Timp de gândire

Fală mare, traistă goală

E amuzant să vezi şoferi de BMW, Audi şi Mercedes stând, topiţi de căldură, la o coadă infernală doar ca să-şi verifice gratuit starea tehnică a maşinilor. Vorba românească „fală mare, traistă goală” se potriveşte exact în cazul lor. Oare ce o fi în mintea acestor oameni, ce vor ei să demonstreze? Când defilează mândri în maşinile lor probabil vor să transmită că au bani mulţi, dar când stau la coadă la gratuităţi ne arată că, de fapt, e vai de capul lor.

E vai de capul oricui nu înţelege care îi este condiţia. E valabil şi în cazul celor care şi-au construit case luând credite pe baza unor salarii pe care le câştigau la un moment dat bugetari fiind. Când a venit criza şi statul le-a diminuat cu 25% veniturile s-au trezit în pragul disperării. Nu au mai putut să le plătească. Nu erau oameni de afaceri, nu aveau un business care să le aducă profit. Nu depindea de ei valoarea salariului, dar, cu toate acestea au râvnit la ceva ce nu îşi permiteau la fel ca şi nefericiţii ăştia de şoferi care şi-au tras BMW, Mercedes sau Audi, deşi ei nu au bani nici măcar de o amărâtă de revizie. Dacă li se strică ceva la maşini, bat ca disperaţii dezmembrările, sunt capabili să pună în locul piesei defecte orice chinezărie, ca să nu mai vorbim de cauciucuri. Rareori găseşti pe vreunul dintre ei cu roţile noi. Le cumpără la mâna a doua să fie cât mai ieftine. Şi apoi ne mirăm cu toţii cum de un BMW a ratat curba, cum de un Mercedes s-a făcut praf şi un Audi e varză după ce a deparat pe o ploaie. Păi uite exact de-asta. Pentru că nişte calici care nu aveau bani nici măcar de o Dacie de Doamne ajută şi-au luat maşină pe care nu şi-o permit cu adevărat. Nu mi-e milă absolut deloc de această specie ruptă de realitate.

Dacă nu ai bani să întreţii o maşină scumpă, ia-ţi una pentru care ai sau nu-ţi lua deloc pentru că îi pui în pericol şi pe alţii. La fel ca şi pe Facebook, şi în viaţa reală e o competiţie parcă între oameni să arate că sunt mai fericiţi ca alţii, că au maşină mai frumoasă, casă şi mai arătoasă chiar dacă, în realitate, ei sunt nişte nefericiţi care alimentează câte un litru de motorină, acasă se ceartă unii cu alţii când vine termenul scadent la rate, iar viaţa lor e un coşmar de la un capăt la altul.

Mi-e foarte greu să înţeleg de ce oamenii vor să pară ceea ce nu sunt. Mi se pare un rol mult prea dificil de jucat. Cel mai simplu e să fii tu însuţi. Nu ai cum deveni ridicol.

16 comentarii

  • Dati-mi voie de aceasta data sa nu fiu de acord cu Dumneavoastra. In primul rand generalizati ceea ce nu e OK – nu toti care au aceste marci de masini umbla cu cauciucuri SH si isi monteaza piese de la dezmembrari. Sunt de accord cu Dumneavoastra ca nu toti care au si le permit, dar asta nu inseamna ca toti care avem una din cele 3 marci (sau altele) avem profilul descris de Dumneavoastra.
    Pe de alta parte chiar si daca ai avea Lamborghini sau Ferrari poti sa alegi sa profiti chiar si de o „amarata” de revizie atat timp cat este gratuita – de ce nu? Asta inseamna ca daca as cumpara un bax de bere cu 5+1 gratis – a 6-a ar trebui sa o dau inapoi ca sa nu fiu „cocalar”?
    Mutumesc,

    • Stai liniștit că nu de voi e vorba care aveți un bmw sau audi obosit, care valorează cât jumătate de logan. E vorba de cei care, deși nu-și permit, fac rate pe o mașină de prost gust, de peste 50mii euro. Tu cu seria3 E46 nu te incadrezi aici. Tu doar trăiești in lumea ta îngustă și ai impresia că lumea te invidiază, când defapt ești demn de milă 🙁

  • Exemplarele acestea pot fi bine vazute si in spalatoriile din benzinarii, mai ieftine decat restul unde trebuie sa plateasca minim un 25 de lei pe un spalat interior – exterior, plus un mic ciubuc celui care o spala.

    • Ești exact ca și specimenele de care vorbești. Dacă ție ți se pare nush ce grandomanie că îți spală mașina un amărât de la o spalatorie clasică din oraș atinci ești prost. Spalătoriile din benzinării și jet point sunt deschise non stop (și unii aleg să-și spele mașina duminica după amiaza când se întorc în oraș de exemplu și nu au altă soluție) si nici nu tre să stai la coada ca și la spalătoriile clasice.

    • Trecand peste exprimarea mai mult decat academica ( nush, tre, etc. ) asa o fi daca zici tu, numai ca eu nu conduc o masina care nu mi-o permit. Conduc o masina careia imi permit sa ii platesc o polita tip CASCO, ii cumpar anvelope noi cand este necesar, iar cand merg la pompa ii fac plinul si nu bag combustibil de 50 de lei. Cu alte cuvinte imi permit sa-i platesc intretinerea. Legat de sapalatul duminica sa nu generalizam, sunt intradevar si aceasta categorie, care o spala duminica. Dar daca ma duc la sfarsitul saptamanii joi, vineri, sambata si nu pot intra la pompa de coada specimenelor descrise mai sus in articol, atunci cum e?

    • Îmi cer scuze domnule academician pentru exprimarea de mahala. V-aș recomanda ca pe viitor să recitiți ce scrieți înainte să postați, pentru a evita cuvinte de gen „sapalatul” precum și utilizarea diacriticelor, că totuși vorbim limba română, sau cel puțin dumneavoastră, eu nu, că eu folosesc cuvinte de gen „nush” și „tre”.
      În altă ordine de idei, eu dețin două autoturisme achiziționate de noi ( una în anul 2015 și una în 2017) pentru care achiziționez toate chestiunile enumerate de dumneavoastră mai sus (de exemplu alimentez doar carburant premium) și totuși sunt unul dintre cei care își spală autoturismul la jet point sau în OMV (în primul rând datorită programului și în al doilea rând datorită timpului câștigat – nu îmi place să pierd ore la cozile din spălătorii). În concluzie, teoria dumneavoastră e cam șubredă. Vă recomand totuși să vă documentați cu privire la conceptul de generalizare pripită și apoi să aruncați cu noroi în diverse categorii de persoane!

    • „Sapalatul” e greseala de redactare nu de exprimare. Nu am ce comenta, ai dreptate cand ma critici. Dar vezi poate reusesti (daca nu e un efort prea mare pentru tine, stiu ca e greu in zilele acestea calduroase) sa intelegi ce nu e bine in: „eu dețin două autoturisme achiziționate de noi ( una în anul 2015 și una în 2017). Asta e greseala gramaticala. Cum spunea Philippe Geluck in citat despre prostie: „Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți… la fel și când ești prost…”

    • Mă bucur să văd că sunteți expert în prostie. Nimic nu te învață mai bine ca practica și experiența. De aici deduc și de unde ați scos teoria cu spălatul autoturismelor. Referitor la partea gramaticală, inițial am scris că dețin două mașini iar apoi am modificat în autoturisme, că m-am gandit că nu o să știți ce sunt alea, dar am omis să fac acordul (să modific) și în paranteză și de aici eroarea. Ideea era că discuția dintre noi era pe teoria emisă de domnia voastră, doar că în lipsa unor răspunsuri adecvate ați deviat la chestiuni gramaticale, pe care oricum nu le stăpâniți. Oricum, vă doresc succes la viitoarele spălări precum și la ciubucuri! Cred că vă considerați cu adevărat important când stați la coadă la o spălătorie clasică. Poate o să aveți noroc să vă vadă cineva cunoscut, iar în caz contrar, vă recomand să postați pe rețelele de socializare. O zi buna!

    • Eu nu am conturi pe retelele de socializare, nu lansez teorii si nu ma consider important. Teoria reprezintă o generalizare a practicii și își atinge scopul deplin și criteriul de verificare prin aplicarea rezultatelor ei în practică. Nu e cazul aici. Eu am venit doar cu o completare la articolul de mai sus. Oricum ma bucur daca comentariile mele te ajuta la imbunatatirea exprimarii/comunicarii verbale. Hai sa te mai ajut: „că m-am gandit că nu o să știți ce sunt alea” .

  • FELICITARI ,UN ARTICOL CARE SPUNE PREA MULT ADEVAR,DE CELE MAI MULTE ORI ACEST ADEVAR SUPARA PE CEI CU MUSCA PE CACIULA.IN REST ASTA-I ROMANIA NOASTRA CARE NE OCUPA TOT TIMPUL.

  • Eu sunt proprietarul unei mașini mai de popor adică nu din categoria celor enumerate mai sus cu motor mai mic pe care am cumparat-o la mâna a doua dar pentru care am cumpărat anvelope noi și precizez ca am luat un clasament făcut de reviste de specialitate chiar dacă au fost mai scumpe toate reviziile le-am făcut la reprezentanta chiar si reparatii mai mici cum ar fi schimbatul becurilor. Cat privește spălarea trebuie sa recunosc ca de foarte multe ori am spalat-o eu și nu din zgârcenie ci pentru ca dau 30 de lei și nu este spălată cum trebuie.

    • Era să-ți dau 1 like, când mi-a sărit în ochi porcăria asta cu hai sictir, pe care tot insiști în toate posturile tale. Nu suntem nici turci, nici regățeni, nici dobrogeni, să folosești expresia asta de prost gust. Și nici tradusă în română nu cred că merităm această înjurătură vulgară, nici autorii și nici cititorii. Respect și sper că nu te-ai sictirit 🙂

  • Eu găsesc că e alegerea lor să facă ce vor în timpul lor liber, și dacă dânșii consideră că le salvează de la buget o anumită sumă vs timpul investit sunt liberi să o facă.
    Atât timp cât nu au furat mașinile respective, au libertatea să facă ce doresc, mai puțin să încalce legile rutiere și siguranța altora.
    Fiecare om are libertatea financiară de a investi în ceea ce poate și dispune de propriul ban cum vrea.
    Dacă unii trag să aibă o mașină cu conotație de lux și să facă economii e problema lor.
    Am cunoscuți care își cumpără biciclete de 14 000 de dolari și asta în condițiile în care mai au încă două acasă, fiecare de 7000 dolari.
    Da, lumea îi judecă, dar e pasiunea lor. Când faci săptămânal 300 km în bicicletă, și utilizezi transportul în comun..e o alegere.
    Alții trăiesc în apartamente mici ca să poată vizita în fiecare vară o altă țară. Etc, etc.
    Personal vizez o Tesla 3, în 2-3 ani când tehnologia va fi confirmată..și până atunci trag zilnic cu vechea mașină ajunsă la 260 000 km. Maximizez investiția.
    Nu aș avea nici o problemă să am un SUV nou nouț mâine dacă doresc…preaprobat de concesionar…mă așteaptă cu brațele deschise. Cauciucurile sunt bune cât timp uzura e acceptabilă și desigur timpul de viață . Și la cauciucuri există clasamente etc..poți avea SH obținute de la mașini noi pierdute în accidente , de calitate superioară unor mărci no-name unele au garanții de peste 100 000 km dar și mai importantă este certificarea- iarnă, all season sau vară ..adecvată condițiilor climatice.
    În trafic multimilionarul în Ferrari, Lamborghini Tesla S , Jaguar , Porsche Cayenne sau Masserati.. petrece același timp ca și mine ca să ajungă de la punctul A la punctul B.
    Pentru alegeri există Consumer Reports.
    Deci, calici sau necalici..banii sunt bani și în logică economică, nu o să refuz o cafea gratuită dacă îmi este oferită la bunul moment, chiar dacă știu că e un produs de marketing..ca să te atragă în locul respectiv ca să consumi alte produse.
    Desigur nu o să mă deplasez 100 km pentru o cafea.. 🙂
    Dar e totuși capitalism for dummies.
    A că , unii arată ostentativ ceea ce au ..e o altă poveste.
    Au gustat din cultura americană, a show-ului și marketingului personal, proiectează o imagine de reușită în raport cu așteptările populare. E ok, îți dai seama în două propoziții de cultura respectivei persoane dar trebuie să cobori la nivelul lor, ca să fii înțeles și o să fi în plus și respectat.

  • O masina nu conteaza cat e de veche daca are avizul tehnic sa poate circula pe drumurile publice. Oamenii prezenti acolo poate erau cu masinile care le-au cumparat sau pe care vor sa le vanda si mai putin sa stie daca mai poate circula cu defectiunea care o are. Asta ar trebui sa se hotarasca la revizia tehnica de catre cei de la RAR sau service-urile acreditate. Daca s-ar face ca TUV-ul din Germania multi nu ar mai putea circula si ar fi mai corect fata de noi toti.
    Totusi, sa ii condamni pe toti ce au marcile masinilor enumerate ca si cum ai arata cu degetul un „prost” bucurandu-te ca e mai „prost” decat tine demosnstrandu-ti ca esti „destept” nu e chiar aprecierea corecta.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS