Ghiozdane mai uşoare pentru elevii de ciclul primar de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Bistriţa

(FOTO) Ghiozdanele a peste 420 de elevi care învaţă la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din Bistriţa sunt mult mai uşoare începând cu acest an şcolar graţie unei investiţii de 82.000 de lei făcută de firma Rombat Bistriţa. Compania a amplasat pe holurile şcolii dulăpioare colorate, individuale, în care elevii îşi pot păstra lucrurile, de la manuale, la fişe de lucru, bloc de desen, până la echipamentul sportiv.

Proiectul de responsabilitate socială este o iniţiativă a companiei condusă de Ioan Repede care, la finalul anului şcolar trecut, şi-a arătat disponibilitatea să facă această investiţie într-o şcoală gimnazială din oraş, alegând, după consultări cu inspectorul şcolar general Camelia Tabără, Şcoala „Avram Iancu”.

„Proiectul a început la sfârşitul anului şcolar trecut, de fapt în luna iunie, chiar în ultima zi de şcoală când doamna inspector general m-a invitat la sediul ISJ unde l-am întâlnit pe domnul Ioan Repede, directorul firmei Rombat. Domnia sa venise spre ISJ cu o propunere de a dota una din şcolile municipiului cu mobilier individual pentru elevii claselor primare. Din şcolile prezentate de doamna inspector general, domnul director a selectat şcoala noastră. E o poveste de vară, frumoasă, în toată lumea s-a implicat, colegii noştri şi în mod deosebit salariaţii Rombat care au fost prezenţi toată vara şi au urmărit cu mare atenţie ce se întâmplă în acest proiect”, a spus Elena Andron, directorul Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu” din Bistriţa.

Potrivit acesteia, firma Rombat a donat şcolii 429 de dulăpioare individuale pentru copiii din învăţământul primar. Cu toate că iniţial investiţia a fost estimată la 50.000 de lei, în final a costat 82.000 de lei, ceea ce înseamnă 18.000 de euro.

„Rombat a dorit să contribuie la confortul elevilor din clasele primare. Toată lumea vorbeşte de povara ghiozdanului care cântăreşte de foarte multe ori kilograme peste puterea unui copil de 6-7 ani, aşa că dulăpioarele le-am amplasat pe holuri, în locul unor dulapuri care nu mai erau funcţionale, iar utilitatea lor constă în faptul că elevii mici îşi pot lăsa la şcoală manuale, fişe de lucru, blocul de desen, instrumentele cu care lucrează la clasă, inclusiv echipamentul sportiv. Dulăpioarele sunt compartimentate, numerotate, fiecare elev are cheia lui. Cred că acest lucru contribuie şi la dezvoltarea psihică a copiilor pentru că elevul are o responsabilitate şi un simţ al proprietăţii într-o instituţie publică. Noi îi urmărim acum cu mare drag în fiecare dimineaţă cum, împreună cu părinţii, mai ales cei de la clasa pregătitoare, îşi deschid dulăpiorul şi mai completează cu creioane colorate, cu mapele de desen, cu tot felul de jocuri pe care le folosesc în activitatea de zi cu zi”, a spus ea.

Potrivit directorului, şcoala şi-a propus să continue investiţiile în aceste dulăpioare care sunt extrem de utile şi pentru gimnaziu: „Am vrea ca elevii mai mari să-şi ţină acolo telefoanele mobile şi să nu le folosească în timpul orelor decât dacă e nevoie de ele în procesul educativ”.

Am întrebat-o pe Elena Andron care a fost reacţia copiilor: „Reacţia părinţilor, dar mai ales a elevilor a fost excepţională. Avem emoţii puţin ce priveşte cheile de la dulăpioare, dar, în momentul de faţă, un rând de chei se află la doamnele învăţătoare, o cheiţă este a elevului, dar rămâne în sala de clasă pe un panou, copilul o ia de dimineaţă, îl deschide, îşi ia ce îi trebuie, are posibilitatea şi în timpul pauzelor să-l deschidă, şi vom vedea ce cse întâmplă pe mai departe. Noi vrem să îi responsabilizăm. Asta le-am spus şi la început de an şcolar. Vrem să intre în şcoală cu zâmbetul pe buze, să fie aşa toată ziua, nişte copii veseli şi responsabili”, a spus Elena Andron.

În ce priveşte investiţia făcută de compania Rombat, Elena Andron a spus: „Am fost suprinsă că un agent economic vrea să investească în şcoală, dar discutând cu domnul Pârvu, care a fost mai des în contact cu noi, am înţeles că Rombat vrea să rămână în mentalul colectiv şi cu astfel de investiţii, nu doar cu ceea ce produce. Investiţia în educaţie este una dintre cele mai sigur şi eu cred că nu îi va dezamăgi. Eu aş vrea ca Rombat să fie un exemplu şi pentru alţi agenţi economici. Poate şi pentru dânşii e un lucru bun fiindcă viitoarea forţă de muncă de aici se va recruta în timp. Acum noi vorbim de o şcoală gimnazială, dar sunt şi licee, şcoli profesionale. Eu vreau să le mulţumesc celor de la Rombat că au ales şcoala noastră, promitem să nu îi dezamăgit şi îi mai aşteptăm alături de noi şi în alte proiecte educaţionale pe care noi le desfăşurăm. Cred că Rombat poate fi considerat un exemplu de bună practică”.

Elevii cu care am stat de vorbă ne-au declarat că sunt foarte încântaţi de noile dotări ale şcolii, că au grijă de cheiţe şi zi de zi îşi completează dulăpioarele cu alte lucruri pe care nu trebuie să le mai care de acum în spate între casă şi şcoală. 

Cristiana Sabău

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.