Ce loc ocupă Bistrița în topul celor mai sigure orașe. Clasamentul cartierelor

Holistic

Portalul imobiliar Storia.ro a realizat un studiu asupra siguranţei vieţii în 42 de oraşe din România plus judeţul Ilfov. Studiul, la care au participat 93.532 români, a fost efectuat în perioada noiembrie 2016 – ianuarie 2017. Cercetarea privind siguranţa care se bazează pe evaluările acordate de români oraşelor şi cartierelor în care locuiesc a fost realizat în colaborare cu agenţia D&D Research şi face parte dintr-un program amplu de cercetare, care se va desfăşura pe tot parcursul anului 2017.

Printre criteriile de evaluare se numără costul general al vieţii, accesul la instituţiile de sănătate publică, calitatea mediului înconjurător, curăţenia şi zgomotul din mediul urban, spaţiile verzi, situaţia transportului public sau accesul la instituţiile educaţionale.

Conform cercetării, Oradea, Braşov, Cluj-Napoca, Sibiu, Sfântul Gheorghe şi Timişoara sunt oraşele cu cel mai ridicat grad de siguranţă. Capitala României se clasează abia pe poziţia a noua, în timp ce municipiul Bistrița se situează pe locul 21 (1.535 de respondenți, nota 65,86), adică la mijlocul clasamentului.

Siguranța cetățeanului în Bistrița, în funcție de cartier:

La polul opus, oraşele desemnate în cadrul cercetării ca fiind cele mai puţin sigure sunt Alexandria, Suceava, Satu Mare, Bacău, Călăraşi, Târgovişte, urmate de Vaslui, Piatra Neamţ, Galaţi şi Reşiţa. La nivel de regiuni istorice, Transilvania a primit cel mai bun scor de siguranţă, fiind urmată de Crişana, Bucureşti şi Ilfov. La polul opus, Maramureş şi Moldova au obţinut cel mai mic punctaj, fiind evaluate ca fiind cele mai nesigure regiuni din ţară.

“În general, s-a observat o legătură strânsă între numărul mare de locuitori din fiecare oraş şi siguranţa resimţită de cetăţeni. Astfel, oraşele care au primit cele mai mari note au un număr de aproximativ 300.000 de locuitori, pe când cele care se încadrează în pragul de sub 100.000 considerate cele mai nesigure. Mai mult, oraşele cu grad ridicat al siguranţei au şi un produs intern brut ridicat şi o rată a şomajului scăzută, de sub 4%”, se arată în studiu.

Storia.ro este un site de anunţuri dedicat exclusiv sectorului imobiliar, lansat de Olx.

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Vali - Unul dintre cei 7.400.000

    În Timișoara tot centrul istoric e ocupat de interlopi de etnie țigănească, iar Craiova un oraș unde crima organizată e deja normalitate se află deasupra Bistriței și unde se împușcă pe stradă!?!… Îmi pare rău dar pun la îndoială acest studiu…

    (0)
  2. Thinking Head

    Sunt sigur că ordinea din listă este pur aleatoare. Se observă la prima vedere, Oradea și Satu mare, două orașe aproape identice – ambele se află la granița cu Ungaria, ambele sunt cam jumi-juma români-maghiari, ambele au cam aceeași populație, totuși se află în poziții opuse în acest „clasament”!

    (0)
    • Basistu

      Vali te rog din suflet dar te rog mult nu te mai semna cu 74 ca esti cu lantu de cand ai pierdut vaca!
      Ce-mi plac glumele mele Ha ha ha

      (0)
  3. Micos

    * Primele 8 orașe „sigure” sunt din Ardeal;
    * Primul oraș moldovenesc – Iași, pe locul 19.
    * Între ultimele zece în clasament – 5 orașe din Moldova.

    (0)
  4. POSTAC

    Dacă un orăşel ca Bistrita se află pe locul 21 în priviţa siguranţei,asta nu trebuie să ne bucure,dimpotrivă să ne îngrijoreze.Este doar un pas de a cădea şi mai jos.

    (0)
  5. eu

    ”Clasamentul” este un produs de Marketing Online.
    Explicatie pe intelesul tuturor 🙂
    1. Vrei sa lansezi un produs Online nou, in cazul nostru Storia Imobiliare.
    2. Te uiti in jur si vezi care sunt cele mai pregnanate temeri ale populatiei pe care o consideri target pentru produsul tau.
    3. Alegi Siguranta si Securitatea, pentru ca Frica ca si sentiment da reactii mai puternice decat Dragostea sau Afectiunea.
    4. Faci un RAHAT de Clasamant pe tema Sigurantei si il publici promovand puternic numele produsului tau, adica STORIA Imobiliare
    5. Vine segmentul Target si se arunca pe Clasamentul tau cautandu-si locul in Clasamanetul mincinos si ramane in cap cu 2 Lucruri: A) Storia e o ”agentie Imobiliara” demna de luat in seama si vom apela la ea in cazul in care tranzactionam imobile B) Preturile imobilelor trebuie verificate si pe STORIA.
    6. Subiectul fiind de interes este preluat de alte cotidiene ONLINE care fara sa isi dea seama participa la o schema de Marketing ONLINE foarte simpla.
    7. Astfel STORIA define un RAPORTOR al Imobilelor si afacerilor Imobiliare si incepe sa faca bani pe inscrierile celor care vor sa vanda si sa cumpere imobile.

    Ei Bine de la distanta Clasamentul este un mare RAHAT, incercatnd sa creasca preturile imobilelor in anumite orase. Craiova :))) ???? si etc.
    Felcitari celor de mai sus care s-au prins de una alta.

    Daca intradevar s-ar face un Clasament, acesta trebuie facut pe baza unor studii statistice care sa cuprinda date precum: populatie, tipuri de infractiuni, religie, educatie, somaj si cate si mai cate.
    Bugetul pentru o astfel de cercetare este destul de mare.
    Storia este doar un exemplu de teapa pe care il iau romanii pe internet. Mai nou se intampla cu ziarele la fel.
    Verificati in primul rand ce cititi! Data aparitiei, serverul folosit, data inregistrarii, numarul si numele redactorilor, redactorii, vechimea paginii de facebook, etc.

    Te rog romane deschide naibi ochii atunci cand bagi o informatie in cap ca deja sunt satul de prostia ta!

    (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.