Ce soluții de fluidizare a traficului a găsit Ioan Turc

Holistic

Președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc, spune că, până la construirea unei variante ocolitoare pentru orașul Bistrița, un proiect de durată, se pot aplica alte soluții de fluidizare a traficului.

”Traficul în Bistrița este o problemă cu multiple cauze: numărul mare de mașini, aflat într-o continuă creștere, configurația rețelei de străzi, numărul insuficient de locuri de parcare, lipsa unei centuri ocolitoare ș.a.. Se vorbește mult despre o centură ocolitoare, pofta de vorbă fiind stimulată și de campaniile electorale care se apropie. Avem mare nevoie de un drum ocolitor, dar cred că, în pofida tuturor discuțiilor, mai avem de așteptat. Putem, însă, îmbunătăți lucrurile într-un interval de timp rezonabil.

Una dintre soluțiile de fluidizare a traficului este modernizarea vechiului drum de centură, astăzi Drumul Cetății și Calea Clujului, prin lărgirea acestuia la trei și patru benzi, prin folosirea canalului de gardă și realizarea unor zone de refugiu și staționare. În plus, consider că se poate construi un drum nou prin folosirea unei părți din terenul adiacent căii ferate. Traseul drumului nou ar putea începe din DN17, spre Sărata, continuând pe o parte a zonei de protecție a căii ferate, prin Viișoara până la intrare în Bistrița, făcând legătura cu Drumul Cetății și Calea Clujului prin Drumul Sigmirului.

Menționez că zona de protecție este de 20 de metri de o parte și de alta a căii ferate și ar putea fi folosită parțial printr-o modificare legislativă care să vizeze fluidizarea traficului în municipiile reședință de județ. Traseul noului drum ar putea fi reluat din Drumul Năsăudului, pe lângă calea ferată, făcând legătura cu DN17 între Unirea și Livezile. Drumul propus poate fi amenajat de o parte și de alta a căii ferate, în regim de drum expres, pe o singură parte sau combinat.

Este necesar un studiu pentru analizarea posibilității de amenajare a unui drum nou pe lângă calea ferată pe tot traseul intravilan al municipiului Bistrița. Noul drum ar urma să lege Parcul Industrial Sărata cu rețeaua de transport, iar între Unirea și Livezile ar fi oportună amenajarea unui drum de legatură cu zona Cocoș, a cărei dezvoltare rezidențială și de agrement poate fi anticipată. Având în vedere numărul mare de camioane care opresc sau staționează pe Drumul Cetății, în așteptarea încărcării/ descărcării, consider că se impune amenajarea a două parcări pentru camioane, una în zona Sărata, iar cealaltă între Unirea și Livezile, accesul acestora spre fabrici urmând să fie optimizat.

Pentru verificarea acestei soluții am apelat la o firmă specializată în proiectare, anume Klipsproiect SRL. Studiul atașat nu reprezintă un studiu de fezabilitate, ci o proiecție a ceea ce s-ar putea realiza”, a scris Ioan Turc pe Facebook.

Traficul în Bistrița este o problemă cu multiple cauze: numărul mare de mașini, aflat într-o continuă creștere, configurația rețelei de străzi, numărul insuficient de locuri de parcare, lipsa unei centuri ocolitoare ș.a.. Se vorbește mult despre o centură ocolitoare, pofta de vorbă fiind stimulată și de campaniile electorale care se apropie. Avem mare nevoie de un drum ocolitor, dar cred că, în pofida tuturor discuțiilor, mai avem de așteptat. Putem, însă, îmbunătăți lucrurile într-un interval de timp rezonabil. Una dintre soluțiile de fluidizare a traficului este modernizarea vechiului drum de centură, astăzi Drumul Cetății și Calea Clujului, prin lărgirea acestuia la trei și patru benzi, prin folosirea canalului de gardă și realizarea unor zone de refugiu și staționare. În plus, consider că se poate construi un drum nou prin folosirea unei părți din terenul adiacent căii ferate. Traseul drumului nou ar putea începe din DN17, spre Sărata, continuând pe o parte a zonei de protecție a căii ferate, prin Viișoara până la intrare în Bistrița, făcând legătura cu Drumul Cetății și Calea Clujului prin Drumul Sigmirului. Menționez că zona de protecție este de 20 de metri de o parte și de alta a căii ferate și ar putea fi folosită parțial printr-o modificare legislativă care să vizeze fluidizarea traficului în municipiile reședință de județ. Traseul noului drum ar putea fi reluat din Drumul Năsăudului, pe lângă calea ferată, făcând legătura cu DN17 între Unirea și Livezile. Drumul propus poate fi amenajat de o parte și de alta a căii ferate, în regim de drum expres, pe o singură parte sau combinat.Este necesar un studiu pentru analizarea posibilității de amenajare a unui drum nou pe lângă calea ferată pe tot traseul intravilan al municipiului Bistrița. Noul drum ar urma să lege Parcul Industrial Sărata cu rețeaua de transport, iar între Unirea și Livezile ar fi oportună amenajarea unui drum de legatură cu zona Cocoș, a cărei dezvoltare rezidențială și de agrement poate fi anticipată. Având în vedere numărul mare de camioane care opresc sau staționează pe Drumul Cetății, în așteptarea încărcării/ descărcării, consider că se impune amenajarea a două parcări pentru camioane, una în zona Sărata, iar cealaltă între Unirea și Livezile, accesul acestora spre fabrici urmând să fie optimizat. Pentru verificarea acestei soluții am apelat la o firmă specializată în proiectare, anume Klipsproiect SRL. Studiul atașat nu reprezintă un studiu de fezabilitate, ci o proiecție a ceea ce s-ar putea realiza.

Publiée par Ioan Turc sur Mercredi 10 avril 2019

Comentarii

  1. Pop Marius Nicolae

    Orice idee pentru fluidizarea circulatiei in oras este binevenita! Daca se poate pune in practica, sa lasam orgoliile si sa actionam spre binele orasului! Cu respect, MNPop

    (6)
    • ecologistu

      Carpeli marca Turc, fostul drum de centura nu se mai poate Largi, din simplu fapt ca nu este spatiu pentru asta. Acolo este nevoie de o pista de biciclete si nu de toate carpelile si aberatile propuse de Turc.

      (-3)
    • Gabi

      Drumul Cetatii nu mai poate fi largit, acolo trebuie sa fie construite trotuare si treceri de pietoni pe care copii nostri sa poata mearga in siguranta la scoala.

      (0)
    • Gabi2

      Ați stabilit voi, strâmților, că nu se mai poate lărgi, deși proiectanții spun că se poate? Eu zic să mai aprofundați!

      (1)
    • Victo M

      Lasa-ti prostiile cu largitul si alte elicoptere. De mult se solicita un sems giratoriu la intersectia Drumului Cetatii cu Drumul Dumitri Vechi. Vizibilitatea la aceea intersectie este foarte nasoala, este o adevarata aventura sa intri in Drumul Cetatii. Ce asteptati sa se produca in accident grav dupa care sa va vina mintea la cap.

      (0)
    • Blat PNL PSD la Bistrita

      La precedentele alegeri pentru primaria Bistrita doar doi candidati au facut tampenia sa propuna largirea strazilor de pe fosta centura, acestia sunt Liviu Rus si Pentru Sigartau. Din aceasta cauza ei nu au fost alesi decat doar de familile lor si au obtinut un numar ridicol de voturi. Prin propunerea cel putin nastrusnica de largire a strazilor de pe fosta centura acum avem dovada clara ca PNL-ul vrea sa tranteasca alegerile locale din Bistrita si ca blatul local dintre PNL si PSD este inca activ. Se safrica PNL-ul numai pentru ca Turc sa ramana in postul lui caldut de director la stat.

      (2)
  2. Rabinul

    Da o idee genială marca Turc! Si pe perioada lucrarilor pe unde se va circula? Prin centru? Sau prin aer? Din vasta experienta in construit sosele ocolitoare stii macar cam ce ar insemna asta pentru traficul rutier? Si cam cat ar dura o astfel de reabilitare? Problema actuala a soselei de centurara nu este faptul ca are doar doua benzi ci faptul ca se intra si se iese greu de pe ea. La intrarea pe str. Lucian Blaga traficul se ingreuneaza si la trecerea de nivel cu cale ferata unde de ani de zile nu ati fost in stare sa montati un sistem de avertizare si la sensul giratoriu de pe Calea Moldovei! Ca sa nu mai vorbim de blocajele de la intersectia cu str. Tarpiu si intersectia cu str. Subcetate! Sa facem patru benzi pentru ce? Ca sa nu stam doar pe doua?

    (-4)
    • Radio sant

      Domnului inginer Rabinul
      Dupa parerea unora, tinand cont de pozitia exprimata, nu se mai poate constru nimic, pentru a nu deranja traficul existent. Pentru moment, ea mai buna solutie este modernizarea actualei centuri. E vitala fluidizarea traficului pe acea artela. E clar ca se impune si montarea unei bariere. Dar pana se va putea finanta alta centura, chiar daca unii nu sunt de acord, doar pe asta o avem. Sunt portiuni unde centura poate fi largita. Trebuie rezolvat nodul de la Leonii si clar ca se va corcula mai bine.

      (1)
    • dottore

      cine trebuia sa puna sistemul de avertizare?cumva registrul comertului?exagerati stimate domn…nu am nici eu nu stiu ce simpatii liberale dar ….sa nu incurcam lucrurile

      (2)
    • Rabinul

      Radio sant nimeni nu spune ca nu se poate dar macar o secunda va si gândiți ce se intampla cu traficul in zona? Ce blocaje si cat o sa se stea daca aceasta largire se face? S-au facut niste amarate de lucrari la viitorul sens giratoriu la intersectia cu str. Tarpiului si se ajungea insituatia de a face intre 30 si 45 de minute la un capat la altul. Cu ce am atras atentia este faptul ca nu exista cai de acces un special dinspre str. Lucian Blaga unde si acum se sta mult. Si atunci intrebarea mea din nou este facem largirea la patru benzi pentru ce? Ca atunci cand se formeaza ambuteaje sa stam pe patru benzi? Mai mult vad aici in comentarii ca se vor piste de biciclete si trotuare ceea ce este normal si firesc sa existe. Alea pe unde se mai fac? Prin aer?

      (-3)
    • Rabinul

      Dottore, cand vorbeam despre a pune sistemul de avertizare ma refeream la toti acesti vajnici politicieni ai Bistritei! Adica daca nu s-a gasit intelegere la cei care erau competenti sa faca asta se putea gasi o solutie la nivelul consiliului local sau județean. Adica acesti consilieri care doar iau indemnizatia sa si gaseasca solutii pentru comunitate nu doar sa încaseze bani degeaba!

      (0)
  3. stiu ce solutie mai are tuc

    turc mai are o solutie de fluidizare
    vrea sa faca o adresa la toti producatorii de masini sa le faca mai inguste….de 1,20m latime…
    asa vom circula mai usor prin orase si vom avea si noi in sfarsit….autostrazi!

    (-2)
  4. cc

    Terenul căii ferate ar trebui utilizat pentru un tren uşor pe şine ,automatizat fără operator ca şi soluție de transport în comun pe termen mai lung. Bistrița poate fi definită ca şi oricare oraş fost medieval ca şi oraş pietonier, mai degrabă. Nu extraparcări etajate, subterane ar trebui să definească oraşul ci experiența unui oraş accesibil cu transport în comun şi pe jos. Pentru cei care se deplasează din localități spre Bistrița care produc tradic auto soluția ar fi parcări la extremități şi preluarea oamenilor în transport comun spre centru, a doua ar fi comasarea a tot ce înseamnă birocrație, primărie, instituții într-un cartier administrativ prevăzut cu soluții de parcare temporară încă din proiectare. Iar pentru traficul de transit, ca şi variante tip autorută ocolitoare. Pentru tineri ar trebui prevăzute şi piste ciclabile spre noul complex sportiv.

    (2)
  5. Balan Marius - contribuabil

    Carcotasii care nu au nume sa faca bine sa vina la dezbaterea publica pe BUGETUL 2019 astazi de la ora 16 la Primarie. Destepti si impostori sunt destui care se afiseaza pe acest online aducand injurii celor care se implica.Aici sa va vad domnilor cum si ce aveti de spus si daca stiti sa deschideti gura in fata presei si asistentei.

    (7)
    • cc

      Vad argumente si cel mult ironii. Dar nu injurii.
      Ca sa pastram proportiile, participarea la sedinte la ora 16 e rezervata pensionarilor si functionarilor.
      Unii mai si muncesc.
      PS ideea privind utilizarea caii ferate si a centurii a fost scrisa printr-un comentariu aici de xeva vreme inaintea studiului de fezabilitate a unei firme

      (-3)
    • pentru don balan

      deschizi gura in fata presei?
      felicitari…esti fan …mircea badea?
      bleachhhh!!!!
      asistentei e bine sa mai deschizi gura….dar prefer doctorului stomatolog!

      (-10)
  6. Gabi

    Vad ca solutiile tehnice sunt combatute pe aici cu hermeneutici rabinice. Ca orice drum asfaltat / largit/ modernizat, sunt solutii, asa cum au fost si cand s-a tras asfalt nou pe centura. Poate va pare mai simpla defrisarea Padurii Codrisor, cu exproprierea binevenita pentru cei care au terenuri prin Zavoaie si nu stiu cum sa mai scape de ele, cu supraevaluarile aferente,

    (4)
  7. Alexandru

    1. Reduceti numarul de treceri de pietoni
    2. Reduceti numarul de sensuri giratorii
    3. Creati strazi cu sens unic
    4. Centura ocolitoare pe bune
    5. Reparati drumurile ca sunt praf
    6. Introduceti un numar mai mare de autbuze si linii – momentan Bistrita e praf la capitolul transport in comun – Incurajati mersul cu transportul in comun
    7. Creati parcari supra/sub-terane

    Problema rezolvata!

    (-4)
  8. Pop Marius Nicolae

    Domnule Balan, nu am stiut de sedinta de astazi de la Primarie! Acum circa o saptamana, am solicitat din nou Primariei ,din partea Colegiului Med.Stoma. BN, infiintarea unui cabinet stomatologic in Bistrita, numarul de elevi asistati in prezent, depasind cu mult eficienta si buna activitate a celor cinci cabinete deja prezente! Programul meu , nu-mi permite sa fiu prezent dar va rog, amintiti , daca se poate! Va multumesc ! Cu respect, dr.MNPop

    (4)
  9. Balan Marius -ecologist PV

    Stimate domnule doctor MARIUS POP am preluat cazul descris de d-vs, si il voi expune in fata presei si a Primarului la interpelari. Bistrita Civica si Verzii va sustin in tot ce doriti sa se intample fata de sanatatea publica. O ZI BUNA !

    (4)
  10. Balan Marius -ecologist PV

    CC ; unii pensionari sunt cu mult mai activi decat consumatorii de 18-30 de ani de pe terase si non cetatenii care nu se semneaza si nu voteaza. Unii pensionari au coloana vertebrala si nu asteapta nici un leu si nici un pachetel de la nimeni. Unii pensionari sunt foarte informati si mai si stiu ce voteaza, fara sa fie dusi cu zaharelu. Unii pensionari participa regulat la plantari si igienizari pe malurile apelor, si mai fac si populari si cu peste . Si asta de 10 ani continu . O zi buna CC !

    (7)
    • cc

      Ideea era urmatoarea;
      1. Nu oricine poate participa la o sedinta programata la 16. Momentul e ales
      a) pentru a impiedica participarea civica
      b) pentru a oferi niste prime functionarilor dupa terminarea programului oficial de lucru( ironic…la 16)
      Nu e vina dvoastra desigur. Doar faptic nu erau injurii.

      (1)
  11. Pop Marius Nicolae

    Multumesc, domnule Balan! Trebuie , la Bistrita, inca un cabinet stomatologic scolar! Normativul Min.Sanatatii pentru un medic stoma. scolar este :1500 elevi! La ora actuala ,pe cabinete, numarul de elevi este: 1-circa 2500, 2-2400, 3- 2400 , 4- 2000 , 5 – 2500 !! Cu respect ,MNPop

    (6)
  12. specialisti ?!!!!

    Dupa modul gaunos de gandire se pare ca specialisti consultati de Turc sunt aceeasi care au facut si planul lui Peteleu pentru sensul giratoriu Tarpiului in care nu pot intoarce tirurile. :o)))

    (-3)
  13. alin

    Solutia sugerata de Ioan Turc, poate fi considerata ca o parte dintr-un plan de mobilitate urbana . Asa cum preciza Pop Marius Nicolae in comentariul de inceput, orice idee pentru fluidizarea circulatiei in oras este binevenita!
    In prezent Podul Berariei nu este folosit la potentialul sau in rezolvarea traficului urban, desi ofera posibilitatea realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, poate fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si de aici, pe strazile existente spre Podul Budacului. De asemenea, prin prelungirea strazii Zavoaie spre Viisoara, prin miodernizarea drumului DC 8G, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu Parcul Industrial Sarata si de aici in DN17 fara a mai intra in aglomeratia din Viisoara. Pe de alta parte, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, se inchide inelul de circulatie din zona centrala a orasului, cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din Bistrita.

    (7)
  14. Europa si Anglia impreuna in Bistrita

    Prin absurd sa presupunem ca am avea loc pentru inca o banda, desi nu avem, si tinand cont ca logic avem acelasi trafic de masini pe ambele sensuri de mers atunci cum sa echilibrezi traficul pe sensurile de mers, o saptamana circuli pe doua benzi cu volanul pe stanga dupa regulile din Europa iar saptamna urmatoare ciruli in celalalt sens pe aceleasi doua benzi cu volanul pe dreapta dupa regulile din Anglia. ;o)))

    (1)
  15. Votantul

    Domnule Turc, am incredere in dumneavoastra ca om, nu si in partid.
    Am sa va votez eu si familia mea dar doresc sa faceti ordine in oras si lucruri bune si utile pentru oras cat si ordine in institutie, sa mai plece acasa familiile iar sefii cei multi la munca daca vor sa ramana in institutie.

    (2)
    • votant

      Eu nu am incredere in tovarasul Turc, dupa cum se vede si aici cu propunerea prosteasca de a largi fosta centura care este dovada clara ca functioneaza blatul pe care la facut cu PSD- ul pentru a-si pastra functia nemeritata de director la stat. Asa ca intreb cum crezi ca va schimba el pe cineva dintre sefi din PSD cand ei defapt sunt mana in mana.

      (1)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.