Inteligent. Aşa va fi rezolvată problema blocajelor de pe DN 17 prin Beclean, dar nu acum

Becleanul a devenit, în ultima perioadă, spaima şoferilor din judeţ, dar şi a celor aflaţi în tranzit. Din cauza numeroaselor treceri de pietoni nesemaforizate din oraş, maşinile înaintează cu greu, aşa încât se formează tot timpul zilei coloane.

O centură ocolitoare ar fi ideală, dar până atunci şoferii se întreabă, pe bună dreptate, de ce nu se instalează măcar nişte semafoare care să împiedice traversarea haotică a drumului naţional de către pietoni.

Timp Online l-a întrebat pe primarul Becleanului, Nicolae Moldovan, ce le poate răspunde celor care cer o rezolvare minimală a problemei traficului prin acest oraş.

„Problema de mobilitate în oraş se va rezolva prin două proiecte europene. Unul e contractat şi urmează să se facă toţi paşii pentru implementarea lui. În primul proiect sunt prinse 31 de semafoare în cinci intersecţii ale oraşului, cele mai vulnerabile dintre toate. Pe DN 17 sunt trei intersecţii care vor fi semaforizate, în timp ce două sunt spre Băile Figa fiindcă, în anumite perioade din an, cel mai mare flux de maşini duce spre Figa şi să se poată gestiona traficul din oraş. În total, pe DN 17 vor fi 11, cu 6 şi cu 6, deci 23 de semafoare. La fiecare intersecţie sunt 3 sau 4 ramificaţii şi fiecare e cu semaforul lui, dar nu cele cu care suntem obişnuiţi, cu sau fără buton. Toate proiectele de mobilitate sunt prevăzute mai nou cu semafoare inteligente. Chiar vom participa la Bucureşti cu acest proiect la Smart City. E primul proiect din România legat de mobilitate care se va face chiar la Beclean”, a explicat Nicolae Moldovan.

Potrivit primarului, noul sistem de mobilitate urbană este unul foarte modern.

„Vor fi nişte senzori amplasaţi pe DN 17 care vor transmite informaţia către server legată de numărul de maşini care se află în intersecţie. În plus, vor mai exista camere de luat vederi în fiecare intersecţie care vor vedea atât maşinile, cât şi pietonii. Cele două informaţii, senzorii şi imaginile trimit informaţiile la serverul central, iar va softul va procesa şi va da comanda pe una dintre variante: înainte pe DN 17 sau pe variantele laterale. De fiecare dată, cele trei variante de ocolire a oraşului vor fi gestionate cu acest sistem ultramodern. Asta se va întâmpla anul viitor”, a spus Nicolae Moldovan.

Anul acesta se lucrează la documente, iar anul viitor se vor monta semafoarele.

„Aşa se procedează în administraţie, ne place sau nu. Acest plan de desfăşurare a lucrărilor trebuie urmărit pas cu pas. Acum nu puteam face altceva odată ce avem un proiect de implementat. Ce altceva să faci decât să contractezi un proiect care nu e ieftin, costă 5 milioane de euro. Nu putem face nimic fără un proiect. După ce accesezi un proiect, apoi ţi se aprobă şi în final îl implementezi. Noi am urmat toţi paşii, încă nu am ajuns la construcţie, dar va apărea şi construcţia. Am dat deja în lucru panourile de afişaj care vor apărea pe fiecare stradă. Vor fi 25 de străzi din Beclean reabilitate total prin cele două proiecte europene, cu trotuare, cu semnalizare, cu tot”, a spus primarul Becleanului.

În ce priveşte centura ocolitoare, care ar fi varianta ideală de evitare a centrului oraşului, primarul a spus că a fost deja a fost în teren cu topometristul, cu proiectantul şi cu cei de la cadastru pentru a pregăti un studiu de prezefabilitate.

„Am decis deja traseul, prin Beclenuţ, acest studiu de prefezabilitate îl înaintăm la Ministerul Transporturilor şi avem garanţii că, în bugetul anului 2019, se vor face paşi pentru finanţarea unui proiect, un studiu de fezabilitate şi apoi construcţia, dar tot aşa: nu apare o lucrare peste noapte. Aceştia sunt paşii legali. Noi nu putem să urgentăm”, a spus Nicolae Moldovan.

Primarul speră însă ca, până la finalul anului 2019, semafoarele inteligente să funcţioneze la Beclean, însă totul depinde de felul în care decurg licitaţiile şi de seriozitatea contructorului.

Cristiana Sabău

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads

Comentarii

  1. John

    Minciuni!!!!Va pot spune cu mana pe inima ca primarul nu vrea centura ocolitoare si vine cu povestea ca orasul va deveni ca si Gherla.pt el e un fel de reclama ,aglomeratia din oras.

    (17)
  2. beclenar

    Proiecte, proiecte, proiecte…atat stie Primarul Moldovan, dar nimic concretizat (finalizat)…Daca tin bine minte, erau prin parc, tot felul de afise, cu proiecte(Centura ocolitoare, parcare etajata,centru SPA, Termoizolatie blocuri); acuma sunt inlocuite, cu altele (n.r. afise), deci sa inteleg ca la anul le schimba si pune altle. D-nule primar, mai lasati atatea proiecte si Baile Figa, in pace, si ocupativa de oras, arata ca d…u; cu banii, care s-au incasat la Baile Figa, si din taxe si impozite, orasul ar fi trebuit sa arate, ca si un „oras european”, cum va place, sa spuneti. Ati facut un bazin, incalzit, pt Baile Figa, tot pt afacerile de familie, pt ca anul trecut, au scazut, incasarile…nu pt faptul ca asa au dorit „turistii”. Ati declarat, la inceputul, anului, ca aveti cel mai mare, buget, de cand sunteti primar…siii?, nu se vede,nimic. Lasati d…ului, semafoarele inteligente si ocupativa de administratia orasului, ca arata, ca dupa razboi. Daca tot vreti sa faceti, ceva, faceti un parc de joaca (la standarde europene), pt copii din oras (pt ca sunt multi) si nu incap sa se joace, pe 2 topogane si 2 hinte, din parc (asa ca si o idee).

    (23)
    • O beclenară

      Aveți multă dreptate în tot ceea ce ați menționat.Din nefericire nu toți locuitorii orașului văd aceste realități.

      (7)
  3. DORU

    Semaforizarea trecerilor pietonale din centrul Becleanului trebuia facuta de acum zece ani, inclusiv o subtraversare pietonala, dar nu ai cu cine. Cand te crezi mai destept decat specialisti i si te dai mare cunoscator in de toate, se ajunge in situati de fata care ceaza mari probleme traficului rutier de cativa ani buni. E la fel de incapatanat ca si Cretu, numai religia ii deosebeste.

    (20)
  4. Rabinul

    Dovada vie a unui om ales de cinci mandate de o anumita comunitate dar care in afara de o cladire noua pentru primarie (deci cumva tot pentru el) nu a facut nimic! Povestea asta cu centura ocolitoare o aud de 15 ani! Prima oara l-am auzit pe Moldovan vorbind despre asta la un post de radio cand intrebat in direct de un ascultator pomenea de soseaua de centură. 15 ani in care probabil s-au facut studii peste studii pe banii contribuabililor! Nu stiu cum de sunt beclenarii atat de orbi si nu vad ca afacerea de familie este in pragul falimentului. Cum poate un om care nu este in stare sa faca ceva pentru el sa faca ceva pentru altii?

    (12)
  5. John

    Din contra …afacerea familiei (Băile Figa) merge f bine.Toti membri familiei,apropiați,membri de partid au afaceri în zona și le merge f bine

    (18)
  6. Miki

    Hai ca in schimb aveti ditamai steagul. Cum n-a facut? V-a tras un imens steag pe centru, cand astepti zeci de minute la trecerile alea de pietoni privesti steagul si nu te plictisesti

    (25)
  7. Ovidiu Florean

    La PSD si minciuna-i vorba . E discurs tipic PSD : primul judet din Romania , primul proiect din Romania , primul spital din Romania . In 4 mandate de primar , Nicu Moldovan nu a fost in stare sa sape 3 pasaje subterane pietonale pe sub trecerile alea 3 de pieton din centru si rezolva traficul auto prin Beclean . Mare branza . Le spun eu la ce-s pe locul 1 in Romania : la combinatii , prostie , incultura si incompetenta .

    (20)
  8. Mămică îngrijorată

    O creșă pentru copiii între 1 și 3 ani cam pe când o să funcționeze și la Beclean? Este singurul oraș din BN care nu are așa ceva.

    (17)
  9. Vass Sandor

    Bun.si dupa ce va aparea centura ? O gramada de bani irositi pe Hi-Inteligent cind orasul sta pe citeva VAGOANE de rahat subsoluri pline ochi si conducte infundate din care refuleaza in MELES.Chiar nu simte” adierea” aceea cind iese in curte .se afla exact vis-a-vis de locuinta personala.(poate ii face placere?)

    (14)
  10. CEA MAI BUNA SOLUTIE PENTRU PRIMAR?

    E politistul comunitar…cel slabut …de la intersectia cu gara…
    Primarul sa faca un contract cu acel domn si respectivul sa se ocupe de familia traditionala pentru a putea sa lucreze in 3 schimburi de acum inainte multe …generatii!!!!

    (1)
  11. Crăciun Silivan

    Pentru județul Bistrița-Năsăud, specialiștii în infrastructură rutieră națională au stabilit în 2027-2030 realizarea drumului expres Dej-Bistrița drum cuprins în Mastert Planul General pentru Tranporturi adoptat pri HG: nr. 666/2016. Harta interactivă a acestei lucrări prezintă în amănunt traversarea localității Beclean și finalizarea la Bistrița.
    Președintele Consiliului Județean împreună cu primarii Becleanului și Bistriței, sunt datori a se implica zi de zi în realizarea cât mai urgentă a acestui drum. Stăruința lor va rezolva traficul pentru ambele localități și traficul de tranzit, dar este necesar să stăruie, nu să vorbească prin media.

    (2)
  12. loro

    Numai la noi se pot complica inutil lucrurile.Se pt monta 3-4 semafoare cu buton, intr-o saptamana si se rezolva problema,iar cu cele 5 milioane de EURO se poate face centura fara probleme (doar km de autostrada in alte tarii e un 1 milion euro sau mai putin)

    (3)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.