Cât costă sensul giratoriu de la intersecția str. Tărpiului – Drumul Cetății – Livezi și cine îl va face

Municipalitatea a atribuit contractul de proiectare și execuție a sensului giratoriu de la intersecția străzilor Tărpiului, Drumul Cetății și Livezi, care includeîntocmirea proiectului tehnic, a detaliilor de execuție, proiectul pentru autorizația de construire, obtinerea autorizației de construire (termen de proiectare 2 luni) și execuția lucrărilor (12 luni).

Constructor a fost desemnat SC Dimex 2000 Company SRL, valoarea fiind de 3.213.509,31 lei fără TVA (valoarea estimată era de 3.242.493 lei fără TVA), adică 3,8 milioane lei cu TVA (peste 800.000 de euro). Dimex este liderul unei asocieri alături de Electro-Ursa Servcom și General Proex SRL. Aceasta a fost singura ofertă depusă.

Ce prevede studiul de fezabilitate aprobat de Consiliul Local Bistrița:

”Necesitatea amenajării unui sens giratoriu la intersecţia străzilor Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Livezi este determinată de condiţiile de trafic existente în această zonă, care în special la orele de vârf duce la blocaje în trafic. Intersecţia deserveşte atât zona industrială care cuprinde o serie de societăţi situate pe Drumul Cetăţii şi str. Tărpiului cât şi ansamblul rezidenţial aferent zonei.  Obiectivul principal al acestui proiect este fluidizarea circulaţiei în zona şi crearea condiţiilor de siguranţă şi confort în trafic. Din cauza faptului că intersecţia deserveşte atât zona industrială cât şi un ansamblu rezidenţial, situaţia actuală duce la blocări de trafic în orele de vârf , precum şi la durate mari de aşteptare la intrarea în intersecţie de pe arterele fără prioritate. De asemenea dimensiunile intersecţiei, razele de racordare şi lăţimea benzilor de circulaţie nu asigură siguranţă şi confort în trafic. Această situaţie afectează atât locuitorii din zona, cât şi agenţii economici şi traficul greu din zona industrială. Pentru rezolvarea problemelor de circulaţie şi asigurarea deservirii populaţiei zonei, precum şi pentru mărirea potenţialului economic al zonei sunt necesare lucrări de amenajare modernă a intersecţiei”, precizează municipalitatea.

La ora actuală, asigurarea legăturii dintre cele trei străzi care vor fi deservite de sensul giratoriu propus se face prin două intersecţii situate la distanţe apropiate una de cealaltă, respectiv 70 m. Între strada Drumul Cetăţii şi străzile Livezi, respectiv Tărpiului accesul se face pe un pod dalat, drept, cu calea sus având o deschidere pentru două benzi de circulaţie, din elemente prefabricate.

În vederea întocmirii proiectului, s-au efectuat studii de teren, au fost realizate ridicări topografice pe tot traseul, s-au efectuat măsurători cuprinzând zonele adiacente zonei de amplasare a sensului giratoriu, astfel că proiectul să dea soluţii atât pentru construcţia podului cât şi pentru amenajarea văii în amonte şi aval, încadrându-se în acelaşi timp în amplasamentul existent.

În urma analizei s-a propus varianta tehnică pentru amenajarea intersecţiei, care constă în realizarea unui podeţ dalat prefabricat peste canalul existent, necesar pentru mărirea platformei drumului şi pentru realizarea unui sens giratoriu conform normelor în vigoare: pod – L=40 m; S= 270 mp; Amenajare sens giratoriu – S = 904 mp.

Din studiu rezultă următoarea situaţie propusă pentru utilităţi: devierea a 17 linii electrice subterane de medie şi joasă tensiune; gruparea şi trecerea acestor linii prin 3 canale de cabluri din beton prefabricat. Prin studi s-a avut în vedere realizarea celei de-a 3-a benzi de circulaţie pe str. Tărpiului, pe porţiunea dintre calea ferată uzinală de la fostul CPL şi Drumul Cetăţii, precum şi a iluminatului public pe acest tronson, iacum inexistent.

Realizarea podeţului nou, a infrastructurii şi suprastructura se va face din elemente prefabricate din beton, rezemată pe fundaţii directe din beton. Soluţia propusă are toate elementele de gabarit, clasa de încărcare, tipul căii pe pod, elemente de racordare a arterelor sensului giratoriu, amenajarea albiei şi alte date generale.

Pentru o bună iluminare a sensului giratoriu, s-a propus amplasarea unui stâlp central cu 4 brațe, care susțin proiectoare racordate la sistemul de iluminat public.

Studiul de fezabilitate a fost realizat de SC Romgres SRL Beclean.

Eugen Gheorghe

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Google Ads

Comentarii

  1. Balan Marius - contribuabil

    Felicitari ! Cum mama zmaului ati scos pretul asta ? Pretul a 10 case P+M cum este a mea facuta cu acte-n regula dar fara Autorizatie ca asa se vrea. Daca vorbeam cu prietenii mei din constructii un cerc de asta prin care te dai de-a roata nu costa mai mult de 150- 200.000 euro. Ce-i drept tot fara Autorizatie ar fi functionat, exact ca si amplasarea VOLIEREI pt. VEVERITE din Parcul Municipal. NO !

    (15)
    • 10% REAL +90% PARAINDARAT

      Pai cum crezi ca isi cumpara Cretu hotel in Elvetia? Linga cabana P+3 lui Avram vecin cu Niculae?

      (9)
    • Lacri

      Puteti zice ce vreti dar fara sensurile giratorii din oras circulatia era praf.. era si mai greu de circulat cu masina. Si aici la fel… cine circula zi de zi pe acolo stie cum sta treaba

      (-3)
    • Bistritean

      @Lacri, sensul acela, foarte necesar, se putea face cu cca 50.000 Euro, dar idolului tau OT Cretu ii plac numerele mari. Pana la un moment, cand va trebui sa deconteze bataia de joc pe banii bistritenilor.

      (5)
  2. Balan Marius - contribuabil

    Doamna CRISTIANA SABAU . Ca si cititor fidel si prieten al TIMP ONLINE astept cu nerabdare un articol pertinent asa cum numai d-vs stiti sa scrieti despre constructia ILEGALA din parcul mun. Este vorba de controversata VOLIERA a VEVERITELOR . Cu atat mai mult, subiectul trebuie tratat cu seriozitate fiind vorba de teren de utilitate publica. Va multumesc !

    (11)
    • Rabinul

      Voliera era pentru tine Balane! Chestia cu veveritele era doar la mișto! S-a gândit Crețu ca daca tot nu ai autorizație la casă să te bage pe tine acolo ca sa vina copii sa vada cum ajung daca nu mănâncă tot din farfurie!

      (-9)
  3. golaneala bistriteana

    peste 800 000 euro???? pana la urma romanul este sarac sau prost???? cum sa dai atatia bani pt realizarea unui sens girator???? cu banii astia faci de la zero 000 toate sensurile din oras…. excrocherie pe fata…. am crezut ca doar pdl isi bate joc de banul public dar vad ca roamanul tot roman este indiferent de partid. Cretu hotel in elvetia???? :))) e gluma sau adevar???? bataie de joc pe banul public… de aceea se maresc taxele in orasul lui cretu ca sa aiba smecherii banii de furat si de hoteluri????? golaneala la maxim

    (15)
  4. Balan Marius - contribuabil

    Bine rabinule, am inteles. Pentru tine in schimb ar fi bun un pumn de medicamente .Ti le cumpar eu cu drag, fara reteta ca se vede de la o posta de ce suferi.

    (7)
  5. Florin

    Citind comentariile de mai sus mi-am dat seama ca cei mai multi nu au citit decat suma , nu si lucrarile care sunt aferente acestui sens giratoriu. Foarte bine ca se face sensul , deoarece la ora 15:30 cand coboara toate autobuzele si masinile de la Leoni se blocheaza intersectia. Sensul asta giratoriu este mai mult decat necesar!

    (-4)
    • Bistritean

      @Florin, asa-i, dar sensul care rezolva problema se putea face cu cca 50.000 Euro, era solutie fara relocarea cablurilor de medie tensiune.
      Dar avand in vedere ca Electro Ursa e firma de casa a lui OT Cretu nu mai conteaza ca se „sparg” 800.000 Euro din bugetul local. Oare cat din aceasta suma e comisionul? 80-100.000 Euro? dintr-un foc.
      Cat trebuie sa lucreze un om cinstit sa acumuleze aceasta suma?
      Bistriteni – meditati!

      (6)
  6. The passenger

    E o lucrare complexa, pretul este justificat. Trebuie construit un pod, latit un drum, mutate paienjenisul de cabluri de mare putere din zona, trebuia mutata statia de gaz. In alta dezordine de idei, puteau sa construiasca o pasarela, astfel incat cei care circula pe drumul de centura sa nu intre in sens, iar sub pasarela se putea amenaja sensul giratoriu. Exact cum s-a construit pe centura municipiului Oradea.

    (5)
    • Rabinul

      Foarte corecta observația! Doar ca asemenea lucrare nu o poti face cu doar 800000 de euro!

      (-3)
    • citizen

      unde mama naibii vezi tu pod pe schita aia?
      eu nu vad decat niste prelungiri fara sens de o parte si de alta pe care scrie podet prefabricat si care nu fac parte din suprafata carosabila.
      pe spatiile alea probabil vor planta niste ghivece mari cu mere de plastic sau niste struti.
      contra cost, evident.
      din banii astia vreo trei sferturi se fura cu nesimtire.

      (4)
    • The passenger

      Cetatene, daca te uiti pe schita, vezi ca sensul va fi la intresectia cu str. Livezile, practic sensul va fi construit peste parau, cam pe unde e acum statia de gaz. Intersectia se va muta mai jos cu 50-100m. Cand cobori de la leoni nu mai faci bucla actuala, ci mergi tot inainte si iesi in dreptul strazii Tarpiului, langa fosta FLP.

      (3)
    • Rabinul

      Citizen, nu stiu ce se intampla cu podul vechi cel care este folosit in prezent dar daca cunosti zona respectiva o sa-ti dai seama ca o sa se faca un pod care este in continuarea stazii Tarpiului. Adica din ce vad eu pe schita respectiva o sa se intre cumva din str. Livezi.

      (0)
    • The passenger

      Rabinule, am inteles dintr-o prezentare mai veche ca podul actual se va pastra pentru cei care vin dinspre nasaud de pe centura si vor sa vireze dreapta catre leoni, deci va fi cu sens unic catre leoni si la iesire de pe pod vei avea semn obligatoriu la dreapta.

      (1)
  7. Balan Marius - contribuabil

    Marele filozof Petre Tutea a spus inainte de a muri ; am facut degeaba 14 ani de puscarie pentru o tara de prosti. Am spus eu ceva de la mine ?

    (3)
  8. Dorel Zdărie Brînză

    Sunt curios dacă suma licitată va rămâne suma finală. De ce?! După fiecare licitație câștigata, (dacă nu se pune problema contestaților) se încep lucrările și….apoi vine marea surpriză perfect legală…și anume a costurilor ascunse. Astfel, firma constructoare are dreptul legal de a cere majorarea bugetului lucrării. Lucrare pe care eu și cu încă vreo 5-6 dintre dumneavoastră o putem face în 2-3 săptămâni la un preț corect! Și aici e vorba doar de șpagă, de așa numitul Para-ndărăt…care face să pară un biet neghiob și pe șeful de la eurocompozite

    (3)
  9. Veve

    DIMEX -u asta e un fel de Tel Drum de Teleorman…nu stiu cum se face dar cele mai multe contracte ajung la ei…sper sa vina Olaf si la noi…poate vedem un sechestru pe averea lu Cretzu…numai Dna-u ne poate scapa de el

    (4)
  10. Balan Marius -ecologist

    Rabinule; pacat de tine ca dupa atatia ani de stat in lumea mare te-ai intors cu inima si mintea ratacita. Pacat de tine, si nu ma asteptam deloc la un astfel de comportament care aduce jigniri fostilor tai amici din copilarie. Am stat si am meditat mult si m-am intrebat cine poti fi cand te semnezi (rabinul) Esti una si aceiasi persoana care se semna PAPA FRANCISC atunci cand comentai din umbra subiecte legate de religie. Esti ….ce mai … N K. Pacat ca te-ai schimbat in halul asta. O sa ma rog pt. tine sa iti revi.

    (1)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.