie doar 19 mașini pe zi. Costul parcării deschise oficial din noiembrie anul trecut este în prezent de un leu pe oră, dar reprezentanții Metrorex au informat pentru că vor să reducă la jumătata acest tarif (0,50 lei/ ora) sau chiar să introducă un abonament lunar.
    Prin urmare, lucrurile nu pot fi făcute după ureche. Sunt necesare studii de impact, altfel te poti trezi cu o investitie inutila precum Pârtia Cocoș.

    (13)
  8. Bistritean

    Personajul acesta e penibil….viseaza noaptea si dimineata suna la ziar!!! În cel mai scurt timp, voi avea o discuție cu colegii de la Juridic să vedem în ce mod putem reglementa acest lucru și să facem o regulă ca măcar de acum încolo lucrurile să fie gândite mai bine….spune el. Pai de ce nu ai vorbit inainte si dupa aceea sa ne spui ce decizie ai luat……Juridicul asta e in Bucuresti sau in strainatate?! E in primarie si poti discuta la nesfarsit cu ei! Se mai gandeste sa cumpere teren……el sa cumpere… pe persoana fizica? Este un slab comunicator, recomand sa apeleze la un specialist in comunicare….. da tot mai des cu bata-n balta! Daca nu era ales pe liste era pierdut pe traseu……functia nu da si inteligenta!

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.