Timp de gândire

Vorbitul la telefonul mobil în timpul serviciului, sport național

Sunt exasperată de funcționarele de la ghișee, de vânzătoarele din magazine și de orice altă persoană care lucrează în relațiile cu publicul și care, în timpul serviciului, plătit din bani publici sau privați, nu contează, vorbește la telefonul mobil despre subiecte care nu au nicio legătură cu munca.

Mi s-a întâmplat foarte des în ultima perioadă să văd vânzătoare în fața cărora stăteam cu banii întinși să-mi cumpăr ceva și care nu se deranjau măcar să mă privească, cu atât mai puțin să mă întrebe ce doresc, preocupate fiind de vorbitul la telefon „cu o prietenă”. Am ascultat astfel „n” conversații private pe care nu voiam să le aud doar pentru că eram obligată să aștept să termine. După părerea mea, așa ceva este impardonabil.

Vânzătoarele, funcționarele de la ghișeu, ospătarii, cine mai vreți dumneavoastră, nu ar trebui să aibă telefon mobil la ei în timpul serviciului. Acesta ar trebui să stea închis, în vestiar, alături de alte lucruri personale fiindcă istoria dovedește faptul că aceste categorii profesionale sunt incapabile să facă diferența între „telefoanele de serviciu” și cele personale. Discuțiile cu prietena ar trebui purtate după ce omul iese de la serviciu. În timp ce se află acolo, nu are decât să memoreze versuri și le repete în cap dacă nu are altceva mai bun de făcut sau să-și spună rugăciunile. Vorbitul la telefonul mobil în timp ce clientul așteaptă să termine conversația e cel mai sigur mod prin care acest client nu va mai veni și data viitoare.

Aș putea să dau exemple cu nemiluita. Știu chiar o doamnă de la pâine pe care nu am găsit-o niciodată fără telefon la ureche. Tot timpul vorbește cu cineva. Aș da-o afară în secunda doi și aș chema un om capabil să priceapă că, deși într-un mod extrem de rudimentar, vânzătoarea stabilește și ea o relație cu publicul, iar această relație presupune salut, privit în ochi, răspuns cu politețe. Până nu rezolvăm aceste mici detalii, nu trebuie să ne așteptăm la mari succese.

În caz că nu s-a gândit nimeni, sugerez eu ca angajații să nu mai aibă dreptul să folosească telefoanele mobile personale în timpul serviciului. Ca la școală: cine are telefonul deschis, rămâne fără el. Cred că nu va muri nimeni fără telefon, cu atât mai puțin doamna care vinde pâine, și cred totodată că e mai palpitant să te întâlnești după-amiaza cu prietena la o plimbare în parc și să vorbești vrute și nevrut, dar fără spectatori.

Cristiana Sabău

Etichete

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS