Ovidiu Crețu: Orașul va trece printr-o perioadă dificilă, numai primar să nu fii

Holistic

Primăria Bistrița va derula cu fonduri europene mai multe proiecte pe infrastructura de transport: Linia Verde (Viișoara – centru – Unirea), Centrul intermodal (Gării – Tărpiului – Industriei; foto), piste de cicliști, reconfigurarea axei Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului.

Primarul Ovidiu Crețu a declarat într-o conferință de presă că va urma o perioadă ”extrem de grea” pentru Bistrița:

”Pentru Linia Verde avem contractul semnat și procedurile de achiziție sunt în derulare, una pentru achiziția mijloacelor de transport și una pentru executantul lucrărilor. Nu cred că acest proiect mare, pentru care se vor bate constructorii, va începe mai repede de toamna acestui an, nu știu, octombrie zic eu. Pentru restaurarea Bisericii Evanghelice a durat 9 luni procedura, din cauza contestațiilor. Centrul intermodal nu afecetează așa de mult circulația în oraș, este în zona Gării și circulația nu va fi așa de mult afectată. Lucrările pentru pistele de cicliști, în schimb, vor afecta și se vor derula împreună cu Linia Verde. Tocmai de aceea, ideea de a asfalta celelalte străzi anul acesta este una bună. Sper să intre și proiectul cu reconfigurarea axei și vă dați seama ce înseamnă să ai de la Viișoara prin centru până la Unirea un șantier, să ai prin Decebal – Năsăudului un alt șantier și încă vreo zece străzi cu pistele de cicliști în șantier. Ca să nu mergem și mai departe la proiectul traseelor pietonale din centrul vechi, etapa a II-a.

Va fi o perioadă extrem de grea, de dificilă, pentru oraș prin implementarea acestor proiecte, însă este singura șansă de a rezolva mobilitatea pe termen lung. Sigur, dacă se va rezolva și problema centurii, lucrurile vor intra într-o normalitate care nu este cea gândită atunci când am făcut Strategia de dezvoltare, în 2010, pentru că numărul de mașini estimat era departe de cel care a fost efectiv datorită eliminării taxei de mediu.

Șantierele vor fi în 2020. Să spunem că Linia Verde începe anul acesta, o să înceapă din Viișoara sau Unirea, pe loturi, că doar n-o să închidă și să spargă tot odată. Orașul va trece printr-o perioadă dificilă, vorba unuia: numai primar să nu fii în vremea respectivă”.

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Comentarii

    • Dorul

      Centrul intermodal nu avea ce sa caute intr-un asemenea loc. E cat se poate de gresita ideea Construrii unui asemenea colos intr-o zona atat de aglomerata! Trebuia scos in afara orasului, undeva in zona centurii vechi…

      (18)
    • radu

      ba da are!!!!! in orasele europene exista si sunt fucntionale, si chiar se preteaza. Nu vedeti ce trafic este in zona garii???? este aproape imposibil la anumite ore. Cu ce va deranjeaza o astfel de investitie moderna??? ce strica? ca nu inteleg.Unde naiba sa il scoateti in afara orasului daca tu ai gara fix aproape in centrul orasului??? pe bune???

      (-14)
    • Cetatean

      Radu ce trafic infernal este ? Stai maxim 2-3 minute la semafor. Hai sa nu exageram.

      (12)
    • citizen

      stati linistiti ca nu se va întâmpla absolut nimic.
      peste vreo câteva luni li se termina miliardele de euro luate împrumut si altele n-o sa le mai dea nimeni, proiectele vor fi blocate din lipsa de bani (si în Europa începe o noua criza).
      ajunge Codruta procuror sef european si apoi sa te tii, vor fi luate la puricat absolut toate, vor fi disparitii de politicieni mai ceva ca disparitiile raportate din cauza ozn-urilor.
      orasul asta o sa arate pe fata Ardealului mai rau ca Dejul anilor 80 în care îti tineai respiratia din Manasturel si pâna treceai de gara.
      asa cum sunt prezentate toate pe hârtie ar însemna ca Bistrita sa arate mai misto decât Cluj, ori asta nu se poate ca n-are logica; Clujul are zeci de mii de oameni destepti, iar Bistrita e plina de …… oameni ca primul ministru. 🙂

      (5)
  1. Ovidiu Florean

    Perioada extrem de grea de la municipiu care urmează se datorează incompetenței administrației PSD din ultimii 11 ani de când e Ovidiu Crețu primar . Orașul trebuia să arate altfel pe fonduri europene , dar cine să le atragă ? Bistrița e cel mai murdar , mai plin de gropi și mai subdezvoltat municipiu reședință de județ din Ardeal .

    (22)
    • ioan popa

      Chiar asa, d-le Florean, cine sa atraga fonduri europene? Turc, Peteleu, Tuta, Chereji si multi alti Gica-contra?
      Pana cand a castigat Cretu alegerile, n-a fost depus la Primarie nici un proiect pe fonduri desi proiectele se derulau la nivel national. Ati avut primari, ati avut majoritatea in CL si ce ati facut concret pentru Bistrita? Ati pus frane cat ati putut.
      Sa va fie rusine ca inca mai comentati.

      (-21)
    • radu

      FOARTE BINE!!! SA SE FACA!!!! Pana nu vine PNL si taie iara tot!!!! si stati pe urma si va uitati tamp la ei fara sa caraiti macr, socati de taieri si de sloganuri :vai…greaua mostenire…ce sa facem noi???

      (-9)
    • Cetatean

      Ioan Popa nici nu eram in UE in acea perioada dar e problema de ce nu s-au accesat fondurile europene.

      (-1)
  2. h

    deci sa intelegem ca nu o sa mai putem circula in acest oras. dar masinile unde o sa le tinem parcate? acum, pe ruta Decebal-Nasaud sunt cateva mii de masini parcate. daca se inchide aceasta ruta oamenii care locuiesc in aceasta zona unde duc masina? ati reabilitat strada Colibitei si a ramas o singura banda de circulatie, cealalta fiind transformata in parcare.

    (6)
    • Gigi

      Frate le parchezi in bargau sau crainimat nu ai auzit ca din viisoara pana in unirea se face santier….ce sa mai zicem , toate harburilre care nu ar avea ce cauta intr un oras european . Daca as fi primar , as lasa in oras doar masinile hibride si electrice. Avem un oras mic in care distanta dint run capat in altul il faci intr o oara. Deci nu avem nevoie de masini.

      (-3)
  3. primarelu

    Alo ! Din 2020 va pup pe jinjii si va las cu vicele Nicolae sau cu Raducu. O sa va fie si mai greu avand in vedere mostenirea ce o voi lasa-o.

    (9)
  4. Kallu

    Asta-i predestinat prin nume să fie un primar prost: Crețu.
    Un arogant, infatuat, încăpățânat, din mandatele căruia nu a ieșit nimic bun pentru bistriteni: struți, mere, pârtie, aiureli.
    Lipsă viziune, lipsă abordări pe termen lung, lipsă investiții care să rezolve probleme (ex. în cumpărarea sau exproprierea unor terenuri pentru mici parcări, locuri de joacă, înviorarea aspectului urbanistic stradal, etc.).
    Parcă suntem în Mediaș-ul anilor 80.
    Uitați-vă la sediul poliției locale: clădire de patrimoniu, situată central, vizavi de biserica evanghelică: cenușie, coșcovită, cade tencuiala, vopsele decolorate, aspect de anii 44.
    Dacă un particular ar deține un astfel de imobil, vajnicii gardieni ai revoluției l-ar amenda.
    dar pe majorul nostru neam !

    (18)
  5. veveritz

    Dupa ce baga-n sant B-ta cu proiecte fara gust si de o harababura de nedescris, Cretu compatimeste pe cel care va veni dupa el. Faina gandire de edil.

    (10)
  6. Cetatean

    Victimizare pentru castig de voturi…..va fi o lupta grea pentru a elimina o administratie esuata la nivel national si local….lupta dusa in primul rand cu persoanele in varsta care nu vad decat marirea pensiilor si care nu pot intelege ce se intampla cu adevarat in tara asta….dictatura pesedista…. nationala si locala, a baronilor cu studii la distanta facuta in facultati inventate anume pentru nomeclaturisti moderni!

    (7)
    • dottore

      nu numai persoanele in varsta sunt votantii lor…o mare parte sigur sunt…bugetarii voteaza in bloc cu psd pt avantajele si pomenile primite

      (6)
    • @dottore

      Asa e!…sunt foarte multi bugetari care nu spun ca voteaza cu psd pentru ca le e rusine, dar pentru avantajele primite nu o spun!
      O TARA DE PROSTI!

      (4)
  7. adi

    „numai primar sa nu fii” egal cu „partia nu a fost facuta sa se recupereze investitia.
    Ce te vaieti acum, ce interese nu ti-ai servit? Ne-ai indatorat de ne-ai rupt, acum te vaieti… pt ce? Ti-e greu maestre? Vrei sa mai faci o partie si nu iese? Hai sictir! Mi-e greata, sila…. sper sa decontezi dupa ce termini mandatul, undeva la rece. Ai fost luat in vizor din cate am inteles, domnule primar. Astept sa nu te mai votez, sa-ti usurez soarta. Punem o dala „hâdă” pe Sincai in amintirea ta.

    (9)
  8. Bicilist de zi de zi

    Pentru a putea circula si noi in siguranta si soferirii sa conduca mai linistiti incepeti sa faceti mai repede pistele pentru biciclete. Pista de pe Drumul Cetatii este superurgenta fiindca pe acolo trec masini mari de care este greu sa te feresti.

    (5)
  9. Dorel Zdarie Brinza

    Desenul pare convingator. Are chiar si palmier. In nordul Bistritei e cald spre deosebire de sud. In sud este la noi mai rece. asa de rece incat este partie de schii. acolo departe la partie e rece. Acolo no mai sunt palmieri. Acolo e clima rece. Palmierii ingheata. Dar serios desenul. E facut in Paint. Asa cer ei votul. Cu promisiuni.

    (5)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.