Actualitate

Strategia de dezvoltare: Infrastructura de transport

În strategia de dezvoltare a judeţului sunt prevăzute modernizarea DN 17 C şi DN 17 D, reabilitări de drumuri judeţene şi comunale, construirea variantelor ocolitoare ale Bistriţei, Becleanului şi Năsăudului, amenajare de piste pentru biciclişti, modernizarea căilor de acces în zonele turistice, parcări sub şi supraterane în Bistriţa, trecere bac pe Someşul Mare, platformă aeroportuară la Bistriţa pentru aeronave de mici dimensiuni.

Din Strategia de dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud pentru perioada 2014-2020:

– Modernizare DN 17 C – Bistriţa-Moisei


– Modernizare DN 17 D – Beclenuţ -Valea Mare

– Refacţie linii cale ferată Beclean-Sărăţel-Deda, Dej-Ilva Mică, Ilva Mică-Grădiniţa

– DJ 172 D – Josenii Bârgăului (DN 17)- Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D)-Poiana Ilvei-Măgura Ilvei-Ilva Mare-Lunca Ilvei-Limita jud. Suceava

– Drumurile Colibiţei – Prundu Bârgăului (DN 17) – Bistriţa Bârgăului – Colibiţa – Mureşenii Bârgăului (DN 17)

– DJ 173 – Bistriţa (DN17)-Jelna-Orheiu Bistriţei-Ragla-Budacu de Sus-Soimus-Şieu-Posmuş-Pintic-Teaca-Ocnita-Milaş-Şopteriu-Silivaşu de Câmpie-Visuia-Miceştii de Câmpie-Sânmihaiu de Câmpie (DJ 151)

– DJ 171 – Uriu (DN17)-Ilişua-Dobric-Căianu Mic-Spermezeu-Lunca Borlesei-Borleasa-Târlişua-Agrieş-Agrieşel-Breaza-Purcărete-Negrileşti-Ciceu Giurgeşti-Reteag (DN 17)

– DJ 154 – Limita jud. Mureş-Monor-Şieuţ-Şieu-Bârla-Mărişelu- Domneşti-Sărata (DN 17)

– DJ 172 E – Lim. jud.Cluj-Chiochiş-Strugureni-Matei-Lechinţa-Herina (DN 15 A)

– DJ 172 H – Nuşeni (DJ 172 A)-Bidiu-Corvineşti-Matei (DJ 172 E)-Moruţ- Fântânele-DJ 151

– DJ 154 B – Limita jud. Mureş-Monor

– DJ 154 D- Domneşti (DJ 154)-Neteni-Albeştii Bistriţei-Galaţii Bistriţei-Dipşa-Viile Tecii-Budurleni-Brăteni-DJ 151

– DJ 162 – Teaca-Archiud-Stupini-Sânmihaiu de Câmpie

– DJ 173 B – Bistriţa (DN 17 C)-Tărpiu-Mintiu-Nimigea de Jos (DJ 172)

– DJ 172 B – Unirea (DN 17)-Slătiniţa-Nepos (DN 17 D)-DN 17 D (Rebrişoara)-Rebra-Parva

– DJ 172 – Beclean (DN 17)-Figa-Agrişu de Sus-Agrişu de Jos-Cociu- Mogoşeni -Floreşti-Nimigea de Jos-Mocod-Zagra-Poienile Zagrei

– DJ 172 A – Beclean (DN 17)-Rusu de Jos-Rusu de Sus-Nuşeni-Beudiu-Bozieş-Apatiu-Strugureni

– DJ 172 F- Limita jud. Cluj-Braniştea-Măluţ-Beclean (DN 17)

– DJ 172 G Nuseni (DJ 172 E)-Feleac-Chiraleş-Arcalia-Sărăţel-Monariu-Budacu de Jos-Jelna-Orheiu Bistriţei-Satu Nou-Cuşma-Dorolea-Livezile (DN 17)

– DJ 172 I Beudiu (DJ 172 A)-Viţa-Tentea-Sânnicoara-D J 172 A (Lim. jud. Cluj)

– DJ 172 J Măgura Ilvei (DJ 172 D)-Rodna (DN 17 D)-Valea Vinului

– DJ 172 K Reteag (DN 17)-Braniştea-Cireşoaia

– DJ 173 C Bistrita (DN 17)-Budacu de Jos-Buduş-DJ 154 (Bârla)

– Construirea centurii oraşului Beclean

– Amenajare piste biciclete în şi între localităţi

– Infrastructura de drumuri: realizarea legăturii Lechinţa – Herina sau/şi Sărăţel – Chintelnic

– Asfaltări, modernizări de străzi comunale, de drumuri comunale, pietruire drumuri agricole, amenajări trotuare

– Modernizarea căilor de acces în zona pensiunilor agro-turistice, dezvoltarea căilor de acces prin drumuri pietruite la fermele de animale, dezvoltarea reţelei de drumuri locale în zonele turistice, pietruirea căilor de acces la casele izolate de pe munte unde există potenţial de valorificare turistică

– Modernizarea infrastructurii rutiere de acces în Năsăud, a infrastructurii rutiere în zone precum Valea Măriilor, Poiana Zânelor

– Modernizarea căilor de acces dinspre Năsăud spre Rodna şi drumuri de ocolire a satelor pe unde trece trafic greu (ex. Coşbuc)

– Modernizare infrastructură rutieră de acces în zona industrială Bistriţa, dezvoltarea parcărilor sub şi supraterane moderne în cartierele rezidenţiale din Bistriţa, realizarea centurii de ocolire a municipiului Bistriţa

– Modernizare DC 24 A, km 0+000-0+900 (DJ 172A)-Bozieş

– Modernizare DC 24, km 0+000-12+700, Strugureni (DJ 172 E) – Zoreni

– Asfaltare drumuri comunale: Sânmihaiu de Câmpie-Stupini – Orosfaia, comuna Milaş – 7 km ; Sânmihaiu de Câmpie – Sălcuţa – 5 km; Sânmihaiu de Cîmpie – comuna Budeşti

– Modernizare DJ Măgura Ilvei – Rodna

– Trecere bac plutitor pe cursul de apă Someşul Mare Hm 1.114 la Braniştea, comuna Braniştea, judeţul Bistriţa-Năsăud, bazin hidrografic Someş-Tisa

– Modernizare DJ 170 A Chiuza-Dumbrăviţa-Păltineasa

– Construcţie pod peste râul Sălăuţa, două poduri peste râul Ilva

– Modernizare DJ 173 km 60+300-66+488, Milaş-limită jud. Mureş

–  Amenajare drum acces, parcări, împrejmuire la Cimitirul Multiconfesional din Năsăud

– Pod cu o bandă de circulaţie peste râul Someşul Mare, cartier Luşca, Năsăud

– Varianta de ocolire a oraşului Năsăud

– Dezvoltarea transportului public pentru navetiştii din zona rurală care au loc de muncă în întreprinderile din Bistriţa

– Transport ecologic Beclean-Băile Figa

– Crearea platformei aeroportuare la Bistriţa pentru aeronave de mici dimensiuni, de tip charter

– Crearea unui nod intermodal cât mai apropiat de municipiu (se vor studia minimum trei variante şi se va alege varianta optimă: Beclean, Dej Triaj – în colaborare cu judeţul Cluj, Sărăţel)

– Terminal intermodal de transport.

8 comentarii

  • Asemenea strategii ne sunt prezentate de Consiliul Judetean si de Primarie ca si cum ar fi niste realizari nemaipomenite! Cu un pix ieftin si un capat de hartie fiecare dintre noi ar putea face o strategie, pentru ca nu e nimic complicat aici! Lucrurile devin interesante cand ni se prezinta scuze si eschivari de la aceste planuri (in majoritatea se arata cu degetul catre politicieni din alte partide). Dar…acuma USL e la putere (adica stau cu f****l pe foarte multi bani) si la nivel central …si la nivel de Consiliu Judetean. Astept cu entuziasm sa vad cum vom fi luati de fraieri cu niste pretexte stupide pe cine va cadea vina pentru ca nu au fost in stare decat de peticit un drum…sau de asfaltate alt drum intre 2 – 3 comune!

  • Referitor la infrastructura de transport se mentioneaza, intre altele, realizarea centurii ocolitoare a Bistritei. Se naste intrebarea despre care centura este vorba, avand in vedere ca in Strategia dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud pentru perioada 2014-2020, data publicitatii cu ceva timp in urma, la capitolul conectivitate se precizeaza clar si traseul: realizarea centurii Livezile – Slătiniţa – Tărpiu – Blăjenii de Jos; preluarea traficului greu pe relaţia Vatra Dornei – Reghin sau Reghin – Năsăud prin legarea capetelor şoselei Monariu-Jelna la DN 17. Cu alte cuvinte nici vorba despre nici vorba despre moftul lui Cretu cu centura prin padurea Codrisor.

    • Pana la urma ratiunea invinge. Comparativ cu varianta 2Sud, sustinuta prosteste de primarul Cretu, din interese personale dar care nu duce nicaieri si nu are nici o logica, centura din Strategia de dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud pentru perioada 2014-2020, conceputa pe la nord si avand traseul Livezile – Slătiniţa – Tărpiu – Blăjenii de Jos, cu iesire in DN17 la Sintereag, are mai multe avantaje. In primul rand include in traseu localitatea Tarpiu cu Depozitul ecologic al deseurilor din judet, spre care se indreapta un important segment de trafic. In al doilea rand preia tranzitul de pe DN17C in apropiere de Dumitra, fara ca acesta sa mai urce Dealul Targului. In al treilea rand reduce distanta dintre Dej si Vatra-Dornei cu cca 20 km. Strategia judetului are in vedere si tranzitul de pe DN15A. In acest sens legarea capetelor soselei Monariu-Jelna cu DN17 prin intermediul unor bretele de prelungire, creaza o a doua centura Bistrita-sud, ceea ce scoate total traficul de tranzit din oras. Ramane totusi intrebarea ce se intampla cu banii cheltuiti in septembrie cu acel referendum inutil.

  • In legatura cu amenajarea de piste de biciclete in si intre localitati, Bistrita ar trebui sa ia exemplul orasului Sibiu care dispune in prezent de 56,5 de kilometri de pistă pentru biciclete si pana in 2015 intentioneaza sa lege Sibiul de Rășinari și Poplaca. Bistrita care este mai la inceput ar putea sa profite de amenajarea malurilor raului cu acelasi nume si sa construiasca o pista de biciclete de la Unirea pana la Sarata care sa lege principalele zone de agrement si sa treaca pe la poalele padurii Codrisor. Ar fi un traseu ferit de poluare si in plus ar putea sa combine agrementul cu sportul si turismul.

  • Nu luati strategia de dezvoltare ca pe o promisiune electorala. E pur si simplu o lista cu prioritatile urmatorilor ani. Daca va permite bugetul se vor si realiza.

    • :)))))))))))))))) Sa-ti reamintesc prioritatile USELE de acum 2 ani:
      – 1 milion de locuri de munca
      – 10 miliarde euro investitii straine in economia ro
      – 400 km autostrada/an
      – interzicerea cianurarii la rosia montana si a gazelor de sist
      – reducerea CAS
      – revenirea TVA la 19%
      Hai ca nu mai pot.. ca ma imi dau lacrimile de ras :)))))))))

  • aa.. sa nu uitam de promisiunile de acum 2 ani ale USELEU Transilvania:
    – continuarea autostrazii Transilvania
    – spitalul regional de urgenta cluj
    – hidrocentrala Tarnita
    TOATE AU FOST INCHISE, BLOCATE, INGROPATE..

  • incep si astia cu desene ca si Copy/Paste cu autostrazile? :)))))))))))) De vro 4 ani ne tot ameninta ca ne umplu de centuri si de autostrazi.. si noi tot pe ulite infundate umblam…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS