Ipoteze noi în cazul morţii inginerului Andrei Pintican. E posibil să nu se fi sinucis

Holistic

(FOTO) Apar ipoteze noi în cazul morţii inginerului electronist Andrei Pintican care ar avea mai degrabă legătură cu maşina pe care o conducea decât cu problemele lui personale aşa cum s-a vehiculat în spaţiul public.

Specialiştii în mecanică şi electronică nu exclud ca sistemul de frânare al maşinii să fi fost afectat de numeroasele modificări pe care inginerul electronist le făcea în mod constant la softul maşinii personale, interesat ca aceasta să-şi îmbunătăţească performanţele.

Potrivit acestora, Andrei Pintican, unul dintre cei mai pricepuţi electronişti din judeţ, era pasionat de maşina lui şi obişnuia, săptămânal, să-i aducă îmbunătăţiri atât în privinţa puterii, cât şi a dotărilor. Se pare că, de fiecare dată când modifica ceva, şi testa imediat în teren dacă funcţionează modificările aduse, iar marţi este posibil să fi făcut un astfel de test.

De la atât de multe modificări ale softului, nu este exclus ca sistemul de frânare al maşinii să nu fi răspuns comenzilor şoferului care, altfel, se baza pe autoturismul său aflat într-o stare foarte bună.

Cert este însă că a rulat cu viteză foarte mare pentru zona respectivă, potrivit unor surse acul vitezometrului fiind blocat la 220 de km/h. A fost numai o minune că, la ora respectivă, nu se afla niciun pieton sau nicio altă maşină în zonă fiindcă piese din BMW-ul lui Andrei Pintican, care au sărit pe o rază mare în urma impactului, ar fi putut deveni fatale dacă ar fi lovit oameni sau maşini.

Aşa cum se poate vedea din imagini, impactul cu stâlpul a fost atât de puternic încât maşina s-a ridicat cu partea din spate în sus şi aşa a şi rămas, ca şi cum ar fi fost înfiptă de cineva în asfalt.

 

În plus, toţi cei care noi am stat de vorbă ne-au spus că Andrei Pintican era o persoană veselă, optimistă şi nu le vine să creadă că ar fi fost în stare să-şi pună capăt zilelor din proprie iniţiativă.

Rămâne ca Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bistriţa-Năsăud să se pronunţe asupra cauzelor care au dus la producerea acestui accident, deocamdată fiind aşteptate rezultatele expertizelor cerute de anchetatori şi concluziile medicilor legişti care au făcut autopsia.

LATER EDIT ora 11.00: Andrei Pintican era supranumit „tata dieselurilor” şi era cunoscut în comunitatea lui că „se întrecea” prin oraş, deşi prin această expresie se poate înţelege şi faptul că se mândrea cu realizările lui . Iată ce scrie un fost prieten al lui pe Facebook:

„TATA DIESELURILOR, cum te alintam, deși niciodată nu eram deacord cu tine privitor la discuțiile legate de RACING DIESEL ))! Îți admiram mereu eleganţa de care dădeai dovada, și te invidiam legat de modul subtil și discret elegant și ți-am spus de multe ori ca nu știu cum reușești sa fi aşa într-o lume atat de…….! Acum printre lacrimi mai arunc câte un zâmbet când îmi aduc aminte momentele când alături de prietenul tău Mihai Romonți va întreceaţi prin oraș si erați mândri de orice ați făcut! În viziunea mea erați continuarea unei generații de iubitori de built not bought cars!! O sa îți simt lipsa adică o sa îți lipsim lipsa!!! Sincer regret ca nu pot sa ard gumele la înmormântarea ta fiind în Spania momentan, dar sunt convins ca nu o să lipsească nimeni care sa nu te fi apreciat!! Vei rămâne mereu în mintea și sufletul meu ca Cel mai ELEGANT Inginer AUTO!! SA ÎȚI FIE ȚĂRÂNĂ UȘOARĂ PRIETENE, DUMNEZEU SA TE ODIHNEASCĂ ÎN Pace și CONDOLEANȚE FAMILIEI!”

Autorul postării a informat Timp Online că se referea la evenimente petrecute în urmă cu 10 ani: „Nu aş vrea să se înţeleagă că şi acum mai sunt întreceri. Eu mă refeream la întâmplări de acum mulţi ani”.

Astăzi la ora 10.00, sicriul tânărului inginer a fost dus la capela de pe strada Tărpiului, iar prietenii lui au  făcut o coloană de BMW-uri cu care l-au însoţit până acolo.

Cristiana Sabău

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads

Comentarii

  1. bistritean

    Ipotezele si descrierea lor sunt doar o poveste de citit care nu sta in picioare. Nu trebuie sa fi mare expert de formula unu nici Titi Aur in persoana. Avand in vedere conformatia drumului si locul impactului ne dam seama ca tragedia a venit din voia conducatorului. Imediat de sub pasarela urmeaza curba deosebit de stansa care te duce spre strada Sigmirului deasupra pasarelei. Nici cel mai tare sofer nu poate lua o curba ca si cea cu pricina cu 220 km la ora. O asemenea testare o faci eventual pe 2-3 km de autostrada cu 2-3 benzi dimineata la 3 cand nu misca nimeni prin apropiere. Dumnezeu sa-l odihneasca !

    (48)
    • citizen

      în plus, orice sofer cu un minim de experienta si reflex de autoparare alegea sa zboare peste protectia din curba decât sa ia stâlpul în plin.
      de aia se zice ca scaunul din dreapta soferului e „locul mortului” tocmai din cauza reflexelor de autoaparare pe care orice sofer le are în iminenta unui pericol.

      PS: frumoasa demonstratie de comemorare au facut prietenii lui azi dimineata, Dumnezeu sa-l odihneasca.

      (20)
  2. marius

    Greu de crezut așa ceva, chiar și în ipoteza unui defect la sistemul de franare, care oricum nu are legătură cu softul făcut la motor, ar fi încercat măcar să vireze, nu ar fi fost impactul așa frontal cu stâlpul. Mi-ar plăcea să nu fi fost intenționat, dar se pare că totuși a fost decizia lui. R.I.P

    (13)
  3. curva

    femeia vrea bani, frumusete, etc.. i a rupt inima femeia in loc sa o f bine.. a intrat in acest joc din care nici un barbat nu iese castigator. rar o femeie fara prostii in cap.. inseala si daca ai bani dar mite daca nu ai.. sunt frustrari acumultate din ambele parti care in final duc la dezastru. iar mediul online, facebook, distrug efectiv ori e relatie, chiar si cea mai solida… in timp….. comparatia cu altii, prostia de a crede ca cei care au bani si se expun ca fiind perfecti, cu o viata perfecta si de vis pe facebook este real…. cate si mai cate. mandria, dar si gena rurala cum amintea cineva pe aici, pot fi cauzele care sa duca la astfel de tragedii. nu suntem un popor educat ci salbatic ce are menirea sa traiasca intr o saracie crunta.

    (10)
    • Rodica

      Macar acest comentariu ti-l asumi si il semnezi!
      Este clar ca mintea nu poate ne debita decat ceea ce ne caracterizeaza.
      Citeste ceea ce ai scris si o sa te vezi in oglinda.
      Recomandarea mea de ieri este valabila si astazi, mergi la un psiholog.
      Daca ai atitudinea asta nu se numeste ca empatizezi cu cel ce astazi nu mai este!
      Doar iti expui frustrarile personale.

      (-5)
    • curva

      M am referit la femeia in general nu la presupusa femeie a acestui tanar pe care nici macar nu o cunosc… cand am scris cele mai sus am vorbit despre femeia in general doamna… barbatii sunt prinsi in materialismul femeilor. Da, am fost la psiholog pana l am inebunit si pe el si mi a spus sa il caut pe Dumnezeu ca numai la el mai este salvare. si da, m am semnat. ma cheama ” curva” . daca vrei tot numele, ma numesc Andrea Curva. Curva imi este numele de familie!

      (5)
    • Rodica

      Precizarile aduse nu fac decat sa faca si mai reala problema ta si sa-mi de dreptate.
      Eu iti pun un diagnostic.
      ma ajut de domnu DEX sa iti si detaliez:
      MITOMANÍE (< fr.; gr. mythos „povestire, mit” + mania „manie”) s. f. Boală mintală caracterizată ca o tendință constituțională patologică a unor persoane de a altera adevărul, de a fabula, de a inventa minciuni și povești imaginare care îi descriu ca martori și de obicei într-o poziție avantajoasă. Termen introdus de medicul francez Ernest Dupré în 1905.

      (-3)
    • dinu m.

      Nu poti sa judeci toate femeile dupa cazul acesta…El trebuia sa stie cu cine se insoara…si a asumat-o!

      (8)
  4. O curvă penală

    Ăștia de la timponline.ro câți bani ați primit de la zdreanță aia ? Că sa scoate.ti o asemenea poveste… sau ăla cu care l.o înșelat așa influenta are în politie că să zică ce și cum cercetează poliția … Curvele sunt curve până la moarte

    (16)
  5. Nu mai vorbiti prostii

    Andrei nu isi testa masina acolo. Niciodata nu a mers cu masina in probe pe drumul acela.
    Da , avea putere mare masina , dar si frane pe masura . Altii isi cumpara masina cu banii care i-a investit Andrei in sistemul de franare . Nu are rost sa postati ipoteze la care ati visat azi-noapte , dar asta este presa .

    Masina aia era impecabila din orice punct de vedere ! Nici vorba de o defectiune !

    (22)
    • Anonim

      Oare de ce si-a inchis Fb-ul fosta lui sotie ? … se crede oare vinovata de rot ce s-a intamplat ?? Pacat !! R.I.P !

      (5)
  6. Roiban Andrei

    Eu zic , sa il lasam pe Andrei sa se odihneasca in pace , nu are rost sa mai tot dezbatem ce si cum , oricum nu mai are rost ..Andrei a plecat dintre noi din toata treaba asta , trebuie sa invatam ceva …sa ne respectam prietenii..sa ii iubim , sa le fim alaturi indiferent de situatie , sa nu mai existe atata ura ..
    Daca il respectam pe Andrei eu zic sa facem toate aceste lucruri , haideti sa il facem mandru de noi..cei care am ramas ..sa ii ducem mai departe pasiunea .sa il cinstim si respectam asa cum se cuvine !
    RAMAS BUN PRIETEN DRAG Dumnezeu sa te odihneasca in pace si liniste Andrei

    (33)
  7. Sorin

    M-am uitat pe portalul instantelor de judecata (Judecatoria Bistrita) si nu am gasit nicio sentinta de divort pronuntata in 04.12.2018 pe numele de Pintican Andrei asa cum se vehiculeaza in presa. In schimb am vazut ca Judecatoria Bistrita s-a pronuntat intr-o cauza privind pe Pintican Andrei Marius si I.P.J. BN respingand plangerea formulata de acesta impotriva unui proces verbal intocmit de politie. Instanta s-a pronuntat fix in 04.12.2018. Acuma nu as putea sa afirm ca are legatura cu ce s-a intamplat sau nu. Dar daca tot vorbim de ipoteze …
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

    (6)
    • nihilsinedeo

      Cum să cauți o hotărâre din 04.12.2018 ? El a primit plicul cu sentința in data respectivă ! Procesul poate a avut loc la sfârsit de Noiembrie 😉

      (3)
    • Ady

      Dacă divortezi la notar ” de comun acord ” nu scrie nicăieri, doar in decizia de divorț eliberată după 30 de zile de la data solicitarii si asta chiar si când sunt copilași in căsnicie.

      (4)
  8. ted

    ok,atunci pentru iubitorii romani de bmw rugam fabricantul sa monteze cutii negre sa vedem si noi daca se sinucid sau fac altceva. Nu de alta dar sunt multe casnice in Bta care nu pot dormi la noapte fiindca nu stiu cum s-a intamplat

    (11)
  9. clasic

    E 60 nu e o masina tipla si nu va fi niciodata ori si ce modificari ar suferi . . e cea mai instabila masina de la BMW si o stiti toti care aveti asa cv o masina ieftina plina de eroori tehnice inexplicabile electronica ieftina . . . eu sunt de parere ca masina a fost vinovata si resoftarile !!!!daca vreti putere cautati ce va ofera producatorii in domeniu nu umblati cu laptopu la o masina clasica caci o sa patiti aceeasi soarta

    (-6)
    • veveritza

      ce sa caute, probabil ca doar viseaza la una.
      sau are ceva „superior” dar cu jumate de milion de km si toba legata cu sârma.

      (5)
  10. diesel

    da intradevar acesti tineri sunt inconstienti isi cumpara cate o masina cu 3-4 mii de euro si o modifica cu tot felul de prostii de pe internet de pe alistar si ce sa vezi nimeresc stalpii,ingineri care se pricep sunt cei de la bmw nu altii!daca era inginer cu adevarat nu isi umplea masina de chinezarii isi cumpara um M5 care se ridica la asteptarile oricarui vitezoman si cu asa masina 100/100 nu avea soarta asta, invatati din greselile altora nu modificati masini clasice de 3 lei,d-zeu sal ierte

    (-5)
    • Koko

      Daca pt tine un seria 5 e masina de 3 lei inseamna ca tu ai rolls royce….nu? Orice producator are politica de marketing si pune pe masinile lui puteri diferite, motorul fiind acelasi. Vezi gama VAG cu motor de 2.0 si N variante de putere. Chiar crezi ca un 2.0 de la ei cu 136, 140, 170, 177 cp este diferit ca si constructie??? Totul e din soft…pt ca nu ii costa cat ar costa 4 linii de productie diferite… 😉
      Stalpul l-a nimerit 99% intentionat, asa ca nu vad de ce meseria lui conteaza in situatia asta?

      (8)
  11. Anghel

    Asta poate fi o explicatie la acest accident ! Eroare electronica mai ales ca acest baiat circula cu aplicatia de test motor descarcata in telefon si cu cablu legata la mufa de tester a masinii , electronica masinii se poate prostii cu tot felul de programe si softuri doar ca nu sunt omologate ! luati in calcul faptul ca acel program instalat pe telefon putea sai tureze masina pana la plafonare involuntar fara ca el sa mai poata face ceva . . .acolo au fost vorba de secunde ! eu nu cred ca ar fi vorba de sinucidere !

    (-10)
    • @anghel

      daca ai 220 la ora nu iti verifici frana la 20m inainte de curba!
      doar daca ar fi vrut sa-si ia zborul …altfel!
      cineva care a mai comentat pe aici ar fi spus „daca vrei sa fii decent spui ca ca nu s-a sinucis”
      altcineva a spus…”niste prosti…dom’le”

      (2)
    • cc

      @anghel
      Aveti dreptate cu distanta de franare.
      Vorbesc din experienta proprie, maximul incercat personal la franare pe circuit auto inchis linie dreapta controlat.
      Police Interceptor motor V8 4.6 l 250 hp
      Accelerat pana la 120 km/ora , frana cu control ABS apasata la fund cum se spune, cauciucuri noi (conteaza f.mult) si tot a luat aproape 100 m pentru imobilizare completa.
      Masinile sunt arme letale, daca sunt folosite necorespunzator.

      PS

      Bun , ca fapt aditional, si reflectie, privind modul cum e adresată problema sănătății mintale şi ca atitudini institutionale, militarii din armata romana care participa in conflicte reale pe teatre de razboi nu pot suferi oficial de tulburări PTSD.
      (Post-traumatic stress disorder)
      Unii spun că e total fals.
      Creierul reacționează în mod similar la traume intense indiferent de naționalitate.
      Doar că autoritățile oficiale nu vor să recunoască.
      Sunt bani de tratamente şi diagnosticare pe care bugetele sărace nu le susțin.
      Machiajul instituțional (băgatul capului în nisip) se practică mult mai intensiv decât credem.
      Nu vedem nu constatăm probleme „nu există” = nu plătim, nu căutăm soluții reale.

      (1)
  12. E60 de 3000 euro ????????

    O gramada de frustrati care spun despre masina pe care o conducea Andrei ca era de 3-4000 euro si modificata cu chinezarii.
    Eu zic sa stati linistiti in loganul vostru pentru ca daca il vindeti nu puteti cumpara nici macar franele de pe bmw-ul acela . Credeti ca a fost cunoscut de o tara intreaga pentru ca facea chinezarii desteptilor ?
    Atata puteti , de fiecare data o sa rasara niste frustrati ca voi .
    Ps. Masina aia a fost peste 18.000 . Asta asa ca fapt divers

    (8)
  13. Marko

    Daca tot sunteti doritori de adevar draga timp online in masina andrei avea camera de bord nu mai lungiti povestea si lasatil sa se odihneasca in pace doar el stie prin ce a trecut

    (3)
  14. rodica grebenisan

    Aici in Germania, nimeni nu are voie sa aduca modificari de genul celor de care se face vorbire in articol. Daca inginerul era atat de destept, el nu cunostea acest lucr/ Ce mare specialist in Diesel era electronistul la 27 de ani. Fiti seriosi si nu va lasati prostoto, va fi fost ori diletant, ori inconstient,

    (-5)
    • bmw

      da’ te pricepi matale, nu?!?
      sunt convins 99% ca habar n-ai sa pui windows pe un pc, dar esti experta cât de talentat era un tânar pasionat pâna la moarte de masini.
      se putea arunca de pe pasarela, dar el a ales masina, oare de ce?
      îti spun eu de ce: nu a vrut ca dupa sa fie a altuia, asa cum a fost nevasta.

      (3)
    • Pentu Rodica de pe Germania

      Esti paralela cu modificarile .
      In Germania se pot face mult mai multe ca la noi daca chiar te intereseaza . Toate modificarile sunt perfect legale in Germania si de pot omologa . In Romania e mai greu cu omologatul daca chiar vrei sa sti .

      (0)
  15. ecologistul

    Doamna Rodica. Vedem pe aceste postari ca toti trepadusii care se inseamna p-acilea sunt mari specialisti in motoare diesel si mai ales in bmv-uri. Singurul comentariu corect este primul din lista. Sa nu uitam ca cele mai multe coapte sunt sicrie pe patru roti . Aici iese un adevar la suprafata. Lipsa de bani de acasa si tot felul de invarteli numai sa detin musai si eu o masina. Scolile de soferi ascund multe intrebari. Sa nu uitam ca 40% din elevii care termina scoala, liceul sunt analfabeti functionali. Si ne mai miram ca nu-i duce mintea nici pana la prima curba care de cele mai multe ori o iau intre patru roti pe linia continua. Sunt adevarati sinucigasi inconstienti. Din randul acestor tineri sunt intradevar multi frustrati , invidiosi in faptul ca nu au somn de grija ca eu nu am ce are ala. Mai sunt si multi necopti la minte care cred cu tarie ca „mie nu mi se intampla nimic” Mai baieti daca vreti sa faceti pe curajosii faceti-o singuri pe unde stiti fara sa puneti in pericol vieti nevinovate. Fereasca Domnul ce statistici ingrijoratoare sunt la aceste marci de masini si la conducatorii lor. Se zice de catre specialisti ca un om isi ia cainele dupa tipul sau de comprtament mai mult ascuns de ochii lumii. Ei tot asda este si cu BMV-urile. Nu am nimic cu marca de masina, doar cu comportamentul inconstient de la volan care distruge multe vieti. Nu ne trebuie razboi, murim ca prostii din cauza noastra. Sunt prea pline cimitirile si soselele de cruci. Pacat dragi tineri de suferinta pe care o lasati in urma voastra. Pacat de suferintele parintilor vostrii.

    (12)
    • n4s

      e o vorba: MAI BINE O ZI SOIM DECAT O SAPTAMANA CIOARA.
      daca nu ai în sânge microbul care te împinge sa traiesti senzatia pe care o ai pe 4 roti cu sute de cai sub capota poti doar sa-ti dai cu parerea.
      care oricum nu intereseaza pe nimeni deja „infectat”.

      (0)
  16. HOI

    Cam rău interpretate cauzele, iar dacă se citește mai cu atenție legat de ceea ce am scris legat de (se întrecea) se vorbește la trecut, aproximativ 10 ani buni) asta pt cine îl cunoștea bine!!! Eu zic sa nu speculam inutil și sa se posteze aiurea fără a întreba cu exactitate la ce se făcea referire în orice postare!!! Asa ca rog TIMPONLINE, SA ȘTEARGĂ SAU SA MODIFICE INTERPRETĂRILE PROPRII LUATE PE BAZA POSTĂRII MELE FĂRĂ A MA CONSULTA REFERITOR LA DETALIILE MENȚIONATE DE MINE!!! MULȚUMESC!!

    (1)
  17. cc

    E vorba de poziția oficială religioasă .
    A celor care oficiază slujbele de înmormântare.
    Mai puțin legată de adevăr.
    Adevărul ar putea fi investigat cu probe.
    Cu cine a vorbit, ce a vorbit înainte de deces, care a fost parcursul auto , schimbare majoră față de rutina cotidiană, când s-au făcut modificările, ce imagini sunt pe cameră.
    Etc.
    Dar.
    Persoana e decedată.
    Iar familia imediată suferă enorm.
    Le înțelegem reacția.
    Ar fi dublu penalizați.
    Şi-au pierdut inexplicabil copilul .
    Plus le-ar fi greu să trăiască o a doua formă de umilire socială din partea oficialităților religioase.
    Pentru maşină, îmi pare că sunt două sisteme de control reacție- rutiere independente implicate.
    Unul la direcție -volanul a cărei manevrare alege traiectoria şi un alt sistem care controlează viteza (pedalele de acelerație şi frână).
    Mai intervine şi frâna de motor, dacă maşina ar fi fost manuală.
    Rezumat, cineva care vrea să evite un obstacol , ori frânează, ori schimbă instinctiv direcția.
    Ori din imagini , urmele de frânare nu sunt vizibile.
    Poate fi şi neatenția datorată stressului situațional, desigur exemplul unei convorbiri care aduce un puseu pe accelerație iar vorbitul la telefon care distrage de la reflexele normale de conducător.
    O şansă , că nu au fost alte victime ex trecători pe trotuar
    Dar opinez şi agreez că pentru liniştea sufletească şi socială a supraviețuitorilor, varianta unui accident e cea care trebuie respectată oficial bisericesc.
    Despre ipocrizie bisericească , altădată.

    (3)
  18. mm

    E un eveniment nefericit, tragic pentru familie și apropiați. Pana în momentul de fata e un accident auto. Am o întrebare simplă, de ce trebuie sa comentam fiecare dintre noi? Într-adevăr, unele aspecte duc spre ipoteza unui accident provocat în mod intenționat, dar acest lucru nu poate fi demonstrat decât cu probe directe, care în cazul de fata lipsesc, cel puțin momentan. De ce trebuie sa aflam noi adevărul absolut cu privire la acest eveniment? Doar cel în cauza a știut cu exactitate ce s-a întâmplat și Dumnezeu. Consider ca ar trebui sa fim puțin mai atenți când facem anumite afirmații, de cele mai multe ori nwsustinute de nimic. Condoleanțe familiei și Dumnezeu sa îl odihnească!

    (1)
  19. Cineva cunoscut

    De ce nu luati in calcul ca pe carosabil se afla si o caruta care din cate am vazut eu la stiri nu era semnalizata.se poate ca aceasta caruta sa i fi iesit in cale iar el ca sa nu loveasca caruta a tras de volan direct in stalp.sunt multe ipostaze iar adevarul nu il vom sti niciodata.stati linistit ca de sinucis nu a vrut sa se sinucida.1 la mana nu a divortat d nevasta lui si 2 la mana nu a divortat va spun din suesa sigura si stia ce are la casa pt el nu a fost in soc ca la inselat.treaba asta a facut-o si inainte de casatorie iar el din bun simt si pt ca a iubito a iertat-o.iar despre masina nu are rost sa comentati.avea 27 d ani dar va spun sigur ca stia mult mai mult legat de masini decat un electronist sau un mecanic cu o experienta de 30 d ani.nu mai vorbiti aiurea pt ca noi niciodata nu vom sti adevarul.adevarul este in el si in dzeu.aveti respect fata de el si de familia lui.pastrati amintirea frumos asa cum era si el un baiat bland si frumos.

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.