Modernizarea străzii Colibiţei, scoasă la licitaţie. Ce lucrări se vor face cu peste 3 milioane de lei

Holistic

După aproape zece ani de mandat al actualului primar Ovidiu Creţu în care strada Colibiţei a devenit o adevărată colecţie de cratere imposibil de evitat, în sfârşit Primăria Bistriţa a scos la licitaţie lucrările de execuție aferente obiectivului de investiții “Creare acces auto între strada Arțarilor și strada Colibiţei, inclusiv modernizarea străzii Colibiţei”. Valoarea estimată a lucrărilor este de 3,27 milioane de lei.

Potrivit anunţului postat pe SEAP, câştigătorul licitaţiei va trebui să reloce cablu 0,4kv și un stâlp de la intersecția str. I. Slavici cu str. Colibiţei, să modernizeze strada, dar şi trecerea la nivel cu calea ferată km 62+328 care cuprinde lucrări de modernizare a trecerii de cale ferată cu dale elastice și montarea unei instalației de semnalizare tip SAT, pe partea dreaptă a străzii Colibiţei.

Firmele interesate să facă aceste lucrări pot depune oferte până cel târziu în 11 decembrie ora 15.00. Câştigătorul va fi desemnat pe baza criteriului preţul cel mai scăzut.

Primăria Bistriţa a anunţat încă din 2015 că vrea să creeze un acces auto între str. Arţarilor şi Colibiţei şi să o modernizeze pe cea din urmă (valoare estimată atunci la 3,7 milioane lei), dar cu atât a rămas. În bugetul dina cel an au fost alocaţi 154.000 lei pentru obţinerea autorizaţiilor necesare de la Ministerul Transporturilor şi CFR şi începerea execuţiei, însă degeaba. Ca urmare, nu s-a mai făcut nimic pe cei 8.182 mp de carosabil, nu au mai fost amenajate nici cele 258 locuri de parcare promise, ca să nu mai vorbim trotuare. Pista de biciclişti a rămas şi ea un vis, iar cele două treceri de nivel peste calea ferată sunt tot mai degradate.

Ca şi cum toate acestea nu ar fi de ajuns, un punct termic extrem de hidos tronează între blocuri, iar peste drum, altă clădire părăsită, aparţinând fostului Romtelecom, de pe care cade ţigla, întregeşte imaginea de coşmar pe care o văd zi de zi locuitorii din această zonă.

În 2016 Primăria Bistrița a alocat din nou aceiaşi bani, 154.000 de lei, pentru ceea ce numeşte crearea accesului auto str. Arțarilor – str. Colibiței, inclusiv modernizarea str. Colibiței.

”Sistemul CFR este unul destul de închis. Încercăm, dar nu reușim să facem deschiderea. Poliția ne cere să venim cu două benzi dinspre Colibiței ca să putem face dreapta, însă CFR ne interzice să facem construcție nouă, drumul mă refer, că acolo pe cinstite n-am avut drum. Ne cere să dărâmăm casele care sunt acolo ca să putem face trecerea. Este aberant! Nu am abandonat”, a spus atunci primarul Bistriţei.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. veveritza

    … si banuim ca s-au alocat iar niste 150.000 de lei pentru frunze de taiat la câini.
    uite-asa a f**ut primarul 100000 de euro pentru nimic, iar fraierii îsi rup în continuare masinile si gâtul.

    (0)
    • Lacri

      Intr adevar o fi o rusine strada asta pt Bistrita dar vedem cu totii ca nu sunt deocamdata solutii pt a incepe procesul de reabilitare al strazii. Este putin dificil cum este implicat si CFR -ul. Ei dau solutii sa darame casele oamenilor. Astia s normali la cap ?

      (0)
    • Florin

      Tot timpul CFR-ul e contra . Nu se poate face nimic peste ei, si atunci cand s-a vrut crearea a mai multor locuri de parcare pe strada industriei nu au vrut sa renunte la liniile de tren neutilizate. Sper ca de data asta sa se poate ajunge la o intelegere ca solutia nu e daramarea caselor !

      (0)
  2. Ovidiu Florean

    După 9 ani sub mandat PSD la primăria Bistrița , oraşul arată mult mai rău decât acum 9 ani . E multă mizerie , sunt pline de gropi străzile , toate lucrările-s de mântuială . Colac peste pupăză , ne-au şi îndatorat la bănci pentru vreo două generații şi ne-am trezit cu o pârtie de schi ce nu se poate omologa . Nenorociții ăştia de la PSD nu-s gospodari , n-au gusturi , n-au minte , n-au viziune , n-au nimic . Sunt săraci cu duhul . Păcat de oraşul ăsta şi de potențialul lui .

    (0)
    • Alan Dala

      Clar, Dolha facea din el o bijuterie. La Sangeorz se vede mana de gospodar pedelist.
      Noroc ca pacat ca a renuntat Titieni, ca poate ne facea pe toti actori.
      Balan ar merita sa iasa primar, el poate si-ar da autorizatie de constructie pentru casa deja construita. Dar nu e chiar asa de sigur, ca dupa ce si-ar intra in rol, poate ca nici el nu si-ar da autorizatia.

      (0)
    • Alex ion

      Da. Intr-adevar. PSD-isti nenorociti
      Imi dau seama ca daca era oricare slt partid Bistrita era acum micul Paris :-))). Daca vrem sa vedem doar lucrurile proaste….o sa devenim ipocriti si deprimati cu totii. Totusi suntem si unii iubitori ai acestui oras. Nu ca convine, valea la Vaslui cu voi. Poate acol o sa ca acomodati.

      (0)
  3. sergiu

    Starea deplorabila a multor strazi din Bistrita in mandatele lui Cretu este cauzata de faptul ca primarul are alte „prioritati” decat cele normale pentru o administratie responsabila. Intr-un oras civilizat, trebuie rezolvata cu prioritate mobilitatea urbana. Din punctul acesta de vedere Cretu este total depasit de situatie. Ceea ce face el este doar o carpeala care nu rezolva decat in mica masura problema circulatiei in oras. De aceea e nevoie de o viziune de ansamblu pe zone mai ample care sa conduca la fluidizarea circulatiei.
    Chiar in cazul strazii Colibitei, de aproape 10 ani de zile se discuta de o banala bretea de legatura intre strazile Artarilor si Colibitei care din pacate nu s-a realizat.
    Dar, pentru fluidizarea traficului in Bistrita pe directia est-vest este necesara sistematizarea unitara a strazilor aflate de o parte si de alta a caii ferate incepand de la intersectia cu Strada Garii si pana la intersectia cu DN17C . Pe aceasta portiune circulatia auto este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care ingreuneaza trecerea, peste linii, cu toate ca traficul feroviar pe aceasta portiune este extrem de redus. A existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, dar acest lucru este mai greu de realizat in prezent. De asemenea, ideea aberanta a primarului de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita este costisitoare si lipsita de sens. Inafara de faptul ca nu rezolva problema nici macar punctual, complica si mai mult situatia circulatiei auto in zona, fara a mai pune la socoteala uratenia unui monstru de beton in inima orasului. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
    Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Aceste treceri ar putea fi prevazute cu bariere sau semaforizate ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.

    (0)
    • veveritza

      asta cu triajul între pasarele este o solutie marca cretu.
      peste 25 de ani, în conditiile extinderii urbane spre viisoara o sa fim în aceeasi situatie în care suntem acum.
      mai degraba ar trebui gândite treceri supra sau subterane în zona garii si decebal, dar noi facem pârtii si trambuline (de parcul industrial sud nu mai vorbim, de aia nu merge nimeni acolo, ca de scos marfa cu tirul pe ulitele din sarata nimeni nu este curios)

      (0)
    • Lacri

      Nu vad de ce ar fi aberatii cand domnul primar cu justificari clare care se poate verifica foarte usor. De ce sa dea niste declaratii aberante si false ? Sper sa se termine curand negocierile cu CFR ul si altii care sunt in proiect si sa inceapa reabilitarea strazii…

      (0)
  4. sorin

    Intr-adevar, pe langa starea jalnica a strazii Colibita, tabloul sinistru al zonei este completat de o parte si de alta a caii ferate, de un punct termic parasit si respectiv de o cladire paraginita a fostului Romtelecom. Aceasta stare deplorabila dainuie de mai multi ani, fara ca administratia locala sa intreprinda ceva. Ba mai mult, in jurul cladirii fostului Romtelecom , pe latura dinspre strada Ioan Slavici , in prelungirea Strazii Eroilor se afla o suprafata generoasa de teren pe care a functionat fosta “Gara de Est” si care in prezent a devenit un fel de maidan, ocupat de linii ferate secundare dezafectate, peste care cresc tot felul de balarii, dand un aspect dezolant zonei respective. De aceea, aici ar trebui sa ramana doar linia ferata principala spre Bistrita Bargaului care ar putea fi mascata de un gard viu pe ambele parti, iar pe restul de suprafata ar putea fi amenajata “Piata Eroilor”, cu un parculet care sa fie data in ingrijire elevilor de la scoala generala nr. 4.
    Referitor la punctul termic, situat lângă calea ferată pe strada Colibiței, care are aproximativ 500 de metri pătrați , acesta a fost solicitat de ortodocși pentru amenajarea unui centru social, deci ar trebui sa le fie atribuit.

    (0)
  5. Iulia Hoha

    Eu locuiesc acolo si de fiecare data cand mergem in parcare, la masina, sau sa ducem gunoiul ne izbeste privirea exact „peisajul” descris de tine, Cristiana. Nu mai zic de gunoaiele insirate de-a lungul caii ferate…Sper ca dupa ce se va moderniza strada se va mentine curatenia. Strada asta e o rusine pentru Bistrita.

    (0)
  6. Balan Marius - contribuabil

    Alan -Dala esti deplorabil . Lipsa Autorizatiei mi-a facut numai bine. Am fost scutit de 10 ani de impozitul pe casa, si astfel am devenit fara sa vreau EROU al MUNCII SOCIALISTE scutit de o parte a impozitelor. Acuma astept cu tact sa primesc Autorizatia prin sentinta, dupa care urmeaza DAUNES MORALES. Un proverb spune ; CINE RADE LA URMA RADE MAI BINE !Dar sa te inveselesti si tu si sa fi la curent cu stirile privind corectitudinea din administratie, citeste si tu si alte stiri unde poti afla cum s-a amplasat VOLIERA VEVERITELOR in Parc. FARA AUTORIZATIE .! Cum vine asta ?Acolo e problema , adica la terenul de utilitate publica. Ce treaba ai tu cu un teren privat care imi apartine cu acte in regula inclusiv la casa. Acte BETON !Dar incapabilii de la HURBANISM si JURIDIC nu au stiut sa le interpreteze corect, pt. ca nu sunt la inaltimea tatalui meu DOCTOR in DREPT care le-a facut.

    (0)
    • Alex ion

      Te-ai cam atacat dle Balan. Asa se intampla cu unii prea destepti pentru un oras de muritori de rand. Oare mai ai sa ne spui ceva….interesant sau vrei direct in primarie la caldurica?

      (0)
  7. Luiza

    Sa vedem ca se face dl primar ca de 27 de ani de cand m-am mutat pe strada Colibitei tot asa arata…nici un primar nu a fost in stare sa faca nimic..
    Doamne ajuta

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.