Schimbări la Poliția Locală Bistrița. Scade numărul celor din birouri, crește al celor de pe teren

Holistic

Consiliul Local Bistrița are pe ordinea de zi a ședinței de astăzi modificarea organigramei Poliției Locale Bistrița. Proiectul, inițiat de viceprimarul Cristian Niculae, presupune desființarea Compartimentului de pază și mutarea a 15 polițiști locali din birouri în stradă.

”De foarte multe ori când m-am adresat Poliției Locale m-am lovit de aceeași problemă: lipsa de personal care să poată fi folosit efectiv în stradă. De aproximativ trei săptămâni, Poliția Locală este în coordonarea mea prin dispoziția primarului, iar eu îmi doresc o Poliție Locală mai aplicată pe nevoile orașului în sensul că vreau ca vreau să văd mai mulți polițiști locali din instituție – care are 85 de posturi în organigramă – în stradă.

În acest moment, la Ordine Publică și la Siguranța Circulației lucrează 44 de polițiști cărora li se alătură și cei de la Disciplina în construcții.

Prin modificările pe care le propun în structura organigramei noi, 15 polițiști vor trece efectiv în stradă. Așadar, pe lângă cei 44 vom mai avea încă 15 pe teren. Verificăm acum disciplina în parcări și respectarea regulamentului în parcările publice și rezidențiale cu doi oameni pe zi. Aș dori să am șase, trei echipe care să verifice parcările. În orașul nostru, din cauza numărului mare de mașini înmatriculate avem reale probleme cu parcările. Se parchează pe spații verzi, pe trotuare, peste tot a trebuit elemente de blocare pe trotuare să mai poată circula și pietonii. În plus sunt multe mașini abandonate. Avem o problemă legislativă că nu putem ridica o mașină decât după un an după ce a fost sesizată prezența ei undeva. Sper ca parlamentarii să înțeleagă și să schimbe legea și noi să putem interveni mai repede în cazul mașinii abandonate. Sunt multe probleme și e nevoie de oameni în stradă”, a spus viceprimarul Cristian Niculae.

O parte dintre polițiștii care vor merge pe teren provin din Compartimentul de pază unde lucrează acum șase persoane.

”Compartimentul de pază îl desființăm, dar nu pentru a face o foarte mare economie la buget pentru că tot va trebui să păzim Primăria Bistrița, dar vom apela la o firmă de pază. Vom organiza o licitație și cine va câștiga va păzi Primăria Bistrița. Vreau să se înțeleagă faptul că desființăm Compartimentul de pază fiindcă avem un număr limitat de polițiști locali. Legea spune că avem un polițist la o mie de locuitori. Avem acum 85 de polițiști locali. Am făcut deja demersuri că Agenția Națională a Funcționarilor Publici să suplimentăm organigrama cu încă 9 pentru că, potrivit cifrelor recente primite de la Direcția Regională de Statistică, avem 94.300 de locuitori în Bistrița, ceea ce înseamnă că avem dreptul la 94 de polițiști locali. Prin reorganizarea Poliției Locale, în stradă vor merge pe vechea organizare, 15 polițiști, plus că vom mai angaja încă 9 polițiști locali când vom identifica posibilități de finanțare. Deci vom avea în viitorul apropiat 94 de polițiști locali din care în stradă vor fi 68 de polițiști locali, deci aproape se va dubla numărul polițiștilor locali pe străzile Bistriței. E foarte mare nevoie. Vreau disciplină în parcări, vreau monitorizarea respectării legii în domeniul deșeurilor pentru că avem reale probleme în cartiere și în toate punctele de colectare”, a spus Cristian Niculae.

Potrivit viceprimarului, ADI Deșeuri are în vedere să monitorizeze video toate cele 280 de puncte de colectare din Bistrița, iar atunci când autoritatea locală va vedea că nu e respectată legea în domeniul deșeurilor va trebui să ia și măsuri: ”Cu cine să iei măsuri? Cu Poliția Locală!”.

Potrivit lui Cristian Niculae, alți patru oameni vor fi luați de la Compartimentul comercial: ”Dintre cei șase, rămân doi. Poliția Locală are atribuții de verificare în domeniul comercial, dar polițistul local nu trebuie să fie el cel care controlează termenul de valabilitate al produselor de pe rafturi. Avem Protecția Consumatorilor, Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Direcția de Sănătate Publică. Nu trebuie să ne suprapunem cu ele. Atunci, din șase persoane rămân două care vor face control la societățile comerciale care își desfășoară activitatea pe raza municipiului Bistrița. Vor controla autorizațiile de funcționare, respectarea programului, dar nu termenul de valabilitate al produselor de pe raft”.

Un alt polițist local care acum lucrează la dispecerat va ieși și el în stradă.

”Acum avem 10 polițiști în dispecerat, ceea ce înseamnă sesizări, 112, sistem de monitorizare video. Deci unul îl scoatem de acolo. Prin restructurarea compartimentului de contabilitate am mai scos de acolo trei oameni, dar nu erau neapărat contabili, se ocupau de magazie, tot felul de evidențe. Toți acești oameni vor trece la Ordine Publică și la Siguranța Circulației. Eu cred că toți trebuie să înțeleagă că sunt polițiști locali pentru a fi, în primul rând, în slujba cetățeanului și pentru a face treabă acolo unde e nevoie de ei, în stradă, să vegheze la respectarea legii, să nu mai avem atât de mulți aurolaci pe stradă, să nu mai avem cerșetori, atâta mobilier stradal vandalizat, atâtea puncte de informare sparte și vandalizate. Vom avea echipe de polițiști pe jos, în Parcul Municipal, pe pietonal și vor face patrulare”, a spus Niculae.

Pentru o mai bună organizare a Poliției Locale, viceprimarul se gândește să creeze un compartiment care se va ocupa numai de parcări, dar și unul de monitorizarea legii în domeniul deșeurilor.

”Îmi doresc o Poliție Locală mai eficientă și orientată spre cetățean. Eu sper ca toți colegii mei de la Poliția Locală să înțeleagă că există un statut al polițistului, că ei îmbracă o uniformă și trebuie să impună respect prin atitudinea și corectitudinea lor. Eu cred că, într-o perioadă scurtă de timp, se va vorbi altfel despre Poliția Locală Bistrița. Efectivele în stradă aproape se vor dubla. Îmi doresc un oraș în care ordinea și siguranța publică să fie puse pe primul loc, în care oamenii să se simtă în siguranță, și o Poliție Locală activă și respectată fiindcă eu cred că, prin munca pe care o vor face ei, vor dobândi acest respect. Voi avea o discuție cu corpul polițiștilor locali după ce se aprobă această organigramă modificată. Am să le comunic ce le cer. Eu voi fi partenerul lor în orice situație și îmi doresc să găsească în mine un om pe care se pot baza pentru că doar lucruri bune trebuie să facem împreună”, a mai spus Cristian Niculae.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Bistrițean

    In sfârșit se întâmpla minunea si cineva se gândește la binele cetățenilor.
    Polițiștii locali sa meargă pe strada si sa facă ordine nu sa piardă vremea in birouri . Domnul Cristian Niculae e un om care a lucrat in privat si vine cu idei din mediul privat, unde lucrurile sunt eficiente .
    BRAVO!

    (-24)
    • Candy

      Adica mi se pare normal ca fiecare institutie sa aiba o firma de paza angajata, specializata in acest domeniu. Se vede ca altcineva a preluat puterea in primarie, apar deja schimbari. Si…in bine!

      (-25)
    • platiti din banii mei

      auzi obraznicie,a zis ca nu-s parcari din cauza numarului prea mare de masini inmatriculate,deci nu din incompetenta primarie de a face parcari.Rusineee

      (7)
  2. Ferry

    Asteptam o decizie de genul. Ordinea pe strazi(zic eu) va fi mai bine pastrata si cu siguranta locuitorii orasului nostru vor simti asta. Sa speram de aaemenea ca odata cu o masura de genul, sentimentul de pastrare a curateniei si de respectare a unor principii ce tin intr-o mare masura de cei 7 ani de acasa, vor fi respectate.O decizie inteleapta! Felicitari adminiatratiei locale!

    (-1)
  3. Petrescu Dana

    Era nevoie de o restructurare! Bravo!
    Sa ii scoateti la treaba, in strada!
    Acolo sunt problemele, nu in birouri!

    (0)
  4. Iuliana Voica

    Trotuarul de langa ING BANK, opus SC Aletheia este tot timpul ocupat cu masini. Am intrebat o politista locala care era in teren despre acest lucru si mi-a raspuns ca trebuie sa fac o sesizare in scris. Acesti politisti isi fac datoria doar daca facem sesizari scrise? Intreb.
    Dupa o zi a aparut o masina in fata la PROFI, cu semnalizarea luminoasa in functiune si cred ca urmarea cum se parcheaza. Cine sa parcheze neregulamentar cand te vede pe tine , politie locala? Nu vreau sa acuz dar sunt total nepregatiti pentru ceea ce ar trebui sa faca.
    Inca un amanunt. S-a montat parapet de protectie pe trotuarul de la SC Aletheia , pentru cateva persoane de acolo iar pe partea opusa pe unde circula persoane de la doua scari de bloc parcheaza masini. Poate un raspuns daca nu deranjez.

    (4)
    • Carmen

      In 2017 am fost in audienta si am vorbit cu dl viceprimar Muthi despre toate aspectele mentionate in articol, despre circulația maşinilor pe trotuare in zona A. Mureşanu şi siguranţa pietonilor. Mi-a spus că le ştie problemele dar să fac eu o sesizare şi in scris!!!!!! Nu am făcut pt. că m-am enervat. Situaţia este neschimbată si nu e singura, din păcate. Se circulă zilnic pe trotuare printre maşini ale căror şoferi inconştienţi motivează că nu au unde parca sau că trebuie să aprovizioneze magazine situate la parterul blocurilor. Ne fac un favor, atunci când văd copii, incetinesc!!!E vai de el oraş european

      (6)
  5. Ovidiu Florean

    Populatia Bistritei la ultimul recensamant a fost de 75.076 locuitori . Viceprimarul porneste gresit din start , el vrea de unul singur sa rezolve totul , acesta fiind un aspect ce tine de demagogie . Trebuia sa se consulte cu celelalte institutii ale statului pentru ca nu a inteles cum stau lucrurile si cum se pot armoniza cele 3 forte : IPJ ( respectiv Politia municipiului Bistrita ) , Jandarmeria si Politia Locala . Cand te apuca habauceala de unul singur ca sa le rezolvi pe toate , ceilalti ( care au mai multe competente decat tine , prin lege ) stau , te privesc si se amuza .

    (9)
    • Domnule Ovidiu Florea

      Du-te omule in treaba ta! Bine ca face cineva ceva CONCRET, nu sta degeaba cum ai stat tu când ai păzit CJ ul !
      Ce vrei, sa se apuce de hârțogăraie in loc sa acționeze ?!
      Asta e gândirea ta comunista , a unuia care a mâncat banii publici de pomana!
      Măcar recunoști indirect ca face ceva bun, pentru asta îți dau like de data asta!
      In rest, esti paralel cu realitatea !

      (-14)
  6. timpul

    Sa vina Politia Locala cu hingherii sa culeaga cainii din spatele BCR-ului si a Centralei dezafectate.Am trecut intimplator pe acolo cu un copil mic si era sa il rupa daca nu eram atent.Sunt 6-7 caini destul de mari .Nu se sesizeaza nimeni numai atunci cind esate muscat cineva s-au mai rau omori un caine. Atunci sa vezi IUBITORII de caini cum sar ca haita -Ca de ce ? Ce ca nu ai voie .

    (5)
    • T Danut

      Poliția locală nu are timp sa lucreze, ei nu sesizează ce nu e ok si ce e ok. Salarii plătite de contribuabili Fara sens. Dar asta e Primaria Bistrita din păcate…

      (8)
    • radu

      eiiiiii!, ar trebui sa se intre in curtile oamenilor si in casele lor, sa verifice daca cei care au caini in gospodarie, sunt vaccinati, sterilizati etc., asa cum prevede legea, si atunci in mod sigur nu ar mai fi atat de multi caini de la an la an abandonati, alungati, parasiti pe strazi. Dar cetatenii onorabili ai urbei respecta aceste reguli????? ia sa le dea cate o amenda usturatoare sa li se confiste animalul si sa li se interzica sa mai detina animale daca nu respecta legea!!!! caci bietele animale ajung in strada prin bunavointa unor vajnici cetateni care au doar drepturi nu si obligatii!!! iar cei de pe strazi trebuie clar dusi in adaposturi.

      (4)
  7. gânditorul de la Hamangia

    Nu știu ce înțelege dl. viceprimar prin propoziția ”…Eu voi fi partenerul lor în orice situație și îmi doresc să găsească în mine un om pe care se pot baza pentru că doar lucruri bune trebuie să facem împreună”, a mai spus Cristian Niculae.”, dar SPER, că nu e vorba să le ia apărarea polițiștilor locali când abuzează de legea de care trebuie să țină cont în sensul respectării ei, răzbunându-se pe unii cetățeni pentru o lezare a ”demnității” care nu este la locul ei, așa cum pare a fi fost întâmplarea cu taximetristul de pe strada Parcului (întâmplată cu ceva timp în urmă), care cred că a fost de fapt o ”reglare de conturi” a polițistului local cu taximetristul respectiv. Nu pot să spun mai multe, deoarece nu am aflat cum s-a terminat ”tevatura” respectivă, dar presupun că, nu în favoarea taximetristului!!!

    (1)
    • radu

      daca ar fi sa faca parcari pentru fiecare masina din orasul asta, plus pentru cele aflate in tranzit, apoi dragilor n-am mai avea nici trotuare, nici alei, nici spatii de joaca, nici spatii verzi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ce nu7 se intelege? in orase problema masinilor va fi tot mai stringenta! este cazul sa ne mai reorientam si spre alte mijloace de locomotie, ca azi maine picam de pe planeta, daca nu ne sufocam mai intai!!!!

      (0)
  8. dottore

    un pic demagogic discursul ,mai ales cel referitor la numarul mare de masini inmatriculate…masini dupa care primaria incaseaza impozite si tot felul de alte taxe ..pt masini de aprovizionare care au dreptul sa circule in oras doar daca platesc o taxa de acces..e in regula pana aici..dar faptul ca nu se identifica terenuri si spatii care ar putea fi amenajate si utilizate ca si parcari a cui raspundere este? cine da autorizatii de functionare pt magazine la parterul blocurilor care nu au fost proiectate cu spatii comerciale la parter sau au fost initial prevazute cu spatii comerciale dar nu cu un ritm de aprovizionare de mai multe ori pe zi si care nu au cai de acces pt acest lucru aprovizionarea facandu se de a valma pe trotuare printre pietoni…solutia rapida…marim numarul celor care pot da amenzi…nu zic ca nutrebuie amendati bizonii…dar primaria ar trebui sa ia masuri de normalizare ale unor stari de fapte nu doar sa intareasca masurile punitive

    (9)
    • Carmen

      Aveti dreptate, asta doresc si eu. Reguli pt. toată lumea si daca nu sunt respectate atunci măsuri punitive!

      (1)
  9. dottore

    apropos de orarul de functionare al anumitor unitati pe care trebuie sa il controleze cei de la politia locala…stimata redactie daca ati putea face un reportaj despre salile de pacanele care functioneaza la parter de blocuri si care au orar nonstop.. credeti ca locatarii de la etajul 1 sau 2 nu sunt deranjati?aceste sali cu program non stop sunt tolerate sa functioneze asa in baza unei hotarari de consiliu local nr 110 din 2014 care contrazice prevederile unei legi si anume legea 61 /1991 republicata si adaugita cu respectivele prevederi in 2012…poate ar trebui sa fie adus acest fapt la cunostinta prefectului care ar putea sa o anuleze in contencios administrativ..eu cred ca ar fi o tema potrivita pentru o ancheta ziaristica si s ar rezolva o problema foarte deranjanta..mi am permis sa va fac axeasta recomandare deoarece cred ca doar o expunere publica ar rezolva problema si nu plangerile la primarie care sigur exista dar nu au fost rezolvate tocmai in temeiul acelei hotarari de cons local aici nefiind vorba de rea vointa din partea politiei locale care nu poate sa ia masuri impotriva unui agent economic care se prevaleaza de o asemenea reglementare

    (3)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.