Când va fi construită centura Becleanului. Alte investiţii în infrastructura rutieră a oraşului

Oraşul Beclean, unde se circulă bară la bară şi în ritm de melc mai ales la ore de vârf, a devenit, în ultimul an, calvarul şoferilor. Administraţia locală a a vorbit, în tot acest timp, de necesitatea realizării unei şosele ocolitoare şi a făcut eforturi să convingă Guvernul României să aloce bani în acest sens, însă lucrurile nu se pun în mişcare cu viteza cu care ne-am dori.

Potrivit „Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Orașului Beclean”, aprobat de Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud, centura ocolitoare a oraşului va fi construită abia între 2024-2030, mai precis lucrările urmând să înceapă peste şapte ani şi să se încheie alţi 6. Dacă lucrurile se vor întâmpla aşa, în 13 ani Becleanul nu va mai fi de netrecut cum se întâmplă acum.

Iată lista intervenţiilor propuse prin PMUD și perioadele de implementare:

Înființarea unei companii municipale de transport local 2017-2018
Încheierea unui CSP în conformitate cu Reg CE 1370/2007 2017-2018
Achiziție mijloace de transport electrice (5 autobuze electrice) 2017-2020
Implementarea sistemului de e-ticketing și informatizare dinamică stații TP 2017-2020
Realizare de stații noi de transport public 2017-2020
Realizarea unei autobaze și dotarea cu echipamente mentenanță 2017-2020
Realizarea centurii ocolitoare a mun. Beclean 2024-2030
Modernizarea str. Codrului pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Horea pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Morii pentru susținerea transportului public 2021-2023
Modernizarea str. Bobâlna pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Grigore Silași pentru susținerea transportului public 2021-2023
Modernizarea str. Petru Maior pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. IP Retegan pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Crișan 2017-2020
Modernizarea str. Gării pentru deplasări exclusiv pietonale 2017-2020
Realizarea unei zone pietonale și shared space în zona str. Parcului și a Bazinului de înot pentru desfășurarea de activități ale comunității 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Parcului 2017-2020
Realizare circulații pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Trandafirilor 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Horea 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Crișan 2017-2020
Realizare circulații pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Petru Maior 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. I P Retegan 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizare de piste de biciclete pe traseul Coldău-Beclean și conexiune la pista existentă către Băile Figa 2024-2030
Realizare conexiune pentru mobilitate alternativă pentru cartierul Podirei și Stațiunea Băile Figa (str. 1 Decembrie 1918 și str. 1 Mai 2017-2020
Modernizare alei în Cartierul Podirei și Băile Figa 2017-2020
Modernizare străzi în partea de est a orașului (Cloșca, Lucian Blaga, Nicolae Bălcescu, 1 Mai, Bicazului, Liliacului) 2024-2030
Modernizare străzi în partea de sud a orașului (Griviței, Șieului, Aleea Zorilor, Constantin Dobrogeanu Gherea) 2024-2030
Modernizare străzi în partea centrală a orașului (Aleea Castanului, Aleea Panselelor, Aleea Ghiocelului, Someșului, George Coșbuc) 2024-2030
Modernizare străzi în partea de vest a orașului (Oborului, Gheorghe Doja, Teilor, Primăverii, Toamnei, Valea Viilor) 2024-2030
Reabilitare și modernizare pasarelă pietonală peste Râul Someș 2024-2030
Realizare stații bike-sharing (Primărie, Gară, Băile Figa) 2020-2023
Realizare stație de încărcare cu energie electrică pentru autoturisme și autobuze la Băile Figa 2020-2030
Implementare regulament de parcare 2017-2020
Realizare parcări în zona central 2020-2030
Realizare parcare în Băile Figa 2020-2030
Realizare parcări în zonele rezidențiale colective 2020-2030
Realizare parcări în zona gării CF 2020-2030
Înființarea unui departament de monitorizare implementare PMUD 2017-2020
Înființarea unui traseu de transport public pe traseul Valea Viilor – Ion Creangă M. Kogălniceanu – Gheorghe Doja – Codrului – Gară – Horea -1 Decembrie 1918 – IP Retegan – Petru Maior – Parcului – M. Kogalniceanu 2017-2020
Înființarea unui traseu de transport public pe traseul Coldău – M. Kogalniceanu – Morii – Gară -Grigore Silași – 1 Decembrie 1918 – Băile Figa – Figa 2017-2020.

Sursa: APM Bistriţa-Năsăud

Cristiana Sabău

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads

Comentarii

  1. bondaru™

    In Beclean ar putea incepe prin a reduce una din cele 3 treceri de pietoni din centru si restul sa le doteze cu semafoare cu buton. Asta ar grupa pietonii si nu s-ar mai produce blocaje asa mari. Oricum, centura este mai mult decat necesara pentru oras.

    (12)
    • veveritza

      sau l-am putea muta acolo pe cretu – vreo 2 ani, ca sa le faca la aia o pasarela pietonala ca-n Tokio sau New York…

      (-2)
    • arhitect

      La noi nu există o gândire preventivă, nu se gîndeşte nimeni că întro perioadă rezonabilă de timp circulația în județ va deveni dramatică. Todeauna se acționează mult prea tîrziu şi atunci se caută soluți una mai ‘inedită’ ca alta. Sper ca cei doi Moldovani să acționeze cît mai rapid înpreună cu toți factori de decizie astfel încît varianta ocolitoare sud Bistrița şi varianta ocolitoare Beclean să fie construite cît mai curînd, pînă la momentul cînd circulația va deveni extrem de îngrozitoare.

      (6)
  2. județean

    Varianta Ocolitoare Bistrița Sud a lui Radu Moldovan este şi ea super-necesară pentru a putea aduce o înbunătățire majoră a circulației din județul nostru.
    Pentru realizarea ei pot fi căutate şi alte modalități de finanțare decît cele consacrate.

    (5)
    • Cornel

      Ar fi frumos ca cei doi Moldovan să aibă suficientă tărie pentru a face cele două variante ocolitoare atît la Bistrița cît şi la Beclean.

      (3)
  3. Alexandru

    In 13 ani. Hahahahahaha!!!!! Cu lingurita o faci in 6 luni daca vrei. 13 ani! Serios? Tot Nicu Moldovan va fi primar? Si Iliescu presedinte?

    (5)
  4. Şofer Profesionist

    Totuşi VO Bistrița Sud a lui Radu Moldovan mi se pare că trebuie construită mai urgent ca VO Beclean a lui Nicolae Moldovan.

    (4)
    • The passenger

      Pe nicaieri, pentru ca nu se va construi in urmatorii 50 de ani. Chiar si planul e de ochii lumii, cica se va construi intre 2024-2030, pai cine a scris asta putea sa scrie orice, cine stie ce va fi peste 10 ani, pana atunci se schimba guvernarea si nimic din ceea ce spun astia de acum nu va mai fi valabil. Mereu se da vina pe greaua mostenire a guvernarii precedente…

      (-1)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.