Ce răspuns a primit senatorul Florian la întrebarea ”Începe anul acesta reabilitarea DN 17 D?”

Holistic
Senatorul PDL Cristian Florian l-a întrebat printr-o adresă pe ministrul Transporturilor, Dan Şova, dacă este prevăzută începerea reabilitării DN 17 D în acest an, având în vedere ”o serie de discuţii şi nemulţumiri la nivelul agenţilor economici şi societăţii civile în ceea ce priveşte starea deplorabilă a DN 17 D ce leagă oraşele Beclean, Năsăud şi Sîngeorz-Băi, o arteră rutieră importantă”.

Răspunsul a venit din partea secretarului de stat la Departamentul pentru proiecte de infrastructură, Alexandru Năstase:

”Avizarea fişei de fundamentare aferentă proiectului de reabilitare a DN 17 D a fost înaintată în cursul anului 2013. În urma avizării de principiu de către MT – AMPOST a fişei de fundamentare, aceasta a fost introdusă ca anexă la Legea Bugetului de Stat nr. 356 din 2013, pentru anul 2014. Bugetul aprobat pentru anul 2014 aferent componentei neeligibile pentru obiectivul ”Reabilitare DN 17 D, Beclean – Cârlibaba” este de 1.935.000 lei, din care se pot face plăţi aferente fazei de proiectare studiului de fezabilitate. La această dată sunt în curs de finalizare aprobările necesare pentru ca Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj să demareze organizarea achiziţiei întocmirii proiectului în faza studiului de fezabilitate”.

DN 17 D leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ şi se intersectează cu DN 17 la Beclean, cu DN 17 C la Salva şi Năsăud şi cu DN 18 la Cârlibaba.

Varianta ocolitoare a Bistriţei şi modernizarea DN 17 C şi DN 17 D au fost incluse în lista proiectelor considerate admise pentru Master Planului General de Transport, care cuprinde în acest moment 530 de proiecte. Definitivarea celui de-al doilea draft al Master Planului şi propunerea pentru aprobare în Guvern are ca termen data de 30 iunie 2014. Anul trecut, la vizita conducerii CNADNR la Bistriţa, suma avansată pentru modernizarea celor două drumuri naţionale a fost de aproximativ 80 de milioane de euro, din care 49,5 milioane de euro doar pentru DN 17 D. 

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. ospataru

    Pana se termina Catedrala Mantuirii BORULUI nu mai sunt bani de drumuri, nu va este cla???? Nu vedeti ca ei iau banii si de la noi si ii duc la PIRAMIDA de la bucale, decum sa ne trimita ei pt. drumuri…

    (0)
  2. ospataru

    In plus, l-ati auzit pe Mitomanul Mongoloid – catedrala e o PRIORITATE.. Tara medievala…. unde s-o intalnit hotii (pesedeu+bor) si prostii
    .
    Ma gandesc ca de acum, PESEDEU nu o sa mai dea la prostime galeti pe post de mita electorala.. o sa dea lumanari si ceva mortaciuni pe post de moaste….

    (0)
  3. Marius

    Dar la la întrebarea ”Începe anul acesta reabilitarea Centurii Bistriţa?” care este răspunsul?

    (0)
  4. dan

    Este mai circulat si mai important DN 17C (Bistrita-Nasaud-Salva-Dealul Stefanitei-Moisei) decat DN 17D. Ar fi bine sa se modernizeze ambele drumuri, dar banii fiind putini ar fi totusi prioritar DN 17C.

    (0)
  5. stroe

    nooo da politica psd nu e sa faca drumuri nooo ci sa trimita oamenii pe drumuri nooo iar Florian nooo e un naiv in politica nooooo

    (0)
  6. ada

    As dori ca domnul Florian sa detalieze un pic ce contract de reabilitare a drumului Bistrita- Reghin a avut Cocos(pe atunci sotul Elenei Udrea ), cand se puneau borduri la margine de sosea!

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.