NU #șîeu

Holistic

Astăzi este ziua cea mare a lui #șîeu, un protest pe care eu nu îl înțeleg și nici nu mă raliez la el. Și nu pentru că nu-mi doresc autostrăzi în România, ci pentru că m-am săturat de felul în care înțelege nația aceasta să (re)acționeze.

Nu e unul care să nu dea like, să nu-și pună ramă la fotografia de profil, dar când e de făcut ceva toată lumea se dă ocupată. În schimb, dacă e de stat și de nefăcut nimic, e adunare generală, nu lipsește niciunul. Așa se explică faptul că la proteste în stradă întâlnim aceiași 10-15 oameni, la vot sub 30% dintre români, la muncă și mai puțini.

Am putut vedea câți muncesc și câți taie frunze la câini în mediul online, convinși că fac ceva, în momentul în care a căzut Facebook. S-au creat dezbateri aprinse pe tema: de ce nu merge, când va merge, cui îi merge, voi ați pățit la fel? Nu am găsit încă răspunsul la întrebarea ce ar face acești oameni dacă într-o bună zi ar crăpa de tot rețelele astea care îi țin ocupați tot timpul. La ce s-ar uita, la ce s-ar gândi, cu cine ar discuta și mai ales ce ar face ei într-o zi.

Sunt 100% convinsă că oamenii care vor cu adevărat să facă ceva ar găsi soluții. Ceilalți, grabnici la dat like și buni la comentat, oricum nu vin și nu fac. M-am convins de lucrul acesta de curând când am căutat un stăpân pentru o pisicuță. Am scris inițial mesaje private la toți iubitorii de animale pe care îi știam, cei care umplu rețeaua cu poze în care apar pisici. Nu m-a băgat unul în seamă. Am decis apoi să postez fotografii cu pisica, am primit zeci de like-uri și atât. O singură familie care își dedică timpul ajutorării efective a oamenilor în nevoi a zis în secunda doi: ”noi o vrem!”. A fost încă o dovadă pentru mine că pe Facebook nu iubim cu adevărat, nu protestăm cu adevărat, nu muncim și nu acționăm cu adevărat. Pe Facebook stăm și pierdem vremea absorbiți până peste cap de o realitate virtuală, de cele mai multe ori mincinoasă. Pe de altă parte, și pe mine această rețea m-a ajutat la multe, inclusiv să găsesc niște stăpâni iubitori pentru o pisică amărâtă. Dar până să-i găsesc a trebui să îndur toată ipocrizia tuturor, tot mai obositoare.

Să revenim la protestul de azi, îmbrățișat cu entuziasm de o țară întreagă.

Să fiu sinceră, eu nu l-am înțeles din prima. De ce să faci un metru de autostradă și să cheltuiești atât de mulți bani din moment ce știi că nu folosește nimănui construcția ta de un metru? De ce să îndemni o țară întreagă să nu facă nimic timp de 15 minute? La noi se muncește ca în străinătate pe ceas și se duce în cap producția dacă cineva stă degeaba chiar și un minut? Sinceră să fiu, nu cred.

La noi, orașul e plin de oameni care stau în cârciumi și beau cafele cât e ziua de lungă mai ceva ca într-un oraș turistic european. La Viena, de exemplu, într-o zi de lucru, nu era mai nimeni pe străzi, poate doar turiștii care vizitau și se plimbau cu hărțile îi mâini.

La noi, e un du-te vino prin magazine încât ai impresia că nu muncește nimeni, nici măcar vânzătoarele alea care stau și ele cu nasul tot în telefon și te ignoră. Nici nu răspund la salut. În fața instituțiilor găsești la orice oră din programul de lucru oameni ”la țigară”. Stau de vorbă, beau cafele. Îi găsești prin rotație când le vine pofta de un fum. Doar în firme cu management străin există noțiunea de pauză. În rest, toată lumea e într-o pauză continuă și inevitabil toți cu telefonul în mână. Așadar ce mare minune se va întâmpla dacă astăzi, timp de 15 minute, vor sta la fel ca ieri, ca alaltăieri, ca întotdeauna? Vom avea de mâine autostrăzi? Vom fi împliniți sufletește că am fost uniți încă o dată în statul (a se citi ”pierdutul de vreme”) național?

În ce privește problema autostrăzilor lipsă, nu ar fi oare mai constructiv ca oamenii din această țară să vină cu idei despre cum am putea toți să punem umărul SĂ FACEM autostrăzi? De exemplu să plătim fiecare român deținător de autoturism câte o sută de lei într-un fond național și să cerem transparență totală în cheltuirea banilor. Nu zic că așa trebuie, vin și eu cu o idee. Poate au alții idei mai bune și le putem aduna la un loc ca să facem ceva, nu să nu facem. Singura noastră formă de protest este să stăm în mașini cu zilele pe Valea Prahovei sau 15 minute fără să facem nimic?

Am auzit aseară varianta că, pentru a rezolva problema transportului, România ar avea nevoie mai degrabă de o infrastructură feroviară pentru trenuri de mare viteză. Și, dacă stau bine să mă gândesc, toți protestatarii de pe Facebook ar ajunge în siguranță la destinație având în vedere că trenurile moderne au internet și tot confortul necesar. Nu am mai avea așa de mulți morți care se filmează în timp ce conduc sau care sunt ocupați să dea like la cine știe ce altă aberație mai circulă în online, inventată de te miri cine care azi-mâine ne anunță că vrea să candideze la vreo funcție importantă în stat fiindcă a dovedit că poate mobiliza o țară întreagă tot la stat (a se citi ”nefăcut nimic”).

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Mircea

    Nu comentez decizia cuiva de a participa sau nu la o actiune de protest, sustinere sau de care-o fi. Un lucru m-a „starnit”. Sa venim noi cu idei de a face autostrazi, sa strangem cate 100 de lei de cap de sofer sa ce? Uitam ca se milogesc altii de ai nostri guvernanti sa cheltuim bani care deja sunt alocati pentru asa ceva si pe ei ii doare-n asfalt. De asta vreau eu sa protestez. De asta, daca n-as fi la munca, mi-as opri masina in poarta prefecturii pentru ca, macar pentru 25 minute sa fie blocati . Pentru ca in restul timpului zboara cu girofar si uneori si cu antemergator si nu realizeaza cum e cu masina in blocaje pe sosele. Daca as putea, i-as forta sa merga la Bucuresti cu trenul care se deplaseaza cu 35 de km/ora si scartaie ca-n filmele de groaza toata noaptea. Da, aveti din pacate dreptate. Nu se va obtine nimic in urma protestului. Pentru ca, dupa cele 15 minute vom merge toti acasa si vom avea impresia ca ne-am facut datoria. NU! Va trebui sa facem ceva si maine si poimaine, in fiecare zi.

    (34)
    • Știți care e partea tristă? 60% dintre cei care merg la spitale și doctori pentru tratamente nu plătesc asigurări de sănătate. Am scris în știrea despre cât ne costă bolile. În afară de copii și de persoane cu handicap care nu pot fi totuși 60% din populația acestui județ, restul nu muncesc. 40% dintre cei care plătesc țin în spate pe restul. În fapt, plătim puțin înspre deloc și avem pretenții să avem o țară cu toate serviciile și infrastructura celor care plătesc taxe mari.
      Nu iau în discuție aici salariile nesimțit de mari de la buget și pensiile nesimțite ale celor care, la bătrânețe, câștigă mai mult decât au avut vreodată când lucrau. Dar nu am auzit pe niciunul să refuze, să returneze sau să doneze. Lecții despre statul de drept ne dau toți. Cei mai muți dintre pensionarii de lux comentează sau fac politică. Evident că sunt patrioți mari, adică pensionari după 40 de ani, cu afaceri, cu tot tacâmul.

      (28)
    • Mircea

      Doamna Sabau, aveti dreptate dar nu despre asta am scris. Vreau doar sa spun ca doar prin actiuni, de care or fi ele (in afara de cele violente) ii putem forta sa faca ceva. Altfel, vor sta in globul lor de clestar, ne vor rade in fata sau nici macar nu ne vor baga in seama. Nu fac nimic decat din interes ( si asta nu in interesul nostru) si de frica – frica de a nu fi alesi, frica de lege, frica de… scrieti voi. De aceea nu fac nimic nici in privinta celor de care ati scris. Pentru ca cei de care vorbiti sunt, de obicei, buni votanti si pentru ca nu au interes sa faca ceva ( de frica nici nu mai vorbim). Hai sa protestam si pentru asta. Sa protestam pt ca vecinul meu de ANL subinchiriaza locuinta desi zice-se ca e ilegal. Sa protestam si pentru ca vecinul lucreaza la negru sau gri si din cauza asta bunica nu are pensie rezonabila. Sa protestam pentru ca firma de peste drum nu plateste dari la stat si isi baga firma in insolventa desi conduce masini de multi bani. Din pacate pentru asta nu protestam ba, din contra, ne uitam la ei cu jind si am vrea si noi.

      (20)
    • Claudiu

      Pentru o noua Varianta Ocolitoare la Bistrita eu voi participa la acest protest.

      (11)
    • Rabinul

      Culmea ca aia 40% nu au timp sa se imbolnaveasca asa ca platesc dar nu beneficiaza.

      (5)
    • Ioan

      Cea mai faină reclama pe care am văzut-o
      Indiferent de rezultatul pauzei de astazi mulți protestatari vor cumpara câte un sandwich Spartan
      Să le fie de bine !
      Cat despre autostrăzi cu toții ne dorim dar nu se vrea

      (7)
    • aurel's drinks

      pentru CS
      GRESIT
      Eu sunt un fumator si betiv ordinar (adica beau zilnic) siimi castig existenta din cei 50 de lei ce-i castig zilnic din sapat si curata gradini.
      Din cei 50 de lei imi cumpar un pachet de tigari de 17 lei, mai cumpar o stical de votca de 12 lei si de restul campar mancare.
      Am calculat ca din cei 50 de lei MUNCITI de mine platesc la stat tva, accize in jur de 20 de lei. (40% adica foarte mult)
      In fiecare an imi fac declaratia pe aceste venituri (am depus-o online ) si pentru ca nu depasesc 21000 lei pe an NU SUNT OBLIGAT SA PLATESC ASIGURARILE DE SANATATE dar…. cand ajung la spital VREAU SA FIU TRATAT CA ORICE ALT CETATEAN AL ROMANIEI…de ce?
      Bugetul sanatatii nu e dora din asigurarile de sanatate ca ar fi un paradox . Deci e facut si din banii munciti de mice
      BUGETUL TARII NU E FACUT DOAR DIN IMPOZITELE SI A CELOR CE DEDUC TVAul E facut si din munca unui BETIV ORDINAR

      (11)
  2. Ion

    Vor autostrazi si cand merg in Franta,Italia,Spania circula pe drumurile nationale,pentru ca nu au bani pentru taxe. Mai bine ar protesta prin munca,pentru ca la postat pe Facebook sunt primii in lume. Asta ce inseamna,ca suntem o natiune de oameni harnici?

    (-3)
    • Rodica

      Tocmai asta este ideea unui asemenea protest.
      Sa se opreasca ptr 15 minute cei care muncesc.
      Dincolo de comentariile de pe facebook, poate ca ati vazut ca isi opresc activitatea companiile, nu ajutoarele sociale.
      Cu respect..
      Ati fost sarcastic cu taxa de autostrada!Va asigur ca bugetarii acestei tarisoare si-o permit!
      Culmea este ca ei isi permit si aroganta unor concedii!
      Ei care isi incaseaza salariile din bugetul intern si le cheltuie extern.

      (20)
  3. Lucia

    Foarte bun articolul. Din tara care ne-a acceptat, citesc de cateva zile despre acest protest, pe care nu il inteleg. Adica nu vor face nimic 15 minute si astfel vor forta guvernul sa faca ce?! Pe bune?! Si ar trebui ca si noi, romanii fara tara, azi, la ora Romaniei 15 sa luam o pauza, in semn de protest! Si astfel vom forta lucrurile sa se miste in Romania! Atat de usor. Bai frate, da ce prosti au fost aia ce in august 2018 si-au luat gaze de la jandarmi la miting. Puteau doar sa nu faca nimic. Nu sa faca galagie! Nemultumirea fata de lipsa autostrazilor o simtim si noi, cand venim acasa, dar poate ca in loc de 15 minute in care nu tre facut nimic, ar face lumea ce trebuie la alegeri!!! 1 minut gandit bine pentru cativa ani!

    (3)
    • soferul

      decât sa stam 15 minute pe avarii ca prostii, poate era mai bine sa mergem 5 minute rezemati în claxon.
      asa vuia o tara întreaga si le mai stricam siesta alora pe care-i doare la basca de infrastructura.

      (10)
  4. adi

    Mda, de acord. Articol „beton”. Cel mai bine ne pricepem la a face nimic. Majoritatea cand aude de nimic se prezinta la datorie, se inghesuie, sta la coada ca doar asta stim cel mai bine. Online suntem activi, pe strada nu ne salutam. Nu generalizez, sa nu se simta nimeni ofensat. Hai sa facem nimic!

    (6)
  5. Rodica

    Este bine ca societatea civila sa dea semne de unitate, este benefic sa se stie ca nu tot poporul face politica si ca asteapta rezultate de la cei ce fac.
    15 minute poate fi doar inceputul.Eu din mediul privat nu-mi permit sa las totul balta si sa ies in strada dar pot si eu sa beau o cafea 15 minte linistita, sa vada guvernanti cine
    mai munceste in tara daca noi luam pauza? Haideti oameni buni sa ne facem auziti.
    Ei de acolo de sus spun ca totul este bine, ca se indeplineste planul de guvernare.
    Haideti sa le aratam parerea noastra, ca aici jos la nivelul cetateanului de rand lucrurile stau tot mai rau.
    Astazi sa fie inceputul, de luni in fiecare zi sa stam cate 15 minute, sa stam noi cei ce muncim cu adevarat in aceasta tara, noi cei care nu avem timp de umblat ziua prin magazine si de iesit in strada la proteste.
    Haideti cu cele 15 minute , sa stam astazi si daca nu prind semnalul..sa continuam.
    Noi acestia ce muncim! Este singurul mod real de-a protesta.
    In rest………am donat bani, am sustinut ONG, plantez copaci, selectez gunoiul menajer, imi platesc taxele si obligatiile, roviniete, asigurari, impozite, salubritate..si am doar o singura pretentie,sa traiesc civilizat in tara mea.
    hai cu 15.15.15

    (26)
  6. cc

    Nu sunt de acord.
    15 minute sunt un semnal clar de atitudine pentru autorități.
    Intoleranță la incompetență.
    Zero km de autoută e un eşec colectiv al nepăsării, fricii şi lipsei de implicare.
    Mediul privat livrează la buget banii.
    Instituțiile publice nu le utilizează în toate cazurile eficient.
    Construi autostrăzi şi spitale sunt mai important pentru oameni decât construitul bisericilor şi morgilor pentru cei care mor îmn accidente.

    (24)
    • impuscati ca tradatorii

      Semnal clar?! Pe guvernanti ii doara in basca de proteste!
      Singurul semnal clar ar fi glontul, streangul, scaunul electric, tzeapa….

      (6)
    • cc

      E un discurs radical.
      Politicile se fac obținând un consens cu sens, nu eliminând partea adversă.
      Circulă o poveste chinezească cu un mare general chinez care risca să piardă un asediu, tocmai prin faptul că a promis în fața locuitorilor acelei cetăți că-i va trece prin foc şi sabie şi nu va mai rămâne nimic. Ori, răspunsul celor care rezistau a fost şi mai îndârjit. În momentul când a asigurat că va salva viața fiecăruia, oamenii s-au predat de bunăvoie.

      (1)
  7. Balan Marius -ecologist PV

    Cum naiba sa mai dai neputinciosilor din guvern inca 100 lei pt. detinerea unei roajbe ?Nu inteleg asta din momentul in care cei aflati acolo sunt mai prosti si analfabeti ca multi alti romani normali din tara asta. In plus , fiecare detinator de masina plateste la fiecare alimentare o acciza , plateste rovineta plateste impozitul auto. Iata de trei ori cu repetitie in fiecare an .Acuma ca ECOLOGIST nu pun deloc pe primul loc lipsa autostrazilor dintr-un motiv simplu . La constructia numai a unui tronson de autostrada distrugerile de MEDIU sunt colosale. Este intrerupta brutal migratia animalelor salbatice din fauna tarii si asta din cauza incompetentei, culturii si nepasarii celor de la proiectare si executare.Stim bine ca deja sunt aceste lipsuri pe la Orastie si ruta URSILOR a fost drastic diminuata. Aseara am ascultat pe gazetarul Cristian Tudor Popescu care a spus una cat o suta si foarte exact. Dansul aprecia ca…..” nevoia nr 1 in Transporturi sunt refacerea de urgenta a cailor ferate si cumpararea, fabricarea de trenuri moderne care sa poata merge cu 200km pe ora in conditii sigure. A atras atentia cum tot anul in proportie de 80% circula pe aceste autostrazi masini tari cu fitosi si asistate cu silicoane , cu castile pe urechi in mare viteza spre punctul final. Vezi doar maxim doi oameni si de foarte multe ori cate unu. Se plimba si se agita in draci romanii si toti viseaza doar la wekend . Un compartiment de tren zicea Popescu are capacitate de 100 de locuri si o garnitura poate transporta 2-3000 de oameni la costuri mici si fara poluare, trenurile fiind electrice. Normal ca si produsele si marfurile au acelasi statut” Si acuma ; vine vremea cand rezervele mondiale de TITEI se vor epuiza. Lumea va fi nevoita peste 30 de ani sa renunte la masinile pe combustibil si chiar si la avioane pt. ca poluarea va fi atat de mare incat se vor lua aceste masuri drastice de impunere a unui singur fel de circulatie cel ELECTRIC. Va fi insa tarziu pt. Planeta si raul produs in ultimii 200 de ani de industrializare si ardere de combustibili fa face viata greu de suportat pana in 2050. Si nu in ultimul rand cel mai important aspect pe autostrada este evitarea calatorului de a vedea, vizita comunitati, muzee , trasee obiective de multe feluri, astfel el devenind un vitezoman cu o tinta fixa. Iata de ce ca Ecologist nu ma intereseaza subiectul de astazi.Si eu am calatorit destul de mult in EUROPA cu masina si cat am putut am evitat Autostrada din dorinta de a vedea si de a contempla in liniste multe lucruri. Recomand numai sa veniti pe vechiul traseu (sosea) de la izvoarele Dunarii din Germania si pana la granita Ungariei sa vedeti castele, liniste intrafic si minunatiile fluviului si a localitatilor.

    (13)
    • Realistul

      Domn Balan, pe acele drumuri se circula linistit tocmai pentru ca EXISTA AUTOSTRAZI care preiau traficul. Nu cred ca ar fi fost placut sa circulati daca toate masinile si Tir-urile de pe autostrazi ar fi nevoite sa circule pe drumurile vechi.

      (11)
    • flavius

      Nu puneti deloc pe primul plan construirea de autostrazi si centuri ocolitoare ca se pierde o fasie din natura si atunci te miri ca toate masinile inclusiv cele care tranziteaza trec prin fata casei matale , blocului meu , al tau , al tuturor si ne umplem plamanii de noxe …dar asta nu conteaza , avem o fasie de pamant in plus si ursii sunt fericiti ! Infrastructura oricum e zero dar trebuie construit in asa fel incat sa putem respira aer mai curat si pe cat se poate sa nu deranjam prea tare nici ursii matale . Poate va mai ganditi si macar pe locul 2 sa sustine.ti construirea de autostrazi .

      (5)
    • paradox romanesc

      sa fi ecologist in romania e un paradox DAR SA FI DUS DE NAS DE DOUA SILICOANE ATUNCI ESTI SI PROST

      (-1)
  8. Roth Cristian

    Exista totusi taxe de drum, acciza in combustibil, superaccize si megaaccize, toate adunate cu un singur scop : infrastructura. Ca sa nu mai vorbim de fondurile europenem puse la dispozitia noastra. Nu cred ca intr-o guvernara normala, nu performanta, nu se construiau mai multi km de autostrada si cai ferate de mare viteza. Nu cred.

    (22)
  9. Gigi Pușcărău

    Discuția alunecă, nu fără temei, spre transporturi. E firesc , oarecum.
    Nu văd însă la guvernații și politicienii noștri, probabil nici la alții, o preocupare pentru descurajarea deplasării individuale , dar în masă, pe drumurile lumii, cu mașina , a câte 1-2 inși.
    În primul rând ar trebui preocupare pentru înlăturarea motivelor deplasărilor ”profesionale” : reducere birocrației, informatizarea, internet, comunicații electronice, etc.; desființarea nevoii, atrage desființarea deplasării.
    Oferirea de soluții alternative fiabile: transport public gratuit în orașe, căi ferate și condiții de transport cu trenul civilizate, subvenționarea unor astfel de transporturi și taxarea suplimentară a deplasărilor pe autostradă a celor ce ar putea avea soluții alternative identificate prin reglementările legale.
    De ce ar fi exagerat ca a doua și următoarele autoturisme ale unei persoane (familii) să fie taxate suplimentar, pentru a descuraja fițele. (domnia se plătește, nu ?)
    Soluții pe termen lung ar mai fi, dar toți ne raportăm la unica 1 m de autostradă.

    (7)
    • legatura

      Ai impresia ca o persoana daca are 2 masini circula cu amindoua deodata?
      Existenta a 2 masini in familie este ceva normal, sotul si sotia nu muncesc in aceasi zona, sau nu au acelasi program, copilul trebuie dus la scoala….
      Unele familii au 2 masini, unele au 1, altele nici una,… se compenseaza.

      (3)
  10. ovidiu

    Acum are motiv dl dracnea sa faca rapid(cu pupu de 10%) autostrazi cu firme din Turcia,China,etc.(pe datorii uriase si taze de autostrada pe masura).Cele pe bani europeni(gratis) trebuie pregatite din timp cu documentatii serioase si nu iese nimic la baieti!!.

    (8)
  11. Adi

    Se numeste „constientizare” si e o forma de protest si de informare populara.
    Poate n-o intelegeti dar e o forma destul de eficienta de a arata autoritatilor ca nu e doar dupa cum vor ei.

    Ca nu face nimic oricum lumea, e clar. Dar de data asta n-o sa faca nimic cu un scop mai mare decat interesul lor personal.

    De ce a cheltuit „atatia” bani? Pentru ca i-a avut si pentru ca pentru el a parut ca merita un „publicity stunt” dinasta. „Publicity stunt-urile” sunt o metoda foarte des folosita in State pentru a pune reflectorul pe unele probleme. (vezi omul de afaceri care a inscenat ingroparea unui Rolls Royce pentru a promova donarea de organe).

    Faptul ca aveti impresia ca nu e nevoie de autostrazi si ca trenurile ar rezolva cu totul problema ma face sa cred ca sunteti putin ignoranta si ca nu intelegeti complexitatea realitatii si utilitatea unor drumuri rapide si care pot cara volumuri mari de masini si oameni. Inteleg ca v-a fermecat ideea lui CTP ca trenurile ar rezolva tot, dar solutia aia poate functioneaza pentru el, sau pentru oameni care calatoresc din cand in cand, sau fara a avea urgenta de a ajunge undeva. Exista O GRAMADA de business-uri care au nevoie de drumuri, sa nu mai zic de libertatea pe care o ai atunci cand te duci unde vrei cu masina ta.

    Drumurile sunt criminale pentru ca sunt sub dimensionate, si proaste. Doar in Romania mai e socata lumea ca se circula cu 100 km la ora, de zici ca suntem in 1918. Ideea e sa facem locuri pe unde se poate circula in siguranta si cu viteza (vezi Autobahn-urile nemtesti, unde poti merge cu 200km la ora (WOW!, nebunii, inconstientii!!!) in conditii de siguranta mai ridicate decat drumurile europene romanesti limitate la 50km/h, pentru ca noi ducem vaca la pascut pe european.

    Conduc peste 50.000 km pe an in interes de serviciu, nu de placere, si stiu care e realitatea pe sosele. Toata Romania e o coloana imensa. Accidentele au loc in mare parte din cauza exasperarii.

    Da, ar trebui pusa la punct si reteaua feroviara pentru ca poate lua o buna parte din transporturile de marfa si de calatori.

    Daca o sa urmariti, o sa vedeti ca numarul de km de autostrada al fiecarei tari din UE e direct proportional cu nivelul de dezvoltare al acelei tari. Autostrazile sunt arterele industriei!

    Trebuie drumuri ca sa putem circula cu viteza (ioi!!) in conditii sigure si faptul ca cineva e dispus sa ne dea si bani pentru asta si noi ne tot pierdem timpu cu altceva, arata cat suntem de varza la a exista pe planeta asta.

    (15)
  12. Votant

    Pentru viata de zi cu zi un oras normal are nevoie de o Varianta Ocolitoare astfel incat Bistrita sa nu se intoxice. Din pacate atetia politicenilor este atintita spre alte spoieli cum ar fi: un nou stadion de fotbal, o noua sala polivalenta etc… aceste obiective sunt folosite o data pe saptamana sau chiar mai rar de un numar foarte mic de oameni. Politiceni trebuie adusi cunva in lumea reala si pusi sa rezolve problemele presante de zi cu zi ale orasului si deaceea eu voi participa la acest protest.

    (16)
  13. Balan Marius -ecologist PV

    Din toti cei care semnalizati pe aici, ar fi bine sa o mai dati si pe la CL si CJ la dezbateri publice cu impact. Aici sa va vad ce idei aveti si cum le puneti si le prezentati. Restul domnilor este fix pierdere de vreme. Va spune asta un cetatean informat, prezent si care depune de fiecare data amendamente in CL cu ocazia dezbaterii Bugetului local.

    (3)
    • cainii latra, ursul se pisa pe noi

      Daca PSD-ul are majoritate si isi permite sa nu tina cont de nici o voce din exterior, atunci prezenta la dezbateri nu este tot o pierdere de timp?

      (7)
  14. Alan Dala

    Pe mine ma distreaza cum ii aduna ca pe oi si ii pune sa (nu) faca toti acelasi lucru timp de 15 minute. Eu un numar de dresaj mai senzational nu am vazut.
    Eu consider ca tipul si-a facut cea mai tare, cea mai ieftina, dar si cea mai de impact campanie de marketing. Tipul e un geniu si un dresor de exceptie! Toata stima pentru el! De astfel de oameni avem nevoie pentru a ne dezvolta.

    (-10)
    • Rodica

      dragu mieu, sunt doar 15 minute.
      Uite cat de bine io iesit dresorului tau, ca tu de vreo doi ani nu stii altceva decat „sase case”!
      Daca ai fi stiut matematica ai fi numarat si averile altora.
      Multumeste-i dresorului ca nu te-o obligat sa inventariezi vreun cavou, domne feri!

      (8)
    • Alan Dala

      As vrea sa imi spuneti daca dumneavoastra credeti cu sinceritate ca un profesor de fizica din Sibiu isi poate lua 6 case din meditatii, asta pe langa vacantele anuale la Miami. Multumesc!

      (-7)
    • Alan Dala

      Pacat ca nu au chemat de la Guiness Book sa omologheze cel mai senzational numar de dresaj. Numarul participantilor nu va fi unul foarte dare, dar tot e de cartea recordurilor, deoarece vor fi mii sau chiar zeci de mii de participanti, in toata tara.

      (-9)
  15. Rodica

    Nu cred.Cu sinceritate iti spun.
    Dar pe langa asta sunt multe in care nu cred.
    Cred doar in libertatea de exprimare si dreptul fiecaruia de a-si sustine cum poate ceea ce are de spus, fara sa fie ironizat.
    Daca tu protestezi in felul tau, respecta si protestul celui de langa tine!
    Nu este complicat!
    Cu consideratie…..

    (8)
    • Libertatea de exprimare doare în partea cealaltă? Asta în cazul în care ați avea dreptate. Dar nu aveți nici măcar identitate, cu atât mai puțin dreptate. Acest text nu e scris de un site, ci de mine, un om care și-a asumat fiecare cuvânt. Dacă susțineți vreo mișcare – civică sau politică – în care nu avem voie să exprimăm opinii, atunci mă scuzați că nu vreau să ader. Eu am trăit într-o dictatură și nu mai vreau alta.

      (7)
    • Rodica

      raspunsul era ptr ALAN DALA.
      Se pare ca din pacate asa a si iesit alan dala.
      Identitatea cred ca mi-o cunoasteti atata timp cat semnez cu o parte din numele meu si adresa mea de mail este la dispozitia dumneavoastra. Cu opiniile dumneavoastra eu nu am nimic, in caz contar nu v-as fi citit.Ba din contra o fac cu placere si postez si un comentariu ici colo .
      Vroiam sa inteleaga domnul „Alan Dala” ca m-am simtit jignita in momentul in care a insinuat ca as fi dresata!

      (3)
    • @Rodica Răspunsul meu nu era pentru dvs., ci pentru @Timp offline. Nu am pretenția să fie nimeni de acord cu mine. Poate am scris prostii și azi s-o fi rezolvat ceva în timp ce eu scriam prostii. Dacă este așa, vă rog să mă anunțați. S-a întâmplat ceva sau am stat bine-merci, încă 15 minute la țigară și am făcut mișto sau ne-am plâns mioritic de milă?
      PS. Eu nu fumez.

      (7)
    • Rodica

      Domna Sabau, este pentru prima data cand angajatorul meu simte ca trebuie sa ia atitudine si ca in puterea lui ar sta mai mult decat sa plateasca obligatiile la stat.
      Astazi am gasit ocazia perfecta sa il facem sa inteleaga ca el are mai multa putere decat noi.
      Eu cred ca aceasta greva nu va aduce rezolvarea, dar este un pas inainte.

      (6)
    • Alan Dala

      @Rodica, nu trebuie sa va simtit jignita daca nu va simtit dresata. Eu zic ca o mica ironie e ceva nesemnificativ daca o comparam cu ura pe care o are tabara dumneavoastra pentru diverse categorii sociale si profesionale, incepand de la categoria celor care au votat intr-un anumit fel, pana la categorii profesionale, sociale si altele. Nu stiu daca dumneavoastra v-ati manifestat aceasta ura, dar din cate imi amintesc, am impresia ca da.
      Credeti ca ironia e mai nasoala decat ura?

      (-5)
    • Rodica

      @Alan Dala, ură?
      la mine?
      eu nu-mi permit nici macar in scris sa jignesc pe cineva, darmite sa imi manifest ura fara de ceva ori cineva.
      Acel sentiment imi este strain.
      Ironia o cunosc, o folosesc, sunt de multe ori autoironica chiar.
      Si nu ma feresc de discutiile contradictorii atata timp cat pastreaza limitele bunului simt.
      Te inseli in privinta mea.
      🙂

      (7)
    • Alan Dala

      @Rodica
      Nu stiu, am zis ca nu sunt sigur despre dumneavoastra.
      Si cred ca ati vazut ca sunt o persoana cu care se poate discuta in limitele bunului simt, intotdeauna. Mai sar si eu calul uneori, dar numai cand atac tabara, rareori se intampla sa atac o persoana si sa continui cu depasirea limitelor bunului simt. Eu accept dialogul chiar si cu cei care ma injura. Va promit ca intotdeuna voi fi un interlocutor cu care se poate stabili un dialog, care se poate desfasura in limitele bunului simt.
      Nu trebuie sa va suparati pe mine daca mai fac cate o mica ironie pe ici pe colo. Dupa parerea mea, acest protest chiar era o invitatie la bascalie si a si iesit ceva destul de penibil, neavand niciun rezultat palpabil.
      Mandachi a vrut sa vada doar cati mandachisti sunt in tara, dispusi sa il urmeze neconditionat. =))

      (1)
    • Rodica

      @Alan,nu stiu de ce nu am facut asa ceva!
      o fi ceva grozav, fara facebook nu pot vizualiza total clipul.
      Poate pe viitor!

      (1)
  16. Ilie moromete

    In calitatea dvs ,indoielnica pt. mine, de ziarist, poate era de bun simt un minim de informare….. Autostrazile sunt deja platite de noi toti. Mai mult de jumatate din pretul benzinei e acciza…. taxa de drum la un camion e 1000 de euro…. Problema e ca suntem furati. Unde se duc banii astia?? Asta cred ca ar trebui sa arate un jurnalist. Si da, si ala fara masina plateste ca de ar fi motorina 2 lei si painea ar fi mai ieftina. Dar ne trebuie un pic de analiza de ansamblu nu sa vedem doar ce e convenabil pe moment…

    (4)
    • În calitatea dvs., îndoielnică, de cetățean, aveți dreptul să nu mai plătiți nimic. Faceți grevă fiscală dacă tot sunteți așa de uniți toți pe Facebook. Nu mai alimentați carburant ca să nu mai aibă ce încasa. Faptul că stați 15 minute degeaba credeți că interesează pe cineva sau sunteți mai puțin furați? Sunt 15 minute pierdute degeaba și v-ați agitat toți o lună cu asta. Nu mai bine era un protest într-o zi de 25 când firmele fac viramente la stat? A, v-ați temut ca toți zic una și fac invers. Știu. E mai simplu cu like și cu stat.

      (7)
  17. Spovan

    Bine zis doamna Sabau. Sa vedem cate lucrari la autostrazi vor demara de maine. La restul care comenteaza vise erotice cu autostrazi. Romania nici peste 100 de ani nu va avea autostrazile promise. Degeaba va tot agitati….ca aia fura , ca noi numa comentam…vorba lu doamna Sabau….pierdere de vreme ca si asa la roman ii place leneveala

    (3)
  18. PAREREA MEA

    DACA AR FI AUTOSTRAZI VIATA MEA AR FI MAI SIMPLA
    chiar si pachetul cu comanda unei carti ar fi mai ieftina…curierul ar ajunge mai repede si mai ieftin
    dar si mancare dar si orice altceva
    PENTRU RESTUL, VIATA LOR E COMPLACUTA in compromis

    (3)
  19. Iocan

    D-na Sabau, in Romania de azi, orice forma de protest e binevenit si trebuie incurajat si cat se poate susținut. Susținerea acestui procest se poate face într-un singur loc. La urne. Altfel ramane doar un protest.

    (1)
  20. Alan Dala

    • Neamurile lui AlanDala

      Printre personajele din filmuletele postate de AlanDala, i-am recunoscut pe ma-sa si tac-su lui AlanDala.

      (-1)
    • Alan Dala

      Mama si tata nu au protestat, asa ca ii confundati. Toti protestatarii din filmuletele de mai sus sunt mai tineri decat mine, deci clar ca mult mai tineri decat parintii mei.
      In filmulete ati fost surprinsi fix in pozitie de protest. =))

      (0)
    • Alan Dala

      Daca masa este Ana Pauker, atunci Adolf Hitler nu e tatal, ci e scaunul. Sa nu o puneti in lumina proasta pe Ana Pauker, ca il suparati pe fostul ei consilier, pe domnul Sora.

      (1)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.