În cât timp am putea avea, în loc de puncte termice dărăpănate, parcări rezidențiale supraetajate

Holistic

Punctele termice care nu au primit o altă destinație până acum vor fi transformate în parcări rezidențiale pe structuri metalice etajate, a spus viceprimarul Cristian Niculae, potrivit căruia s-ar putea face astfel de parcări în 14 astfel de foste puncte termice din oraș.

”Avem 24 de puncte termice în oraș cărora, prin hotărâri de Consiliu Local au primit diverse destinații. O parte mai rămân valabile, iar altele nu fiindcă sunt proiecte la care nu au obținut finanțare și nici nu cred că vom putea obține. Din calculele mele ar rămâne în jur de 14 puncte termice care rămân disponibile. Într-un punct termic se face sediul Ocolului Silvic Municipal Bistrița, în altul de pe Aleea Ineu se face un punct liturgic, în două puncte termice se fac grădinițe. Nu cred că vom mai obține bani pentru incubator de afaceri. Rămân așadar 14 puncte termice pe care să facem parcări supraetajate cu un etaj. Vor arăta ca și acele parcări din aeroporturile moderne, la parter pe sol și o etajare din profil metalic care să permită parcarea pe două niveluri. Le vom transforma în parcări rezidențiale fiindcă aceste puncte termice sunt în zonele de blocuri. Va trebui să găsim soluții de finanțare și cred că le vom găsi la Guvernul României. Mult mai ușor sunt de accesat banii europeni decât fondurile europene și cred că, în următorii doi ani se pot realiza aceste 14 parcări supraetajate pe două niveluri pentru a fi transformate în parcări rezidențiale”, a spus Cristian Niculae.

El a spus că se poate lua în calcul și un parteneriat public-privat, dar e greu de crezut că vreun investitor va fi interesat de o astfel de afacere din moment ce taxa pentru parcarea rezidențială e de 180 de lei/an.

”Până la urmă, nu ai nevoie în zonele rezidențiale de mult mai multe parcări decât cei care locuiesc în zonă. Avem un număr de parcări, dacă mai venim cu un surplus, cred că vom rezolva problema în zonele vechi de blocuri pentru că acolo avem acele puncte termice. În zonele unde se fac blocuri noi, vom impune dezvoltatorilor să amenajeze un loc de parcare cel puțin per unitate localtivă, iar o altă soluție este să cumpărăm teren și să amenajăm în două zone din oraș – est și vest – două parcări pe suprafețe mari – 2-3 hectare – unde să facem 1000-1500 de locuri de parcare pe care să le închiriem la un preț mai mic celor care nu au soluții fiindcă este clar că nu mai putem parca pe trotuare, pe spații verzi, oriunde pe spațiul public. Am văzut chiar mașini parcate în ușa de la intrare în bloc”, a spus Niculae.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. citizen

    Sa-l scoata careva din priza pe padurarul asta.
    Face atâtea promisiuni pe care nu o sa fie în stare sa le onoreze încât o sa-si distruga „cariera politica” înainte de a o începe bine.
    Momentan nu a terminat ca lumea nici strada Colibitei, strandul este varza, de locuintele alea pentru tineri nu se mai aude nimic, strazile sunt raschetate si stau asa cu saptamânile, marcajele rutiere se sterg dupa 3 ploi, bariera de la Viisoara tot nefunctionala e, aia de pe Lucian Blaga e o cârpeala ordinara …… sa mai continui sa enumar si altele?

    (31)
    • Dan Pintea

      Măi Citizen, postac de serviciu , liberal bugetar ce ești, ca de aia ai atata timp ptr tastatură, tare mi-aș dori sa știu cine esti valorosule, sa vad cu adevărat căte prune ai in straiță!
      Observ că vă doare rău că viceprimarul Cristian Niculae e unul care face și nu doarme în papuci, vă doare că e un om activ si implicat si va doare rau ca este apreciat de bistrițeni.
      Personal, nu văd alt canidat mai bun ca el ptr funtia de primar al Bistritei.
      Clar că nu va convine, si încercați tot timpul ba sa-i minimizati munca, ba sa-l asociati cu Cretu, ba sa-l faceți vinovat de toate, de tot ce nu s-a facut de ceilalti primari ai Bistritei de la Revolutie incoace.
      Stai linistit că oamenii văd si pricep, nu se lasă îmbârligați asa usor.

      (-15)
    • citizen

      Lucrez la privat, loaza pesedizta.
      Toti banii pe care-i fxte fara discernamânt un cretin de primar sau viceprimar sunt rezultati din plus valoarea pe care o aduc eu si firma la care lucrez unei societatii profund corupte, formata din frecatori de menta la stat.
      https://www.youtube.com/watch?v=ChD26RBnS2k

      (8)
    • dottore

      e un fel de amenintare voalata ,domnule Pintea?ca daca ai sti cine e….ce?o sa i tai curentul sa nu mai scrie?daca dv PERSONAL ,il vedeti pe domnul vice cel mai bun candidat,asta e punctul dv de vedere…al altor cetateni e diferit…puterti sa va spuneti parerea fara sa i luati pe altii la intrebari…nu trebuie sa ne placa la toti parerea dumneavoastra

      (1)
    • @ pintea

      Sigur ca oamenii pricep ! S-a vazut cat se poate de clar la votul din 26 mai !
      Cine nu vede si nu pricepe esti tu si alți bandiți care continua sa sugă banii contribuabililor doar spre folosul propriu !
      De-ati avea rusine v-ati ascunde , nerusinatilor !

      (0)
  2. Om al Strazii

    O chemare noua tara o strabate
    Cincinalul in 4 ani si jumatate……
    *****
    sau

    ******
    dragi imi sunt tractoarele
    cind le-aud motoarele
    dar din toate mi-este drag
    ala care poarta steag
    steagul rosh’ tzesut cu fir
    badea-mi da un trandafir…..

    ****
    Buna idee, dar acuma intreb si eu in aproape 30 de ani din interesul cui au ajuns in halul in care sunt? va garantez eu ca nu o sa se construiasca nimic, avem acte doveditoare si martori prin care o sa demonstram ca sunt ale noastre „uzulcapiunii” ne da noua acest drept,vor urma ani lungi de procese asteptati-va la ce e mai rau. Cine ne poate da nr.de telefon la o casa buna de avocatura?
    In incheiere ceva de regretatul Pastorel Teodoreanu:
    *
    Am trimis la mauri
    Un ministru nou,
    Printre atâţia tauri
    Să fie şi-un bou!
    *
    Floreanus tu de ce dormi?

    (3)
    • L

      Deja au reprezentanta si in Romania pentru asa ceva.
      Daca chiar se vrea si se gasesc bani se pot face foarte repede parcarile din film.
      smartparking.ro

      (1)
  3. Termpile

    Don primar (viitor), actualul primar mai trăiește și cu ce se ocupă ?
    Apoi, cu o taxă de 180 lei/AN nu veți descuraja niciodată dezordinea.
    O taxă de parcare ar trebui să fie de 150-200 lei/LUNĂ, asigurând desigur, în contul ei, rezervarea, curățenia, paza.
    Dar așa s-ar mai aduna niște bănuți pentru astfel de investiții.

    (5)
    • dottore

      primarul sta si rade..il lasa pana se uzeaza de tot si apoi vor propune altul ca si candidat..pana una alta e bun sa adune pe umerii lui toate nemultumirile cetatenilor…e un fel de gascan…

      (1)
  4. tibi

    De ceva vreme, Viceprimarul Cristian Niculae, zis Wannabe se referă la folosirea punctelor termice dezafectate pentru construirea de parcări supraterane, ca si cum asta ar fi o găselnita a lui, o soluție la cate absolut nimeni și niciodată nu s-a mai gândit! In realitate, de foarte multa vreme se vorbeste despre reabilitarea punctelor termice care ar urma sa primeasca diferite destinatii, inclusiv de parcari rezidentiale. Un exemplu este punctul termic PT 14 situat pe str. Bistricioarei, in spatele Hotelului Bistrita, in locul caruia era prevazuta construita unei parcări supraetajate, pentru zona centrului civic de la prefectură. La fel, pentru multe alte puncte termice din oras erau stabilite anumite destinatii in urma reabilitării. Prin urmare, nimic nou sub soare, iar lumea nu incepe cu Wannabe.
    Vezi: https://www.timponline.ro/cl-da-destinatii-concrete-fostelor-puncte-termice/

    (8)
  5. ovidiu

    Bani de la guvern?Voi nu aveti bani nici macar pentru vesnicele salarii si pensii marite la infinit de o ciuma rosie incompetenta care a distrus tara asta cu pomenile nesfarsite .Sunteti depasiti de situatia in care va aflati,nu ati facut o centura la Becleanul ala penibil(cu cel mai mare steag din Europa),nu mai aveti bani de salarii la primarii,traiti din bani luati umprumut de la bancile blamate din Romania sau de afara!!

    (6)
  6. Tudor

    ”Până la urmă, nu ai nevoie în zonele rezidențiale de mult mai multe parcări decât cei care locuiesc în zonă…”
    Asta e cea mai mare mizerie care am putut-o auzi!

    Ba da ai nevoie de mai multe parcari fiindca oriunde ai merge musafir toate locurile sunt date locatarilor si au placute. Si musafiri sunt har Domnului multi in fiecare zi mai ales pe la orele 18:00-20:00. Ca pana pe la 17:00 tot omul lucreaza.
    Am fost intr-o zi in spate pe crinilor la cineva in jurul orei 19:00 erau vreo 15 locuri neocupate dar toate aveau placute. Am crezut ca mor de ciuda! Parcari goale frate… si a trebui sa ma sui jumate pe bordura jumate pe iarba. In orasul asta si sa vrei sa fi European, nu poti!
    Sa inteleg ca in filozofia lui e sa nu mai iesim din casa si sa nu mai scoatem masinile din parcarile de resedinta ca nu cumva sa ii stricam lui calculele de numar de parcari.

    (1)
    • Florin Butiu

      @Tudor „Ba da ai nevoie de mai multe parcari”
      .
      Pai exact acelasi lucru l-a spus si preopinentul dumitale, adica ”Până la urmă, nu ai nevoie în zonele rezidențiale de mult mai multe parcări decât cei care locuiesc în zonă…”
      .
      A zis oarecum bine.Ca e nevoie de mai multe.Dar nu de MULT mai multe.
      Mai exact, numarul necesar de parcari dintr-o zona de locuinte se stabileste in functie de densitatea de locuire (nr. locuitori), tip de locuire( la bloc, casa, locuinte insiruite, bordeie etc.. ) si de gradul de motorizare (nr./tip de motoare/1000 locuitori), parcarile fiind de mai multe feluri:
      -de resedinta (sau de rezidenta, de domiciliu, de origine)
      -de destinatie
      -de tranzit
      Alea de rezidenta sunt cele din apropierea domiciliului.
      Normativele ( nationale si straineze) prevad ca numarul parcarilor de rezidenta sa fie sporit cu un coeficient Kt=1,1…1,2.Sporul de parcari fiind destinate tocmai pt. vizitatori.
      Deci, parcari mai multe cu 10..20%.
      Adica la fiecare 10 parcari de domiciliu normativele prevad 1, 2 parcari in plus,pt vizitatori.Adica mai multe, dar nu MULT mai multe.
      Cum s-ar zice, in fiecare dupa masa, fiecare doua familii din zece primesc vizitatori mortorizati.
      O fi mult, o fi putin?
      .
      Problemele pot sa vina din doua directii:
      1) La o valoare > 300 autoturisme /1000 locuitori intervine ceea ce se numeste grad de saturatie.Asta inseamna atunci cand exista 1 automobil la fiecare 3.3 locuitori.Mult, putin?
      In functie de gradul de densitate urbana, atunci si nivelele de serviciu ale strazilor (nemaivorbind de parcari), pe anumite intervale orare ajung la ceea ce in ingineria de trafic se numeste „saturatie”
      Saturatie inseamna acelasi lucru ca si la hidraulica: nu poti turna apa intr-un pahar deja plin, ca da pe dinafara.
      Probleme cu nivele de serviciu in grad de saturatie exista in toate tarile civilizate si in toate marile orase.Amsterdam, Londra, Florenta , Roma, Paris , fiecare a dezvoltat raspunsuri la problema asta.Sunt raspunsuri partiale, multumesc pe unii, ii nemultumesc pe altii.
      2) Alta problema poate sa vina dintr-un specific national: Romanii aveau un adevarat cult al musafirului.Pana cu o generatie in urma, casele pastrau o camera nelocuita (numita „casa dinainte”) si in permanenta destinata numai si numai musafirilor.
      Poate ca acel coeficient Kt sa fie prea mic in cazul romanilor?
      Sa se viziteze romanii unii pe altii mult mai mult ca alte natii?
      Posibil, desi incet incet, oamenii se viziteaza din ce in ce mai rar.
      .
      Oricum, la problema vizitelor la prieteni (ca specific national) solutia pe care o aplic eu e mult mai simpla: nu merge niciodata in vizita cu masina.Mergi pe jos sau, daca-i mai departe de 1…1.5 km, mergi cu taxiul.
      In felul asta toata lumea poate bea un pahar de vin cu prietenii.
      Chiar si daca nu bei vin, toata lumea poate sa castige pentru ca pierde (calorii) mergind pe jos.
      Simplu.

      (5)
  7. Vasile

    Domnule Pintea, gunoiul, mizeria din oraș le-ați remarcat? Sau dl. Nicolae are responsabilități la „anul”, salariul de viceprimar fiind bonus.

    (4)
  8. dottore

    in fiecare zi eroul de serviciu se avanta in proiecte care mai de care…deocamdata s au ras de asfaltul vechi cateva strazi si au ramas asa..normakl ar fitrebuit asfaltate imediat..nu mai vorbim de disconfort de blocaje …ne am obisnuit..

    (2)
  9. Incapabilul cu tupeu minte

    Padurarul asta vorbeste sa se afle in treaba.
    Ba, tu nu esti in stare sa astfaltezi o strada amarata, cum sa fii in stare sa construiesti 14 parcari?
    Sta orasul raschetat cu saptaminile si pierde vremea cu povesti.
    Pentru ce sa faci parcare in afara orasului de 1500 locuri? Aveti parcare tot parcul industrial care e gol!
    Ba noi nu te platim sa ne minti sau sa iti ascultam pe facebook tampeniile!
    La lucru sau da-ti demisia, INCAPABILULE!

    (2)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.