Actualitate

De ce vor dispărea parcările oblice de la limita carosabilului de pe mai multe străzi din Bistriţa

Parcările oblice de la limita carosabilului de pe patru străzi din Bistriţa vor dispărea. Se va întâmpla de îndată ce Primăria Bistriţa va reuşi să reconfigureze axa de transport public pe traseul: strada Gării – Bulevardul Decebal – strada Andrei Mureșanu- strada Năsăudului. Doar pe Bulevardul Decebal vor mai rămâne 113 locuri de parcare.

Potrivit proiectului depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud și pentru care municipalitatea va solicita fonduri europene, se vor desfiinţa parcările oblice de la limita carosabilului pentru realizarea pistelor pentru cicliști, iar la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde cu lățime variabilă şi trotuare pavate cu pavele din beton de ciment.

Strada Gării: 

  •  lungime 337 m,
  • s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public
  • se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști
  • la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde cu lățimea de 1,20 m (actual 150 m2, final 947 m2), 673 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,25 m, 640 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment
  • o intersecție giratorie cu B-dul Decebal
  • rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme)

Bulevardul Decebal: 

  • lungime 986 m
  • s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public
  • se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști
  • la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde (actual 600 m2, final 1.494 m2), 1.990 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,25 m, 1.959 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment
  • o intersecție giratorie la intersecția cu străzile Cuza Vodă și Ursului
  • un pasaj subteran în aceeași zonă, cu rolul de preluare a traficului pietonal și fluidizarea circulației auto; pasajul subteran are următoarele caracteristici: lungime – 39,50 m,  lățime totală – 9,90 m,  lumină pasaj – 7,50 m, lumină acces pasaj – 3,50 m, înălțime pasaj (la interior) – 2,75 m, 4 guri de acces, cu trepte din beton și platfome oblice speciale pentru persoanele cu dizabilități,
  • rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme);

Strada Andrei Mureșanu:

  •  lungime 671 m
  • s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public
  • se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști
  • la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde (actual 1.095 m2, final 2.078 m2), 1.320 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,25 m, 1.250 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment
  • rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o distanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme);

Strada Năsăudului:

  •  lungime 353 m
  • s-au proiectat 4 benzi de circulație x 3,5 m fiecare, benzile marginale fiind destinate transportului public
  • se desființează parcările oblice de la limita carosabilului, pentru realizarea pistelor pentru cicliști
  • la marginea părții carosabile este proiectat spațiu verde cu lățime variabilă (actual 360 m2, final 626 m2), 613 m pistă pentru bicicliști, cu o lățime de 1,00 m, 568 m trotuare pavate cu pavele din beton de ciment
  •  rețele de canalizare pe ambele părți, cu guri de scurgere la marginea părții carosabile (și la o disanță minimă de 20 m, astfel încât să poată prelua integral debitele pluviale calculate pentru situații meteorologice extreme).

Pentru pasajul subteran:

  •  alimentarea cu energie electrică de la rețelele din zonă, prin intermediul unui tablou electric echipat cu disjunctoare automate (cu blocuri de protecție diferențială);
  • iluminatul se va realiza cu corpuri de iluminat etanșe încastrate în tavanul fals, alimentate prin circuite în cabluri, iar pentru iluminatul de securitate pentru circulație și evacuare se vor monta corpuri de iluminat cu acumulator (autonomie 3 h).

Pentru toate străzile care fac obiectul proiectului:

  •  se vor moderniza stațiile pentru mijloacele de transport în comun (montare cabine noi cu bănci și panouri laterale, amplasate pe trotuarele aferente);
  • sistemul rutier propus (proiectat în baza unui studiu de trafic de perspectivă):
    – minim 10 cm strat de formă – existent;
    – 40 cm strat de fundație din balast;
    – 20 cm strat din balast stabilizat cu ciment;
    – geocompozit;
    – 8 cm strat de bază din mixtură asfaltică EB 31,5 bază 50/70 (AB31,5);
    – 6 cm strat de legătură EB 22,4 leg 50/70 (BAD 22,4);
    – 4 cm strat de uzură din beton asfaltic EB 16 uzură 50/70 (BA16 sau MASF16);
  • se vor demonta stâlpii și aparatele de iluminat existente și se va asigura un nivel de iluminare diferențiat și corespunzător zonelor pe care le deservesc: șosea, benzi cicliști, parcări, trotuare, prin montare de stâlpi metalici noi și aparate de iluminat cu LED integrate în sistem de telegestiune de la distanță.

Pentru parcare s-au proiectat 113 locuri, dar numai pe Bulevardul Decebal.

Proiectul ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul: str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” presupune refacerea totală a sistemului rutier. Investiția este estimată la peste 50 de milioane lei. Municipalitatea intenționează să acceseze fonduri europene prin POR pentru realizarea ei.

Ce se dorește:

• realizarea de benzi dedicate transportului public, de 3,5 m pe fiecare sens de circulație;
• realizarea pistelor pentru bicicliști, pe partea dreaptă și pe partea stângă a fiecărei străzi, de 1,0 – 1,5 m lăţime;
• reabilitarea trotuarelor;
• realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă
• realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal;
• iluminatul public cu sistem de telegestiune;
• modernizarea stațiilor de transport public existente (10)

În proiect sunt prevăzute și:

• sisteme de monitorizare video bazate pe instrumente inovative și eficiente de management pentru siguranța și protecția cetățenilor;
• sistem de management al traficului, care gestionează sistemul de semaforizare, asigură prioritate de trecere pentru transportul public și sistem de urgență și monitorizează nr. de mașini;
• sistem de canalizații pentru rețele FO;
• sistem de management al transportului public, sistem de informare a călătorilor în stații.

12 comentarii

  • si totusi, nu trebuie intai amenajate parcari? unde o sa tinem masinile? pe bloc? logic ar trebui intai realizate parcari si apoi reabilitate aceste strazi. si acum e sparta strada Colibitei si parcari 0.

    • Masina e un lux, trebuie sa iti permiti sa o ai ! e perfect normal sa scada numarul parcarilor in schimbul pistelor de biciclisti

      Sa nu uitam ca orasul e facut pentru oameni !

    • si aia de la politia locala sa se duca sa puna pavaje nu capace de blocare .. ca la 9 dimineata consumi un litru de motorinasa gasest loc de parcare

    • da, fac parcari pentru popi.
      era un articol mai saptamanile trecute pe tema asta.

  • Prima impresie despre Bistrița a celor care intră în orașul nostru dinspre vest (Viișoara) e influențată de mesajul pe care îl transmite masiva, urâta și îngusta pasarelă. Aceasta reflectă exact starea și conceptul stradal de tip comunisto-rural bistrițean.

  • La refacerea treptata a retelei de canalizare v-ati gandit ca ar trebui inlocuita?
    Sunt zone in Bistrita in care beciurile si subsolurile sunt inundate la fiecare ploaie mai serioasa.
    Retelele sunt subdimensionate.
    Sau ce este sub nivelul solului se vede mai putin si nu are impact electoral ?

    • Asa este , dar vezi tu , atunci o sa apară din nou problema ca va fi ca in vremuri de război când se vor sparge străzile si iar nu e bine …mai ieftin cumparati-vă o motopompă si scoateti-vă singur apa din beci .

    • parcari oblice (alea usoare adica nu ai nevoie de oprire pentru a le executa) sunt doar pe sensurile unice(bulevardu si strazi) conform codului . rutier

      ce treaba are cu bulevardul decebal ca nu se incadreaza teoretic

  • da faceti trotuarele mai spre blocuri sunt cate 7 metri de la trotuar si plantati palmieri/plumeria/ si banda ocupata de parcari sa devina banda libera

  • se pot face parcari tip bloc, de la gara pana la nasaudului pe langa calea ferata , exista spatiu dezafectat destul de asemenea in zona fostelor puncte termice, da se se faca parcari tip bloc, eficiente si cu bariera cu taxa la intrare pe nivel cu cartela nu platesti tineo la tara masina, nu circuri din pavaj facute de srl-uri cu 5 oameni

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui joHn Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS