Cum arată zona centrală a Bistriţei de când se plătesc parcările. Ce cred şoferii

Holistic

(FOTO) În zona centrală a oraşului, unde nu se găsea dimineaţa aproape niciun loc de parcare din cauza angajaţilor de la instituţiile publice şi firme care staţionau cu orele, situaţia s-a schimbat de când parcarea se plăteşte cu doi le pe oră şi cu 15 lei pe zi. Oamenii fie nu mai vin cu maşinile la serviciu, fie le parchează în altă parte şi parcurg o anumită distanţă pe jos până la locul de muncă.  Şoferii cu care am stat de vorbă despre acest subiect ne-au spus că scumpirea este prea abruptă.

„E mult să plăteşti 15 lei pe zi. Ne vom face abonament care costă 480 de lei pe an ca să putem opri unde avem treabă. Faţă de 120 de lei cât a costat anul trecut, acum e exagerat de mult. Cu impozitul la maşină, cu rovigneta, cu asigurarea, se adună foarte mult. Nu putem veni la serviciu pe jos sau cu autobuzul din moment ce avem de umblat în timpul zilei. Puteau să scumpească, dar nu chiar aşa de mult dintr-o dată. Dacă mai adăugăm şi parcarea de reşedinţă, vă daţi seama cât plătim? O grămadă de bani”, ne-a declarat unj angajat al Primăriei Bistriţa.

Alţi şoferi spun însă că sunt de acord să plătească numai să găsească loc de parcare. „Eu vin, stau 10-15 minute şi plec. Nu am nicio problemă să plătesc cu SMS. Nu ştiu ce părere au cei care locuiesc în centru sau lucrează aici. Cred că trebuia să se facă măcar o parcare şi pentru ei”, a spus alt şofer.

Parcare există pe strada Lupeni, dar e foarte puţin folosită şi din cauza faptului că accesul se face pe o stradă îngustă şi nu există ieşire directă în Piaţa Centrală, cu toate că s-ar putea amenaja.

Potrivit unor surse din cadrul administraţiei locale, deja s-au făcut peste 200 de abonamente pentru parcările publice din oraş în condiţiile în care anul trecut au fost puţin peste 100. În total, sunt 1220 de locuri pe 27 de străzi pentru care se plăteşte parcarea.

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Comentarii

  1. Vasile

    important e sa-si faca politia locala treaba, adica sa verifice daca a platit cel ce ocupa un loc. Traficul e mult mai bun acum in oras.

    (0)
  2. veveritza

    acuma asteptam sa mai bage si o „mica” taxa de mediu si atunci o sa fie circulatia si mai fluenta.
    sunt o gramada de cotetze euro 1 si euro 2 al caror loc ar fi la fier vechi si care ne consuma degeaba aerul si asa poluat.
    multe dintre ele au fost achizitionate cu sume mai mici decat costa un set de gume de iarna de calitate pentru o masina noua.

    (0)
  3. Marian ILIS

    1. Parcarile din zona administrativa sunt destinate in special oamenilor care vin cu probleme la primarie, nu angajatilor.
    2. Exista parcarea de pe Lupeni unde nu se plateste taxa si e la numai 2 minute de primarie.
    3. Vrei sa fii comod, poti fi atata timp cat iti permiti, platesti abonamentul si gata, parchezi unde vrei.
    4. In conditiile actuale de trafic, in Bistrita, este mai rentabil sa te deplasezi pe jos sau cu mijloacele de transport in comun.
    5. Imi doresc ca sumele incasate din taxa de parcare sa fie folosite pentru amenajarea acestora, nu la alte proiecte SF.

    (0)
    • Roth Cristian

      Ar trebui data o HCL : incasarile din parcari sa mearga doar la parcari.
      Sau decat, ca sa inteleaga toata lumea.
      Proiectul numero uno : acces la parcarea din Lupeni si din alta zona – strada Dogarilor de exemplu. Eventual transformata strada Lupeni in strada cu sens unic.

      (0)
    • florin

      Nu mai amintiti de parcarea de pe Lupeni ca o sa le vina idei si o sa platim si acolo chirie.

      (0)
    • Rabinul

      Din pacate parcare de pe Lupeni sta mai mult goala. Este si adevarat ca accesul este destul de greoi strada arata ca dupa bombardament dar si lenea este mare. Daca s-ar putea sa parcam in magazine ar fi foarte bine nu cumva sa facem cativa pasi pe jos ca miscarea dauneaza grav sanatatii! Mai bine ne invartim 15 minute in cautarea unui loc de parcare decat sa parcam ceva mai departe si sa ne deplasam pe jos.

      (0)
    • Diana

      Era și cazul ca puturoșii angajați ai primăriei sa nu mai ocupe toată ziulica locurile de parcare.

      (0)
  4. Toma

    Ok, parcarea de pe Lupeni va fi in sfârșit folosită ! Să nu ni se mai pară că 3 minute pe jos sunt ceva foarte greu !
    Oricâte parcări ar fi , mașini sunt mult mai multe !
    Orașul e mic, in centru ajungi oriunde in 5 minute, iar 40 de lei pe lună, dacă îți faci abonament nu e un pret astronomic …
    40/lună = 10 ore de parcare în Cluj
    Sigur, de la Gratis la 2 lei pe oră, e diferența, ce să zic !

    (0)
  5. Balan Marius -ecologist PV

    Mereti in doba pe jos, ca pe vremea lui HRISTOS, ca-i mai sanatos pentru obezi si slaninosi. Din partea mea sa puna 10 lei pe ora ca numai asa o sa avem un aer mai de calitate.

    (0)
    • Rabinul

      No hai ca meriti un like din partea mea pentru comentariu! Comentariul este de nota 10 dar cum nu suntem la scoala iti dau un like!

      (0)
    • teo

      Ce s-or face cucoanele din primarie, acum ca trebuie sa mearga pe jos, cu tocuri, pe bolovanii cu care a pavat Cretu tot centrul ? O sa ceara sa le deconteze flecurile si pantofii facuti praf ! 😉

      (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.