Top 10 licee din BN în care s-a intrat cu cele mai mici medii. Printre ele, un colegiu naţional

Merigo

Noroc pentru elevi, ghinion pentru cei care urmează să îi pregătească. În 13 licee din judeţul Bistriţa-Năsăud s-a intrat în clasa a IX-a cu medii mai mici de 5 arată datele oficiale. În Top 10 licee în care s-a intrat cu cele mai mici medii figurează şi Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” din Bistriţa cu specializarea „ştiinţe sociale” unde s-a intrat cu medii mai mici decât la profilul mecanic de la Telciu.

TOP 10 licee în care s-a intrat cu cele mai mici medii:

  1. Liceul Tehnologic Agricol Beclean – protecţia mediului – 2.34
  2. Liceul Tehnologic Lechinţa – agricultură – cu ultima medie de intrare 2.62
  3. Liceul Tehnologic Agricol Bistriţa – agricultură – 3.11
  4. Liceul Tehnologic Forestier Bistriţa – economic –  3.69
  5. Liceul Radu Petrescu „Prundu Bârgăului” -ştiinţe ale naturii – 3.96
  6. Liceul Tehnologic Feldru – mecanică – 4.03
  7. Liceul Tehnologic de Servicii Bistriţa – estetica şi igiena corpului omenesc – 4.21
  8. Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” Bistriţa – ştiinţe sociale, maghiară – 4.27
  9. Liceul Tehnologic Telciu – mecanică – 4.40
  10. Liceul Teoretic „Constantin Romanu Vivu” Teaca – filologie – 4.68

Cu medii mici s-a intrat şi la alte licee cu pretenţii din Bistriţa şi din judeţ. Spre exemplu, la clasa de predare în limba germană de la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” Bistriţa, profilul „ştiinţe ale naturii”, ultima medie de intrare a fost 5.43, mai mică decât media cu care s-a intrat la profilul „comerţ” al Colegiului Economic Năsăud, care a fost de 5.94.

Ruşinoasă este şi ultima medie de intrare la Liceul Teoretic „Solomon Haliţă” din Sîngeorz-Băi. La clasa de matematică-informatică au intrat elevi de 5.91, mult sub cei de la acelaşi profil care s-au înscris la un liceu de la ţară. Este vorba de Liceul „Radu Petrescu” din Prundu Bârgăului unde s-a intrat cu 6.23.

Secţia maghiară a Colegiului Naţional „Andrei Mureşanu” Bistriţa, care emite pretenţii de desprindere şi de formare a unui liceu nou, adună şi ea elevi destul de slabi la învăţătură. Şi la clasa de „ştiinţe ale naturii” cu predare în limba maghiară, ultima medie de intrare a fost 6.57.

După această etapă de înscriere au rămas nerepartizaţi 48 de elevi care nu au trecut suficiente opţiuni pe fişa de înscriere. Cea mai mare medie o are o elevă de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din Bistriţa – 6.45, iar cea mai mică un elev de la Bichigiu – 2.12. Ei vor fi repartizaţi în următoarea etapă.

Cristiana Sabău

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău
Jidvei

Google Ads

Comentarii

  1. Liviu

    Media 2 ? Cu așa note elevii respectivi trebuiau să repete clasa a 8-a. Mai sunt profile profesionale ? Ce sa faci cu media 2 la științele naturii și filologie.

    (19)
  2. Cititor

    De ce trebuie sa urmeze liceul cei are nu invata? E o sfidare a invatamantului romanesc.Sa urmeze ucenicicii la locul de munca,scoli profesionale.Pot fi meseriasi buni.

    (20)
  3. Doru

    Cu elevi care au note mai mici de 6, nu mai vorbesc de cele sub 4, statul cheltuie bani inutili cu educarea lor. Acesti indivizi trebuiesc indrumati spre alte activitati, unde sigur s-ar face mai utili societatii. Cand se va renunta la mentalitatea Ceausista ca elevul trebuie sa termine obligatoriu 12 clase. Noi nu vrem sa pricem, nici dupa 30 de ani, ca mai sunt si copii prosti, elevi pe care nu-i duce capul si care dupa inca patru ani de liceu ies mai prosti decat au fost si intra-n viata fara sa poata face nimic, sunt inutili societatii. Nimeni din „capetele luminate” care s-au perindat pe la Ministerul Invatamantului nu a fost preocupat de aceasta problema, din comoditate sau din prostie si se pare ca a doua varianta e mai plauzibila. Problema fortei de munca calificata se face deja simtita si nimeni nu vine cu propuneri concrete. Ce facem in urmatorii 20 de ani?

    (12)
    • monica

      Nu statul cheltuie bani cu educarea lor, ci parintii, care tot mai spera ca copilul sa progreseze.

      (-5)
  4. Adrian C.

    In urmā cu o sāptāmânā s-au afisat rezultatele de bacalaureat.
    Se pare cā nici profesorii de la liceele de elitā, nici cei de la liceele la care rata promovabilititatii este de sub 30% nu influenteaza elevii.
    Elevii de la CNLR si CNAM erau buni inaite sa se inscrie la Liceu.
    Elevii de la Agricol, Forestier erau slabi inainte sā se inscrie la liceu.
    Notele la examenul de Bacalaureat sunt direct proportionale cu notele de intrare la liceu. Indiferent cine predā la clasā!

    (21)
    • electricianul

      Si acei elevi buni de ce au ales anume liceele respective? De ce nu s-au dus la alte licee daca, asa cum lasati sa se inteleaga, rezultatele de la Bacalaureat li se datoreaza exclusiv elevilor? A minimaliza rolul profesorilor in pregatirea pentru Bacalaureat este gresit.

      (-2)
  5. Citit oare?

    Poate „capetele luminate” de la minister au intrat la randul lor cu medii similare. Dar uite unde au ajuns. Valorile sunt rasturnate . Nu ati observat inca?

    (11)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.