Precizările pr. Johann Dieter Krauss: Dacă iubirea devine selectivă, ea își greșește ținta

Holistic

„Într-un articol publicat în data de 23 septembrie 2018 în publicația online TimpOnline.Ro, care face referire la o întâlnire cu judecătorul Cristi Danileț din data de 21 septembrie la ora 17 la Biserica Evanghelică din Bistriţa, am fost citat în legătură cu o intervenție a mea la discuţia referitoare la referendumul din 6/7 octombrie a.c. privind modificarea Constituției după cum urmează:

Omul mi-este pus înainte să-l iubesc. Nu trebuie să mă căsătoresc cu el, nu trebuie să mă duc în pat cu el, dar este o ființă omenească și noi nu putem spune cu certitudine că a ales calea asta, mai degrabă se înclină astăzi să se spună: Așa este! Nu a dobândit o boală și așa este, iar eu merg mai departe și spun că așa I-a plăcut lui Dumnezeu să îl lase să fie. Acest citat este corect redat în publicaţia online.

Mi s-a spus ca această afirmație a mea a stârnit oarecare nedumerire în rândul unor persoane care mă cunosc și de aceea aș dori să fac câteva precizări pe marginea celor afirmate de mine.

Pe marginea sus-numitului referendum s-a discutat și despre situația persoanelor homosexuale în contextul efectelor posibile colaterale ale referendumului. Nu vreau să mă exprim aici asupra aspectelor juridice. Aceasta a facut-o domnul judecator. În citatul de mai sus din luarea mea de cuvânt am vrut să exprim faptul că, în calitatea mea de creștin, sunt chemat să-mi iubesc aproapele ca pe mine însumi. La această iubire a aproapelui meu Isus Cristos mă cheamă şi mă îndeamnă, ba mai mult: Ea face parte din cea mai înaltă poruncă (iubirea de Dumnezeu şi de aproape). Dacă iubirea devine selectivă, deci dacă îi iubesc doar pe aceia care împărtășesc convingerile mele, ea își greșește ținta. Dacă doresc să-l urmez pe Cristos, nu voi iubi selectiv. Nu voi marginaliza sau discrimina pe nimeni doar pentru că are un alt fel de a privi lucrurile și de a-și organiza viața, atâta timp cât acest aproape al meu nu încalcă legea sau îngrădește libertatea mea sau a unui alt apropiat, sau impune părerile lui altora. De aceea, această afirmație a mea nu are legătură cu pedofilia, necrofilia ș.a.m.d.

În cercetarea modernă a fenomenului homosexualității și a cauzei unei percepții diferențiate a propriei identități sexuale, convingerile sunt împărțite. Dacă în trecut homosexualitatea a fost privită ca fiind dobândită prin seducere și fixare prin repetare, atunci studii mai recente afirmă că face parte din zestrea genetică a individului.

Eu, creștin fiind, cred că Dumnezeu ne-a creat așa cum suntem. Avem o zestre genetică distinctă ca indivizi, am beneficiat de o educație individuală prin familie şi societate care se lipeşte mai bine sau mai puţin bine de noi și care ne determină în relaționarea noastră. Sexualitatea noastră are scopul procreării. Dar o latură (colaterelă) este şi sentimentul plăcerii. Limitarea ei la o singura latură ar fi o nesocotire a întregului ei spectru, o nesocotire a darului pe care Dumnezeu l-a dat omului. Dumnezeu ne lasă să venim pe lume și să creștem, să ne dezvoltăm în societate în tipare ale ei. Dar ne și ajută să ne dezvoltăm ca indivizi diferiți. Nu suntem făcuți pe un singur calapod. De ce ne-a lăsat să ne dezvoltăm unii așa și alții altfel, este taina Lui. Cert este faptul că El ne iubește pe toţi ca pe copiii Lui. Sfântul Părinte Papa Francisc a spus într-un interviu (dacă nu mă înșel la întoarcerea de la Ziua Mondială a Tineretului din Brazilia), întrebat de părerea lui vizavi de homosexualitate (citez din memorie):  Dacă cineva e gay şi îl urmează pe Cristos și este un menbru viu al bisericii lui, cine sunt eu ca să-l condamn?

Cine ne dă nouă dreptul să privim cu superioritate spre cei ce sunt altfel decât noi? Când în fața lui Isus a fost adusă o prostituată prinsă în flagrant delict, Isus i-a iertat păcatele. Şi celor din jur, care cereau omorârea ei cu pietre, Isus le-a zis: Cine este fără păcat dintre voi să ridice prima piatră.

Simplul fapt că cineva este heterosexual, nu-l face automat un mai bun creștin. Vezi nenumăratele familii în care violența, în cele mai multe cazuri ale bărbatului împotriva femeilor și copiilor, este la ordinea zilei.

Dacă într-adevăr avem nevoie de o schimbare a Constituției cu privire la familia tradițională, dorim oare și reinstaurarea poziției tradiționale ale femeilor (reducerea lor la domeniul creșterii copiilor și la îndeplinirea atribuțiilor lor tradiționale în menaj)?

Dacă îi aud pe unii comentatori vorbind, trebuie să mă întreb dacă eu mai trăiesc într-o familie? Soția mea a murit când baiatul nostru adoptiv avea 4 ani. Familia noastră (monoparentală) mai are loc în conceptul familiei tradiționale?

Şi eu cred alături de mulți alții, că textul actualei Constituții este suficient, fiind completat de Codul Civil, respectiv Codul Familiei”.

Johann Dieter Krauss

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Ioan

    E vorba despre definirea casatoriei si nu a familiei. Comportamentul în familie este altceva si nu are nimic de a face cu subiectul.

    (0)
    • p. Raiu

      Multumim domnule Ioan. Aveti perfecta dreptate.
      DECIZIA C.C.R. nr. 580/20.07.2016 – precizeaza clar: „….propunerea de revizuire a Constitutiei vizeaza DOAR CASATORIA, iar NU viata de familie in sensul art.26 din Constitutie”.
      Felicitari si domnilor MAX von SCHNAUZER si BORGO KAMIMAN, pentru comentariile deosebit de bine argumentate. Va mai asteptam cu comentariile d-voastra si in zilele urmatoare.
      Inchei, recomandind cititorilor acestei publicatii sa mediteze si asupra a doua idei spuse de doi oameni intelepti:
      ***** Prima apartine marelui filozof irlandez, Edmund Burke:
      „ Pentru ca raul sa triumfe, – este deajuns ca oamenii buni sa nu faca nimic-!”
      ***** Una de la Arsenie Boca :
      „ In mintea strimba, chiar si lucrul drept se stramba-!”
      Eu merg la Referendum, CA ORICE CRESTIN : catolic, ortodox, luteran, penticostal, baptist, din Romania pentru ca nu vreau ca tara mea sa se transforme intr-o noua SODOMA sau GOMORA- !!!

      (0)
  2. citizen

    toata stima parinte, ai explicat foarte frumos, dar sa nu te astepti sa te fi înteles multi.
    din pacate este si cazul unui coleg de breasla, ortodox – e adevarat, care nu a înteles atât de multe ca dumneata, sau probabil ca a înteles dar se face ca nu pricepe din alte motive decât cele care tin de fisa postului.
    este atât de mare diferenta între gândirea dumitale si a preotului din Lusca cam ca si diferenta enorma dintre catolicism care încearca sa tina pasul cu vremurile si ortodoxia care pare întepenita în mentalitatea de acum doua secole.

    (0)
    • Walter Born

      #citizen: Doar „doua secole”? Aici eram eu mai radical in exprimare si mai triplam cifra 🙂

      (0)
  3. AM

    Profund, argumentat, clar.
    Sunt multumit de explicatiile domnului Krauss.
    Prefer deschiderea oferita de un reprezentant al bisericii evanghelice decat rigiditatea prezentata de biserica ortodoxa.
    Iesirea in presa cu o pozitie asumata de catre domnului Krauss dovedeste curaj.
    Au curaj si celelalte biserici (penticostala, reformata, catolica, baptista ) ?
    Acum sa-i vad pe cei pititi !

    (0)
  4. Parere

    Nu e nici o zestre genetică.Fac dragoste trupească pentru că așa le place,e vorba de plăcere.Daca cultivi o astfel de plăcere nu mai ești dătător de viață ,ești doar un pătimaș care da totul pentru a-și satisface poftele trupești.Ce invata un biet copil de la doi masculi care se prezintă ca și părinții lui?Familia nu e nici tradițională și nici moderna ,e familie prin darul și harul ei de a da viață.De asta la evrei familiile care nu aveau copii erau considerate paria.Pacatul de orice fel ar fi aduce moarte sufletească și trupească.Pacatul nu da viață,păcatul omoară.Sta in puterea noastră să alegem viața veșnică.

    (0)
    • postac

      E pe naiba ! Tu de ce faci sex ? Să nu-mi zici că tu nu îți irosesti sămânța? Dacă ai face copii de fiecare dată când „te urci” pe doamnă ai avea 40 de copii…
      Primadata sectele au înnebunit lumea cu sfârșitul lumii în anul 2000…acum se leagă de ceva ce nu-i priveste !
      Ajung să vorbească cei ce nu stau la masă cu un ortodox , nu că noi am fii mai buni , nici macar dacă îi este frate !
      Slabă credință aveți !!

      (0)
  5. Maria

    Ma bucur sa constat ca exista un astfel de punct de vedere, e dovada unei gandiri deschise, active. Argumentele parintelui pot aduce lumina in orice minte care e dispusa sa gandeasca neingradit.

    (0)
    • Remus O.

      Maria, „don’t be so open-minded that your brains fall out.” (G. K. Chesterton)
      Păcat că se evită dezbaterea publică profesionistă și echidistantă pe această temă. Părerea mea este că presa audio vizuală, evită intenționat aceasta intuind faptul că orice abordare onestă și pertinentă d. v. științific, istoric, etic, medical, social, logic, teologic, biologic, etc. ar fi în defavoarea trendului ideologic impus de corectitudinea politică.
      … Oare mai știm ce este bunul simț sau simțul bun? Legea Naturalului? Ce este Adevărul? (renumita întrebare retorică a lui Pilat din Pont).
      … Promit că voi accepta să port ochelarii (nihilismului) corectitudinii politice, atunci când, politic, se va reuși anularea legii naturale a gravitației sau eventual a legii cauză – efect. Abia aștept să pocnesc pe câțiva! Zestrea genetică îmi dă acest imbold aproape zilnic. 🙂

      … Sunt prizonierul propriei conștiințe și a mediului natural!
      Fiecare avem dreptul la opinie. Respect și încerc să înțeleg opiniile tuturor.

      (0)
  6. Parere

    Biserica domnului pastor Krauss a permis ca doi pastori homosexuali care zic ei că formează o familie sa păstorească o parohie in Germania.Ma apuca groaza când mă gândesc ce predici trag induhovnicitii ăștia la amvon.Sub pretextul iubirii și a iertării lui Dumnezeu nu poți justifica păcatul și urmările lui.Atunci am putea liniștiți sa ne dam in cap unii altora, că,deeee,Dumnezeu ne iubește și ne iartă.Cat despre catolici și papa lor e de ajuns că au ajuns să facă liturghie cu chipsuri Burito și în loc de vin folosesc Coca Cola.Tot sub semnul iubirii și a innoirii.

    (0)
    • AM

      De Pomohaci ati auzit ?
      Dar despre un preot/profesor care avea relatii cu elevii de la seminar si care a fost filmat ?
      Deviatii de genul acesta se regasesc din pacate in interiorul tuturor cultelor.

      (0)
    • Max von Schnauzer

      In crestinism se zicea ca sa urasti pacatul dar sa iubesti omul.
      In noul „crestinism” a disparut notiunea de pacat.
      Nu mai poti sa spui ca aia sau ailalta e pacat.Ca omul nou sau omul recent apud Patapievici, se identifica total cu pacatul.E nasol cand omul se reduce pe sine la a fi una cu naravul.
      In noul „crestinism” nu mai poti sa zici unuia ‘Bah, nu-ti mai bea creierii si nu-ti mai bate nevasta si copiii”.Ca ala-ti zice precum popa Krauss,ca asa l-a lasat Dumnezeu sa fie, betiv.Iubeste-ma asa cum sunt,nu-mi cere sa ma schimb.Urasti betia si violenta, inseamna ca ma urasti pe mine.
      Nu mai poti spune unui hot ca a fura e un pacat.Ca ala-ti va spune „asa m-a lasat Dumnezeu, sa fur”.Iubeste-ma asa cum sunt,nu-mi cere sa ma schimb.Urasti talharia,inseamna ca ma urasti pe mine.
      Nu mai poti spune unui criminal ca ceea ce a facut e un pacat si mai ales nu-i poti cere sa regrete ce-a facut.Nu va regreta sub motivul ca a facut crima pentru ca asa l-a facut Dumnezeu sau ca asa e el facut genetic.De ce sa regrete ce a facut?Iubeste-ma asa cum sunt,nu-mi cere sa-mi para rau.Urasti crima,inseamna ca ma urasti pe mine.
      Mai ales daca apar niste studii cum ca betia, hotia, instinctul criminal, necrofilia si alte socoteli sunt genetice.Daca-s genetice, n-ai ce face.Inseamna ca tot ceea ce se credea ca e pacat nu este.E o banala chestie genetica.Bingo! Ar trebui rescrise toate codurile penale si sa fie absolviti hotii, violatorii sau criminalii care dovedesc ca au o ereditate incarcata.
      Complicat.
      Dar iubeste-ma asa cum sunt, betiv, curvar,nespalat, violator, talhar, hiclean, scelerat, corupator de copii, ucigas.Tu trebuie sa ma iubesti da io nu trebe sa ma schimb.Pentru ca sunt asa cum sunt, iar asta nu mai e o vina.

      (0)
  7. Septimiu

    Măcar de ăștia nu am auzit ca au pretenții că sunt o familie cu cineva. Oricum pastoru și chiar papa dacă a zis asa, au Scriptură speciala cel
    putin in legatura cu textele referitoare la aceste aspecte.

    (0)
  8. Borgo Kaliman

    Domnul Kraus a uitat demult sa mai deschida Biblia sau ce spune dansul e deplin constient ca serveste un interes(altul decat cel duhovnicesc) si atunci ceea ce face e ticalosie! Iata ce spune Cel Prea Inalt cu referire la acest aspect al depravavarii sexuale: „…Dumnezeu i-a lasat prada necuratiei,sa urmeze poftele inimilor lor;asa ca isi necinstesc singuri trupurile;caci au schimbat in minciuna adevarul lui Dumnezeu si au slujit si s-au inchinat fapturii in locul Facatorului,care este binecuvantat in veci!Amin.Din pricina aceasta Dumnezeu i-a lasat in voia unor patimi scarboase;caci femeile lor au schimbat intrebuintarea fireasca a lor intr-una care este impotriva firii; tot astfel si barbatii au parasit intrebuintarea fireasca a femeii, s-au aprins in poftele lor unii pentru altii,au savarsit parte barbateasca cu parte barbateasca lucruri scarboase si au primit in ei insisi plata cuvenita pentru ratacirea lor.Fiindca n-au cautat sa pastreze pe Dumnezeu in cunostinta lor, Dumnezeu i-a lasat in voia mintii lor blestemate, ca sa faca lucruri neingaduite.Si macar ca stiu hotararea lui Dumnezeu, ca cei ce fac asemenea lucruri sunt vrednici de moarte,totusi, ei nu numai ca le fac dar si gasesc de buni pe cei ce le fac.(Epistola catre romani,cap 1, versetele 24-28,32,traducerea Dumitru Cornilescu 1921).

    (0)
  9. J.Bals

    Părinte. ..de fapt nici nu știu dacă este bine sa te numesc așa. ..Din ceea ce spui dumitale ești străin de biblie și de Dumnezeu…ar trebui sa fi trecut în rezerva. Un orb nu poate călăuzi alți orbi.

    (0)
  10. Gânditorul de la Hamangia

    Domnule Paroh şi Protopop Johann Dieter Kraus, aţi făcut o demonstraţie perfectă a cuvântului, a voinţei Lui Dumnezeu în relaţie cu Omul şi aţi mai demonstrat, dacă era nevoie, că creştinii, fără deosebire de confesiune „sunt chemaţi” să înfăptuiască „CUVÂNTUL” Tatălui nostru ceresc, şi al Fiului său, Domnul nostru Iisus Hristos, care ne-a spus că, „am venit să-i vindec pe cei bolnavi, nu pe cei sănătoşi”. Nu vă aşteptaţi ca cei care se cred mari credincioşi, cunoscători ai voinţei Tatălui, au deschis vreodată Sfânta Scriptură, sau chiar dacă au deschis-o, au înţeles ce au citit. Ei cred că dacă frecventează o comunitate creştină au şi ajuns să fie credincioşi. Nici nu ştiu, că Biblia este expresia voinţei lui Dumnezeu, prin care omul este învăţat să poată să ajungă la cunoştera CREATORULUI nostru şi a scopului principal, de a-l salva pe om din „ghearele” celui rău, al Satanei, care a pus stăpânire pe OM, încă imediat după facere, încă în Grădina Edenului, prin ispită. Drept urmare, datorită primilor „noştri părinţi” Adam şi Eva, toţi suntem păcătoşi. Dar EVANGHELIA – VESTEA CEA BUNĂ este expresia marii iubiri a Lui Dumnezeu , de care se bucură OMUL, de a-l salva pe acesta din robia Satanei, veste exprimată prin: „Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea (omul), încât Şi-A dat unicul Fiu, ca cei care cred în EL să nu piară, ci să dobândească viaţa veşnică (mântuirea) ” AMIN. „Cine are ochi, să vadă, iar cine are urchi să audă”. Iată că şi un creştin de confesiune reformată „are curaj” să spună ce are de spus în legătură cu problema pusă în discuţie. Şi încă ceva, nu de curaj ducem lipsă, ci de credinţă nestrămutată în Bunul Dumnezeu !

    (0)
  11. Borgo Kaliman

    „Ganditorule” nici la” Hamangia” nu e permis sa pervertesti Scriptura in asa hal!Daca nu conteaza cum traiesti ci doar sa afirmi ca crezi nestramutat in Domnul Isus si in Bunul Dumnezeu,iata ce spune Isus Hristos in Evanghelia dupa Ioan ,cap 8, incepand cu versetul 30, citare selectiva:”Pe cand vorbea Isus astfel multi au CREZUT in El.Si a zis iudeilor care CREZUSERA in E:Daca ramaneti in cuvantul Meu,sunteti in adevar ucenicii Mei,veti cunoaste adevarul si adevarul va va face slobozi…adevarat ,adavarat va spun…ca oricine traieste in pacat este rob al pacatului…Eu va spun ce am vazut la Tatal Meu si voi faceti CE ATI AUZIT DE LA TATAL VOSTRU.Tatal nostru i~au raspuns ei ,este Avraam.Isus le~a zis:VOI FACETI FAPTELE TATALUI VOSTRU…VOI AVETI DE TATA PE DIAVOLUL si vreti sa impliniti poftele tatalui vostru.El de la inceput a fost ucigas si nu sta in adevar,pentru ca in el nu este adevar…iar pe Mine pentru ca spun adevarul nu ma credeti.Cine este din Dumnezeu asculta cuvintele lui Dumnezeu…”(sublinierile imi apartin)

    (0)
  12. Ciprian

    “Nu vă amăgiţi: Nici desfrânaţii, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiții(!!!), Nici furii, nici lacomii, nici beţivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu.”(Epistola către Corinteni a Sf. Ap. Pavel, cap VI)

    Nu osândim noi pe nimeni, caci nu e treaba noastră ci să ne rugăm pt ei și pt noi, asta e bine să facem. Dar e bine să știm cu exactitate ce e bine-plăcut și ce nu e plăcut lui Dumnezeu (virtute-păcat). Repet, Lui Dumnezeu și nu Papei sau domnului Krauss. Dumnezeu a lăsat porunci și norme foarte clare, chiar dacă uneori, cum e și in situația de față, domnul Krauss are propriile lui păreri, diferite de ale Stăpânului.

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.