Actualitate

Bistriţa va trece la iluminatul public stradal cu leduri. Poate de anul acesta, speră primarul Creţu

Municipalitatea intenţionează să încheie în acest an un contract de înlocuire a surselor clasice de lumină de pe străzi cu corpuri de iluminat cu leduri, care sunt produse de mari companii, printre care Swarovski. Ovidiu Creţu spune că până acum au fost câteva tentative nereuşite, varianta agreată fiind cea prin care plata se face în câţiva ani, din economia la consumul energetic.

”Sperăm ca în acest an să reuşim să încheiem un contract de înlocuire a surselor de lumină de pe străzile municipiului şi ale cartierelor cu surse cu led. Am avut mai multe oferte în anii trecuţi, mai multe companii importante au început să vină din 2012, pentru că înainte nu existau surse de lumină cu led pentru exterior nicăieri în lume, erau în laboratoarele de cercetare. Din 2012 au început să le producă, printre altele o divizie a firmei de cristale Swarovski, în Germania există fabrici şi, normal, nu puteau să lipsească de pe piaţă chinezii şi coreenii. Noi am făcut câteva încercări, am pus la dispoziţia celor care doreau să ne ofere străzile din zona gării, Pietrosul, Dumbravei, Caraiman, Carpaţi, să-şi monteze sursele cu leduri, să vedem eficienţa. Şi, într-adevăr, la lumină egală sau puţin superioară celei pe care o avem noi cu becuri cu vapori de sodiu economia a mers până la 60-65%. Am dorit să facem această afacere plătind din economia care se face, asta presupunea ca furnizorul să-şi găsească un finanţator, să înlocuiască becurile şi noi să-i plătim în cinci-şase-şapte ani din economia care se face la consumul energetic. Nu s-au înghesuit foarte mulţi atunci, dar lucrurile se schimbă, apar tot mai mulţi producători care nu au unde să-şi vândă aceste surse de iluminat foarte eficiente”, a spus Creţu.

El a precizat că primele piste pentru ciclişti vor apărea în marile cartiere ale oraşului. ”Am prins în bugetul local şi proiectarea unei piste pentru ciclişti, a unei porţiuni în zona locuită, pentru că studiul de soluţie pe care îl avem cuprinde inclusiv ciclismul de agrement până în localităţile componente, pe unele trasee între aceste localităţi. În prima etapă, proiectarea şi obţinerea fondurilor europene va fi pentru zona interioară a oraşului, pentru a asigura mobilitatea în principal între zonele de locuinţe, şi mă refer aici la marile cartiere Independenţei Nord şi Sud, Ştefan cel Mare, Petre Ispirescu, Lamă, Sucevei, centrul istoric, zona comercială”.


Primarul Bistriţei a vorbit şi despre obiectivul ”Reabilitarea centrului istoric prin: restaurarea Ansamblului Sugălete, a Bisericii Evanghelice, reabilitarea Cetăţii Medievale – pasaje, Zidul Cetăţii, reconstruire Poarta Lemnelor şi reabilitarea străzilor din zona centrala a municipiului”, pentru care va fi alocat peste un million de lei pentru proiectare în vederea depunerii cererii de finanţare cu fonduri europene: ”Regenerarea centrului istoric este cea mai importantă preocupare a administraţiei, e zona care poate fi baza lansării reale a turismului în Bistriţa. În ceea ce priveşte Ansamblul Sugălete, discutăm de un ansamblu de locuinţe în bună parte privat, dar există posibilitatea juridică să preluăm cel puţin o parte din clădiri, mă refer la acoperişuri şi faţade. Finalizarea lucrărilor la Biserica Evanghelică se referă la pereţii exteriori şi interiori, pardoseală, mobilier. Poate cel mai important obiectiv din acest proiect este Poarta Lemnelor”.

Ovidiu Creţu a adăugat că proiectul centrului intermodal de transport public din str. Gării presupune şi o autogară pentru autobuzele care circulă în afara oraşului, pe o platformă construită deasupra liniilor de cale ferată.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS