Disponibilizări din Primăria Bistrița: Nu mai trebuie create posturi pentru unii, ci căutați profesioniști

Holistic

Trei angajați ai Primăriei Bistrița trebuie să își caute alt loc de muncă. Posturile lor au fost reduse prin reorganizarea compartimentului din care făceau parte, iar la concursul de competențe profesionale organizat pentru celelalte două posturi rămase nu au reușit să obțină minimul de 50 de puncte. Unul dintre colegii lor însă a promovat cu 97,5 puncte, iar altul cu 50.

Este vorba de polițiștii locali care au dat concurs pe cele două posturi de paznici la Primăria Bistrița.

Viceprimarul Cristian Niculae este cel care a avut ideea reorganizării Compartimentului de pază al Poliției Locale. Iată ce a declarat: ”Vineri am avut examenul de competență profesională în care au fost desemnați cei doi gardieni care rămân fiindcă doar de doi avem nevoie în cadrul Poliției Locale. Ceilalți trei urmează să fie disponibilizați pentru că, deși le-am pus concursul pentru polițiști funcționari publici înainte de cel pentru competențe profesionale, ei nu au participat la concursul respectiv, pur și simplu nu s-a înscris niciunul. Doi dintre ei aveau diplomă de bacalaureat și puteau să se înscrie, dar nu au făcut-o. Tocmai pentru a-i ajuta am organizat concursul respectiv înainte de cel pentru competențe profesioonale. S-au prezentat însă la cel de competențe, au luat doi, urmând ca trei dintre ei să plece. Eu am discutat însă la LDP Security care are nevoie de oameni și îi va încorpora pe cei care doresc. Eu îmi doresc ca, în Poliția Locală, să vină oameni competenți, oameni tineri care pot să-și îndeplinească sarcinile de polițist local. Sunt convins că nu vor rămâne pe drumuri și nici nu îmi doresc asta. Îmi doresc, în schimb, ca Poliția Locală să fie competentă și nu îmi doresc să mai creăm posturi în Primărie pentru oameni, ci oamenii trebuie să fie pregătiți pentru a ocupa posturi din Primărie.  Urmează să repetăm și examenul pentru postul de polițist local debutant”.

Reamintim că cei cinci angajați care păzesc intrarea în Primărie și cărora li se desființează posturile prin restructurarea Poliției Locale Bistrița i-au rugat, în Joia Mare, pe aleșii locali să renunțe la acest demers întrucât doi dintre ei mai au un an până la pensie și trei vor rămâne oricum pe drumuri fiindcă administrația locală nu mai are decât două posturi pentru ei de paznici la Serviciul pentru Evidența Persoanelor Bistrița.

Despre acest subiect ai putut citi pe larg AICI. 

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Ngv

    Domnule Niculai ce trebuie să fac pentru a ma înscrie la examen? Care s opozitiile? Trebuie sa fiu pesedist? Născut în familie de pesedist? Intreb sa siu

    (1)
  2. Paul

    Procesul reorganizării departamentelor din cadrul primariei trebuie continuat. Este imperios necesară optimizarea structurii de personal, deoarece in prezent există prea multi tăietori de frunze la câini in administratia locală. Din păcate situatia din Primaria Bistrita nu este singulară. Prin 2017, publicatia „Profit.ro”, semnala faptul că Primăria capitalei are în subordine mai multe persoane decât Primăria Berlin. Dacă Primaria din București are 850 de angajați în aparatul primarului cu o populație a capitalei de 1,88 milioane de locuitori, cea din Berlin nu depășește 300, deși în Berlin numărul locuitorilor este de 3,46 milioane , depășind cu mult pe cea a bucureștenilor.
    Revenind la Bistrița, dupa unele surse, numai aparatul primarului are în componență 273 de angajați. În ceea ce privește totalul angajaților din structurile aflate în subordinea primăriei (toate direcțiile, inclusiv asistenții sociali), aceștia sunt în număr de 895, desi Bistrița are undeva între 70 și 80 de mii de locuitori. Așadar, este loc de mai bine!

    (12)
  3. Trist Anda

    Citiți să vă cruciți.
    În sfârșit a început reforma și promovarea meritocrației.
    Adică : Subțierea ”aparatului bugetar” și promovarea competenței.
    De unde ?
    Cum de unde ? de jos, de la portarul Pricopie, care amai are 6 luni până la penze (cum zice el).
    Ce urmează ?
    NIMIC, pentru că PUTEM !

    (6)
  4. Politistul

    S-au dat afara 3 si s-au angajat 50. Ghiciti cine sunt asta?
    Frumoasa reorganizare.Stie domnul pensionar Gabrian cel mai bine.
    BRAVOOOO

    (6)
  5. Cristophor

    Cu amaratii aia de la locala a inceput restructurarea?
    Daca se descotorosea mai bine de pensionarii bine platiti nu era mai bine? Ex-directoarea economica, reprezentantii pensionarilor de la achizitii publice, domnisoarele de varsta 3 de la tehnic, in frunte cu conducatoarea lor iubita, proaspat unsa directoare?
    Dar cu cei nspe care sunt angajati pe banda rulanta prin toate serviciile primariei dar care pe hartie sunt intr-un serviciu, oficial in alt departament?
    De asta ce poti sa ne spui Cristinel tata?
    Ne scoti ochii cu 3 persoane?
    Cand o sa injumatatesti numarul directorilor, care freaca menta non-stop, o sa ai o minima sansa sa candidezi…. nu si sa castigi, Clar!!!

    (9)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.