Nici jumătate dintre tinerii participanţi la un studiu nu dau doi bani pe şcoală

Holistic

Mai puţin de jumătate dintre tinerii care au participat la un studiu al Asociaţiei Proactiv Bistriţa, în parteneriat cu Creative Ideas of Youth People to Society, consideră şcoala importantă pentru dezvoltarea lor personală, cei mai mulţi optând pentru cărțile cu informații practice, colorate și simple.

Conform studiului, 41% dintre tineri au încredere că sistemul educațional și că școala îi vor ajuta la dezvoltarea personală. Ei consideră că familia este principalul factor pentru dezvoltarea lor personală, în procent de 75% , societatea se clasează între școală și familie.

98% dintre tineri consideră că este importantă și foarte importantă consilierea personală și profesională, iar acest lucru se poate face prin implicarea lor în workshop-uri, ateliere de lucru, training-uri și focus grupuri în procent de 73%. Acțiunile de voluntariat sunt favorite de 58% din tineri și doar 53% consideră că investind în educație se pot dezvolta personal.

Tinerii preferă cărțile care au informații ușor de înțeles, practice, colorate și simple.

O treime dintre tineri consideră că este important să gândească pe termen lung asupra carierei lor și că este important să investească în asta, iar 14% consideră că trebuie să profite de prezent și să-și trăiască viața acum.

Când vine vorba de alegea unui job, tinerii consideră că doar ei stau la baza propriei dorințe și decizii pentru angajare și că familia, școala și programele de tineret nu-i ajută prea mult în alegerea meseriei.

Tinerii consideră că factorul pentru care nu reușesc în viață are legătură cu motivația lor de a face ceva în viață: 10% au probleme în familie și consideră că este principalul motiv pentru care nu reușesc în viață. 5% consideră că situația prea bună de acasă este factorul principal pentru care tinerii nu vor reuși în viaţă.

57% dintre tineri consideră că există o diferență între tinerii din mediul urban și cei din mediul rural, însă la această întrebare nu avem și motivele pentru care ei consideră că există acestă diferenţă.

Studiul face parte din proiectul SMART Educațion cofinanțat din fondurile publice ale Primăriei Bistrița în anul 2017, prin programul anual de finanțare nerambursabilă a ONG-urilor.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Popică

    Nepoate, la școala din Bistrița mersul piticului se predă cum trebuie? Și la voi se plâng de lipsă de manuală? Dau vina pe minister? Spune-le că eu lucrez la noua lege a învățământului. – O să le spun. Îmi place tot mai mult… unchele.

    (0)
  2. Dan

    Au modele bune in politica, unde au ajuns toți prostii prin tot felul de ministere, ba se mai și lauda ca nu le-au plăcut la școala !

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.