Actualitate

Camelia Tabără: Am coborât ştacheta prea jos. Dacă un elev nu ştie nimic de ce ajunge în a opta?

Inspectorul şcolar general Camelia Tabără a relatat, la dezbaterea cu tema „Învăţământul profesional încotro?”, o situaţie care a surprins-o într-un mod cu totul neplăcut şi care reflectă atitudinea faţă de muncă a elevilor de liceu, cultivată, în opinia ei, încă din şcoala gimnazială de dascăli care nu şi-au făcut datoria.

Inspectorul general i-a atras atenţia unui profesor – care a spus că elevii nu sunt de vină pentru dezinteresul pe care îl arată faţă de muncă, ci societatea şi părinţii – că greşeşte.


„Părinţii sunt partenerii noştri, dar singurul nostru element de interes şi de intervenţie este elevul, asupra căruia avem nenumărate mijloace şi pârghii ca să o facem. Din păcate, nu am făcut-o mult prea mulţi ani şi compromisul a făcut să coborâm ştacheta tot mai jos. Dacă acel copil, în sala de clasă, nu va intra niciodată cu telefonul, dacă niciun profesor nu o să stea în faţa lui să vorbească la telefon, şi, din păcate se mai întâmplă şi asta, o să înveţe o regulă: regula elementară a muncii. Agenţii economici spun că elevilor nu le place munca. Unde trebuia să o înveţe dacă nu în sala de clasă? Nu trebuia sancţionat la fiecare întârziere? Nu trebuia la fiecare lecţie neînvăţată să nu îi dăm cinci – cumva într-un compromis – eu nu mi-am făcut treaba, tu nu înveţi, nicio problemă, treci clasa?”, a spus Camelia Tabără.

Apoi, inspectorul general a relatat o întâmplare de la Colegiul Naţioanl „Andrei Mureşanu” din Bistriţa pe care l-a condus mulţi ani ca director şi unde are acum câteva ore de fizică.

„Am ajuns să predau la clasa a IX-a la Colegiul Naţional Andrei Mureşanu unde au intrat copii cu note între 9 şi 10. Şi eu, ca profesor care mă respect, sunt extraordinar de exigentă când dau lucrare: mi se pare că e inadmisibil să mă fure. Şi foarte nonşanant mă întreabă: chiar nu putem copia? Nici măcar nu au percepţia şi conştiinţa că un copiat e furt. Unde au învăţat această lecţie? În cei opt ani de şcoală parcurşi până acum. Lecţia muncii se învaţă în clasă, cu seriozitate, conştinciozitate, repetată zi de zi şi minut cu minut. Despre asta vorbim”, a spus Camelia Tabără.

În opinia ei, disciplina muncii în şcolile profesionale nu se învaţă cu sistarea bursei profesionale.

„Sunt copii la care le putem tripla acea bursă profesională de 200 de lei şi tot nu îi interesează. Primesc 200 de lei pe lună ca să fie prezenţi şi nu îi interesează dacă îi pierd. Nu asta e soluţia. Poţi să le dai oricât. Trebuie să înveţe pe pielea lor că, pentru orice lucru, trebuie să munceşti. Asta trebuie să îi învăţăm înainte de toate: lecţia muncii. Noi atât cât putem trebuie să intrăm şi să ieşim din şcoală cu sentimentul muncii împlinite şi cu conştiinţa că ne-am făcut datoria. Dacă nu ştie nimic un elev de ce a ajuns în clasa a VIII-a? E vina noastră. E culpa noastră. Nu trebuie să căutăm în altă parte soluţii decât la noi. Când o să avem asemenea atitudine cu toţi dascălii care îşi fac treaba, vom fi într-un progres vizibil. Până atunci o să tot dăm vina pe părinţi, pe societate, pe agenţii economici. Părinţii nu sunt treaba noastră. Treaba noastră sunt elevii. Faceţi-vă treaba impecabil ca dascăli şi veţi vedea că elevii răspund pe măsură”, a spus inspectorul general.

56 comentarii

  • De ce sunt admisi la liceu elevi cu note sub 5? Cine a facut legea asta idioata?De ce elevii au mai multe drepturi decat indatoriri? De ce elevii au mai multe drepturi decat dascalii? Asa cum.puscariasii au mai multe drepturi decat oamenii cinstiti .Cine a facut legi aiurea? Cine a calcat in picioare si o calca si acum demnitatea romanului?

  • Sper ca nu apar prea multe comentarii neavizate si carcoteli la ceea ce transmite doamna inspectoare CAMELIA TABARA. Aceasta doamna a punctat profesionist de fiecare data situatia din invatamant. Am urmarit-o de fiecare data si nu a vorbit aiureli ci din contra a dat dovada ca stie situatia din bransa. Intamplator stiu bine ce s-a petrecut pana mai ieri in invatamantul din BN si din tara. Dupa 40 de ani de scoala SOTIA mea cadru didactic la GEN 1 imi transmitea toate astea si le discutam la nivel de familie.I-am dat dreptate si sunt convins ca la ora actuala doamna TABARA este cea mai avizata persoana sa ne transmita toate aceste informatii. In tot cazul este cu 10 clase peste actualul ministru AGRAMAT al INVATAMANTULUI. Din pacate asemenea oameni calificati care au muncit si au studiat cu adevarat nu pot ocupa functii inalte pt. ca sunt prea destepti. Pacat !

  • Eu ma gândesc să vă semnalez o problemă super mare.Aceea că profesorii la ore nu prea au nici o treabă cu copii care nu merg la dânșii la ore în particular,se ocupă de cei care îi plătesc. Dar ce se întâmplă cu cei care poate au potențial,dar nu au bani sa ii plătească pe domnii profesori?Aceei copii săracii rămân doar cu ce prind,iar cei de bani gata(cum se spune)ajung la un liceu bun,darr pt că există si un dar,dacă nu iau in continuare ore plătite ajung sa ia note mici.Si uite asa se ocupă locurile la liceele bune de copii care nu au nici o treabă cu liceul dar au părinții lor bani pt ore si cei mai nevoiași și deștepți ajung în școlii mai puțin bune.

    • Bine punctat ,pruncul meu lasat corigent pe vara de profesoara de matematica (de la care nu am acceptat sa ia ore ) primeste la bac nota 9 .40 . Ma intreb o fi pruncul meu ,,prost,, sau profesoara incapabila .

    • Nu e o situație singulară ! Si inainte de anul 2000 tot asa a fost ! Diferențele se fac la examenele naționale însă acei copii pot să fie niste cauze pierdute! Vinovați ? Profesorii si anumiți părinți! Sunt copii care nu au ce să le pună părinții in geantă ca sa manance si altii etalează un iPhone X…

    • Eu nu as plati profesorul de la clasa in particular . Dacă la scoala nu poate sa-l învețe pe copil materia , de ce sa o poata face in particular ?

  • Poi cum poate un elev din clasele 5-8 sa isi insuseasca niste lucruri cand, in fiecare an i se schimba profesorii mai ales la materile de baza , fiecare cu ideile si cu modurile lui de a preda? Cum spunea cineva mai sus s.a ajuns ca elevii sa fie „stapanii” profesorilor si profesorii sa nu mai aibe aproape nici un drept. Se invata dupa manuale vechi sau uneori inexistente……despre ce vorbim acum?????? Sa fim seriosi

  • „Nu trebuia la fiecare lecţie neînvăţată să nu îi dăm cinci – cumva într-un compromis – eu nu mi-am făcut treaba, tu nu înveţi, nicio problemă, treci clasa?”, a spus Camelia Tabără.” Răspuns: Da, trece clasa, că dacă nu trece clasa te ia mama dracului, mama dracului fiind în cazul de față inspectoratul. Dv. ați auzit de învățământ centrat pe elev? Mai mult, ați auzit în România de miniștri ai învățământului care nu știu scrie corect românește? Ăia cum au trecut clasa, doamnă inspectoare? Cum au luat bac-ul? Cum au ajuns miniștri? Simplu, tot cu tâmpenia asta care se cheamă învățământul centrat pe elev, dublată de o alta numită învățământul condiționat de politic. Așa că dați-ne voie să cântâm și noi, împreună cu dumneavoastră, trăiască Partidul!

    • Este vorba de miniștri, substantiv masculin la plural, forma nearticulată. Mai pune și tu mâna pe o carte sau citește măcar miciurinismul ideologic al lui Dorin Tudoran că ai avea ce învăța: „Unii dintre noii veniți în partid să nu uite cum au ajuns miniștri.”

    • Poate că acolo unde munceşte el, nu este necesar să scrii perfect româneşte.
      Terminați cu atacurile la persoană! Poate că omul este agricultor, muncitor la Iproeb, vânzător la Kaufland, mecanic auto. Şi atunci de ce îi cereți omului să pună mâna pe gramatică?
      Nu-i foloseşte la nimic la locul de muncă!

    • Sau poate că este Ministrul Educației. Măcar, în această situație, ar avea o scuză.

    • Are dreptate INVATAMANT CENTRAT PE CULTURA. Nu.l treci clasa ca nu stie ? Ce face madame Tabara? Il trage zdravan de urechi, la ședința cu directorii, pe directorul de școală unde s.au lasat corijenti/ repetenti, ba.l pune si in genunchi pe graunte de malai, sub sloganul ” cine face ca el , ca el o sa pățească ” . Si uite.asa vine directoru’ nervos, tuna si trazneste in cancelarie ca l.o dat Tabara ex negativ, din cauza ” incompetentilor de profi” care n.o trecut toti gigei si maricicile clasa. Ce fac prof.? Se conformeaza!! I.am trecut !!! Spalati.va pe cap cu ei, de la directori, inspectori, pan’ la monistrii si presedinti. Pestele tot de la cap se impute…numa pestele sef Tabără nu recunoaste !!!

    • Da, aici este greșeala: cântâm în loc de cântăm. Îmi cer scuze, cu toate că, din câte am văzut în ultimul timp, în România numai pesediștii sunt scuzabili. Toți ceilalți nu avem voie să păcătuim. Vorba doamnei Tabără: faceți-vă treaba im-pe-cabil, adică fără păcate.

    • Errata, PSD e de vină că faci tu greșeli de ortografie ???

    • Tot PSD e de vină că faci tu greșeli de ortografie?

    • Pentru că am scris cântâm în loc de cântăm sunt singurul vinovat. Îmi recunosc greșeala și-mi cer din nou scuze. Dacă la PSD nu se practică așa ceva, pentru că ar trece drept slăbiciune, înjosire etc. să fie sănătos.

    • Poți fi un analfabet funcțional și agramat și să ocupi funcția de ministru al educației, afișându-ți incompetențele drept virtuți. Trăiască PSD BN!

  • „… chiar nu putem copia? Nici măcar nu au percepţia şi conştiinţa că un copiat e furt. Unde au învăţat această lecţie?” Răspuns: De la Ecaterina Andronescu, în ministeriatul căreia la examenul de bacalaureat se copia în masă. De la Victor Ponta, care și-a copiat teza de doctorat și a ajuns prim-ministru. De la… este plină țara de exemple ilustre pentru lecția de copiat.

    • La Bistrița profesorul colector strângea banii de la absolvenți. O stropeală ajungea la supraveghetori, alta pe la corectori. Dar unde-s restul? se întreba un diriginte naiv, care era paralel cu situația. Păi, restul merg pe verticală, venea din laterală răspunsul. Niciodată n-am înțeles bine dacă asta înseamnă la inspectorat, minister, partid sau în toate cele trei direcții. Lucrurile se întâmplau în vremea lungilor și repetatelor ministeriate ale îndrăgitei doamne Ecaterina Andronescu. Bineînțeles că la PSD BN nimeni nu știe nimic despre asta. A trebuit să vină Daniel Funeriu, cel mai contestat ministru al educației de până acuma, ca să ne spună oficial pe post că la examenul de bacalaureat din România elevii copiază în masă. Urmarea? Funeriu destituit, Ecaterina Andronescu reinstalată la minister, urgent.

  • „Asta trebuie să îi învăţăm înainte de toate: lecţia muncii.” Simion Mehedinți a scris o carte, celebră la vremea ei – Școala muncii. Dar, între timp, a venit comunismul și post-comunismul și mai nu știu ce. Astăzi la Bistrița totul se rezumă prin faimoasa lozincă: Cine-i harnic și muncește are tot ce vrea, cine fură și chiulește are tot așa, dacă nu mai mult.

  • Chiar nu vă dați seama că individa asta demult bate câmpii!? Vorbește după cum bate vântul politic si al propriilor interese. Suntem conștienți de declinul educației in general, dar ceea ce se petrece cu invătamăntul bistritean din ultimii ani, întrece (la modul negativ vorbind) orice imaginație.

    • Mă bucur că citiți postaci PESEDEI. De unde știu că citiți?? De la like-urile cu minus :). Hai , ,,Tot inainte,, cum vă mobilizează colega voastră roșie din isj ! Adevărul cu siguranță nu e la voi. Problema e că datorită unora ca voi, vor suferi generațiile ce vin.

  • Asta s-a întâmplat pentru că elevii care nu pot învăța nu mai sunt trimiși în învățământul special, și sunt ascunși în învățământul normal.

  • Doamna inspector general al unui invatamant de secol 19! Poate ca ar trebui sa urmariti ce se intampla in lume, in tari normale (putine din pacate) cu invatamantul. A rulat zilele trecute pe FB un filmulet despre educatia din Finlanda, unde nu am vazut nici intarzieri pedepsite, nici povesti eterne despre telefoane, nici lucrari de control, nici alte aberatii cu care incercati sa acoperiti incompetenta unui sistem facut praf de politicieni amatori, indiferent de culoare. Cat timp la scoala se completeaza tot felul de statistici, cand totul este despre profesori, nimic despre elev, ce ne asteptam? Ne imbatam cu apa rece cand ne mandrim rezultatele unor elevi olimpici super antrenati. Nu inseamna nimic. Doamna draga, la varsta de 3-4 ani 90% dintre copii sunt „genii” ale creativitatii, la 18 ani, raman cateva procente, restul au pierdut orice urma de creativitate, stiti care este elementul comun, sunt educati de un sistem care apartine inceputului epocii industriale. La noi nici la nivelul acesta nu s-a ajuns. Daca ertati un dascal adevarat, am fi vazut la dumneavoastra o cat de mica dorinta de iesire din acest marasm, macar sa fi luat modelul domnului Lazani de la spital si era ceva, dar sunteti un politruc perfect, care nu va iesi din vocea partidului. Se vede cu prisosinta in modul in care incercati sa acoperiti incompetenta sistemului pe care l-ati creat. Pacat ca victime sunt copiii si viitorul nostru.

    • Corectă analiză. Felicitări domnule Cristian ! Asa se întâmplă oriunde tâlharii, urmaşii comuniştilor si incompetentii stau in fruntea bucatelor.

  • Locuitorii de pe Valea Someșului au avut bunul simț să-i facă statuie unui dascăl, Vasile Nașcu, cel care prin demersuri și audiențe repetate a reușit să scoată Munții Rodnei de sub administrație austriacă. Totuși, Vasile Nașcu a murit abandonat și sărac, așa că someșenii au încercat, în cele din urmă, să-și spele rușinea și obrazul. Însă vremurile s-au schimbat. Ce se întâmplă acuma la Bistrița? Se ridică o statuie pentru Tata Hoților. Mesajul este unul foarte clar, nu? Furați cât de mult că orașul vă înalță statuie! Așadar, pe cale de consecință, școlile bistrițene ar trebui dotate și ele cu niște acceleratoare de hoție, unde elevii să poată studia îndeaproape hoțonul, particula lui șmen.

    • Pentru recuperarea munților de la austrieci a negociat un învățător. Nu primarul, nu prefectul, nu inspectorul școlar de la Bistrița ci simplul învățător de țară. Le vorbea limba, le știa cultura și putea să comunice convenabil cu ei. Politrucii locali atunci, ca și acuma, nu erau, nu sunt în stare de așa ceva. De aceea și chiar dacă numai pentru acest lucru, noi ar trebui să spunem pe aicea mereu: Vivat, professore! Semper.

  • Baiul mare este ca toti parintii si tinerii si in general toata lumea vrea obligatoriu DIPLOME de asa zise inalte studii. Nu conteaza calitatea, DIPLOMA sa fie. De la distanta de la FF de la universitati de SUD de VEST din toate punctele cardinale. Studii de forma pe la Beclean, Nasaud si pe la cucuietii din deal. Vorba lui Basescu; Fabrici de diplome pt. tampiti. Toate leliucile de prin primarii, secretare si contopiste, primari cu cateva clase au facut in ultimii ani studii numai de ei stiute cu un singur gand. Sa aiba stdii superioare inainte de pensionare sa poata beneficia de un avantaj financiar la pensie. In special DREPTUL a fost studiat de acesti bugetari, trimisi aproape fortati de partide ca sa ne arate noua cat sunt ei de potenti si bine pregatiti. Da DREPTUL care a cazut rau de tot in ridicol si prostie. Nu sunt capabili prin Primarii sa interpreteze o CARTE FUNCIARA veche si un ACT de PARTAJ. Sigur ca in situatia de fata nu este de vina un inspector general anume. Toate partidele politice la un loc PNL, PSD, UNPR, ALDE, etc s-au dovedit incapabile de a pune invatamantul pe roate. In schimb cei mai activi in sustinerea propriilor interese privind invatamantul a fost UDMR. Politic nu se doreste corectarea neajunsurilor. Exact ca si in problemele de MEDIU nu avem specialisti adevarati la ministere. Politizarea si numirea politica, fuga partidelor dupa aceste functii au permis toate acestea. Si ele vor continua in ciuda comentariilor noastre si a disperarii generale, atata timp cat soc. romaneasca nu pune frana acestor criterii strambe si nedrepte de numiri la ministere. In mod normal Invatamantul, Internele, Sanatatea, Cultura si Apararea trebuie sa iasa urgent de sub tutela partidelor si sa nu mai fie obiectul negocierilor ca la o piata ieftina. Cand se vor intampla toate acestea atunci vom putea vorbi de un progres. Credeti ca politicienii vor tine cont de ele ?

  • Dumneavoastra ne vorbiti despre lecția de copiat și conștiința muncii, dar și despre severitatea dumneavoastra ca profesor. Ca fost elev al aceluiași colegiu în care ați predat, ma intreb ce părere aveți despre faptul că (…) vă sustrăgea din geantă acele teste date cu maximă severitate, le punea la dispoziția proprietarilor, contra cost, pentru a fi ,,ajustate,” , iar apoi le punea la loc fără ca dumneavoastra să știți ceva. Jos pălăria pentru lecția pe care vreți să ne-o predați acum. comentariu editat

  • „Faceţi-vă treaba impecabil ca dascăli”. Vă înscrieți la noi în partid, participați la puțină campanie electorală pentru ai noștri, strângeți ceva semnături, mergeți și printre blocuri ca să vă vadă lumea, dar lumea să spună: Iată, la Bistrița sunt și câțiva dascăli fără păcat. Sunt și dascăli im-pe-ca-bili. Altfel…

  • Dar persoane cu note 2 cum de ajunge in invatamant sa invete copii???? In gimnazial sunt persoane cu note sub 4 dar sunt angajati in invatamant. Vreti nume??? Cautatii voi sa nu le spun eu numele sa ii vada lumea…

    • Persone cu note 2 ajunge in intavamant sa invete copi finca o sustine Asociatia profesorilor PSD-isti de linba s-i literatura Romana. Cautatii tatii lor.

  • Doamna Camelia Tabara…cel mai probabil ca nu o sa vedeti acest mesaj…sunt impartiala, dar macar asa de curiozitate, v-ati uitat macar asa….putin peste programa copiilor…eu cred ca nu…ar fi bine sa va uitati si sa fiti putin empatica…ganditi-va dumneavoastra cum ar fi sa invatati la toate materitemepe care le au ei si sa realizati diferitele teme care le sunt cerute…sunt PREA MULTE…insa mai stiu un lucru…nu va pasa de acesti copii…daca v-ar interesa catusi de putin nu ati aparea cu astfel de articole…RUSINE SA VA FIE…RUSINE LA TOTI…va bateti joc de tara asta, dar cel mai dureros este ca va bateti joc de copiii nostri…pentru ca acesti copii sa nu ” fure” trebuie in primul rand dumneavoastra sa fiti un exemplu…sincera sa fiu nu cred ca sunteti…

  • Exista un Raport Eurydice al UE privind „Dezvoltarea competenelor cheie in scolile din Europa” (2012). Se cunoaste, se aplica recomandarile acestui raport de CINEVA in scolile judetului Bistrita-Nasaud?

  • Stacheta au coborat o pesedistii cu ministrii lor!!!!
    Doamna inspector general ce parere aveti de ministrul educatiei?
    Da de doamna Dancila?
    Dade dade voi toti rosiaticilor!!!! Rusine voua!
    Discreditati pe ceicare cat de cat maimuncesc in tara asta!
    Dati subiecte de hula pe seama profesorilor care si ei imping roata patrata a educatiei inainte, asa cum se mai poate!
    Rusine inspectorilor care au uitat sa faca ore, fac doar Inspectii!
    Cand ne invita Tabara lao lectie deschisa tinuta de suita ei de inspectori??????

  • Mi-am mai expus pdv cu privire la învățământul românesc. Mă repet. Țara asta nu ne mai aparține. Cei mai importanți oameni din țară, nu doar politicienii, sunt în slujba marilor puteri străine( doar că nu știm care/ câte/ unde sunt aceste puteri si cine cui se închină). Au „normă ” de distrugere a statului si Educația e un capitol important de șubrezit. NU se dorește să fim mai educați decât suntem. Copiii români dau clasă în prea multe domenii de prea mulți ani. ” Hai să reducem aspectul acesta; oricum cei mai buni dintre ei tot pe mâinile noastre vor ajunge „. Un stat educat e un stat puternic. Mințile amorțite, adormite, anesteziate sunt ușor de manipulat. Păcat. Sa-ți vinzi țara pe nimic. E ca si cum ai face târg cu sufletul mamei tale și al copilului tău cu cel întunecat. Cuvinte se pot spune (scrie) cu miile; schimbarea stă în acțiuni concrete. Mie mi-e lene; pură lene fizică și mintală. Vouă?

    • Vouă, celor din condici, pecetii şi herburi,
      cadrelor nepăscătoare de ierburi,
      nepăsătoare de carne de fiară, neumbrite de nour,
      nearse de soare: de Varan, de Guzgan, Abramburică,
      Pavianul cu schiptru şi tiară, –
      mă rog, să vă iviţi!
      Pre voi, cadre heralde,
      Vândute de Ivan de la ALDE.
      Trofeul de dascăl ajuns-a la curs
      Mai ieftin ca blana roasă, de urs.
      Irog-inorogu’, vă rog, să vă iviţi
      Și să nu mai fiți așa amorțiți.
      (După Șerban Foarță)

  • „Comfortably Numb”

    Hello,
    Is there anybody in there?
    Just nod if you can hear me.
    Is there anyone at home?

    Come on now
    I hear you’re feeling down
    Well, I can ease your pain
    And get you on your feet again

    Relax
    I’ll need some information first
    Just the basic facts
    Can you show me where it hurts?

    There is no pain, you are receding
    A distant ship smoke on the horizon
    You are only coming through in waves
    Your lips move but I can’t hear what you’re saying
    When I was a child I had a fever
    My hands felt just like two balloons
    Now I’ve got that feeling once again
    I can’t explain, you would not understand
    This is not how I am
    I have become comfortably numb

    I have become comfortably numb

    O.K.
    Just a little pin prick
    There’ll be no more aaaaaaaah!
    But you may feel a little sick

    Can you stand up?
    I do believe it’s working, good
    That’ll keep you going through the show
    Come on, it’s time to go.

    There is no pain you are receding
    A distant ship smoke on the horizon
    You are only coming through in waves
    Your lips move but I can’t hear what you’re saying
    When I was a child
    I caught a fleeting glimpse
    Out of the corner of my eye
    I turned to look but it was gone
    I cannot put my finger on it now
    The child is grown
    The dream is gone
    I have become comfortably numb.

    • Bună.
      E cineva acolo?
      Dacă mă auzi, dă din cap.
      E cineva acasă?
      Hai, acum.
      Simt că eşti la pământ.
      Ei bine, eu îţi pot alina durerea,
      Te pot pune pe picioare din nou.
      Relaxează-te.
      Am nevoie de nişte informaţii mai întâi.
      Doar faptele de bază:
      Îmi poţi arăta unde te doare?
      Nu e nicio durere, se retrage.
      Ca un fum de navă, îndepărtat în orizont.
      Îţi revii în valuri.
      Buzele tale se mişcă dar nu pot auzi ce spui.
      Când eram copil am avut febră.
      Îmi simţeam mâinile ca două baloane.
      Acum am din nou acel sentiment.
      Nu pot explica, n-ai avea cum să înţelegi.
      Ăsta nu sunt eu.
      Am devenit atât de amorţit.
      Ok.
      Doar o mică înţepătură de ac.
      Una şi atât –aaaaaahhhhh!
      Însă s-ar putea să te simţi un pic rău.
      Poţi să te ridici în picioare?
      Chiar cred că funcţionează. Bun.
      Asta îţi va da puteri să continui.
      Haide, e timpul să mergem.
      Nu e nicio durere, se retrage.
      Ca un fum de navă îndepărtat în orizont.
      Îţi revii în valuri.
      Buzele tale se mişcă dar nu pot auzi ce spui.
      Când eram copil am avut o viziune,
      Chiar în colţul ochiului.
      M-am întors să mă uit, dar dispăruse.
      Nu pot pune degetul pe ea acum.
      Copilul a crescut, visul a dispărut.
      Am devenit complet amorţit.

    • Vezi că după amice se pune virgulă. La PSD nu vă învață nici atâta lucru?

  • Dragă prietene, ascult și eu zilnic Pink Floyd. Comfortably numb este școala bistrițeană. David Gilmour și mai ales Roger Waters rămân aceeași vizionari.

    • Dragă C., am reascultat acuma Comfortably numb – Complet amorțit, un text psihedelic, supralealist, aproape bistrițean, școală. Mulțumesc mult.

  • Salut, prieteni! Profesori de toate nuanțele din Bistrița și de prin împrejurimi, care nu luați cuvântul în ședințe pentru că directorii voștri, niște persoane foarte oficiale, doresc să se audă doar pe ei și numai pe ei, scrieți pe pagina asta, scrieți sub pseudonim. Important este să vă faceți și voi auziți. Ați remarcat că până pe la orele 16 din birouri se dau foarte multe dislike-uri, bineînțeles public, pe banii voștri, la părerile liber exprimate? Dar după masa și dimineața acestea se reechilibrează de acasă, numai și numai de către voi. Dacă tot nu vorbiți în ședințe scrieți pe pagina asta, sub pseudonim și mulțumiți-i de 10 ori pe zi d-nei Cristiana – creștina, acest profesor ratat ca și voi dar, în schimb, un jurnalist excelent. Prin compensație. Spuneți așa, de 10 ori pe zi: Mulțumim, Cristiana! Mulțumim că exiști. Hai că exagerez, dar măcar o singură dată pentru că Cristiana merită. Merită pe deplin!

  • Politista ,,comunista”, avem destule parghii impotriva copiilor, – cand vor merge elevii la orele de fizica de placere?
    Ar trebui sa renunte la catedra, maltrateaza copiii. De ce nu spune cati copii merg timorati la orele domniei sale………………!!!!!!

  • …prin anul 1975!1976, un inspector scolar general,DOAMNA PROFESOARA DE INALT PRESTIGIU,NE REPROSA( A FOST COMISIE DE INSPECTORI DE LA JUDET),CA AVEM PREA MULTI CORIGENTI( EU,ALATURI DE ALTI NUMEROSI,SUPLINEAM!!!)…..DACA STIU LITERELE ALFABETULUI SI SA SE SEMNEZE,DACA STIU ADUNARE SI SCADERE(!!!! LA V VIII!!!!!),ESTE SUFICIENT!!! CE FACI LA CHIMIE,LA GEOMETRIE,LA ENGLEZA??????? NU A INTREBAT NI ENI DAR ERAM ORIPILATI!!! DA!!! STACHETA INVATAMANTULUI ESTE LA COTA ZERO!!! ZERO TAIAT IN PATRU!!! AGEAMII SCORTOSI IN COSTUME DE FIRMA SI DAND OCHII PESTE CAP,TE DOBOARA CAND DESCHID GURA(ORIFICIUL OPUS KURULUI!!!)!CU PRETENTII DE DOMNI SI DOAMNE DAR PROSTI DE PUT!!!

  • Doamna draga Inspector General Camelia Tabara
    Sunt un fost elev, maltratat de dumneavoastra, la materia draga ,,fizica”. Am schimbat scoala datorita modului de comportare, impunere a dumneavoastra, amenitandu-ne cu ,,vara se invata mai bine”. Atunci m-am dat seama ca sunteti un dascal ,,frigid”, rece, fara sentimente fata de ce traiam eu ( sentimentul era acelas la toti colegii). Eram o clasa slaba la fizica. Noi nu intelegeam aceasta materie.Notele noastre erau cuprinse intre 1 si 5, erau si mici exceptii cate un 7 sau 8. Noi asteptam sa va coborati la nivelul nostru de pregatire (perceptie), apoi impreuna sa progresam. Nu a fost asa. Am fost nevoit sa plec din scoala. Am urmat alt liceu. Am inceput orele de meditatie la fizica. Acum cunosc tainele fizicii, am absolvit o facultate tehnica. Am reusit sa-mi dau seama ce mult conteaza profesorul de la catedra, cel care isi face placuta materia (obiectu) in sala de clasa.
    Doamna profesor Tabara mai aveti foarte mult de invatat cum sa va faceti placuta in clasa, sa va iubeasca copiii, sa va respecte din placere, nu impus…. Lasati progresul sa-si spuna cuvantul, lasatii copiii in linistea lor, va rog nu-i mai maltratati, lasati loc profesorilor tineri etc….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS