OLAV, prima probă: Subiecte, rezultate. Cum s-au descurcat elevii din Bistrița-Năsăud

A V-a ediție a Olimpiadei ”Lectura ca abilitate de viață” (OLAV) pentru elevi de liceu din întreaga țară, care se desfășoară la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” din Bistrița, a debutat cu proba scrisă.

Peste 100 de elevi participă la Olimpiadă, doi fiind din Bistrița-Năsăud: Bogdan Szasz (clasa a X-a, prof. Maria Tofană) și Eliza Mureșan (clasa a XI-a, prof. Nelia Nicula), ambii de la Colegiul Național ”Petru Rareș” Beclean. Bogdan Szasz a obținut 54 de puncte (Nivelul 3), iar Eliza Mureșan 53 de puncte (Nivelul 4). Punctajul maxim la această probă este de 60.

Aici rezultate Nivel 3. Subiectele le găsiți aici.

Aici rezultate Nivel 4. Subiectele le găsiți aici.

Vineri 21 aprilie la ora 9.00 s-au afișat rezultatele după contestații.

Între orele 11.00 și 14.00 se desfășoară proba orală, pentru care la Nivel 3 elevii au avut de citit „Omul de ianuarie” de David Mitchell, iar la Nivel 4 „1984” de George Orwell. La 17.00 se afișează rezultatele finale. Festivitatea de premiere – sâmbătă 22 aprilie, ora 10.00, la Sinagogă.

Elevii intervievați de revista Olimpiadei, cnamonline.ro, unde găsiți mai multe detalii, au declarat că lectura acestor cărți le-a ocupat o mare parte din timpul alocat pregătirii, dar nici rezolvarea subiectelor din anii anteriori nu a fost neglijată. Nu și-au imaginat vreodată că datorită lecturii ar putea ajunge la o asemenea performanță, iar reușita îi bucură foarte mult.

Prof. Monica Halaszi, vicepreședinte al comisiei Olimpiadei, spune că ”acest concurs este la a V-a ediţie, dacă pornim din anul 2013, când s-a lansat concursul, pe atunci ,,Lectura ca abilitate de viaţă’’. În anul următor a devenit olimpiadă, deci dacă e să o luăm pe linia olimpiadelor, este ediţia a IV-a. Cu excepţia anului trecut, etapa naţională s-a derulat în Bistriţa, şi asta pentru că ideea a pornit cumva de aici şi sperăm să continuăm mult şi bine. Este un concurs care verifică nu atât cunoştinţele de teorie literară, cât capacitatea elevului de a înțelege un text şi de a vorbi despre text, indiferent dacă acesta este unul ficţional sau nonficţional sau multimodal, adică un text în care, de regulă, imaginea se împleteşte cu textul”.

Foto: cnamonline.ro

Google Ads

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.