DJ 170, care deschide o legătură cu Maramureșul, modernizat cu 6,5 milioane euro (FOTO-VIDEO)

Holistic

Reprezentanții Consiliului Județean Bistrița-Năsăud au făcut recepția lucrărilor de modernizare a DJ 170 Negrilești – Breaza – limită județ Maramureș.

”Este o investiție foarte importantă care a pornit cu bani din bugetul Consiliului Județean, apoi s-a obținut finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală, iar anul trecut pentru a recupera banii investiți au fost accesate proiectele retrospective prin Programul Operațional Regional. Am recuperat astfel absolut toate sumele cheltuite din bugetul județean și bugetul național, trecând investiția pe fonduri europene. Este un tronson de aproximativ 12,2 km de drum modernizat. Sunt lucrări de foarte bună calitate. Au fost realizate prin proiect și șanțuri, podețe, zeci de km de rigolă carosabilă, drumuri laterale. Investiția se ridică la circa 30 de milioane de lei, adică aproape 6,5 milioane euro. Drumul modernizat deschide acestă vale către județul Maramureș, se deschide, dacă vreți, o legătură istorică a acestei zone cu județul Maramureș”, a declarat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Lucrările au fost executate de asocierea Dimex Rebrișoara – StarCom Exim Cluj.

Modernizarea carosabilului s-a executat cu îmbrăcăminte asfaltică în două straturi și completare sistem rutier cu straturi de piatră spartă, balast, nisip, geotextil în funcție de necesități pe sectoarele studiate. Pentru asigurarea scurgerii apelor s-au executat șanțuri naturale, șanțuri pereate, rigole carosabile și rigole de acostament. Podețele existente s-au demolat și s-au înlocuit cu altele noi. Au fost executate 8 podețe tubulare D= 800 mm, 25 podețe tubulare D= 1000 mm, 1 podeț dalat cu dale prefabricate tip D4, 4 podețe dalate cu dale prefabricate tip D3. S-au amenajat un număr de 25 drumuri laterale în intravilan cu îmbrăcăminte asfaltică și un număr de 14 drumuri laterale în extravilan cu îmbrăcăminte alcătuită din material pietros. Accesele la proprietăți s-au amenajat în funcție de necesități și natura terenului cu rigole carosabile sau podețe tubulare. Pentru consolidarea terasamentelor s-au executat ziduri de sprijin în lungime totală de 2681 m și fundații continue tip L în lungime totală de 1.055 m. Pentru protecția drumului s-au executat lucrări de apărări de maluri din gabioane în lungime de 695 m și apărări de maluri executate din anrocamente în lungime totală de 585 m. Pentru zona foarte îngustă pe cursul râului Valea Mare s-au executat ziduri de sprijin pe ambele maluri în lungime totală de 975 m completate cu amenajarea albiei amonte, aval și între ziduri în lungime totală de 1.700 m. Pentru siguranța circulației s-au proiectat marcaje longitudinale. Un marcaj despărțitor al benzilor de circulație și câte un marcaj care delimitează partea carosabilă de acostamente și s-au prevăzut parapeți metalici de siguranță, pe fundațiile continue tip L, la podețe și în zonele unde a fost necesară amplasarea acestora.

Sursa de finanțare a fost asigurată din: 1. Fonduri alocate din bugetul local (în perioada 2015-2016); 2. Fonduri alocate prin MDRAP prin programul PNDL (în 2017); 3. Din fonduri alocate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, pentru proiectul “Conectarea la rețeaua TEN-T a comunităților rurale din Vestul județului Bistrița-Năsăud”.

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Google Ads-sub articol

Comentarii

    • pretul e foarte bun

      la pretul asta fa tu sa vezi de poti face…
      nu poti…ca esti lacatus
      aia de la dimex fac doi in unu….fac drumul judetean si daca te uiti bine e autostrada…
      tu vezi cante benzi sunt?
      multeeee…. si orizontale si verticale….
      cine mai face in romania drumuri verticale……?

      (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.