Şase milioane de euro pentru modernizarea DJ 173 Ocniţa-Milaş şi DJ 162 Teaca-Archiud

Holistic
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud intenţionează să reabiliteze în doi ani DJ 173 - tronsonul Ocniţa-Milaş (6,2 km) şi în trei ani DJ 162 Teaca-Archiud (8,3 km). Valoarea proiectelor de modernizare a celor două sectoare de drum judeţean este de 10,3 respectiv 17 milioane lei.

Pe agenda şedinţei Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud de miercuri 6 martie se află şi proiectele de aprobare a studiilor de fezabilitate şi indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele „Modernizare DJ 173, km 54+100-60+300, Ocniţa-Milaş” şi „Modernizare DJ 162, km 0+000-8+300, Teaca-Archiud”.

Valoarea proiectului de modernizare a DJ 173 Ocniţa-Milaş este de 10,3 milioane lei (aproximativ 2,3 milioane euro; în preţurile calculate la 8 noiembrie 2012 1 euro=4.5156 lei). Durata de realizare a investiţiei (reabilitare drum, construire de podeţe, sprijiniri terasamente) este de doi ani.

DJ 173 are o lungime totală de 64,415 km, pleacă din Bistriţa (DN 17) spre Jelna, Orheiu Bistriţei, Budacu de Sus, Şieu, Pintic, Teaca, Ocniţa, Milaş şi ajunge la limita judeţului Mureş. Tronsonul de drum judeţean propus pentru modernizare, cu lungimea de 6,200 km, este singura legatură din Milaş spre DN 15A şi celelalte zone ale judeţului. Acest tronson este singurul nemodernizat sau parţial modernizat (cu îmbrăcăminte asfaltică într-un strat) din aceasta zonă. Sectorul cuprins între km 42+968 (DN 15A Teaca) şi km 54+100 este modernizat.

”Tronsonul de drum dintre km 54+100 si 60+300 se compune din mai multe sectoare modernizate, parţial modernizate sau nemodernizate. Zonele nemodernizate au o anumită zestre din material pietros, într-o avansată stare de degradare, dar elementele geometrice ale drumului prezintă numeroase degradări şi văluriri, care îngreunează circulaţia. Zonele modernizate sunt finalizate până la stadiul de strat de bază, pe care s-a circulat în ultima vreme. Această situaţie conduce la imposibilitatea desfăşurării ciculaţiei rutiere în condiţii de siguranţă şi confort şi la deteriorarea lucrărilor executate şi nefinalizate. În plan se păstrează traseul existent, vitezele de proiectare impuse permit amenajarea drumului în limitele zonei existente, nefiind necesare scoateri din circuitul agricol sau exproprieri de teren. Pentru o realizare unitară a acceselor afectate de modernizarea drumului s-a propus soluţia de execuţie a podeţelor de intrare şi la drumurile laterale în prelungirea şanţurilor cu rigolă din beton, peste care să se monteze elemente prefabricate din beton, carosabile. Rigolele se vor amplasa în prelungirea şanţurilor dalate, pentru a conduce apa spre deversare. Plăcuţele de acoperire a rigolelor se vor monta de către proprietari, pe cheltuiala proprie”, se arată în studiul de fezabilitate.

DJ 162 Teaca-Archiud va fi modernizat în trei ani cu 17 milioane lei (aproximativ 3,7 milioane euro).

DJ 162 are o lungime totală de 45,240 km, pleacă din DN 15A, din localitatea Teaca spre Archiud, Stupini, Sânmihaiu de Câmpie (DJ 151), Miceştii de Câmpie, Silivaşu de Câmpie şi ajunge în DJ 173. Situat în comuna Teaca, sectorul de drum judeţean propus pentru modernizare, cu lungimea de 8,30 km, uneşte localităţile Teaca şi Archiud. Este singura legatură a locuitorilor din Archiud spre DN 15A şi principalele obiective social-culturale ale centrului comunei: primăria, poliţia, şcoli, biserici.

”Drumul  nu este  modernizat, îmbrăcămintea actuală fiind din material pietros, într-o avansată stare de degradare, cu elemente geometrice neamenajate în plan şi în spatiu şi prezentând numeroase degradari şi văluriri, care îngreunează circulaţia. Pe raza localităţii Teaca s-au făcut recent lucrări de canalizare care au deteriorat drumul şi zestrea de piatră provenită din întreţinerea curentă. Înspre Archiud platforma drumului este îngustă, podeţele şi şanţurile colmatate şi insuficiente. Acest lucru duce la stagnarea apei în zona drumului, cu consecinte negative asupra carosabilului. Podurile existente pe acest sector de drum sunt vechi şi deteriorate, cu o lăţime care nu permite racordarea la un drum judeţean modernizat.  Această situaţie conduce la imposibilitatea desfăşurării ciculatiei rutiere in conditii de siguranta si confort”, se precizează în studiul de fezabilitate.

Eugen Gheorghe

A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe

Google Ads-sub articol

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.