Trotuare pe marginea DN 17, pe Valea Bârgăului, ”o problemă delicată”. Cum s-ar putea rezolva

Holistic

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, spune că realizarea de trotuare pe marginea DN 17 intră în obligația administrațiilor locale, iar CNAIR nu poate interveni din punct de vedere financiar. ”Asta se poate discuta altfel, eventual se pot încheia anumite protocoale”, a adăugat el.

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a precizat: ”Cea mai mare problemă pe care o avem acolo este lipsa de spațiu. Găsirea resurselor financiare ar fi o problemă rezolvabilă. Am fost acolo împreună cu reprezentanții DRDP Cluj, care și-au arătat toată disponibilitatea ca împreună cu Primăria Tiha Bârgăului să găsim niște soluții. Primăria a contractat niște specialiști care să ne spună modalitatea de a face o cale de acces pietonal, să-i scoatem pe oameni de pe șosea. E zonă de munte, șanțul pentru colectarea de torenți e la 2-2,5 metri, altfel nu face față. Vom vedea, poate fi trotuar metalic suspendat. E în lucru un studiu de fezabilitate. Lucrurile sunt foarte delicate, vorbim de drum european, de siguranța traficului și nici DRDP nu poate autoriza orice, dacă autorizează ceva ce nu e în regulă și se întâmplă ceva sunt direct răpunzători”.

”Căutăm împreună soluții. Nemulțumirile oamenilor sunt mai mult decât justificate, dar e complicat să găsești soluții când gardul este în buza șanțulului, care are 2,5 metri, și pe urmă e șoseaua. Stația de autobuz e în drumul european, nu este spațiu pur și simplu. Sunt foarte multe probleme. Să vedem unde s-ar putea face niște scuaruri pentru ca măcar stațiile de autobuz să nu mai fie efectiv în calea de rulare. Tiha Bârgăului nu are apă și canalizare, este prinsă în Masterplan cu peste 8 milioane de euro. Știu supărarea oamenilor, dar dacă ne apucăm acum să astupăm șanțul și pe urmă să venim să-l spargem și apoi să facem încă o dată… Deci vom vedea ce ne spun studiile contractate pentru a rezolva această problemă. Vom vedea, dacă există varianta să dalăm șanțurile vom merge pe varianta asta, dar așteptăm să ne spună specialiștii. Odată cu introducerea rețelelor de apă și canalizare vrem să rezolvăm și problema trotuarelor. Este o situație delicată”, a mai spus Radu Moldovan.

Eugen Gheorghe

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Google Ads

Comentarii

  1. Mento San

    Să fim realiști, nu se va realiza niciodată, sau cel puțin nu în următorii 30 de ani! Nu are sens să cheltuim pe studii care nu duc la nicăieri! Să ne concentrăm la alte lucruri, pe care le știm face, gen serbări cu mici și bere!

    (1)
  2. Nemultumita

    mai bine s-ar concentra sa faca piste de biciclete in locul spatiului folosit de calea ferată,pe care si asa trenurile circula semi goale…degeaba.Nu abem nici parapeti de protectie si ne spulbera tirurile pe drum daca incercam sa fim pietoni prin Bargau!!!!

    (1)
  3. marco

    nemultumita,ce treaba ai tu cu calea ferata?La cel putin 500 de calatori care circula zilnic pe calea ferata eu cred ca trenurile nu sunt semi goale si daca vrei piste de bicicleta pot sa le faca langa calea ferata ca este loc destul

    (2)
  4. joHn @@ hatz

    exista 4 metri intre strada si gardurile oamenilor pe sensu spre bistrita , nu este vointa; exista zone in care s-a dalat de catre constructor; un lucru este sigur toti au tentatia fondurilor cu bani multi ca de acolos e poate ciupi jumatate de milion; si la o investitie de 1 miliard lei vechi(care ar costa motorina si materialele ca utilaje au destule ps, luate noi, o dau pe ocolite) mai bine pun o pavela si niste kitchuri de amatori si se iau 100 mii euro ca doar EU da bani ; ma voi nu va ganditi ca toate fondurile astea inseamna datorie externa??

    (0)
  5. joHn @@ hatz

    exista 4 metri intre strada si gardurile oamenilor pe sensu spre bistrita , nu este vointa; exista zone in care s-a dalat de catre constructor; un lucru este sigur toti au tentatia fondurilor cu bani multi ca de acolos e poate ciupi jumatate de milion; si la o investitie de 1 miliard lei vechi(care ar costa motorina si materialele ca utilaje au destule ps, luate noi, o dau pe ocolite) mai bine pun o pavela si niste kitchuri de amatori si se iau 100 mii euro ca doar EU da bani ; ma voi nu va ganditi ca toate fondurile astea inseamna datorie externa??

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.