Actualitate Economie

În ce condiţii vor circula maşinile de marfă şi limuzinele pe străzile din Bistriţa

CL Bistriţa va modifica în şedinţa de luna viitoare regulamentul pentru folosirea şi eliberarea autorizaţiilor de liberă trecere a autovehiculelor destinate transportului de mărfuri, dar şi a limuzinelor, având în vedere că numărul de solicitări a crescut considerabil în ultimii ani. Vor fi introduse modalităţi diversificate de plată a taxei, inclusiv cu cardul şi online.

Regulamentul se modifică deoarece forma aprobată în 2011 ”a generat o procedură prea complexă şi greoaie pentru obţinerea autorizaţiei de liber acces şi a generat o serie de dificultăţi de natură funcţională şi pentru Poliţia Locală, mai ales că numărul de solicitări pentru eliberarea acestor autorizaţii a crescut considerabil în ultimul an”, se arată în proiect: ”Dificultăţile cele mai mari, în ce priveşte posibilitatea de eliberare în timp optim a autorizaţilor de acces, s-au evidenţiat cu precădere în cazul autorizaţiilor de liber acces cu valabilitate pentru o zi. Până în prezent, Poliţia Locală a înregistrat pe anul în curs 1.651 de cereri de autorizare cu valabilitate pentru o zi (în creştere cu 183% faţă de întreg anul 2012), fapt care a condus la prelungirea timpilor de analizare şi prelucrare a documentelor prezentate, precum şi de redactarea propriu zisă a autorizaţiilor de liber acces. Acest aspect a produs unele nemulţumiri în rândul solicitanţilor”, se arată în motivaţia proiectului.

O chestiune esenţială care a stat la baza propunerii de modificare a regulamentului este ”necesitatea de a se găsi soluţii pentru ca autorizaţiile de liberă trecere cu valabilitate de o zi să poată fi obţinute nu doar exclusiv de la Poliţia Locală, ci şi prin alţi distribuitori autorizaţi, astfel venindu-se în sprijinul mai ales al celor care sunt în tranzit prin Bistriţa, pentru o scurtă perioadă de timp. Astfel, s-ar putea elimina inconvenientul generat de programul limitat al Poliţiei Locale pentru preluarea cererilor, achitarea taxelor aferente şi eliberarea autorizaţiilor de liberă trecere”.

Un alt aspect care a fost avut în vedere este modul în care au fost delimitate zonele din Bistriţa pentru care se impune obţinerea autorizaţiilor, masele maxime autorizate admise, taxele corespunzătoare, precum şi procedura de eliberare a autorizaţiilor. ”Pentru a simplifica procedura de eliberare a autorizaţiilor, este necesară stabilirea unor taxe aferente necorelate în mod obligatoriu cu norma de poluare a autovehiculelor, aşa cum este prevăzut în prezent în actul normativ în vigoare. În ceea ce priveşte stabilirea cuantumului taxelor, intenţia este în sensul unei relative uniformizări, păstrând o proporţionalitate între nivelul acestora şi diferitele categorii de solicitanţi, precum şi perioadele de valabilitate ale autorizaţiilor de liberă trecere. Forma modificată a regulamentului îşi propune o corelare adecvată şi optimă între cuantumul taxelor aferente eliberării autorizaţiilor de liberă trecere şi cuantumul amenzilor care pot fi aplicate pentru sancţionarea contravenţiilor prevăzute regulament”.

Se estimează ca prin introducerea unor modalităţi diversificate de plată a taxei (inclusiv cu cardul bancar, online), încasările pot creşte.

Autorizaţiile de liberă trecere conferă posesorului dreptul de a transporta mărfuri şi materiale cu un vehicul destinat transportului de marfă.

Accesul mijloacelor de transport mărfuri pe Calea Clujului, Drumul Cetăţii, str. S. Mândrescu, str. L. Blaga, str. Sigmirului-intersecţie str. Industriei, str. D. Cantemir, str. Romană, str. Zefirului, str. Subcetate-intersecţie str. Zefirului este permis fără autorizaţie de liber acces. Pentru zona delimitată de străzile Armoniei-Simfoniei-Perlea-Calea Clujului-Sigmirului-Industriei-pasaj subteran-Arţarilor-Roman-Zefirului-Subcetate-Drumul Cetăţii-S. Mândrescu-L. Blaga- Calea Moldovei-Avram Iancu-CR Vivu-I. Minulescu-V. Conta-Parcului-I. Raţiu-S. Bărnuţiu-P. Maior-Libertăţii circulaţia este permisă doar pentru posesorii de autorizaţii.

Şi pentru limuzine (peste 6 m, maxim 2,5 tone), care nu pot fi parcate pe domeniul public, alei şi trotuare, e nevoie de autorizaţie. Nu se eliberează autorizaţii de liberă trecere pentru alei, parcuri, pieţe, acces incinte, blocuri. Autorizaţiile de liberă trecere nu oferă posesorilor dreptul de a parca pe străzile Bistriţei. Contravenţiile se sancţionează cu amenzi între 200 şi 2.000 de lei.

Valoarea taxelor, care în mare sunt aceleaşi ca şi până acum: anual program de noapte (21.00-6.00) – 150 lei (2,5-3,5 tone), 400 lei (3.500-12.000 kg), 1.000 lei (peste 12.000 kg); anual program de zi (6.00-21.00) – 200, 600 şi 1.500 lei; lunar program de noapte – 50, 100 şi 300 lei; lunar program de zi – 75, 200 şi 600 lei; pe zi – 50 lei. Pentru maşinile care transportă marfă perisabilă (carne, lactate, pâine) taxele scad la jumătate.

Proiectul este în dezbatere publică până în 17 martie.

1 comentariu

  • O dovadă evidentă cum administrațiile locale nu urmăresc interesul cetățeanului, ci folosind mandatul acestuia își încasează ”dreptul” din bucata de pâine a fiecăruia, din prețul paharului de lapte și a bucăți de carne. Transportatorii plătesc impozit pe mijloacele de transport, plătesc taxe de autorizare, taxe de drum, iar dacă vrei să cumperi ceva din interiorul orațului plătim ăi primarului taxe. Reducera la 2,5 tone a accesului în oraș, unică în țară, limiteză dezvoltarea.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.