Soluții pentru creșterea numărului de parcări. Cristian Niculae: Le voi propune Consiliului Local

Holistic

Numărul tot mai mare de autoturisme și lipsa tot mai acută a locurilor de parcare din Bistrița determină administrația locală să se gândească la soluții concrete pentru ca oamenii să aibă unde să își lase mașinile. Viceprimarul Cristian Niculae, care și-a anunțat deja candidatura la Primăria Bistrița, a găsit două astfel de soluții pentru înființarea de noi parcări de reședință.

”Bistrița este un oraș care crește și se dezvoltă. Bistrița este un oraș în care se construiește modern și de calitate.

Avem în orașul nostru dezvoltatori imobiliari puternici ce îmbogățesc fondul locativ al Bistriței și aduc plus valoare economiei orașului.
Îi felicit pentru acest lucru! Există însă o problemă. În ultimii ani, numărul mașinilor din oraș a crescut foarte mult. Parcările rezidențiale din orașul nostru sunt aglomerate și mașinile ajung să fie parcate oriunde există puțin spațiu, pe trotuare, pe carosabil în locuri nepermise, pe aleile pietonale și din păcate chiar pe spații verzi. Trotuarele si aleile pietonale în multe situații nu mai pot fi folosite de pietoni.

Vreau să iau măsuri concrete și ferme pentru soluționarea acestei probleme și să propun Consiliului Local urmatoarele acțiuni:

  • transformarea a 14 puncte termice în parcări supraterane etajate, acolo unde este posibil
  • tntroducerea, în regim de urgență, în Regulamentul Urbanistic și în Planul Urbanistic General al Bistriței, aprobat acum 6 ani, a unei reglementări, ca fiecare unitate locativă nou construită să aibă cel puțin un loc de parcare prevăzut din faza de proiect. Adică: 1 apartament nou = cel puțin 1 loc de parcare.

Consider că actuala reglementare în vigoare, adică un loc de parcare la 80 mp locuibil, este insuficientă, deorece se construiesc foarte multe apartamente în orașul nostru cu o suprafața totală de 50, 60 sau 70 mp și aproape toați beneficiarii acestor locuințe au cel puțin un autoturism personal. Bistrița trebuie să se dezvolte ca un oraș modern, durabil și smart& green”, a scris pe Facebook Cristian Niculae.

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Ferry

    parcarile subterane ar fi cea mai buna idee!. am avut ocazia sa vizitez cateva orase in Spania, iar acolo sitiatia e aceeasi. orasele sunt supraaglomerate. nici nu se taie din spatiul verde, nici nu incomodeaza pietonii sau soferii din trafic. Felicitari pentru aceasta idee!

    (-13)
    • Anuța G

      Si ce contează ? Cine face sau cine vorbește ?!
      Idei am vazut ca are mai multe si
      Doris preuteasa, dar numai acuma de când e recăsătorita.
      Când era in politica se ocupa de Florin Piersic si de altii de vârsta lui..,
      Acuma e plină de idei, mare minune !

      (5)
    • Mircea M.

      Draga Ana, mare adevar vorbesti. Conteaza DOAR cine face si pana acum idolul tau Niculaie nu se incadreaza in aceasta categorie. Mult feisbuc, putine actiuni. Cateva poze cu asfaltari pe strazi secundare, izolatii de mantuiala si cam atat. Bulevardele principale tot ca acu 10 ani arata, au doar cateva petice in plus, punctele termice sunt la locul lor, doar se discuta despre ele. Pana cand nu vom vedea lucrari la primul punct termic, Niculaie e in categoria celor care nu conteaza. Si daca tot suntem la subiectul cine vorbeste/cine face, zi-ne draga Ana cum stam cu parcelele pentru tineri promise de idolul tau Niculaie? Era vorba ca in 2019 le vom vedea realizate. Au aparut poze cu Niculaie si cu o plansa. Conteaza cine face, nu cine spune, asa ca inchide-ti te rog contul de feisbuc si fa o plimbare in lumea reala, in Bistrița noastra de zi cu zi si crede-ma ca o sa-ti schimbi parerea despre actuala conducere a orasului. Daca faci greseala sa mergi prin Oradea, Cluj, Alba Iulia, Sibiu, Arad, Timișoara, nu mai votezi cu echipa de vis Cretu/Niculaie cate zile mai ai.

      (15)
    • vasile

      se pare ca wanabi doar vorbeste….Si asta e ca aia cu ..teren pentru case la tineri din terenul Liceului Agricol….o petarda
      Parese ca toti s-au saturat de la PSD de asta mic.
      daca frana asta ajunge primar eu emigrez…ca speranta nu mai e….

      (2)
  2. Marius

    administratia locala arata ca se implica. sper din tot sufletul ca acest proiect sa fie dus la indeplinire. Bistrita are nevoie de asta! felicitari!

    (-21)
  3. bondaru™

    Mare noroc avem cu omul asta! Ce idei, ce planuri marete si originale poate sa aiba!
    Ma intreb unde l-au tinut ascuns pana acuma si ne-au vaduvit pe noi, locuitorii acestei urbe, de un om asa intelept?
    Cele mai vii mulţumiri pentru măreţele înfăptuiri obţinute sub strălucita dumneavoastră conducere şi pentru tot ce este proiectat să se înfăptuiască în viitor şi vă exprimăm recunoştinţa nemărginită pentru grija şi ajutorul neprecupeţit pe care ni-l acordaţi permanent, pentru uriaşa dumneavoastră contribuţie la făurirea Bistritei moderne şi prospere de astăzi.
    Trist este ca are si sanse sa prinda primaria cu ce contracandidati vine opozitia.

    (26)
    • Natalia

      O ideea geniala. De parcări chiar avem mare nevoie. Spor în realizarea acestora.

      (-10)
  4. Mihai

    Pana acum nu era asa? Am crezut ca daca se fac blocuri sunt obligati sa faca asa
    Ii bine ca aflam lucruri noi…
    Pai obligatii domnu’ vice sa isi faca treaba asa cum trebuie

    (2)
  5. Adi

    Pe Colibitei, latirea drumului proaspat renovat si realizarea unor parcari perpendiculare cu axul drumului, pe partea cu calea ferata.

    (7)
    • Dana

      O idee foarte buna. Mai ales ca acele puncte termice, au ajuns la un stadiu avansat de degradare.

      (-7)
  6. timpul

    Centrul este aglomerat. Cine a avut idea cu inmatricularile in cladirea de la Prefectura ? Toti se inghesuie pe citeva strazi . In fata la Tivoli parcheaza cum se apuca , dar vine politia locala si … amenda. Oare asta se urmareste ? Deci fara voia lor soferi trebuie sa vina cu masina in centru .Nu se gasea un birou la ARR sa se fata totul acolo? Spatii sunt o gramada .Nu trebuie sa faci o parcare in centru pentru cei care vin la inmatriculari.Spatiul de la prefectura trebuie sa devina numai pietonal.

    (8)
  7. Balan Marius-ecologist PV

    Asta-i domnule vice CRISTIAN NICOLAE ! Asa trebuie gandite parcarile de resedinta si in nici un caz sa faci parcari in parcuri si pe spatii verzi. Spun asta de ani de zile de cand primarul OTC a pus gand rau parcului MIHAI EMINESCU. Aveti peste 20 de puncte termice cu teren cu tot , cuiburi de infectii care arata jalnic. Toate trebuie demolate si pana se construieste lasati terenul spre folosinta parcarii de masini. Fixati si o suma rezonabila si iata cum Primaria mai scoate niste bani la buget. Ce este asa de greu sa o faceti ? Totusi constat ca deja aveti o altfel de abordare mult mai corecta si eficienta decat actualul edil pus numai pe GHIDUSII costisitoare.

    (-2)
    • g

      Balane tata…civistule…tu chiar il crezi pe asta?
      TAxe pentru intrare in oras ,pentru intrare in centrul orasului ..iar din taxe construirea a 2-3 parcari de 2-3000 masini una ,
      omul lasa masina in parcare si se plimba cu autobuzu ,cu bicileta,cu autobuzu…
      Oricate parcari ai face la un moment dat tot vor fi prea putine …asta ti-o spun asa …in calitate de om de meserie..ca lucrez in domeniu …solutia sunt taxele…peste tot doar asa se rezolva…

      (2)
  8. CST

    Niște poze la revopsirea marcajelor rutiere, mai ales cele de sensurile giratorii, ar ieși grozav în această perioadă, că e soare.

    Le aștept cu drag!

    (12)
  9. Matei

    De acord. E nevoie de parcări multe, iar punctele termice sunt niste ruine in acest moment.

    Ar merge și supraterane, subterane….doar că noi românii așa greu ne mobilizam…..of of

    (2)
  10. idei traznite

    sigur ca avem probleme cu spatiile de parcare si atunci nu inteleg de ce pe Aleea Salciilor nr. 2 Primaria a pus indicatoare OPRIREA INTERZISA pe ambele sensuri, obligind riveranii sa parcheze care pe unde poate, mai mult sau mai putin legal, in loc sa faca sens unic sau sa gaseasca alte solutii . Faptul ca pui OPRIREA INTERZISA nu inseamna ca masinile dispar, pur si simplu acestea aglomereaza alte zone din vecinatate…

    (4)
  11. adi

    „Bistrița este un oraș care crește și se dezvoltă.” Poftim? Da, creste, cica se si dezvolta dar se si sufoca, incepe sa arate ca un pom de craciun prost impodobit. Astept vremurile in care aceste mesaje gen afara este cald si iarna nu e ca vara sa dispara si sa vina un edil care sa zica uite ba cetatene, am facut un parc, o parcare, o scoala, etc. Sau vremea cand o sa fie intrebat si cetateanul ce vrea in acest oras. Sa vina edilii sa zica ca au 2 lei, voi dragi contribuabili, ce vreti sa facem cu acesti 2 lei? in fine, vise placute….

    (8)
    • Alin

      Ai uitat de acest citat
      ” ‘Bistrița este un oraș în care se construiește modern și de calitate’ ”
      Morrrrrrrrrrr

      (8)
  12. Teo

    Ce bine ca au gasit unii gaura de la macaroane !
    Dupa zeci de ani de administratie psd, le vin idei in pragul alegerilor !
    Pana acum ce ati facut ? Pana acum ati ignorat sau ati tratat cu aroganta propunerile altora, doar pentru ca nu erau din gasca voastra, iar cand se apropie alegerile, scoateti tot felul de promisiuni, doar, doar reusiti sa mai prostiti lumea inca o data ! Dupa alegeri, veniti cu scuze – nu avem aia, nu se poate cealalta- si va apucati de tocat banii pe tot felul de aberatii avantajoase doar pt anumite buzunare !

    (10)
    • Tazman

      Subscriu @TEO

      Singura mea grija e ca vin albastreii la putere si va fi tot asa. Nu vad pe absolut nici un politician in stare sa faca ceva. Absolut niciunul. Nici psd , nici pnl. Eu personal pur si simplu nu mai vad scapare din toate astea. Au fost pe rand la putere si au facut un mare nimic, TOTI. Am impresia ca suntem blestemati. : )

      (1)
    • e in campanie pe banii nostrii

      Ideea e veche, numai ca Niculaie acuma si-a adus aminte de ea.
      Nu mai are subiecte de bagat in seama si le reia ca e in campanie electorala.

      (4)
  13. Alinw

    ce facem cu mașinile de pe trotuar???? povestea cu punctele termice o știm, astea sunt povești, ce facem cu mașinile de pe trotuar???????? zi de zi trebuie sa ma cert cu Cocalari care își lasă tigăile pe trotuar… ce facem cu acești bizoni?????

    (5)
  14. PieCrapul

    Ne trebuie o viziune pe 20-30 de ani, nu de azi pe mâine.
    Când mașinile sunt mai multe ca persoanele majore, este imposibilă construirea a unui nou rând de ”blocuri”.
    Soluția- cu limitele ei – este descurajarea utilizării autoturismului intraurban, în orașe de mărimea Bistriței și sub aceasta.
    Crearea de facilități privind transportul în comun, alte stimulente, educația și nu în ultimul rând TAXAREA pot contribui la descurajare.
    Pe când un program – național sau local – în acest sens ?

    (4)
  15. loro

    Este tipic pt policianul roman si in special pentru cel de stanga, sa faca prosmisiuni fara acoperire.
    Si ce ne promite, ca sa vezi inlocuirea centralelor termice cu parcari. Dar tin sa-i amintesc d-nului vice ca tot primaria a data spre folosinta in urma cu ceva vreme aceste centrale termice,prin hotarari ale consiliului local.In urma acelor atrbuiri a iesit o intreaga discutie.
    Acum ce face promite ca o sa incalce ceva ce tot el a votat impreuna cu colegi de partid?
    La fel va face daca va fi ales ?
    Daca nu respecta ce el a votat , noi sa-l credem ca va respecta ce promite?
    Eu zic ca ne-am lamurit cu dansul si trebuie sa cautam o alta persoana pentru postul de primar

    (4)
  16. cititor

    Pai intocmai . S-au dat aprobari pentru locuinte tip ” bloc ” particulare… dar fara nici un loc de parcare si locatarii acestora unde credeti ca isi pun masinile decat pe drumurile publice .

    (3)
  17. dottore

    sa scoata primaria o taraba la umbra si sa puna in vanzare poze si iconite cu cel care ne va rezolva toate problemele…se mai aduna bani la buget unii le vor cumpara de drag ,ca vad ca se inghesuie destui cu osanale de tip,, sa traiti”ca bine faceti si mai sunt altii care le vor cumpara, dar nu se poate spune aici ce vor face cu ele

    (2)
  18. Rabinul

    Povestea cu punctele tetmice ne-o tot fluturati de vreo 20 ani cel putin iar cand a fost sa se faca ba au fost luate de unii sau altii care vor sa le dea alte utilizari. Se tot povesteste de parcari subterane si supraterane si in afara de faptul ca s-au trasat cateva linii concret nu s-a mai facut nimic! Primaria Bistrita nu a fost in stare nici macar sa asfalteze parcarea din spate de la finante.

    (2)
    • Ion Vasile

      In spatelecelebrului BIG exista un teren fost de tenis nefolosit de ani de zile pe care sepoate construi o parcare etajata.

      (2)
    • Blind Guardian

      Nu mai bine 3xtindem parcul? Tot la parcări și betoane vă stă capul. Ar trebui desființate 50% din parcări și plantați copaci, făcute parcuri, fântâni arteziene. Iar parcările rămase taxate cu 5x prețul actual. La fel și impozitul pe mașină, 2000 lei pe an pt prima mașină din familie, 10mii lei pt a doua. Altfel ne vom sufoca, indiferent câte parcări se vor construi, tot nu vor fi suficiente.

      (3)
  19. S-o trezit si Niculaie sa incalzeasca ciorba stricata

    „transformarea a 14 puncte termice în parcări supraterane etajate, acolo unde este posibil”
    In afara de blabla-ul constant cu care ne-a obisnuit Niculaie in aceasta declaratie atentia este pe ACOLO UNDE ESTE POSIBIL! Adica nu o sa se faca nimic pt ca individul brusc trezit din somnului lui o sa constatate ca nu e posibil.

    (2)
  20. walter born

    Ridicati taxa de parcare drastic. Deja de cind a fost introdus este mai simplu sa gasesti locul.
    Nicio inmatriculare auto fara dovada ca ai loc de parcare la tine in curte, inchiriat de la primarie sau in alta parte imprejurul 500m a locuintei.
    Redus parcarile in centru, zone pietonale mai multe, benzi dedicate bicicletelor si marit trotuare. Creste mersul pe jos, socializare, relaxare si sanatate.
    Linea verde si gratuit de la Viisoara pana la Unirea…prin centru. Pentru asta deschis in ambele sensuri de la posta veche pana la Coroana doar pentru linea verde o banda dedicata. Astfel se incurajeaza folosirea transportul public.
    De ce sa merg cu masina daca pot merge gratuit cu autobusul electric direct acollo und de altfel nu pot ajunge cu masina.
    Asa si inchis centru complet pentru trafic individual motorizat.
    Ati mai auzit de climat change? Incepeti sa actionati si pe plan local.

    (3)
    • walter born

      …si:
      Nicio autorizare de constructie sau renovare fara dovada de parcare pe teren propriu, inchiriat etc.

      (3)
  21. De acord

    Parcari subterane ? Buna idee ! Cand nu se ocupa locurile, la prima ploaie va avea apa unde sa parcheze….

    (0)
  22. Pocaitul

    Care sunt acele 14 puncte termice in proprietatea primariei?
    Sa stim si noi,
    Noi pocaiti am cumparat un punct termic sa facem sala de rugaciuni si stam cu actele si nu putem face nimic pentru ca sunt reclamatii.
    Deci un punct termic pica unde sunt celelalte 13 puncte termice??

    (0)
  23. BMW din 2001 cu kilometrajul dat înapoi

    Oricum cretinii cu cazane uzate din germania parchează numai pe trotuare ! Invit autoritățile și mai marii partelor care se bagă în seamă pe această temă, să incerce să traverseze orașul cu un cărucior de copil să vadă că trotuarele s-au transformat în parcări de nesimțiți !

    (1)
  24. Ovidiu

    In loc sa faceti terenuri de sport pentru copiii de la blocuri(cum este in tarile civilizate)faceti parcari pentru rablele aduse din afara.In occident scot masinile din orase,noi ni le bagam in creier si plamani.De fapt noi suntem pe invers fata de lumea civilizata!!

    (0)
  25. cea mai buna idee

    parcarea subterana doar pentru masinile care au pompa de apa submersibila in dotarea masinii….la ce canalizare are bistrita gasim masinile pline cu apa dupa fiecare ploaie…aceasta stire este doar pentru electoratul pesedist , botanist….etc
    CA IDEE, IN BISTRITA EU AM O SOLUTIE PENTRU A SE DUBLA NUMARUL PARCARILOR….SA VORBEASCA VICEPRIMARU LA MARILE FIRME DE AUTOTURISME DIN LUME SA CHEME MASINILE IN SERVICE SA LA INJUMATATEASCA ! ECARTAMENTUL!

    (2)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.