Se închide pentru 10 zile circulația într-o intersecție din Bistrița. Ce lucrări se vor face (FOTO)

Holistic

De marți 18 iunie s-a închis circulația în zona trecerii la nivel cu calea ferată de la intersecția străzilor Ion Slavici, Colibiței și Eroilor din Bistrița, însă nu pentru modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată, așa cum se așteptau șoferii care trec zilnic prin această zonă. Viceprimarul Cristian Niculae a explicat ce fel de lucrări se vor face aici până în data de 28.06.2019.

”La această intersecție se vor amenaja trei benzi. Cine vine de pe strada Sub Cetate și vrea să o ia pe Colibiței se va încadra pe banda stângă, cine vrea să meargă spre Arțarilor sau înainte se încadrează pe dreapta. Desființăm trotuarul dinspre Arțarilor, îl mutăm mai încolo de fapt și acolo mai creăm o bandă. Am fi vrut să facem patru benzi, dar nu este destul loc. Este posibil să reconfigurăm și prioritățile fiindcă tot traficul vine dinspre strada Sub Cetate mai ales la orele de vârf și vrem ca măcar să fie separate benzile. Toată problema este după ce treci calea ferată fiindcă în stânga e Colibiței, în dreapta Arțarilor și de-asta facem aceste lucrări ca să nu mai stea lumea după cei care vor să o ia în stânga sau în dreapta”, a spus viceprimarul Cristian Niculae, care răspunde de Direcția de Servicii Publice a Primăriei Bistrița.

Potrivit viceprimarului, CFR Instrastructură este instituția care s-a angajat că va moderniza trecerea la nivel cu calea ferată. ”Trecerile la nivel cu calea feartă trebuie să le modernizeze CFR. Noi am prevăzut bani în buget pentru a o moderniza pe cea de pe strada Lucian Blaga tocmai pentru că avem acolo o zonă extrem de aglomerată și vrem să fluidizăm traficul. Pe aceea o vom face. Cea de pe strada Ioan Slavici este prinsă în programul de modernizare al CFR Infrastructură în pachetul cu cele peste 130 de treceri din toată țara. Ei au obligația să le modernizeze pentru că s-a dat o lege în acest sens. Dacă reușim să facem economii de la alte lucrări – și acum facem socoteli – și în funcție de cât costă sistemul, fiindcă e diferit de cel de pe Drumul Dumitrei Vechi din cauza configurației zonei, s-ar putea ca acum să facem și modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată, dar nu pot spune sigur. Am discutat cu cei de la Direcția Tehnică să facem și trecerea aceea elastică. Dacă sunt bani suficienți, vom face și acest sistem chiar dacă trebuie să-l facă CFR”, a spus Niculae.

În ceea ce privește trecerea de la nivel cu calea ferată de pe Lucian Blaga, el a spus că proiectul este la avizat la Autoritatea Feroviară Română. ”După aceea va fi avizată de CFR și după aceea urmează ca noi să emitem autorizația de construcție și să predăm proiectul CFR care organizează licitația pentru execuția lucrărilor. Eu cred că cel mai optimist termen este luna august cu finalizare în octombrie și cel mai pesimist septembrie 2019 cu finalizare noiembrie-decembrie. Noi am prevăzut bani în bugetul local de doi ani de zile pentru această trecere la nivel cu calea ferată. CFR are o problemă la nivel național pentru că doar patru firme sunt acreditate în România – din câte am înțeles eu – să lucreze pe aceste treceri la nivel cu calea ferată. Dacă vor începe lucrul la cele peste 130 de treceri, cele 4 firme nu vor reuși să le facă într-un termen scurt. Eu însă am discutat cu directorul de la CFR Infrastructură, domnul Petru Ceșa, care este bistrițean de-al nostru, și l-am rugat să prioritizeze investiția de pe Slavici fiindcă cea de pe Lucian Blaga o facem pe banii noștri. Sper că măcar acolo, pe Lucian Blaga, lucrurile să meargă mai repede și să rezolvăm problema în acest an. La trecerea de la Viișoara, unde a fost tragedia, lucrurile sunt în proporție de 95% finalizate și se va pune cât de curând în funcțiune. Firma care a lucrat pe Drumul Dumitrei Vechi s-a mutat dincolo”, a spus viceprimarul.

După ce în 2018 s-au făcut lucrări în valoare de 1,6 milioane lei pentru crearea accesului auto între străzile Arțarilor și Colibiței, inclusiv modernizarea străzii Colibiței, anul acesta s-a alocat de la bugetul local încă pe atât, pentru finalizarea lor. Lucrările generale constau în: realizarea/amenajarea carosabilului, parcări, trotuare, pistă pentru cicliști, rețea de iluminat public, modernizarea a două treceri de cale ferată, devierea rețelelor electrice de pe amplasament. Constructor este SC Lucrări Drumuri și Poduri SA. Strada Colibiței, situată în partea de nord-vest a orașului, se întinde de la intersecția cu str. Ioan Slavici până la intersecția cu str. Andrei Mureșanu.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Geo

    Iara a iesit papagalul la papagalit. Ar vrea sa faca patru benzi dar n-are loc. Poi ia ma model de la Cretu. Fa pe hartie cate benzi vrei tu. Incapabililor.

    (8)
  2. CFR

    CFR n-are bani de schimbat traversele, le deraiaza trenurile dar sa faca o noua si moderna trecere la nivel cu calea ferata

    (6)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.