Recomandări Social

Ce băuturi ar trebui să poată comanda turiştii care vizitează judeţul. Aurel Onigaş: Sunt branduri locale

Sucul de mere făcut în judeţul nostru şi vinul de Lechinţa nu ar trebui să lipsească din lista de băuturi a niciunui restaurant sau cafenea, crede Aurel Onigaş, managerul firmei Pombis, care nu înţelege de ce proprietarii de localuri nu promovează produsele locale, atât de căutate de turişti.

Firma Pombis produce de ceva vreme suc de mere natural pe care îl îmbuteliază în sticle de 0,25 l şi un litru, iar managerul ei se aştepta să nu facă faţă comenzilor din partea localurilor. Până acum însă doar un singur restaurant a dorit să introducă sucul în lista de meniu.

„Am fost la câteva hoteluri şi restaurante din Bistriţa, dar am fost surprins să fiu refuzat de majoritatea. Eu, cel puţin, dacă merg undeva într-o ţară străină, mă interesează un produs local. La noi, turiştii ar trebui să găsească în restaurante vin de Lechinţa şi suc de mere din judeţ, ca să nu zic de la Pombis. Eu aşa văd aceste produse ca pe nişte branduri ale locului. Unii vor spune că am interes. Da,  am, dar aşa ar fi normal să oferim celor care ne vizitează ceva din zona noastră, nu Coca-Cola sau altceva ce se găseşte în toată lumea. Doar la un hotel am dus, pe restul nu îi interesează. Am rămas cu o impresie bună după ce am discutat cu o doamnă de la Leoni care mi-a spus că această firmă e interesată să vândă produse din Bistriţa ca să încurajeze producătorii locali. Vom livra suc celor trei cantine pe care le are Leoni”, a spus Aurel Onigaş.

Sucul e făcut exclusiv din mere. „E garantat natural, absolut nimic nu se pune, doar e pasteurizat. E practic must de mere, iar metoda de conservare e pasteurizarea. În viitor, după ce achiziţionăm încă un utilaj de scos sâmburi, vom face şi din vişine, piersici sau caise”, a adăugat Onigaş.

Potrivit omului de afaceri, vânzările de sucuri au scăzut fiindcă pe piaţa din România au apărut foarte mulţi producători. „Tipic românesc: când a început unul, fac toţi. În Auchan suntem opt furnizori la ora aceasta. Acum mai mult rentează să vindem merele decât să facem suc. Momentan vindem sucul la magazinele noastre, de la fabrică bineînţeles. Vindem şi în hipermarketuri, dar mai mult la cutie”.

Sucurile îmbuteliate la sticlă de 0,25 litri pleacă din fabrica de la Viişoara la 2,20 lei plus TVA, ceea ce înseamnă 2,30-2,40 lei, iar cel de un litru la 5,5 lei. Se pot cumpăra şi din magazinele din Bistriţa.

În ce priveşte anul pomicol, Aurel Onigaş spune că acesta a fost unul greu: „Am avut îngheţ şi au fost afectate complet cireşele, prunele mai mult de jumătate au îngheţat şi ele, iar merele nu au crescut că a fost secetă. Ne scoatem investiţiile prin preţuri. Prune nu am vândut sub 2,80 lei plus TVA, iar mere vindem cu 2,50 de lei şi cu 3 lei cele din soiuri mai bune. Vindem pe piaţa internă, în hipermarketuri, iar la export cred că vom vinde ceva mere de industrie. Iau polonezii cu 1 leu kilogramul, anul trecut preţul fiind de 0,25 lei per kilogram”.

Firma Pombis SA deţine livezi la Ciceu Mihăieşti şi Dipşa.

8 comentarii

  • Are dreptate dl. Onigas. Tb sa ne promovam produsele. Ar tb sa cerem aceste produse chiar daca nu le au in listă si atunci văzând ca există cerere poate patronii vor percuta si ei. Haideți sa facem acest lucru sa ajutam la promovarea acestor produse

  • deci ca sa intelegem: aritmetic vorbind, vindeti kilul de mere cu 2,5 lei iar din 4 kg de mere voi faceti doar un kg de suc care costa aproximativ zece lei (o sticla de sfert e 2,2 lei).
    restul e profit curat, dar cam nesimtit.
    pai mai umblati un pic la profit, ca altfel aia pe care v-ati astepta sa vi-l cumpere si sa-l vanda mai departe trebuie sa va dea bani de acasa de la ei.
    ca sa nu mai vorbim ca din restul ramas in urma procesului tehnologic pe care il hidratati din belsug cu apa si zahar mai faceti si alcool.
    PS: si cu dumele alea ca sucul „e garantat natural, absolut nimic nu se pune” mai lasati ca nu mai prostiti pe nimeni, bagati la greu indulcitori, nu aveti cum sa scoateti acelasi gust identic in loturi diferite fara adaosuri. asta e ca textele alea de la coca-cola doar cu ingrediente naturale.

  • Dragă cetățene, vorbești in totală necunoștință de cauză. Am avut privilegiul sa vizitez de câteva ori fabrica de sucuri de la Viișoara, sucul e 100% natural, procesul tehnologic nu permite nici un adaos. Dar dacă nu putem face noi ceva, măcar să discredităm pe cei care fac.

  • Iar in legatură cu prețul, nici o materie prima, aici merele, nu se transforma in produs finit, aici sucul, prin metoda hocus-pocus. Metoda asta nu merge nici pentru depozitare, marketing, certificare ISO, etc. E nevoie de investiții și de resurse pe care investitorii le suporta intr-adevăr din buzunarul lor. Sa acuzi o firma ca lucrează pe profit e ca și cum ai acuza un angajat ca lucreaza pentru salariu.

  • Incă o dată cetățene vorbești prostii la greu. Diferența intre presă hidraulică si linie tehnologică e ca intre un om credul, dar fudul și unul bine informat. Și care-i legatura dintre o mizerie de fabrică din Brașov și Pombis ? Nu te mai obosi să raspunzi.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS